abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (7%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 138 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 22:07
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    tomboytom-deviant avatar 13.3.2011 19:34 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost

    Součástí dobrého návrhu je i možnost volby. V Cannonicalu to ví.

    Vojtěch Trefný avatar 13.3.2011 19:35 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    To, co se vám spustilo nebylo Unity, ale "klasické" Gnome s Gnome Panelem, na kterém akorát jsou jiné applety umístěné tak, aby to vypadalo podobně, jako v Unity.
    13.3.2011 19:37 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    A sakra. Díky za info. Jen doufám, že toto půjde někde vynutit i když bude funkční 3D akcelerace.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Vojtěch Trefný avatar 13.3.2011 19:38 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Ještě dodatek: Unity potřebuje k běhu 3D akceleraci (kvůli Compizu), takže na strojích bez podpory 3D akcelerace se spustí právě klasické Gnome s panelem (jeho spuštění jde kromě toho vynutit i z GDM, schovává se pod položkou Ubuntu Classic Desktop).

    V Unity horní panel nejde prakticky nijak nastavovat.
    13.3.2011 19:39 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Tak to mi tu radost zase zkazilo :-(. Nevíte jestli to tak bude až vyjde Gnome3?
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Vojtěch Trefný avatar 13.3.2011 19:45 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Unity bude pořád primární, ono "klasické" Gnome s panelem (jak to nazývat kratším způsobem?) je tam jen jako "záloha" pro případ, že není 3D akcelerace. Už teď je ve vývoji Unity 2D, které bude funkčně a vzhledově skoro totožné s Unity (3D), ale nebude potřebovat akceleraci. Unity 2D by mělo být jako výchozí "záloha" už v Ubuntu 11.10 (říjen 2011).

    Klasické Gnome bude podporované nejspíš tak dlouho, jak dlouho bude ze strany Gnome podporován a vyvíjen gnome-panel (ale to je jen můj osobní odhad).
    13.3.2011 19:48 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Tak a mám po náladě :-(.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Vojtěch Trefný avatar 13.3.2011 19:50 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    A já proč mi všude říkají "posel špatných zpráv". :-)
    13.3.2011 19:54 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Do háje proč musí rozorat to co tak krásně funguje :-(. Je to krásně rychlé, vyhovuje mi to, zvykl jsem si a oni mi to zase úplně změní.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Vojtěch Trefný avatar 13.3.2011 19:58 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Vývojáři Gnome jednou (a nebude to tak za dlouho) gnome-panel a věci "kolem starého Gnome" zahodí a přestanou je dále vyvíjet. Canonical (a Ubuntu) pak měl na výběr -- přejít na Gnome 3 (s Gnome Shellem, což je taky pěkná bomba a změna možná ještě radikálnější), zůstat u Gnome 2 (ha, tak se tomu krátce říká) a udržovat jej sami nebo udělat něco vlastního -- a to něco je Unity, které už koneckonců předtím vyvíjeli pro netbooky...

    Mně osobně by se taky víc líbilo, kdyby vše zůstalo při starém (já jsem taková menší konzerva), ale po několika měsících s Unity musím říct, že to zas tak děsné není a půjde to. Nebude to lehké, ale půjde to.
    13.3.2011 20:02 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    No mě docela vadí to, že nainstaluji-li si teď verzi 11.04 budu mít při připojení přes NX jiný vzhled než když se přihlásím doma na PC. Furt tu básním o XFCE, ale bohužel to není tak ideální. Ještě mi tam dost věcí chybí a hlavně to není Gnome 2 :-(. Jsem moc veliká konzerva. Možná rovnou železná bečka.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Vojtěch Trefný avatar 13.3.2011 20:05 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Tak pořád to Gnome 2 jde "pustit" a úplně jednoduše a já myslím, že to jako možnost minimálně ještě tak rok (spíš déle) vydrží...
    13.3.2011 20:20 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    to je presne o tom co sme my kdeckari prezivali s prichodom kde4 a vy gnomaci ste nas nevedeli pochopit ze preco nariekame za starym dobruckym kde3.. vlna inovacii pokracuje..
    Vojtěch Trefný avatar 13.3.2011 20:31 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Já jako gnomák jsem to náhodou chápal. U Gnome je to horší v jednom -- měli tu jasný příklad, co se může stát a stejně se do té revoluce pustili také...
    13.3.2011 21:03 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Přesně tak. Taky jsem si myslel, že se poučí a budou ostrovem na rozbouřeném moři. Ale prd.

    Včera jsem si nainstaloval do VMware openSUSE 11.4 a zkoušel KDE. Vypadlo to moc pěkně. Jen kdybych nebyl taková železná bečka. Ale kdo ví?
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    14.3.2011 01:51 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Vývojáři Gnome... gnome-panel... zahodí a přestanou je dále vyvíjet.
    to neni pravda. pokud vim, tak se s gnome-panelem v dohledne dobe pocita - a to jako s fallbackem pri nepritomne GPU akceleraci; rozhodne se neprestava udrzovat.
    Vojtěch Trefný avatar 14.3.2011 07:38 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Já to pochopil tak, že si GP nějak upraví, aby vypadal a choval se podobně jako ten "panel" v Gnome Shell -- že také v podstatě nepůjde nastavit a podobně, takže ten "pravý gnome-panel" to taky nebude. Ale musím přiznat, že tohle tak moc nesleduji (stěží stačím sledovat všechny ty skopičiny kolem Unity).
    13.3.2011 22:08 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    A já proč mi všude říkají "posel špatných zpráv". :-)
    Protoze jsi Trefny?
    13.3.2011 21:55 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Stačí vykašlat se na čisté Ubuntu, Linux Mint bude ještě nějaký ten pátek udržovat klasický gnome-panel apod. Navíc vždycky je tu Xfce, které jde doplnit Compizem a neměl by být problém používat aplikace z GNOME. No a pořád je tu KDE Plasma Desktop, jistota.
    13.3.2011 22:06 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Jo, XFCE bych pouzivat mohl. Jen musim v novem xubuntu zjistit jak do panelu pridat menu Places a System. Dale pak jak rozsirit applet s vyuzitim cpu a spol. Je moc uzky. Jak dostat pod prave tlacitko funkce jako zmena rozliseni u obrazku, pripadne dalsi funkce. Aplikace z Gnome bych samozrejme pouzival.

    S tim Mintem je to jak? Ma stejne repo jako Ubuntu? Mam obavu z toho jak dlouho udrzovani panelu budou zvladat.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    13.3.2011 23:33 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Ten hlavní vývojář říkal, že minimálně jarní verze (založená na Nasraném Norkovi) bude bez Unity nebo Gnome's Hell.
    13.3.2011 20:05 Metalica.blockingFailed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Jo, kluci z Ubuntu jsou šikovný :) Windows se můžou jít zahrabat, tam je problém změnit i font a barvu titulku okna (bez toho aby se změnil všude)!!! Go UBUNTU! Go UNITY! :-)
    13.3.2011 23:34 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Tak zrovna tohle minimálně v XP šlo.
    Migi avatar 13.3.2011 20:47 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    ve starem VirtualBoxu i se zapnutym 3D mi take nabehlo klasicke gnome, nicmeně s Virtualboxem 4 vám Unity najede, tak můžete zkusit jestli mate zajem.
    14.3.2011 19:13 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Vy jste urcite uzivatel Ubuntu, ze jo ;-)

    Nevim jestli jsem jediny, kdo si toho vsimnul, ale s postupem casu a neodvratitelnym nastupem Unity se nejak podezrele mnozi reakce "je to vlastne dobre" a odeznivaji ty puvodni "chceme stare Gnome" nebo gnome-shell. Canonical zacina mit pekne silnou pozici vuci uzivateli, na Linux s milionem distribuci naprosto nevidane.

