Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Kedze pre Fedoru 7 v rpm.livna.org nie je fgrlx, pretoze 8.36.5 sa neznasa s xsever 1.3 a pri 8.37.6 nechodi pod Fedorou ani 2D driver nie to este 3D (aspon podla phoronix), tak som sa zacal hrat aspon s r300 opensource driverom.
r300 bez pouzitia s3tc je pod ut2004 hodne pomaly (ale vystup je v celku ok). Na rychlosti mu neprida ani to, ze nedokaze pouzit ani tiled textury
Pokial sa pouzije s3tc ut2004 sa hodne zrychli problem je ze sa objavuju deformacie vo vystupe. Problemom je, ze s3tc textura je uz sama o sebe tiled a pokial sa mouzije multitexturing s nie tiled texturou tak sa vo vystupe objavuje sachovnicovy efekt. Tiling pre nie s3tc textury nie je mozne v sucasnom r300 drivere zapnut koli pouzitemu prenosu (3D blit) textur do videoram karty. Pri sucasnom blite (ktory dokaze robit tiling textur) musi byt offset textury zarovnany na 1024 bytov, co pri pouziti mipmap textur nie je mozne (vo video pamati su ulozene v rozsahu menej ako 1024 bajtov - minimum je 16 bajtov).
Jednym z rieseni je pouzit normalny 2D blit (ktory sa pouziva napriklad pri presune okien v xorg), ktory vie robit tiling tiez a nema obmedzenie na offset textury, takze nema problem s mipmap texturou. Tento blit pouziva aj fglrx. Tak sa teda snazim upravit r300 na pouzitie tohto blitu. Na to ze nemam ziadne skusenosti s upravou driverov (a uz vobec nie s 3D grafikou) sa vysledok ako tak podaril. Co funguje je tiling vsetkych textur, multitexturing s3tc textur s normalnymi texturami. To znamena, ze ut2004 bezi rychlejsie. Co este nefunguje su male textury (menej ako 2x2 - to je ten zeleny flak v pozadi vlavo), mozno alfa, luminance, intensity textury, textury s rozmerom inym ako mocnina 2. Takze mi ostava opravit tieto chyby, vycistit zdrojaky + chcel by som spravit aj download textur z videoram (ktory, pokial viem, nie je akcelerovany v r300 drivery vobec) a potom to hadam poslem cele do mesa-devel. Ale to mi chvilu potrva.
Tiskni
Sdílej: