abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0 s kódovým jménem Ecne linuxové distribuce Trisquel GNU/Linux. Založena je na Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude do roku 2029. Trisquel patří mezi svobodné distribuce doporučované Nadací pro svobodný software (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Nová verze

    Open-source citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 9. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:33 | Komunita

    Libre Graphics Meeting 2026, tj. čtyřdenní konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných a otevřených grafických softwarů, proběhne od 22. do 25. dubna v Norimberku. Dění lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 10
    10.4. 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 19
    10.4. 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    10.4. 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1278 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace

    8.2.2006 08:29 | JSF

    JSF umožňuje nastavit u pravidla navigace element <redirect />. Manuály zmiňují, že se to hodí v případě, že volání provádí např. zápis do databáze (redirect se provede až při zobrazování následující stránky), takže pokud uživatel stiskne F5, neprovede se zápis dvojmo. Užitečné to také může být, pokud chcete, aby bylo možné na výslednou stránku vytvořit bookmark - URL v adresním řádku skutečně vede na zobrazenou stránku (a ne na předchozí). Samostatnou kapitolou je autorizace - ověřování přístupu k jednotlivým stránkám (o tom možná někdy příště).

    Co ovšem příručky nezdůrazňují (a mě nenapadlo) - pokud se použije redirect, jedná se o nový request, který neobsahuje předávané parametry. Takže jsem strávil půlden hloubáním nad skutečností, že se mi prostě neinicializují parametry pro výslednou stránku. Výsledně tak lze redirect použít pouze v případě, že zobrazovaná stránka nezávisí na stránce předchozí.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.2.2006 08:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    Provede se skutecne response.sendRedirect(), takze prohlizec posle novy request? A jak se vlastne urcuje, na ktere URL se to ma presmerovat? Ja videl jen nejake priklady faces-config.xml a z nich mi to nebylo jasne.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    8.2.2006 14:00 PRYB | blog: poznámky programátora v JSF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    Předpokládám že ano - první request směřuje na URL aktuální stránky (tj. té, na které jsem klepnul na tlačítko). Teprve server rozhodne (pomocí faces-config a případně pomocí navázané akce), kterou stránku zobrazí. Tj. bez redirect je v adresním řádku obvykle nesprávná adresa. Pokud je <redirect /> nastaveno, objeví se správná adresa - tj. prohlížeč to musel dostat na vědomí. Přesměrování se provádí až po provedení akce a vyhodnocení navigace - v tu dobu už je jasné, na které URL přesměrovat.
    8.2.2006 09:56 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    Takže jsem strávil půlden hloubáním nad skutečností, že se mi prostě neinicializují parametry pro výslednou stránku.

    To je presne duvod proc tyto frameworky nemam rad. Misto, aby si clovek hral se zaludnosti aplikace, trapi se zaludnostmi frameworku. No flame, pls, ted nijak neutocim na JSF.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.2.2006 10:36 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    I proto ma abicko vlastni "framework", ktery dela presne to, co chci ja a kdy to chci ja.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    8.2.2006 11:10 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    Potvrzujes svatou pravdu, ze nejlepsi framework je vlastni framework.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    8.2.2006 15:53 PRYB | blog: poznámky programátora v JSF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    Ano, ovšem dobře navrhnout vlastní (nejlépe obecný) framework není jednoduché a napsat ho je dost práce - s tím už mám určitou zkušenost. Standardní framework má právě tu výhodu, že je standardní, že ho udržuje někdo jiný a že je výrazně jednodušší sehnat někoho, kdo s ním umí. To se samozřejmě netýká pouze JSF.
    Každopádně se tu objeví více zápisů, ke kterým se takovéto komentáře budou hodit :)
    8.2.2006 16:29 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    souhlasim s tim ze JSF bych pro Abicko nepouzil, ale jak tak postupne studuji Tapestry, tak to vypada velmi slibne.

    JSF je podle me vhodne spise pro intranet, protoze optimalizace stranky jde naprosto stranou. na druhou stranu JSF komponenty nejsou jenom komponenty pro Web - takze mnohem sirsi pouziti (viz intranetove aplikce v XUL)
    never use rm after eight
    8.2.2006 16:26 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    timto snad chcete rict, ze pouzivate JSF a pritom tahate parametry z requestu? to se muzete vratit spatky k PHP...

    redirect neznam, ale predpokladam (a byla by blbost kdyby to tak nebylo) ze vsechny akce (at uz akce jako takove, nebo action listenery) se provedou jeste pred redirektem a stejne tak se pred nim provede i naplneni backingbeanu - tedy nechapu kde je problem s predavanim hodnot

    v JSF se do requestu dava jen velmi malo veci (schvalne kolik backingbeanu mate v scope=request ?)
    never use rm after eight
    8.2.2006 16:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    U nas ve firme se snazime prevest vsechny post stranky na get requesty. POST only design ma spoustu nevyhod, napriklad stranky se nedaji bookmarkovat nebo pri zmacknuti tlacitka back se objevi osklivy dialog, zda chcete opet odeslat formular.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    8.2.2006 20:30 PRYB | blog: poznámky programátora v JSF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace

    Ano, tahám parametry z requestu (no dobře, nejen).
    Typicky to používám v situaci, kdy zobrazím dataTable s položkami a ke každé řádce dám commandLink, který odkazuje například na stránku s detailem. Pokud znáte/používáte lepší způsob, rád se nechám poučit.

    Máte pravdu v tom, že se všechny backing beans naplní před redirectem (a akce se provedou také před tím). Jenže pokud následující stránka využívá bean, která je v request scope, provede se po redirectu její inicializace znovu (a k tomu právě chybí parametry). Jak jsem naznačil v předchozí větě, značnou část backing beans mám v request scope, cpát všechno bezhlavě do session mi nepřipadá jako úplně dobrý nápad.

    9.2.2006 07:31 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace

    Pokud znáte/používáte lepší způsob, rád se nechám poučit.

    pouzivam <t:updateActionListener property="#{backingBean.currentId}" value="#{item.id}" /> z Tomahawku (pouzivam kompletne implementaci od Apache). na netu se daji najit nejake priklady pouziti.

    Jak jsem naznačil v předchozí větě, značnou část backing beans mám v request scope, cpát všechno bezhlavě do session mi nepřipadá jako úplně dobrý nápad.

    To urcite ne, ale tak nejak sem zatim neprysel na moc situaci, kde muzu mit data jenom v request scope. Mozna tvorim trosku specificke stranky, ale v podstate BB pouzivam z 90% na formulare a ten proste nemuze byt jenom v requestu (nebo nevim jak, protoze chci aby fungovali takove ty veci jako validace, znovuzobrazeni formulare se "spatnymi vstupy", atd...)
    never use rm after eight
    9.2.2006 23:01 PRYB | blog: poznámky programátora v JSF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace

    Díky za tip, určitě se na to podívám. Zatím se ale snažím využívat Tomahawk co nejméně a držet se standardu.
    Co se request scope týče - tentokrát nevidím problém já - používám request BB také pro formuláře a vše (validace, znovuzobrazení) bez problémů funguje. (Ostatně, hledal jsem nějaká doporučení ohledně scope a našel jsem cosi ve smyslu "BB jsou obvykle managed && v request scope" - ale věřím, že je možné podobně snadno nalézt protipříklad :)

    Nicméně mám pocit, že jsme se vzdálili od původního tématu - po redirectu se request BB prostě zahodí a vytvoří znovu (bez inicializace). To byl problém, na který jsem chtěl upozornit.

    11.2.2006 13:23 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    Nicméně mám pocit, že jsme se vzdálili od původního tématu
    ... i presto si dovolim jeste jednu poznamecku
    že je možné podobně snadno nalézt protipříklad :)
    moje BB vypadaji tak ze funguji jednak jako DAO, druhak jako ukazatel na vybrany prvek se kterym se soucasne pracuje - a potrebuju ho mit v pameti po celou dobu dokud se ho nerozhodnu ulozit zpet do databaze - tohle bych asi v requestu neudelal, ne? (nebo se mylim a muzu si jit cist zaklady jsp :-) )
    never use rm after eight
    11.2.2006 15:33 PRYB | blog: poznámky programátora v JSF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Záludnost použití <redirect /> v pravidlech navigace
    Nicméně mám pocit, že jsme se vzdálili od původního tématu
    ... i presto si dovolim jeste jednu poznamecku
    Beze všeho :-)
    moje BB vypadaji tak ze funguji jednak jako DAO, druhak jako ukazatel na vybrany prvek se kterym se soucasne pracuje - a potrebuju ho mit v pameti po celou dobu dokud se ho nerozhodnu ulozit zpet do databaze - tohle bych asi v requestu neudelal, ne? (nebo se mylim a muzu si jit cist zaklady jsp :-) )
    Myslím, že přesně k tomu by měla sloužit kombinace request BB a t:UISaveState, nicméně ještě jsem neměl potřebu toto řešit. Tedy - nevím, jestli si úplně rozumíme, teď mám na mysli posloupnost formulářů s "hromadným" uložením na závěr. Pokud by se jednalo o jeden formulář, vystačím samozřejmě pouze s request BB.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.