Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
howgh
Stejné je to i s operátory. Mám prostě pocit, že pan paskma začíná nahrazovat kvalitu operátorů kvantitou
.
Ten program _je_ správně.
Tento názor musím podpořit, čím méně operátorů, tím lépe. A od operátoru rovnosti chci, aby porovnával rovnost.
Stokrát lepší se mi zdá následující drzé řešení:
double q = 3.0 / 7.0;
double eps = 1e-6;
if (around(q, 3.0 / 7.0, eps)
print("asi se rovnají");
else
print("jsou rozdílné!");
x.real == y.real && x.img == y.img. Takze sme tam kde sme byli.
complex<int> x,y; // ... nejaky kod if (x == y) // ...Ale jak říkám, považuji původní operátor == pro reálná čísla jako lepší. Kromě toho jde vždycky i v komplexních číslech napsat:
complex<double> x(1,2), y(1,2); if (abs(x - y) < epsilon) // ...Díky flexibilitě C++ není rozdíl v práci mezi reálnými a komplexními čísly.
public boolean textString(String a,String b){
return a==b;
}
Vrátí true pouze pro totožné objekty, Pro porovnání hodnot se musí použít
public boolean textString(String a,String b){
return a.equals(b);
}
1. identita(a) == identita(b) 2. hodnota(a) == hodnota(b)První je pravda tehdy a jen tehdy, když jsou a a b tentýž objekt. V C to typicky znamená porovnání referencí (&a == &b), v Pythonu id(a) == id(b). Identita je sice obyčejně též nějaký typ jazyka, čímž se sice porovnání 1. převádí na 2., ale nebývá předefinovatelné. Málokdy má smysl pro výrazy, lze-li ho vůbec provést. Doporučuji se ovšem zamyslet, proč se id(re.match('a', 'b')) == id(re.match('c', 'd')) v Pythonu vyhodnotí jako True. Druhé porovnání je to, které si každý typ definuje, jak se mu zlíbí. Zmatek nastává, když default pro 2. je 1., nebo je to ještě hůře jinak pro jednoduché typy a pro složené... V závislosti na duševním zdraví autora třídy nemusí být == transitivní, symetrický ani reflexivní, ale my normální tyto vlastnosti očekáváme, protože jinak to není žádná relace rovnosti. Takže na IEEE == mi spíš vadí, že není reflexivní (pro NaN), než že mu chybí nějaké argumenty (co takhle přidat == hneda dva argumenty: relativní a absolutní odchylky?).
existuje pojem ako "strojove epsilon".
jeho hodnota je nejaka konstanta v /usr/include/
(nepamatam pod akym menom)
a teraz prichadzame na to, ze navrhari javy nepochopili C++
bool operator == (double a, double b) {
return (nejaky ten zapis s abs a EPSILON);
}
a situacia je vyriesena k spokojnosti autora ...
poznamka pre javistov:
skutocne som mohol napisat:
bool operator == (double a, double b) {
return rand () > 0.5 ? false : true;
}
ale nie som predsa v sutazi o najhorsi kod ...
template<typename FloatType>
bool compare_with_epsilon
(FloatType number1, FloatType number2, FloatType epsilon = 1e-7)
{
return fabs(number1 - number2) < epsilon);
}
) týkajících se reálných čísel, a to ještě jenom některých, to jest reálných čísel v plovoucí čárce, kde je porovnávání ošemetné. POkud potřebujete přesně porovnávat reálná čísla, tak buď:
1) použijete výraz (cislo1 - cislo2) &kt; epsilon pro reálná čísla v plovoucí čárce
2) použijete jinou reprezentaci reálných čísel, třeba v pevné řádové čárce, kde se dá porovnávat přímo pomocí operatoru ==
1 ? 1 : unlink("/boot/vmlinuz");
Pokud bychom ho nahradili funkcí:
ternary(1, 1, unlink("/boot/vmlinuz"));
Už je vidět ten rozdíl? Nebo and(FALSE, fn()) versus FALSE && fn().
Autorovi jde jen a pouze o to, že sémantika tohoto operátoru je pro většinu případů neužitečná.
U jednoho typu z… kolika? Nota bene u typu, který se v mnoha programech ani nepoužije a v mnoha dalších sice použije, ale na rovnost neporovnává…
== lze stejně jako mnohé další přetížit. Porovnání pak může brát v úvahu nepřenosti, toleranci (epsilon) bude třeba nastavit zvlášť.
float a double) nejde menit.
float nebo double (pro fajnšmekry možná ještě long double). A tam nekonečna patří, stejně jako NaN. A je nutné, aby se operace chovaly korektně i pro tyto hodnoty.
== instinktivně očekával. Je to jako overloadovat operátor + tak, že nebude komutativní, nebo = tak, že nebude vracet výsledek. Oboje sice v praxi jde, ale není to moc rozumné…
Nemluvě o tom, že relace '|x-y| < ε' není tranzitivní, což je vlastnost, kterou by člověk od operátoruDobrá připomínka! Dokonce nejen intuitivně: matematicky je ekvivalence relací reflexivní, transitivní a symetrickou.==instinktivně očekával. Je to jako overloadovat operátor+tak, že nebude komutativní, nebo=tak, že nebude vracet výsledek. Oboje sice v praxi jde, ale není to moc rozumné…
Zdravím,
možná mi něco uniká, ale tohle řešení podle mě nic neřeší. Místo porovnání dvou nepřesných čísel na rovnost se porovnává rozdíl dvou nepřesných čísel na nerovnost s jiným nepřesným číslem. Kde je rozdíl?
Míním kontrolu po inicializaci. Každopádně i toto je evidentně nebezpečné (na to 1-cos jsem nemyslel), takže je lepší se tomu úplně vyhýbat.
Tiskni
Sdílej: