Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Už cestou do Brna svítila kontrolka dobíjení,když toto dělá auto delší dobu je řemen v pytli a normální řidič by s tím nejel. Řemen na novějších autech tedy na Astře se nedá tímto způsobem opravit - jiné drážkování, a síla Astry je o něco větší než na Škodovkách. U Staré Š120 se to dalo na nouzovku, ale u Astry bych si to nedovolil.
Tam se podařilo získat náhradní, leč neoriginální, klínový řemen.Výměna na Astře není nic moc, musí se vše povolit a správně utáhnout, jinak hrozí, že odejde i něco jiného. Hlavně se musí vše nastavit dle značek. Tu opravu řemene Vám dělal servis nebo Home-made?Shodou okolností mám Astru z roku 2003 a měnil jsem před rokem klínový řemen za nový a nebylo to zase tak easy.
Uháníme po rakouské dálnici a najednou, motor chcípl. Koukáme do motoru a zjišťujeme, že tentokrát nebude oprava jednoduchá. Rozvodový řemen a s ním zřejmě další důležité součásti motoru jsou v háji.No a takže se to potkalo, oprava cca 10-25000.- to člověka dokáže potěšit. V některých případech když se to blbě potká, je lepší za 10-15K vzít na vrakálu starší motor.
.
Tak jen, jak ten tvůj blog mi spojil zážitky s podělaným autem i s loďma.
. No, dlouho to nevydrželo
Na auta té které značky nejvíc nadávjí ti, kteří ji nikdy neměli. Zkus někde říct, že plánuješ koupit třeba Alfu a najde se plno chytráků, kteří Ti budou tvrdit, jak to sou strašný auta. Přitom drtivá většina z nich ji nikdy neměla a všechny "informace" mají z agentury JPP.
Naštěstí je to 8v, tak se to jen poskládalo a najezdil sem na tom motoru ještě dalších asi 70k
Přesně tohle legálně nejde
Kámoška jezdí s Ivecem 4,5t a má to papíromě <3,5t

Opel
raději Opel než FIAT/FORDLOL! MotoLAMA!

Už cestou do Brna svítila kontrolka dobíjení, řidič a majitel vozu to ale prohlásil za normální.Mno a kdyz BFU rekne "vyhodilo mi to nejakou hlasku, tak jsem ji odklikl", tak je hned povazovan za tvora pomalu menecenneho

A s cizima se mi nechce, kdyz mi nekdo nesedne (nebo ja nekomu) tak se na ty lodi blbe vyhejba
Ze to je mimo sezonu, to by mi nevadilo, letos jsme se na dovolenou dostali az v pulce zari, ale stalo to za to. Lod sice nebyla, ale Madarsko -> Bosna -> Cerna Hora (s vyletem do Albanie) -> Chorvatsko. Termalni lazne, Durmitor, more, stary mesta, vodopady na Kravici, Plitvice a tak
Tiskni
Sdílej: