V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Po konci akademického roku se studium považuje za ukončené — pokračování je třeba doložit. Škola do toho nikterak nezasahuje.Študentovi patria PND a na ne napojené dávky, napr. náhradné výživné a je zdravotne poistený aj cez prázdniny, pokiaľ pokračuje v štúdiu a neprekročil štand. dĺžku štúdia( aspoň u nás je to tak).Len v posledenom ročníku mu už nepatria PND od dňa poslednej štátnice, musí sa hlásiť na ÚP,pokiaľ nejde hneď do práce a štát potom za neho platí poistné, ale nemá nárok do 25 rokov na žiadnu podporu - len na sociálku, pokiaľ však sú aj spoločne posudzované osoby soc. odkázané t.j. nezarábajú resp. nemajú spolu existenčné minimum pre spol. posudz. ( Ak na príslušnom stupni štúdia prekročil jeho štand. dĺžku, tiež nemá nárok na PND, neviem,ako je to s poistným, ale to, myslím, za neho platí štát ... Potvrdenie treba do Soc. poisťovne doručiť podobne ako na ÚPSVR, kt. vypláca PND . Vy máte trochu iný systém, ale zákony budú podobné.)
Vždycky miluju ty lidi, kteří mají vše v pořádku, nikdy nic se jim nemohlo stát. A mají plné hrstě morálních odsudků.Pokud věřitel sedm let dělá mrtvého brouka a pak se ozve i s penále, je to IMHO morálně špatně. Nezávisle na promlčecí době. Samozřejmě, kdyby byla kratší, tak se to asi nestane, ale z toho bych ještě nevyvozoval, že dlohá promlčecí doba je nutně špatná.
Absolvovat státnice je třeba do X let od splnění poslední zkoušky, kde X náleží do [0,5; 2] (přesné číslo teď nevím).kukni do predpisov, ako je to s prekročením tzv. štandardnej dĺžky štúdia... ak máš dvojstupňové - Bc. a potom magisterské, tak sa to prekročenie posudzuje za každý stupen osobitne... mám s tým skúsenosť u syna,ktorý po zimnom sem. prerusil( v práci na dohodu slusne prachy a moznost sa vraj naucit ovela viac ako v skole) a potom zacal v zimnom semestri zas v tom istom rocníku- tak to viem
kým nie je nezamestnaný.kým je nezamestnaný( evidovaný)
od formálního uzavření studia
§ 55 (1) Studium se řádně ukončuje absolvováním studia v příslušném studijním programu. Dnem ukončení studia je den, kdy byla vykonána státní zkouška předepsaná na závěr studia nebo její poslední část. (2) Dokladem o ukončení studia a o získání příslušného akademického titulu je vysokoškolský diplom a dodatek k diplomu.
http://www.muni.cz/general/legal_standards/higher_education_act?lang=cs
Tiskni
Sdílej: