Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 00:18
"Mým snem je dobrá práce, rodina a průměrné auto."Škoda 120 by bylo nadprůměrné auto?
Něco jiného je to samozřejmně jako sběratelská libůstka, ale jak jsem pochopil, o to tu nejde
Tyhle auta jsou v 80ce na smrťák...v 80. čelně do favorita (vyjížděl z boční ulice cca 15-20km/hod).výměna plechařiny a šáde byla O.K. Fávo šlo na odpis, přední kola v podlaze. Druhá čelní šla do trafačky tak v 60. a kdyby se nevyrvala sedačka, tak bych si ani hlavu nerozmlátil, pak šla do šrotu, protože levý kolo šlo do podlahy. Nemám airbag!!! Chci umřít jako chlap!!!
Nemám airbag!!! Chci umřít jako chlap!!!Takze ve vlastnich srackach?
Ono to je hlavně auto pro děti (do 160 cm výšky), ne pro dospělého. Ani řidič tam nemůže normálně sedět a zadní sedačky jsou tam jenom pro formu. U Porsche 911 je taková věc přijatelná, ale u „nesportovně“ se tvářícího vozu nikoliv.
No, říká se, že s náročnějším autem na zacházení se naučíš líp jezdit.
Obdobně nemá smysl mít z kopce zařazenou rychlost, když pod kopcem je rovinka, kde není třeba brzdit (často na dálnici), v takovém případě je lepší využít delšího dojezdu na neutrál.Jaký je v tom smysl? Vyřadím, pokud se auto bude chtít rozjet nad maximální povolenou rychlost, tak budu dobržďovat a šoupat brzdy, zatímco motor bude zbytečně pálit benzín. Lepší varianta je, že nechám zařazeno, jedu s minimální spotřebou maximální povolenou rychlostí a na rovince jedu dál.
No, tak to já jsem jednou jel na kole a v obci Racková se mi to rozjelo na 64 km/h. Ale tou dobou bylo 36 ˚C ve stínu a žralo mi to kolem 10 l vody na 100 km bez ohledu na styl jízdy... Možná by to bylo úspornější, kdybych přešel na ethanol.
Ano ano, lepší šoupat motor, než brzdy. Je dražší, než brzdy a tak musí něco vydržet.Ty jsi komik. Šoupat motor?
Opotřebení? To vzniká obrovskými tlakovými rázy při zážehu/vznícení paliva. Když je motor roztáčen zvenčí, opotřebení je zanedbatelné, protože tam rázy nejsou.
Brzdit motorem a využít nulové spotřeby bude znamenat nutnost dříve na rovině dříve šlápnout na plyn a pravděpodobně celková spotřeba bude větší než když pojedu z kopce na neutrál a tím až později na rovince zařadím rychlost.Pravděpodobně = spíš ne. Pokud v kopci nemusíš brzdit, tak buď jedeš nahoru, nebo jsi k němu přijel pomalu, nebo máš místo auta jakousi podivnou, pravděpodobně antiaerodynamickou krabici. Přijedu ke kopci, jedu z kopce dolů, nechám tam kvalt a mám spotřebu řekněme 1,5l/100km na to, abych udržel maximální dovolenou rychlost; ve 100m kopci to dělá 1,5ml benzínu. Kdybych chtěl jet bez kvaltu, tak musím vyřadit (obložení spojky), cestou dolů přibržďovat (brzdy), cestou pálím benzín (cca 0,5ml), dole opět musím zařadit (znovu obložení spojky) Na benzínu jsem ušetřil 3 haléře. Opravdu chceš tvrdit, že neustálým opakováním téhle šílenosti ušetřím dost na to, aby se vyplatilo měnit dřív obložení? To s tou nutností šlápnout na rovině dřív na plyn je nesmysl. Jednoduchá fyzika říká, že jakmile z toho kopce sejdeš, tak buď šlápneš na plyn hned, nebo začneš zpomalovat.
Normální člověk ale mimo město pojede jinak. Jede po rovině 90km/h, na vrcholu kopce vyřadí, auto se rozjede na 100-120 km/h, pod kopcem počká až rychlost klesne na 90km/h a pak znovu zařadí. Sice tím překročí povolenou rychlost, ale jednak si z toho 90% řidičů nic nedělá a jedna u kopce, který končí rovinkou kde není třeba brzdit je zpravidla vidět široko daleko, ale takže žádné zvýšené nebezpečí oproti rychlosti 90km/h nevzniká.
Navíc může nastat mezní situace, kdy je kopec jen tak prudký, že auto s neutrálem udrží 90km/h, zatímco se zařazenou rychlostí rychlost auta klesá. Pak je tedy lepší mít spotřebu 0,5l/h než několik jednotek l/100km. Častěji tato situace nastane na dálnici, kde kopců kde se auto rozjíždí nad 130km/h moc není a klesání jsou i několik km dlouhá.
Pokud tazatel nemá moc velké zkušenosti s řízením auta, tak je š100 velmi vhodná na učení (i když š120 by byla lepší). Se š100 je nutné jezdit s vědomím, že má sice deformační zóny, ale nic moc v nich co by se deformovalo. Je tedy nutné jezdit defenzivně a ne jako prase. Jízdní vlastnosti sice v absolutních číslech nejsou nic moc, ale co je velmi důležité š100 se chová velmi předvídatelně. V reálu to znamená, že š100 v zatáčce sice dostane smyk v menší rychlosti než dnešní auta, ale ten smyk nastane zvolna a i ten kdo ho dostane prvně ho zvládne uřídit jednak díky plynulé změně jízdních vlastností a jedna díky tomu, že při té nižší rychlosti je na vše více času. Na zjištění, že auto opravdu nejezdí po kolejích (tento pocit má mnoho čerstvých řidičů) je to ideální. Moderní auto totiž v zatáčce stále drží a drží a když už dostane smyk tak je to náhle a na reakce je mnohem méně času.
Co se týká spotřeby, tak není výrazně odlišná od Favorita a pokud se vezme v úvahu rozdíl v pořizovací ceně tedy 0 vs např. 10 000 Kč, tak než se tento rozdíl ve vyšší spotřebě projezdí, tak to bude znamenat opravdu hodně kilometrů. Jinak auto je to jednoduché, tak když náhodou nejede, tak to většinou znamená, že vypadle nějaký kabel nebo hadička. Stačí tedy otevřít motor, kouknout kde co volně visí, zastrčit kam to patří a jede se dál.
Měl jsem š100 jako student SŠ a VŠ a najezdil jsem se s ní celkem dost. Po městě nebyl problém držet krok s provozem, jen na myšky to moc nebylo. Mimo město jsem běžně jezdil 120km/h, když byla dost dlouhá rovinka na rozjetí. Na druhou stranu byly i některé kopce, kde jsem na vrcholu byl rád že jsem jel 80km/h (na trojku, čtyřka to někdy neutáhla). Motor na jednu stranu vydrží docela dost (např. jsem ujel 15 km s 20% chladicí vody, teploměr na dorazu při každém šlápnutí na plyn, ale přežil bez úhony), ale na druhou stranu jak je starý, tak se každou chvíli něco sype, i když to většinou jsou drobnosti. Takže jsem si s ní užil zlomené lanko k plynu (nastaveno jiným, domů jsem dojel na sytič), uvolněnou zalisovanou trubičku z AC pumpy (přitaženo drátem), různé uvolněné kabely od svíček, dobíjení, často koncová světla (vždy stačilo dát je zpět na místo), zkrat startéru který přetavil jeden spoj v baterce (nutná oprava baterky a nový startér), příliš tekoucí chladič (znovu připájen horní díl). Tyto popsané poruchy se ovšem vyskytli v průběhu 8 let, takže to nebylo tak dramatické jak to v tom soupisu vypadá. U takto starého auta je ovšem nutné s potřebou občas něco opravit, ale u starého favorita to nebude výrazně odlišné.
A ty počítače a internety bys taky zakázal ?
Jiná dopravní značení si představuješ jak ? Něco jako: "Parkoviště pro auta s motorem vzadu", nebo "Přikázáný směr jízdy pro vozidla s motorem vadu" .... ?
A proč se koneckonců omezovat jen na umístění motoru, co třeba "Zákaz odpbočení vpravo pro vozidla s motorem vpředu, do 1300ccm, s rozvodem DOHC, manuální převodovkou a černým interiérem ."
dokázal bych si představit i to, že by pro vozidla nesplňující určitou bezpečnostní normu platil např. nižší rychlostní limit.Tato vozidla většinou jezdí (mimo obec, o dálnici nemluvě) dost hluboko pod současnými limity. Pokud Š100 nebo 120 dosáhne rychlost vyšší než 80 km/h, to už je hodně velká výjimka.
Proč by 120-tka nemohla jet 90 (... což je rychlostní limit) ? Obzvlášt s pětistupnovou převodovkou to není žádný problém ...
Je to spíš o stavu těch aut. Já třeba jezdím se svoji Gardovkou po dálnici standartně kolem 140 - 150 (rekord kolem 180 tachometrových) a auto sedí naprosto normálně. I když je fakt, že brzdy mám komplet vyměnené, náprava je po generálce (navíc ta novější, širší s hřebenovým řízením), 5-kvalt a motor z Favorita :o)
Samozřejmě pokud jsou duležité podvozkové komponenty toho auta před smrtí, chová se hrozně ... ale to zase platí nejen pro starou škodovku.
Předpokládal jsem samozřejmě 25 let staré auto ve stavu úměrném tomuto stáří a běžné péči. To bych nakonec mohl tvrdit, že je můj počítač starý 17 let, jen je to s ním jako s tou sekyrou z Pátého elefanta.
Samozřejmě pokud jsou duležité podvozkové komponenty toho auta před smrtí, chová se hrozně ... ale to zase platí nejen pro starou škodovku.
To nepochybně. Bohužel, dokud u nás budou technické kontroly fungovat jen jako jeden z prostředků odčerpávání peněz od řidičů a auta se nebudou opravdu kontrolovat, lepší to nejspíš nebude.
No to je vetšinou do podzemních (nebo všech krytých ? ) garáží, ne ? Že kdyby ten plyn unikal, tak by to mohl být v relativne uzavřeným prostoru průser ... a to pro velký počet lidí, kteří danou situaci nemají možnost ovlivnit.
Ale rychlostní limity podle bezpečnosti ? Nikdo Tě přece nenutí jezdit rychle ... a tím, že jedeš moc rychle a někam to narveš v mín bezpečným autě "poškodíš" především sebe.
Taky nevěřím v přínos takového opatření ... pominu-li vyšší částku vybranou na pokutách.
Ale rychlostní limity podle bezpečnosti ? Nikdo Tě přece nenutí jezdit rychle ... a tím, že jedeš moc rychle a někam to narveš v mín bezpečným autě "poškodíš" především sebe.
A dost možná i někoho dalšího. Jednou jsem viděl, jak Wartburgu v rychlosti nějakých 60-70 km/h upadlo levé přední kolo. Vyletělo asi pět metrů nad auto a skončilo v křoví napravo od silnice. Radši si nepředstavuju, jak by to dopadlo, kdyby se to stalo o kus dřív a místo křoví trefilo autobusovou zastávku s čekajícími lidmi. Nebo kdyby se to stalo na dálnici ve 120 km/h a trefilo jiné auto.
Klidně ho mohl mít třeba špatně utažený. Nevyvozoval bych z toho nějaké obecnější závěry ...
Je potřeba si uvědomit, že jede-li staré auto ve špatném technickém stavu rychlostí na hranici svých možností, je riziko, že někde něco upadne nebo se utrhne, podstatně vyšší. Hlavně jsem ale chtěl upozornit, že jede-li někdo v autě ve špatném technickém stavu neúměrnou rychlostí, není vůbec pravda, že tím ohrožuje jen sebe. - To souhlasím. A nic takového sem taky nepsal (nebo aspon nechtěl napsat). Ale přišlo mi, že autor původního komentáře neřeší technický stav, ale koncepci vozu jako takovou.
Dík za připomenutí, abych sledoval více podrobností, takovej tvaroh jsem teda nečekal.
... crashtest dopadl líp než ten v příloze se 105…tak jsem se na to konečně mrknul, a nevím, jestli se nad tím mám smát nebo brečet, že je někdo schopen a ochoten to brát vážně
No podle toho, na co to chceš. Jestli je v tak dobrým stavu, zasloužila by si někoho, kdo ji bude řádně udržovat. Rozhodně bych z toho nedělal auto "na dojetí". Nevím, jak je to s náhradníma dílama ... stovek přecejen už moc nejezdí.
Jinak na ty řeči o bezpečnosti a rakvích a tak moc nedej. Já si například kupuju auto výhradně proto, abych sním jezdil - nikoli boural.
Ale i když proti mě vyletí ožrala s Octávií, tak mám pořád možnost s tím něco udělat. Můžu strhnout auto jinam, vyhnout se mu, nebo skočit do pole. Neříkám, že je to možné vždycky, ale ve spoustě případů jo.
Chci tím říct, že tvrdit, že škodovka je rakev a že v ní jistojistě zahyne hned jak vyjede z parkoviště (bez ohledu na jeho řidičské schopnosti) je přehnané ...
Ono je vybourat se a vybourat se. Co se týká pevnosti a koroze, něco novějšího do 15 Kkč na tom taky nebude zrovna moc dobře.
Neříkám, že Škoda 100 je vrchol bezpečnosti. Chci jen omezit zbytečnou hysterii a posledlost bezpečím (resp. pocitem bezpečí), kterým dnes trpí dost lidí ...
Nemluvím o stromu, mluvím o poli. Pokud s tím hópneš do pole, šance na přežití je IMHO celkem vysoká ...
A s tím stromem .. řekl bych, že záleží na tom, jakou částí předku ho trefíš ...
Gumovej balon ... takže Škodovka měla asi první air-bag vůbec, co :o)
Na motorce tě budou vystřihávat z auta do kterého narazíš nebo tě budou sbírat na několika metrech silnice. Na motorce je prostě pasivní bezpečnost stejná jako na kole, tj. nulová, zatímco v každém autě je v předu alespoň 1m plechů které se budou několik ms bortit a tím snižovat přetížení při nárazu.
PS:Mám novější auto a přesto jsem se jednou dostával do kufru hodinu, protože kamarádka hodila do kufru batoh tak šikovně, že popruh se omotal kolem zámku a kufr tak šel zavřít, ale už ne otevřít. Stát se může lecos.
Doporučuji koupit, otec si koupil 100vku loni v létě, také za přepis. Má ji jako auto pro srandu na chatě, tj. na ježdění po okolí pro potěchu ucha a posílení rukou. Šnekové řízení dá fakt zabrat.
Vzhledem k zachovalosti a originálnosti stroje si jí převedl na veteránské papíry, tj. pojistka 1/12 normální ceny, tj je to koníček který skoro nic nežere. Doporučuju auto nijak nekurvit tuzingem, pokud tam není originál rádio tak jí nechat zcela bez audia (stejně není slyšet) a pokusit se také o veteránské papíry.
Přeji hodně zábavy, ale na vážné ježdění to auto fakt není. Tj. každý ráno do rachoty, to snad radši něco novějšího.
Jo mimochodem ... až se to tady zrvhne ve filozofickou debatu plnou teoretických úvah
(např. " ... a představ si, že do tebe zepředu narazí tramvaj, zezadu vlak, zboku Tatra, zvrchu na tebe spadne Boeing a zespoda ti prokouše díru do podlahy krtek .... to pak v té pojízdné rakvi určite zahyneš ! A tohle se stává každý sudý úterý v měsící každýmu, kdo nemá aspon 5 éérbegů, takže tu Škodovku nekupuj !)
... a už se tu nic rozumného nedozvíš, podívej se na Virt. Je tam i forum ...
(např. " ... a představ si, že do tebe zepředu narazí tramvaj, zezadu vlak, zboku Tatra, zvrchu na tebe spadne Boeing a zespoda ti prokouše díru do podlahy krtek .... to pak v té pojízdné rakvi určite zahyneš ! A tohle se stává každý sudý úterý v měsící každýmu, kdo nemá aspon 5 éérbegů, takže tu Škodovku nekupuj !)hehe, to je přesný
Jenže tím, že si uvedl, že Mercedes nedopadl dobře si nic nedokázal. K tomu aby si něco dokázal musíš uvést jak za stejných podmínek dopadne ta škodovka...než na něco reaguješ, prosím, pokus se to alespoň přečíst, když už ne pochopit ... jednak nezmiňuju Mercedes ale Mazdu (fakt bych to auto nepoznal, když jsem kolem toho jel, ale máti s tím měla něco do činění v práci, tak se o tom u nás mluvilo), a jednak se nesnažím dokázat cokoliv o daném typu škodovky, nýbrž to, že kolegou výše uvedený příklad s oktávkou v protisměru, je pro podporu tvrzení "škodovka je narozdíl od jiných aut pojízdná rakev" bezcenný, neboť v tom příkladu neobstojí ani různá jiná auta (jo a btw, pokud si to dobře pamatuju, tak v protisměru nebyla ta oktávka nýbrž ta Mazda, tak můžeš ještě rozporovat, že můj protipříklad není dokonalý
měl jsem tu čest vidět následky jednoho takového střetu, oktávka byla kratší o metr a to druhý auto nešlo poznat, takže to určitě taky byla nějaká "pojízdná rakev", že? - až na to, že nešlo o žádnou Š100, nýbrž o nějakou Mazdu z konce 90. letJeden případ samozřejmě nic nedokazuje. Favorit (hlavně ten předfaceliftový) není kdovíjak bezpečný, a přece s ním onen sebevrah čelním nárazem rozstřelil protijedoucí Opel (Kadett?) tak, že v něm oba lidé na místě zemřeli, kdežto on vcelku úspěšně přežil. Stejně tak mohu říct, že jsem osobně (jako cestující) zažil dvě velmi těžké nehody se Š110 (druhá z nehod ukončila existenci auta), přesto nebyl v autě nikdo zraněn. Na základě toho ovšem nelze vůbec nic vyvozovat. Lze porovnávat vozidla pouze statisticky anebo podle výsledků testů prováděných podle přesné metodiky.
Škoda, že v té statistice chybí najeté kilometry jednotlivých kategorií, překvapilo by mě, kdyby kategorie 14 - 18-letých aut najela oproti > 28-letým autům jenom o jeden řád víc...to jsem tam nenašel, ale myslím si, že máš pravdu (btw, dost krkolomně napsaný, teprv na druhej pokus jsem si uvědomil to slovíčko "jenom", už jsem se chtěl ptát, jestlis' nechtěl napsat spíš že by tě to nepřekvapilo ...) zadavatel píše, že by v tom najezdil asi 100 km týdně, to je asi 5000 km ročně, tož jakpak si ta pravděpodobnost podle "počet smrťáků na najetý kilometr" může stát oproti firemním autům, co zmiňuje Luk, která se po těch třech letech prodávají s najetými 100 - 200 Mm? nebo jinak, abych zůstal u té "oktávky v protisměru", jaká je pravděpodobnost, že během tří let (za tu dobu si třeba vydělá na lepší vrak), kdy najede 15 Mm, do něj někdo čelně vlítne a zabije ho? stojí to za to, aby dával 20 kKč za lepší vrak, když ty peníze teď může využít lépe, nebo je to zhruba tak na úrovni stavět si bunkr místo bydlení v bytě, protože na sídliště občas spadne letadlo?
Bez posilovace rizeni a brzd mas to auto proste v ruce a cejtis silnici. V modernim aute sedis, nic se nedeje a jen se to za oknem posouva, ale nemas to v ruce.To má bejt vtip, že jo. Co přesně nemáš v ruce s posilovačem brzd? A když posilovač brzd nemáš, je to opravdu tak velká výhoda, že to stojí za horší brždění? Co se toho tolikrát opakovaného auta pro začátečníka týče, tak si poďme rozebrat, co se všechno náš milý začátečník naučí. Posilovač řízení - ano, cítíš v ruce silnici; problém nastane, když přelezeš do něčeho, co posilovač má a najednou necítíš nic a jsi nervózní. Z opačné strany může nastat ten samý případ, zvykneš si posilovač, najednou ho nemáš a volant se ti divně klepe v ruce - opět jsi nervózní. Takže celkově nula od nuly pojde. (Moje zkušenost - po autoškole jsem začal jezdit s posilovačem, pak jsem jednou jel s Formanem - kromě toho, že nešla otočit kola na místě, žádný problém.) Řazení - řešilo se nahoře. Škodovkáři mají tendence vyřazovat zbytečně brzo apod. Brždení (a jízda) - známý půjčil své auto - Peugeot 406 - svému otci, který byl do té doby zvyklý na starou škodárnu. Otec byl zvyklý na to, že aby auto jelo, musí hodně šlapat na plyn; tak jel jako vždycky a rozjelo se mu to poněkud víc, než chtěl - zjistil, že má na tachometru 80 ve městě. Tak chtěl rychle přibrzdit a protože byl zvyklý na to, že musí hodně šlapat na brzdu, aby to brzdilo, tak na ni šlápnul a jeho manželka na sedadle spolujezdce se praštila hlavou do palubní desky - měl štěstí, že za ním nikdo nejel a nenabořil ho. Akustický otáčkoměr - skvělá věc, když se naučíš, že když motor moc řve, je načase řadit. Ještě lepší je potom přelézt si do jiného auta, které je odhlučněné líp než stará škodárna (dneska prakticky jakékoliv) Když budeš s řazením čekat na to, až uslyšíš motor, budeš řadit dosti zajímavě. Opět příklad - streja zvyklý na starou škodovku nás jednou vezl domů Renaultem 21; protože s řazením čekal, až to konečně začne řvát, tak jel 90km/h na trojku; otáčkoměr, na kterém v tu chvíli muselo být něco kolem 3500, ignoroval. Jasně, ten motor ve skutečnosti opravdu musel dělat kravál jako kráva, jenže to bylo slyšet akorát venku, ne vevnitř. (Podotýkám, že v daném autě je 3500 otáček zbytečně moc, pokud člověk nejede po dálnici.) Takže shrnutí - všechno, co se nováček ve staré škodárně naučí, má přínos buď sporný, nebo žádný, nebo je to dokonce zlozvyk. Lidem, kteří mají rádi svá stará (spíš přestárlá a hlavně zastaralá) auta, mějte je rádi, ale nedoporučujte je začátečníkům, kteří po zbytek života budou jezdit v něčem, co se na silnici chová úplně jinak.
Akustický otáčkoměr - skvělá věc, když se naučíš, že když motor moc řve, je načase řadit. Ještě lepší je potom přelézt si do jiného auta, které je odhlučněné líp než stará škodárna (dneska prakticky jakékoliv) Když budeš s řazením čekat na to, až uslyšíš motor, budeš řadit dosti zajímavě."Nejlepší" to má ten, kdo se učí jezdit na některém z mnoha aut, která mají dobré odhlučnění, ale otáčkoměr jim chybí (takových aut se stále ještě vyrábí dost). Tam je začátečník v řiti a musí na to jít metodou pokus-omyl, s tím, že auto dostane docela zabrat (hlavně při rozjezdech).
streja zvyklý na starou škodovku nás jednou vezl domů Renaultem 21; protože s řazením čekal, až to konečně začne řvát, tak jel 90km/h na trojku; otáčkoměr, na kterém v tu chvíli muselo být něco kolem 3500, ignoroval.To ale nebylo autem. Člověk musí tak jako tak sledovat, co auto dělá, jakou rychlostí jede atd.
Takže shrnutí - všechno, co se nováček ve staré škodárně naučí, má přínos buď sporný, nebo žádný, nebo je to dokonce zlozvyk. Lidem, kteří mají rádi svá stará (spíš přestárlá a hlavně zastaralá) auta, mějte je rádi, ale nedoporučujte je začátečníkům, kteří po zbytek života budou jezdit v něčem, co se na silnici chová úplně jinak.Ony i mezi novými auty jsou obrovské rozdíly. Kdo začíná na Fabii Junior bez posilovače řízení, bez ABS a bez otáčkoměru, po přesedlání do firemního VW Passat na tom bude úplně stejně jako ten, kdo začínal na Š100.
Člověk musí tak jako tak sledovat, co auto dělá, jakou rychlostí jede atd.Dyť to sledoval. Auto v pohodě jelo, netřáslo se, nebylo hlučné (ne podle měřítka, na které byl zvyklý)
Skutečný důvod proč se u moderních aut nemá vyřazovat je ten že kdyby při tom motor z nějakého důvodu zhasl tak to přestane řídit a brzdit protože vysadí posilovače.Tohle není tak docela pravda. Přestane jít sice posilovač řízení (pokud je hydraulický a ne elektrický), což znamená tužší řízení, ale za jízdy to nevadí, pokud se nejedná o nějakou extratěžkou krávu. Posilovač brzd jít nepřestane, tedy pokud je v pořádku zpětný ventil a hadice není jako cedník (ovšem třeba u starších Favoritů jako cedník často bývá a proto tam opravdu posilovač přestane fungovat), účinek ještě nějakou chvíli vydrží (a na ubrždění to stačí). Co je ale horší, obvykle přestane jít ABS a to může znamenat ztrátu kontroly nad vozem (kola se při brždění mohou zablokovat).
doporučuju vyzkoušet jak jde řízení když vysadí posilovač.To je u každého auta jiné. Čím těžší auto to je a čím je převod strmější (+ další faktory, např. šířka pneu), tím hůř s tím půjde točit. U Fabie HTP to půjde mnohem snadněji než u Audi A8 s motorem 4.2 TDI. Ovšem používají se dvě metody řízení posilovacího efektu. Jednodušší spočívá v tom, že to uprostřed (přímo natočená kola) neposiluje prakticky vůbec a s rejdem posílení narůstá. Druhá metoda odvozuje posilovací účinek od rychlosti - s rychlostí klesá, až někde u 40-50 km/h klesne až na nulu. Když posilovač přestane jít, v některých situacích to ani není poznat.
ABS nemusí fungovat, spousta aut ho nemá a u spousty aut stejně nefunguje.Problém je, když na něj někdo spoléhá a ono najednou nefunguje. Ale ani jedno z uvedeného není tak extra velký průser. Zažil jsem (jako cestující) mnohem větší průsery, například když u Spartaka (= jednookruhové brzdy) praskla poloosa tak, že kolo povyběhlo ven a buben se dostal mimo čelisti. To nebrzdilo vůbec a nešlo použít ani ruční brzdu.
A protože moderní auto má motor skvěle odhlučněný, otáčkoměr mít nemusí nebo si nevšimnete že je na nule a kontrolka dobíjení se lehce přehlédneNo nevím, mně se při chcípnutí motoru rozsvítí kontrolky na palubce jak vánoční stromeček, a to mám auto nějakých osm let staré...
Mohl bys to s tou neekologickou prasárnou nějak rozvést ? Čísla, hodnoty, limity ... srovnání s jinými (zejména starými dieselovými) auty ... ? Nebo jsem nepochopil ironii ?
Ale jo, já samozřejmě netvrdím, že Š120 vypouští do vzduchu stejné věci, jako auta s motory řízenými elektronicky a s katalyzátorem.
Jenom mi pojem "ekologická prasárna" a celá ta formulace připadá v porovnání s tím jedním procentem rozdílu trochu ... trochu dost přehnaná. Úplně vidim, jak jede škodovka po silnici a za ní padají mrtví ptáci z oblohy a obilí na poli kašle jako starej tuberák :o)
Přípustné hodnoty CO při otáčkách volnoběhu a při zvýšených otáčkách stanoví výrobce vozidla. Pokud tyto hodnoty nebyly stanoveny, nesmí obsah CO (v % obj.) překročit u vozidel vyrobených:
- a) do 31. 12. 1972 hodnotu 6 % obj.,
- b) od 1. 1. 1973 do 31. 12. 1986 hodnotu 4,5 % obj.,
- c) od 1. 1. 1987 hodnotu 3,5 % obj.
Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem to pochopil .... co je procentní bod ?
Navíc v tom pořád nejak nevidím tu ekologickou katastrofu. 2,4x víc zní sice přesvědčivě, ale pořád se bavíme o jendotkách procent obj. To je jakodyž bych řekl, že včera bylo venku půl stupně a dneska jsou dva, tak to je 4x teplej ... a přitom se jedná o zanedbatelnej rozdíl 1,5 st. Celsia.
Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem to pochopil .... co je procentní bod?
To je taková terminologie, která se používá, když chcete zdůraznit, že myslíte procenta z jiného (společného) základu. Např. má-li politická strana preference 6 procent a minule měla 4 procenta, pak nemůžete říct, že její preference od posledního průzkumu vzrostly o 2 procenta, protože je to ve skutečnosti o 50 procent. Takže se říká, že vzrostly o 2 procentní body.
2,4x víc zní sice přesvědčivě, ale pořád se bavíme o jendotkách procent obj. To je jakodyž bych řekl, že včera bylo venku půl stupně a dneska jsou dva, tak to je 4x teplej
Ne, to není. Dva stupně Celsia nejsou čtyřikrát více než půl stupně Celsia, ale přibližně 1.0055-krát. A co se týká těch jednotek procent, jak dlouho myslíte, že byste přežil v prostředí s jedním procentem CO ve vzduchu?
Aaha. Protože 4*1,5=6 .. hmm, zajímavé. Díky za vysvětlení.
Když se ta teplota počítá od -274.1X tak asi jo, no ... a co se týká procent vzduchu v CO, tak to fakt nevím. Ale asi moc dlouho ne, co ? ... když si vemu, že bych měl dýchat to, co leze z výfuku auta (jakéhokoli) ...
Když se ta teplota počítá od -274.1X tak asi jo, no
Pokud má mít poměr teplot rozumný smysl, pak je nutně musíme počítat od přirozené nuly, kterou je v tomto případě absolutní nula (-273.15°C). Viz třeba stavová rovnice ideálního plynu. Počítání od nějakého víceméně náhodného čísla (teplota tání vody) je sice praktické (pro účely běžného života), ale nefyzikální.
když si vemu, že bych měl dýchat to, co leze z výfuku auta (jakéhokoli) ...
Mám pocit, že je to dokonce jeden z méně běžných, ale nijak extrémně výjimečných způsobů sebevraždy - zavést si do vnitřního prostoru auta výfukové plyny, vlézt si dovnitř a nastartovat motor. Ono se to venku nezdá, ale třeba v takových podzemních garážích to vůbec není legrace…
Investice do sestelovani a mensi rekonstrukce motoru se urcizervativní parta???
Ne jako novy turboudiesel, ktery se daj nacipovat, nacez to pak huli jak fabrika.Čiptůning voe
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.