    Jinak Vas nechci zklamat, ale to co tam mate je opravdu stare Gnome, to tam nakonec nebude...
    14.3.2011 19:20 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Ano, jsem uživatel Ubuntu. Četl jste co jsem napsal? Mně se právě líbí to staré Gnome, Unity mě potěšilo právě tím, jak lze odstranit. Nebo jsem si to alespoň myslel. Jak se podle diskuze ukázalo, nejde to a to co je tam teď je jen napodobenina. Takže teď přemýšlím na co přejít. Podmínkou je, že si to chci nastavit tak, aby se to chovalo jako to staré dobré Gnome. Zatím se mi to daří s Xubuntu. Díky Bohu za VMware player :-).
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Vojtěch Trefný avatar 14.3.2011 20:08 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Jak se podle diskuze ukázalo, nejde to a to co je tam teď je jen napodobenina.
    Tak to jsme se ale nepochopili. To co máš teď je klasické gnome, akorát panel je nastavený tak, aby vypadal jako v Unity, ale pořád jde nastavit tak, aby vypadal jako "normálně" (jako dřív).
    14.3.2011 20:12 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Ano, přesně tak. To chci. Aby to vypadalo jako dříve. Zatím to jde. To je ten problém. Až bude Unity 2D, už to nepůjde. Pochopili jsme se správně jen já to teď blbě napsal.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Vojtěch Trefný avatar 14.3.2011 20:22 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Až přijde Unity 2D, tak ještě nevím, co přesně bude. Je to jen další "prostředí" jako třeba Xfce, pořád je možné, že v základní instalaci bude i Gnome 2 a půjde z GDM spustit. Každopádně ale bude velmi pravděpodobně ve zdrojích. Osobně bych si tipnul, že minimálně do další LTSky (12.04) bude možné přepnout na Gnome 2 přímo z GDM jako to je možné teď u vývojových verzí Natty.
    14.3.2011 21:16 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Já jedu primárně na 10.04 LTS. Kvůli vývoji programu zkouším jak se bude chovat v novějších verzích a u toho zkoumám co budu dělat až podpora 10.04 skončí nebo se stane zastaralou. Je možné, že se za ta následující léta něco u mne změní a nakonec se mi Unity zalíbí, ale zatím tomu nic nenasvědčuje.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    14.3.2011 20:36 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Příloha:
    > Ano, přesně tak. To chci. Aby to vypadalo jako dříve.

    Mrkni na prilohu, to co tam vidis je JWM prerobeny tak aby vyzeral a choval sa ako Gnome 2. Gnome 3 aj KDE 4 sa vybrali cestou "funguje to, podme to rozbit", ak s tym nesuhlasis ako ja, vezmi si lubovolny WM a prerob ho k obrazu svojmu.
    14.3.2011 21:32 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Příloha:
    Přesně o to se snažím. Přikládám screenshot XFCE. Už mi tam chybí jen resize obrázků přes pravé tlačítko jako bylo v nautilus-scrips. Jinak to už celkem jde.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    14.3.2011 21:36 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Ale to vite, ze jsem to cetl, Petre, dokonce jsem si vsiml i toho Vaseho omylu. Jenom jsem reagoval na obecnejsi trend, ktery se mi zdal (byt v tom omylu) prosvitat i do toho Vaseho blogu.

    Jednoduse Ubuntu si zrejme vybudovalo jiz tak loajalni uzivatele, ze nejspis velka cast z nich prijme Unity, ac se jim treba puvodne ten koncept nelibil. A ten zbytek asi bude po nejakou omezenou dobu koketovat s nejakym derivatem Ubuntu, aby se nakonec k Ubuntu vratili.

    Vesteni z kristalove koule? Samozrejme, je to nazor, ale myslim, ze se tady trefim.
    14.3.2011 21:49 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity udělalo radost
    Ano, možná máte pravdu. Zvykl jsem si na tlačítka na levé straně, možná si zvyknu i na Unity. Jen se budu asi více bránit než v případě těch tlačítek. Nakonec se mi tak ta tlačítka i líbí :-). V každém případě není problém to vrátit zpět.

    Bohužel v případě Unity/Gnome shell nebude žádná možnost zpět. Kdybych musel, asi bych si zvykl. Naštěstí snad muset nebudu. Upravím si XFCE a budu s tím fungovat. Unity budu ale zkoušet taky, hlavně kvůli vývoji mé app.

    Nemyslím si, že vybudování loajálních uživatelů je jen záležitost Ubuntu. S KDE4 to bylo/je stejné. Bude to stejné i s Gnome shell. Prostě někteří to nějak přežijí a na novinky si zvyknou dříve, někteří později, někdo vůbec. Uvidíme.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    26.8.2011 17:30 Wrunx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi Unity (udělalo) radost
    žel, to je asi právě ono. Lidé obvykle nakonec rezignují, a pak si nepozorovaně zvyknou... Píše se srpen a ani po třech pokusech jsem se prostě s Unity nesmířil. Jsem už asi opravdu příliš staromódní, ale i tak díky za možnosti volby :-) O tom to je.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.