Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
V současné době se zabývám návrhem použitelného rozhraní pro procházení katalogem. Prostě usable catalog design. Mám modelovou situaci - spousta firem v databázi, řazeny podle kategorií, krajů a jednoho blíže nespecifikovaného detailu
a potřebuji vytvořit katalog. Čistý webdesign, paráda. Nicméně, během čtrnácti dnů jsem si vytvořil poměrně jednoduchou kostru, co kde, a jak má být.
Vycházím z toho, že jsem obyčejný uživatel. Pokusil jsem se vžít do "průměrného" návštěvníka stránek, odhalit jeho záměr a umožnit mu nejsnadnější cestu. Hledá firmu, umí jí blíže specifikovat, použije vyhledávání, které na stránce musí vidět na první pohled. Firmu si, doufejme, najde ve výsledku vyhledávání, zobrazí si její detaily. Odchází spokojen. Nehledá firmu, ale prochází katalog, protože není schopný specifikovat klíčová slova pro vyhledávání, neuspokojily ho výsledky vyhledávání nebo jednoduše vyhledávání nevěří a radši provede "manuální průchod hierarchií katalogu", řazení výsledků a systém kategorizace uvnitř katalogu mu musí být na první pohled jasný. Projde katalog, čistě teoreticky se dostane k cíli a je spokojen. Nehledá, neprochází, je tu poprvé, pídí se po nápovědě, kontaktu na provozovatele, pídí se po informacích jak katalog používat, jaký má systém, hledá velký nápis NÁPOVĚDA nebo KONTAKT, který homepage musí mít. Je tu náhodou, chce okamžitě vědět o co jde a proto hledá na homepage zmínku, krátkou, výstižnou větu, která obsahuje informace o zaměření stránek.
Možná jsem na některé modelové situace zapomněl, některé překombinoval, slil dohromady apod., nicméně experta na použitelnost ze sebe rozhodně nedělám, spoléhám se pouze na selský rozum a heslo v jednoduchosti je síla. K dokončení designu interface katalogu zbývá pouze převést předchozí odstavec do slušivého kabátku a pustit na stránku pár jedinců, kteří provedou real world user testing a těšit se na výsledky. Miluju webdesign.
Tiskni
Sdílej: