abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | Nová verze

    Javascriptová knihovna jQuery (Wikipedie) oslavila 20. narozeniny, John Resig ji představil v lednu 2006 na newyorském BarCampu. Při této příležitosti byla vydána nová major verze 4.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:33 | Zajímavý projekt

    Singularity je rootkit ve formě jaderného modulu (Linux Kernel Module), s otevřeným zdrojovým kódem dostupným pod licencí MIT. Tento rootkit je určený pro moderní linuxová jádra 6.x a poskytuje své 'komplexní skryté funkce' prostřednictvím hookingu systémových volání pomocí ftrace. Pro nadšence je k dispozici podrobnější popis rootkitu na blogu autora, případně v článku na LWN.net. Projekt je zamýšlen jako pomůcka pro bezpečnostní experty a výzkumníky, takže instalujte pouze na vlastní nebezpečí a raději pouze do vlastních strojů 😉.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý projekt

    Iconify je seznam a galerie kolekcí vektorových open-source ikon, ke stažení je přes 275000 ikon z více jak dvou set sad. Tento rovněž open-source projekt dává vývojářům k dispozici i API pro snadnou integraci svobodných ikon do jejich projektů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    17.1. 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    17.1. 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (19%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (39%)
    Celkem 516 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 10:22
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    25.12.2010 09:13 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Souhlasím až na jednu maličkost: patenty jsou pochopitelně správná věc, je to drobná a řekl bych nepevná pojistka proti tomu, že já něco vymyslím a druhý z toho bude profitovat bez toho, abych se přiživil.
    25.12.2010 10:19 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Patent má smysl, pokud patří tomu, kdo to skutečně vymyslel. V roku patentových trollů je to neskutečná brzda pokroku. Ale vysvětlovat tohle zrovna Woknařovi je jako luštěninou o stěnu třískat.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    26.12.2010 07:56 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Patent patří tomu, kdo jej patentoval a to je správné. Pokud má někdo pocit, je mu patent někdo ukradl / zcizil, má dost možností, jak se domoci svého práva a patent získat do svého držení. Od toho jsou soudy. Nepochybuji že skutečný autor zná svůj produkt lépe než plagiátor a předloží soudu hlubší a relevantnější důkazy o svém vlastnictví.
    26.12.2010 19:29 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Asi je to marné, ale... tady si asi zase někdo plete patenty a copyright
    Patent patří tomu, kdo jej patentoval a to je správné. Pokud má někdo pocit, je mu patent někdo ukradl / zcizil, má dost možností, jak se domoci svého práva a patent získat do svého držení. Od toho jsou soudy. Nepochybuji že skutečný autor zná svůj produkt lépe než plagiátor a předloží soudu hlubší a relevantnější důkazy o svém vlastnictví.
    První a poslední věta si odporují: "skutečný autor" a "ten, kdo si patentoval" mohou být různé osoby a to aniž by došlo k jakékoliv krádeži, zcizení nebo plagiátorství. Navíc: znalost produktu je v takovém soudním sporu naprosto irelevantní.

    Prostředek je v podstatě správný, od toho skutečně jsou soudy. Ale pokud někdo půjde k soudu s takto zbloudilými představami, vykoleduje si jenom náhradu soudního řízení.
    26.12.2010 20:26 v6ak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Dost záleží na tom, co je to za patent. Patenty mají sloužit k tomu, aby se lidé nebáli přijít s nějakou zásadní inovací (a investovat do ní) s tím, že zítra mu to někdo okopíruje a bez nákladů na vývoj to použije taky. Má tedy zvýšit chuť do inovací.

    To je užitečné ale jen do chvíle, kdy je možné patentovat jen skutečně velké inovace a ne každou drobnost/blbost. Je to dvojsečná zbraň pro pokrok.
    27.12.2010 10:13 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Pokud jste pro patenty, mel byste byt i pro regulaci najmu, abyste byl logicky konzistentni (to je to, na co narazim niz).

    Patenty totiz nejsou o podpore inovaci per se, ale o spravedlnosti. Inovace se vam vzdycky vyplati, takze nema smysl ji podporovat. (Na druhou stranu, pokud by se prirozene nevyplatila, jak by melo smysl ji podporovat?) To o co jde zastancum patentu neni, ze se inovace nevyplati, ale ze existuji "free riders", tedy lide, kteri z vasi inovace prosperuji, aniz by se o to zaslouzili.

    Stejny argument lze ovsem pouzit i jinde. Napriklad chcete si otevrit restauraci, ale nemate nemovitost, musite si tedy neco pronajmout. Majitel te nemovitosti ale na te vasi investici take vydela (je to tedy "free rider"). Stejne jako jsme pomoci patentu omezili free riders vyse, mohli bychom to same udelat i tady, regulaci najmu, Argument muze byt stejny - podpora investic.

    Alternativne by se to dalo popsat tak, ze inovace jsou jako kazde jine fixni naklady, ktere vam brani vstupu na trh - a nikdo asi nehaji, abychom omezili firmy, co uz fixni naklady zaplatily (a ted si tedy mohou dovolit mit nizsi cenu), abychom usnadnili nekomu dalsimu vstup na trh.

    Tedy, patenty otviraji Pandorinu skrinku nejruznejsich regulaci za ucelem "spravedlnosti", coz je to, co zastanci volneho trhu neradi (a ja s nimi v tomto souhlasim).
    28.12.2010 08:54 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Pokud jste pro patenty, mel byste byt i pro regulaci najmu, abyste byl logicky konzistentni
    Doporučuji toto čtení.
    tmr avatar 25.12.2010 13:14 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?

    Patenty mají pozitivní i negativní dopad. Pozitivní dopad je, že to je jedna z motivací vymýšlet nové věci. Negativní dopad je, že spousta inovativních a pro uživatele přínosných produktů nezvnikne, protože by ten produkt porušoval patenty.

    Minimálně u softwarových patentů mi přijde, že negativní dopady převládají. Je to brzda inovace. Např. chci udělat něco jako hipmunk pro veřejnou dopravu v ČR, ale nemůžu, protože na to mají několik patentů. Další příklad - existuje patentovaný způsob kódování videa, mě napadne jak by se dal výrazně vylepšit. Pro uživatele by to byla obraovská přidaná hodnota, ale kvůli patentům mají smůlu.

    25.12.2010 09:14 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Vím, že neodpovídám přesně na téma příspěvku, ale stejně. S IDOSem je malý problém. IDOS (Chaps) vám nedá svoje data. Ty byste si musel pracně a jednotlivě shánět data od jednotlivých provozovatelů. Mnohým je to jedno a zájem mít nebudou. Vzhledem k neexistenci obecného formátu pro výměnu takových dat by to nebyla žádná procházka růžovým sadem. Jo, bylo by krásný vytvořit otevřený systém pro výměnu těchto dat.

    Takže, IDOS se v postatě nevyvíjí a doplňujou se víceméně jen reklamy. A my máme smůlu.
    25.12.2010 10:27 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    IDOS (Chaps) vám nedá svoje data.
    Ve skutečnosti vám IDOS (Chaps) nedá data, která spravuje na základě smlouvy s Ministerstvem dopravy (nevím, zda za to dostává zaplaceno, nebo zda se počítá s tím, že na těch datech bude vydělávat). Jde o tzv. „Celostátní informační systém o jízdních řádech“ – vizte zákon 111/1994, § 2, odst. 18 (a vyhláška 388/2000):
    Celostátní informační systém o jízdních řádech je informační systém obsahující informace o přepravním spojení, který vede pro potřeby veřejnosti Ministerstvo dopravy nebo jím pověřená právnická osoba.
    Podle mne by ta data (i podle toho zákona) měla být veřejná. Asi by to chtělo zkusit na základě zákona o svobodném přístupu k informacím MD o ta data požádat. Můžou odpovědět, že jsou veřejně dostupná na webu IDOSu, pak by ale Chaps nijak neměl bránit jejich hromadnému stahování.

    gtz avatar 25.12.2010 10:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    za data IDOSu pro CZ tak i pro ostatní se platí myslím pár korun - něco do 300.- ale jsou to data pro jejich aplikaci. Pro něco jiného myslím, že nic nemají, ale jistě by to nebyl problém udělat nějaký placený export.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Amarok avatar 25.12.2010 10:42 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    O to tady ale (snad) nejde? Jestli chapu clanek spravne, tak by slo o naprogramovani jakesi nastavby nad IDOS - stejne jako to zrejme udelal Hipmunk (pochybuju, ze si nechava posilat od vsech leteckych spolecnosti denne aktualni data a nebo ze ma k nim nejakym zpusobem primy pristup). Ta nastavba proste zada IDOSu vic dotazu a uzivateli se pak prezentuje obsahlejsi a pro nej relevantnejsi vysledek. Problem vidim hlavne v tom, ze je funkcnost zavisla na strukture xml dokumentu IDOSu.

    Osobne nebydlim nekde uprostred mezi nekolika zastavkami s odlisnymi spoji, takze se me takove problemy netykaji. @autor blogu: nebo se to tyka i jinych situaci, kdy jsou vysledky nedostatecne?
    GNUniverse - May the source be with you...
    gogloid avatar 25.12.2010 12:10 gogloid | skóre: 10 | blog: Tomášovy poznatky | Kladno/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Myslím, že Hipmunk jen zobrazuje (a třídí) data, nikoliv vyhledává sám od sebe. U pozemní dopravy si dovedu představit jako vylepšení hledání to, co dělá Google Maps u své navigace (pro vyzkoušení doporučuji zadat si vyhledání nějaké trasy v Brně pomocí MHD) - ukáže se trasa a u jednotlivých přestupů se navíc zobrazí další odjezdy.
    IMHO síla tohoto typu zobrazení se ukáže právě v okamžiku, kdy musí člověk přestupovat a neví přesně, kdy odjíždí (což je hrozně podobné kritériím letecké přepravy) - potom mi tohle přijde jako mnohem rozumnější způsob, jak zobrazit data, než současný systém IDOSu. Muselo by se (narozdíl od letecké přepravy) navíc vizuálně rozlišit, jestli daný spoj na mé vstupní a výstupní zastávce začíná či končí; a jsem si jist, že rozdílů by se našlo více. Na druhou stranu nevidím v tom žádné zásadní problémy, které by tomuto stylu zobrazení vysloveně bránily v nasazení u pozemní dopravy.
    PS: Snad jsem odpověděl na otázku :-)
    25.12.2010 09:49 Tomáš Srnka | skóre: 7 | Bratislava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Prave podobne otazky som si kladol aj ja a z casti aj autori bidforfix.com (snajpa o tom pisal blogpost)
    25.12.2010 10:12 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    25.12.2010 10:42 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Souhlasim s vami, ze uvadeni inovaci do praxe je problem. Ale obavam se, ze bez nejake formy socialismu* to nepujde.

    Na druhou stranu, pokud je to Hipmunk tak dobre (zkousel jsem to, a vypada to zajimave), casem to urcite zavede i IDos.

    *Nez se do me nekdo opre - tim nemyslim, co si myslite, ze tim myslim.
    gogloid avatar 25.12.2010 12:14 gogloid | skóre: 10 | blog: Tomášovy poznatky | Kladno/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    +1 za optimismus :-)
    Mě spíš jde o to, že je problém tuto informaci dostat k provozovatelům IDOSu, aby to tak nějak udělali. Nehledě na to, že IDOS má docela problémy s použitelností (viz komentář Pixyho). Je sice možné, že Hipmunk bude tak úspěšný, že se o něm lidé v IDOSu dozví, ale pořád to neznamená, že je trkne, že by to měli chtít taky.
    A k tomu socialismu - narážíte na to, že by tam stačilo zatlačit (nebo jen představit nápad) nějakým lidem a oni by to již protlačili?
    26.12.2010 09:54 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    pár měsíců potom, co Google Mapy začaly podporovat hledání MHD v Brně, tak najednou idos jako velkou novinku zavedl, že není potřeba zadávat zastávku, ale stačí ulice (a mají v databázi nejbližší zastávky, není to úplně to, co umí GMapy, ale aspoň něco) takže inovací schopni jsou, pokud je někdo vymyslí před nimi :-)
    26.12.2010 10:57 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Hledání podle ulic umí internetový Idos už spoustu let – nemyslíte náhodou jenom změnu v UI, že není potřeba extra zvolit, zda jste zadal název zastávky, ulici, významný objekt apod.?
    JiK avatar 25.12.2010 15:35 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Jo jo. V inovacich socialismus rulez! To musi videt kazdy. Vzdyt jen vzpomente na zoufale tymy IBM a Intelu co provadeli reverzni engineering vychodonemeckych procesoru a cipu. Na kalifornske programatory kopirujici jazyky ze SSR. Nebo na smutne vykoristovane autoinzenyry Mercedesu, kteri se marne snazili okopirovat pokrocile dvoutaktni motory Wartburg z Eisenachu. V obou pripadech ti vykoristovani pracujici intelektualove doplaceli na zkostnately kapitalismus prohnily zevnitr a trpici nedostatkem socialistickeho centralniho rizeni.
    Amarok avatar 25.12.2010 17:26 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    :-D Ja búdu rabótať pra tíba, proklatyj kapitalist!
    GNUniverse - May the source be with you...
    25.12.2010 19:59 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Nebo kde by byl imperialistický Rolls Royce nebýt geniálního návrhu motoru v MiGu 21...
    gtz avatar 25.12.2010 20:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Copak motory z RR měly něco z R-11-300?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.12.2010 20:27 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Asi jste prehledl moji poznamku, jinak si vas vylev nedokazu vysvetlit. :-)
    26.12.2010 20:31 v6ak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    I nad tím jsem přemýšlel. Ale zde má socializmus jednu zásadní nevýhodu - nemá brzdu investovat do vývoje více, než se vyplatí. Souvisí to s http://www.abclinuxu.cz/blog/poznatky/2010/12/jak-sirit-dobre-napady/diskuse#17 .
    27.12.2010 09:37 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    No, co jsem myslel tim "socialismem". Myslim si, ze inovacim predevsim brani mocenska nerovnost mezi lidmi. Volny trh funguje skvele, pokud maji lide srovnatelne prostredky. Realny kapitalismus je ale neco jineho - existuje uzka vrstva vlastniku kapitalu, ktera pak rozhoduje, ktere inovace se uvedou do praxe; tim, ze ma tato vrstva vlastni zajmy, muze tyto inovace omezit. Omezenim mocenske nerovnosti (coz je siroka definice socialismu) davate lidem vice moznosti a tedy vice prostoru inovacim. Nechce se mi to ted moc rozebirat, ale snad je to priblizne jasne.
    25.12.2010 12:24 Ragzid | skóre: 24 | blog: Pivní koutek | Liberec-Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Dal jsem si tu práci a pokusil jsem aspoň zběžně projet smlouvu MD s Chaps, uvedenou na webu MD: Smlouva o vedení celostátního informačního systému o jízdních řádech (včetně dodatků) V Dodatku 2 ke smlouvě je u Článku III, odst. 3 uvedeno toto:
    Při vedení CIS je Zpracovatel povinen: ...
     b) zveřejňovat aktuální data z CIS uvedená v čl. III odst. 2) písm. a) lin. aa) ve formátu pdf a xls
    Článek III odst. 2):
    Zpracovatel je povinen veškeré úsilí, které lze na něm spravedlivě požadovat, k plnění předmětu této smlouvy. K řádnému vedeni CIS, tj. ke sběru a zpracování dat aktualizaci a správě všech oblastí CIS se Zpracovatel zavazuje:
     a) vlastním jménem a na vlastní náklad si obstarat funkčně a výkonově odpovídající hardwarové a softwarové vybavení tak, aby CIS zahrnoval nejméně:
      aa) datovou bázi jízdních řádů
    ...
    Nejsem právník, ale teoreticky by tedy ta data měli dát k dispozici, ne?
    gogloid avatar 25.12.2010 12:37 gogloid | skóre: 10 | blog: Tomášovy poznatky | Kladno/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Oni to na svých stránkách poskytují za úplatu, které ale podle jejich licence nesmí být poskytován komerčně. Dle té licence by to IMHO poskytovat měli - jenže to neznamená, že to poskytovat budou (napadá mě třeba příklad, kdy velké společnosti mají poskytovat výroční zprávu s daty z účetnictví jako obrat atp., a některé ji prostě neposkytují, protože jejich majitelé si to nepřejí). Takže by na ně asi někdo musel zatlačit, aby je poskytli - a i tak by jim to Chaps mohl dost znepříjemnit (pdf ani xls pořád nemluví o vnitřím uspořádání souboru - tj. by mohl být problém z toho ta data nějak dostat).
    tmr avatar 25.12.2010 12:57 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Tohle UI se podle mě stejně na dopravu v rámci ČR nehodí.
    25.12.2010 13:30 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Proc ne? Ja myslim, ze by to fungovalo celkem pekne. Jeste do vnitrostatnich linek zahrnout i MHD, a bylo by to super.

    Hlavne u toho MHD mi ale prijde, ze existuje vice zpusobu, jak se dostat na totez misto. Tam by se to mohlo dobre oplatit.

    I kdyz - co mi asi nejvic vadi na soucasnem reseni je, ze nemuzu dopredu vedet, jak bude ktery autobus narvany. Tohle by chtelo nejak poresit!
    tmr avatar 25.12.2010 15:27 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Kdyz jedu v ramci CR, je pro me zajimavych treba max. prvnich 5 spoju od urciteho casu. Mezi nima se krome casu odjezdu rozhoduju podle poctu prestupu, cim pojedu a celkoveho casu. Zobrazit ty spoje jako vertikalni seznam vidim jako nejjednodussi a nejlepsi reseni, neni duvod pouzivat neco slozitejsiho... Beznemu uzivateli by chvili trvalo nez by se v tom hipmunk UI zorientoval.

    Take bych si musel zobrazit podrobnosti jako prestupni stanice atd. rozklikem, ted je vidim rovnoau.

    U letadel je to rozhodovani mezi spoji slozitejsi. Vzhledem k tomu ze konkretni cas odletu me tolik nezajima, je moznosti mnohem vic. Taky na rozdil od MHD spoju dost zalezi na cene.

    Hledani napric MHDcky by bylo super, to je fakt... Taky by to chtelo, aby IDOS umel zapocitavat realtime polohy vozidel - takze kdyz by mel bus zpozdeni, odrazelo by se to ve vysledcich hledani.
    25.12.2010 14:19 v6ak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    # Jak se to zaplatí? Pokud člověk dostane nápad, tak to ne vždy zahrnuje to, jak to zaplatit. Nad tím je potřeba zamyslet se v okamžiku, kdy se v tom člověk chce aktivně angažovat.
    Ekonom by na to asi řekl, že když to lidé nezaplatí, tak to pro ně není dostatečně důležité. ("tak si to nezaslouží" - lidově řečeno) Nebo že náklady na vylepšení přesáhnou užitek.

    Patenty: Nejsem pro zrušení patentů jako takových, spíše pro upřesnění podmínek, protože zřejmě v mnohých případech patentové právo dnes již neslouží ke svému původnímu účelu. Myslím, že problém je hlavně v tom z USA, kde evidentně není problém získat patent na cokoli.

    25.12.2010 19:39 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    zdravim,

    fajn, zajimave tema. Je mi dost spatne, hlava jak strep, tak odpovim kratce.

    V prvni rade se naucte jinak myslet. Osobne jsem si ted objednal pred par dny knizku "Myslenim k bohatstvi". Pro mene zasvecene reknu, ze bohatstvi nejsou jen penize.

    Realizace - staci vec zacit jen realizovat, vyhodnocovat nejlepsi cestu, pilovat napad. Bud to realizuju sam anebo to deleguju. Defakto je dulezite se naucit na to i shanet penize.

    Problemy - "problem je jen tak velky, jak jsme schopni jej resit". Bud chci nebo nechci neco delat. A patenty - pokud prijdete s dobrym resenim, tak patenty a lidi prevalcujete. S pomoci internetu s prehledem.

    Najdete ideu, nejaky svuj vzor a realizujte to. Drit a pilovat dany napad.

    A co je nejhorsi ?: v Cechach je velmi demotivujici prostredi pro to neco delat. Vynechte stat a mejte na mysli lidi. Proste je to stagnace a rezignace. Zejmena v lidskem uvazovani. A pak z tohoto berte nejaky elan a energii do prace.

    Asi nejlepsi myslenka na zamysleni od H.Forda: "Pokud myslíš, že můžeš, tak můžeš. Pokud myslíš, že nemůžeš, máš taky pravdu." Lepsi odpoved na cely Vas blogovy zapisek asi neexistuje.

    Asi jedna zasadni vec, co mi na Vasem zapisku chybela: Nepiste _zejmena_ o tom, jak nepujde a nejde. Piste o cestach, ktere by mely fungovat a z nich je treba popisovat ty zkusenosti. Mozna, ze pak uvidite naslednou zmenu uvazovani. Defakto uz asi muzete resit jen technicke problemy.

    Soukrome: Pokud ma nekdo k prodeji knihu o Henry Fordovi a je z Prahy, tak at mi da vedet soukrome. Zajima me zivotopis a standartizace.

    gf
    25.12.2010 20:24 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Mimochodem, zajimave je, ze ekonomove zduvodnuji patenty argumentem o spravedlnosti, ktery casto popiraji napr. v neoliberalismu. (Coz me ovsem neprekvapuje, ze je neoliberalismus nekonzistentni - jde o ideologie, a jejim cilem je nikoli model reality, ale zduvodneni nejakeho stavu.)
    26.12.2010 19:36 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    To je v politice zcela standardní. Řeší se to elastičností pojmů a jejich posunem podle potřeby.
    26.12.2010 19:36 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    To "řeší" by samozřejmě mělo být v uvozovkách :-)
    27.12.2010 09:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    V politice mozna ano, ale v ekonomii by to byt standardni nemelo. Nicmene, nekonzistenci je tam i tak az moc.
    26.12.2010 23:40 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    A čo je to taký neoliberalismus Kefalín ?
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    27.12.2010 09:29 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak šířit dobré nápady?
    Nez se priste zeptate, naucte se pouzivat tento vynalez.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.