abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Bezpečnostní upozornění

    Ubuntu 26.04 patrně bude ve výchozím nastavení zobrazovat hvězdičky při zadávání hesla příkazu sudo, změna vychází z nové verze sudo-rs. Ta sice zlepší použitelnost systému pro nové uživatele, na které mohlo 'tiché sudo' působit dojmem, že systém 'zamrzl' a nijak nereaguje na stisky kláves, na druhou stranu se jedná o možnou bezpečnostní slabinu, neboť zobrazování hvězdiček v terminálu odhaluje délku hesla. Původní chování příkazu sudo

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    22.3. 21:33 | Komunita

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 31
    22.3. 17:22 | Nová verze

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 163 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.3. 15:22 | IT novinky

    Eric Lengyel dobrovolně uvolnil jako volné dílo svůj patentovaný algoritmus Slug. Algoritmus vykresluje text a vektorovou grafiku na GPU přímo z dat Bézierových křivek, aniž by využíval texturové mapy obsahující jakékoli předem vypočítané nebo uložené obrázky a počítá přesné pokrytí pro ostré a škálovatelné zobrazení písma, referenční ukázka implementace v HLSL shaderech je na GitHubu. Slug je volným dílem od 17. března letošního

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1142 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    4.5.2013 13:27 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Takový přístup ke studentům se mi líbí. Férový. Né jako když jsme na FELu dostávali úkoly na angličtinu. Měli jsme zadání/témata na školním serveru a jelikož v týdnu nebyl čas (né jen pro mě), aneb vstávat ve 4 ráno do školy a přijíždět ve 22:30 domů, dělal jsem je vždy o víkendu. Jednoho hezkýho týdne se stalo, že od pátku celý víkend školní server nešel a cca 5 studentů z mé třídy dostalo na příští hodinu absenci, protože neměli domácí úlohu, nikoho nezajímalo, že nešel školní server a nemohli jste si zadání stáhnout, měli jste na úlohu přece celý týden a je tedy logické, že si ji musíte stáhnout hned v pondělí a radši ji i rovnou udělat, nejlépe o 15min přestávkách za chodu do jiné učebny, popř. v hučícím drncajícím vlaku, kde se nemůžete soustředit.
    pavlix avatar 5.5.2013 14:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Tohle docela stojí za pohovor s vedením fakulty. Alespoň v době, kdy už ti nic nehrozí. Vím, že během studií na to člověk moc nemyslí, ale je dobré si různé incidenty podobného typu okamžitě zdokumentovat a pak se teprve rozmyslet, jestli dokumentaci použiju, či nikoliv.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.5.2013 14:36 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Tak já to v té době řešil posláním stížnosti k vedoucí katedry, ta se zastala cvičícího (takovej ten namyšlenej mladej kokot z británie), stejně tak se k nim přiklonil správce serveru (nebo jak ho nazvat), že je to vlastně moje chyba. Dál jsem na angličtinu k danému cvičícímu přestal chodit, stejně mi připadal jako nějakej pedofilní buzerant, co měl potřebu šikanovat studenty.
    5.5.2013 21:56 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    To na FA vypnuli server s Active Directory na cely "prazdniny" a vubec je nezajimalo, ze se studenti nemuzou v KOSu prihlasit na zkousky.
    xkucf03 avatar 4.5.2013 15:00 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy

    Tyto chyby mají jednu věc společnou - netýkají se vlastního systému, ale vnějšího prostředí.

    Komplexnější úlohy je dobré rozdělit na více kroků – v prvním jen přijmeš soubor od studenta, bezpečně ho někam uložíš a potvrdíš studentovi přijetí souboru. A pak teprve řešit další kroky, které jsou závislé na vnějším okolí (tady můžou nastávat problémy, ale nic se neděje, protože vždycky se můžeš vrátit a začít znova zpracovávat data, která jsi získal v prvním kroku).

    Paradoxně na mé lokální kopii na stejném stroji to fungovalo. Řešením bylo tuto vlastnost vypnout, posílat zdrojové kódy v plaintextu do té doby, než se to vyřeší. Na fakt, že chyba byla způsobena updatem verze vimu a mě nedostupným konfigurákem vimu (ostrý systém běží pod jiným uživatelem), jsem přišel až asi o dva dny později.

    Po každém upgradu je dobré ostrý systém otestovat, alespoň základní scénář.

    Nebýt upozornění na jiný problém, chyby bych si všiml později, a studenti by ve velkém nadávali, proč nemají body; podobně jako kdyby nějaký cvičící začal o půlnoci rovnou opravovat vyhodnocení domácích úloh.

    Jestli student může přijít o body kvůli tomu, že se někde zasekl nějaký e-mail, tak je to prostě špatně navržený proces. K vyučujícímu by se měly dostat tyto tři stavy:

    • student práci odevzdal → je možné ji hodnotit
    • student práci v termínu neodevzdal → dáme mu asi 0 bodů
    • ani jedno z toho → něco se rozbilo a je potřeba to řešit
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gogloid avatar 4.5.2013 16:57 gogloid | skóre: 10 | blog: Tomášovy poznatky | Kladno/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Díky za komentář, zkusím odpovědět:
    1. Studenti mohou odevzdávat vícekrát, proto při odevzdání se jejich řešení stáhne z SVN repozitáře a rovnou vyhodnotí. Pokud se nepovede stáhnutí, pošle se jim email; jinak se to vyhodnotí a pošle email s vyhodnocením. Pokud je to ostré odevzdávání, pošle se potom email i cvičícímu daného studenta. Ale nápad je to dobrý, pokud by situace byla složitější, díky za něj.
    2. Bohužel upgrady nejsou pod naší kontrolou :(
    3. Proto se posílají emaily cvičícím, který uděluje body (ne přímo systém ukládá body), a obvykle píše email danému studentovi ohledně jeho zdrojáku. Pokud by tedy email nedošel, cvičící by žádný email studentovi neposlal a student by se ozval a dalo by se to řešit.
    9.5.2013 06:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Bohužel upgrady nejsou pod naší kontrolou :(
    Čuchám neexistující nebo nesprávně využitou virtualizaci.
    4.5.2013 18:19 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Takove automaticke testovani sice setri cas, ale podle me to neni uplne dobre. Vede to lidi k tomu, ze programuji stylem ,,funguje to/proslo to testy'' => ,,je to dobre naprogramovane''. Ti pak maji tendence prasit funkce na dve sta radku, nedodrzovat zakladni konvence pro pojmenovavani, atd. atd. A v takovem kodu, aby se pak prase vyznalo.

    Dalsi neprijemnou strankou je, ze lidi odkojeni timto zpusobem testovani, jsou zvykli dostat zadani na zlatem podnose, typicky je zadane, co ma byt vstupem a co ma byt presne vystupem v takove a takove situaci, aby to slo dobre otestovat. Coz se v praxi stava malokdy, pominu-li fanousky TDD. V momente, kdy takove lidi postavite pred ukol, ktery ma otevrene reseni, napr. navrhnout format souboru a funkce pro ulozeni/nacteni dat, je s tim problem.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    4.5.2013 19:23 v6ak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Tady budu nesouhasit. (Tome, oprav/doplň mě, pokud jste tam něco změnili.)
    • Student může naostro bez ztráty bodů odevzdat jen jednou. Případné testy si tedy člověk musí napsat sám.
    • Je tu i odevzdání nanečisto se základními testy, které ale mají odchytit spíš to, že člověk naprosto nepochopí zadání.
    • Cvičící si ty zdrojáky i čte, takže WET (Write Everything Twice) apod. by měl odhalit a penalizovat. Já jsem naopak už měl body za pěkný kód, takže to asi není jen teorie.
    • Otevřený úkol by taky měl jeden být, aspoň do jisté míry. Program je pak testován jako celek přes rouru.
    Souhlas, že takový automatizovaný systém sám o sobě by nestačil, ale pokud je jen jako doplněk, je to IMHO naprosto OK.
    4.5.2013 20:52 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Kdyby to umoznovalo neomezeny pocet odevzdani, tak by pak clovek mohl genetickym programovanim nechat ten ukol vyvinout ;-)
    gogloid avatar 4.5.2013 21:43 gogloid | skóre: 10 | blog: Tomášovy poznatky | Kladno/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy

    Souhlasím, že to není ideální řešení, bohužel při daném množství studentů jsme nepřišli zatím na lepší způsob. Dodám však, že cvičící zdrojové kódy po úspěšném projetí testů kontroluje a má právo studentovi zdroják vrátit s tím, že ho zprasil (a děje se to).

    K druhé části dodám, že daný předmět je zaměřen především na výuku programovacího jazyka, na úlohy s otevřeným řešením máme k dispozici jiné předměty (naštěstí).

    4.5.2013 22:23 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Souhlasím, že to není ideální řešení, bohužel při daném množství studentů jsme nepřišli zatím na lepší způsob.
    Kolik vas tam je na takove mnozstvi?
    Dodám však, že cvičící zdrojové kódy po úspěšném projetí testů kontroluje a má právo studentovi zdroják vrátit s tím, že ho zprasil (a děje se to).
    Pak je to OK. Osobne preferuji oba pristupy soucasne.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    gogloid avatar 4.5.2013 22:39 gogloid | skóre: 10 | blog: Tomášovy poznatky | Kladno/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Zhruba dvanáct, co vedou cvičení; někteří mají cvičeních víc. A všichni studenti mají nějaké cvičení zapsané.
    4.5.2013 22:54 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    dvanact lidi na tri sta, to neni xase tak hrozne...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    5.5.2013 00:13 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    To je 25 studentu na cviciciho. A vyhodnotit 25 zdrojaku kazdy druhy tyden, to uz je docela hodne.
    5.5.2013 13:57 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Takove automaticke testovani sice setri cas, ale podle me to neni uplne dobre.
    to mi pripomina jednu diskuzi na rootu :-)
    vencour avatar 4.5.2013 19:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Přidal jsem do výběru.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    gogloid avatar 4.5.2013 21:44 gogloid | skóre: 10 | blog: Tomášovy poznatky | Kladno/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Děkuji za projevenou důvěru a pozitivní hodnocení, je to dobrá motivace psát dál :)
    vencour avatar 4.5.2013 21:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Můj pohled je, že je mnoho podob a forem "IT" a mohou ostatní obohatit ... a obráceně.
    Kéž jsou pro Vás komentáře přiměřenou odpovědí na dobrou práci.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.5.2013 19:24 v6ak
    Rozbalit Rozbalit vše Gramatická
    "Domácí úlohy sami o sobě snadné nejsou"

    To by museli být domácí úkolové (no fuj!), abys k nim mohl psát "sami".
    4.5.2013 20:42 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    chyba byla způsobena updatem verze vimu
    No to mi vysvětli, jak vim ovlivňuje serverovou aplikaci?
    gogloid avatar 4.5.2013 21:45 gogloid | skóre: 10 | blog: Tomášovy poznatky | Kladno/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Konverze zdrojových kódu do HTML, aby se daly poslat jako příloha emailem. (Poněkud alibisticky dodám, že to nebyl můj nápad, na druhou stranu to funguje.)
    xkucf03 avatar 4.5.2013 21:54 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Případně se dá použít Source-highlight nebo Pygments.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 5.5.2013 08:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Uf, a to se nepředpokládá, že si příjemce e-mailu umí otevřít přílohu v nějakém textovém editoru, který umí syntax highlighting?
    5.5.2013 13:54 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    nebo dokonce to, ze prijemce dostane jen cislo revize a udela si checkou zdrojaku ze SVN sam? :-) Btw: celem mi to silne pripomina continous integration (nekam poslu zdorjaky, pusti se vuci nim definovane testy, o vysledkou jsou informovani dani uzivatele). Nepremysleli jste nad reseni, ze puzijete nejkay CI server, pripadne si jej upravite podle toho, co vam tam chybi, misto vyvijet nejake vlastni resesni? Co se zbytku tyce (vypadky SVN, vysoky load na serveru, plny disk) - monitorovat to treba Nagoisem by melo zajistit minimalne vcasne informovani administratora, pripadne rovnou nekde spustit skripty, co se postaraji o napravu (napr. pridaji misto na disku)
    pavlix avatar 5.5.2013 14:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    nebo dokonce to, ze prijemce dostane jen cislo revize a udela si checkou zdrojaku ze SVN sam?
    Na prohlížení je ideální odkaz na pohled na danou revizi přes web.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 5.5.2013 16:01 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Ono spíš v tomto případě jde o urychlení práce učitele. Pokud těch úkolů má prohlédnout hodně, tak je každých pár sekund úspory dobrých.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 5.5.2013 16:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Asi jsem lama, ale když zkoumám funkci netriviálního cizího kódu, tak ho stejně spouštím a dávám si do něj debug printy.
    Josef Kufner avatar 5.5.2013 16:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Pokud takových kódů vydíš třicet, stačí letmý pohled, zda to tak nějak sedí a automatický test ti už řekl, že to funguje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    5.5.2013 21:02 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    To navrhuješ pouštět u sebe na serveru cizí kód? To může dopadnout hodně špatně.
    Jendа avatar 5.5.2013 21:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    Zkus je vyownovat ;). Nebo tyhle nebo tyhle.
    5.5.2013 19:06 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zkušenosti se správou systému pro domácí úlohy
    ok, to je asi spis na osobni preferenci. Ja bych nejradeji link (jak pise pavlix vyse), zdrojaky v mailu jsou pro me ta nejmin preferovana varianta (nicmene chapu, ze kadzy to muze videt jinak a zdrojaky takle ve velkem jsem nikdy neprochazel, takze mozna pro tenhle ucel bych zmenil nakonec nazor)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.