abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 493 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Migi avatar 4.7.2012 23:36 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    vo co go u toho UsedSoftu?
    mess avatar 4.7.2012 23:42 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Jak vyvozuji z názvu společnosti, pravděpodobně to fungovalo tak, že někdo přestal používat nějaký soft, tak ho odinstaloval a licenci prodal. Což se samozřejmě nelíbilo firmě, která ten soft vyrábí, protože místo toho, aby si někdo koupil novou licenci a firma by měla další love, tak si koupil "used" licenci od toho, kdo se toho zbavoval. A milá firma utřela nos.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    5.7.2012 00:14 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Přesně tak.
    Bedňa avatar 8.7.2012 13:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Ja som už na túto informáciu narazil a nebol som si istý či som to dobre pochopil, takže veľká vďaka za tento zápisok.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    cezz avatar 5.7.2012 00:17 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Obdobna situacia je aj na trhu s hrami. Momentalne to distributori "riesia" napriklad stiahnutelnym obsahom "zadarmo", ktory je ale mozne stiahnut len raz, co zraza cenu "pouzitej" kopie. (a co je podla mna svinstvo minimalne dovtedy, kym tento fakt nebude viditelne oznaceny na obale) Musim to este poriadne precitat, ale z toho co som cital doteraz by uz toto riesenie nemuselo byt na uzemi EU legalne. (ak to chapem spravne) Resp. by som ako novy majitel hry kupenej v bazare mal rovnake pravo na stiahnutie toho "dodatocneho" obsahu a mal by som len povinnost uhradit hospodarsku hodnotu rozmnozeniny. (co chapem, ako cenu vytvorenia kopie, cize radovo max. centy?)

    Ak je toto pravda, co dodatocne zakupeny obsah? (napr. stiahnute datadisky) Teoreticky by mal mat clovek pravo tieto predat spolu s (alebo aj nezavisle od) "hlavneho" media.

    Podobne napriklad navigacie a mapove udaje a pod.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    5.7.2012 01:55 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Kdyby jenom obsah. Pokud se potvrdí chmurné domněnky, co jsem četl na na několikas blozích, tak v budoucnu budou i singleplayerové hry potřebovat na spuštění přístup k ověřovacímu serveru (jako to má Diablo III).

    Mimo na první pohled zjevné nutnosti být online jsou tu i další nevýhody - například když výrobce po několika letech od ukočení prodeje hry autetizační servery zruší, nebo třeba když výrobce zkrachuje nebo bude okoupen jinou firmou a ta servery zruší, ocitou se hráči obrazně tam, kde slunce nesvítí.
    Jendа avatar 5.7.2012 02:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Mimo na první pohled zjevné nutnosti být online jsou tu i další nevýhody - například když výrobce po několika letech od ukočení prodeje hry autetizační servery zruší, nebo třeba když výrobce zkrachuje nebo bude okoupen jinou firmou a ta servery zruší, ocitou se hráči obrazně tam, kde slunce nesvítí.
    To už jednou bylo s nějakou hudbou s online DRM, ne?
    Grunt avatar 5.7.2012 21:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    To je jen o salámech. Počkej až se začne budovat nějaké TCP/IP do hudebních přehrávačů. Ta kontrola mi přijde už šílená. A znova zajímavé, že k té nejlepší hudbě (teda aspoň pro mě) když už ne defaultně, tak aspoň na požádání klidně dostanu zdrojáky.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    corwin78 avatar 5.7.2012 10:46 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Je to svinstvo, ale D3 jsem si přesto koupil, protože zrovna u Blizzardu věřím, že časem vydá patch, který nutnost být v singlu online zruší - stejně jako když u všech předchozích her vydal patch, který rušil ochranu na CD/DVD, aby se hra dala hrát bez média v mechanice.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    5.7.2012 12:26 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    V kontextu Diabla je zajímavá ta aktuální kauza, v níž Blizzard pomocí nějakého automatizované skriptu banuje některé uživatele Wine s tím, že cheatují, přitom odmítá, že by v tom skriptu mohla být chyba.
    5.7.2012 17:07 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Pokud se potvrdí chmurné domněnky, co jsem četl na na několikas blozích, tak v budoucnu budou i singleplayerové hry potřebovat na spuštění přístup k ověřovacímu serveru (jako to má Diablo III).
    Jaké domněnky? Jaké v budoucnu?

    To se normálně už několik let provozuje.
    5.7.2012 20:27 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    To ano, ale zatímco donedávna to byly spíš ojedinělé případy, teď by to mělo být pravidlem. Bez stálého připojení pak budou fungovat jen hry zdarma (tj. freeware a opensource). A "nostalgičtí" hráči budou mít utrum - dnes jde provozovat třeba i třicet let stará hra (i kdyby jen v emulátoru), ale dost pochybuju, že nějaká komerční firma bude své autentizační servery udržovat funkční tak dlouho :-(
    Grunt avatar 5.7.2012 21:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    A "nostalgičtí" hráči budou mít utrum - dnes jde provozovat třeba i třicet let stará hra (i kdyby jen v emulátoru), ale dost pochybuju, že nějaká komerční firma bude své autentizační servery udržovat funkční tak dlouho
    S tím IMHO moc problém nebude. S tím se začalo už mnohem dřív (může to být tak z přelomu tisíciletí a dřív) a kdo si vůbec dneska vzpomene na jména těch her?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.7.2012 06:58 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Nečetl jsem to rozhodnutí podrobně, ale pokud budu vycházet z českého autorského zákona, tak to tak, jak píšete, nefunguje. Přeprodej kopií softwaru je výslovně povolený, není to zařízeno tak, že by licence byla povinně převoditelná, ale tím, že jednou zakoupenou kopii smíte znovu prodat (first-sale doctrine; § 14, odst. 2) a „oprávněný nabyvatel“ té kopie ji pak smí používat i bez licence od autora (§ 66).

    Důležité ale je, že ten zákon pouze říká, že to smíte udělat, ale autorovi tím žádné povinnosti nevznikají. Nemáte tedy nárok po něm požadovat, aby vám to nějakým způsobem umožnil nebo zjednodušil. Je to podobný případ jako u tzv. práva na záložní kopii, tam také zákon říká, že si ji za určitých podmínek smíte udělat, ale také nemáte nárok po autorovi požadovat, aby kvůli tomu např. odstranil ochranu proti kopírování.

    To rozhodutí myslím říká pouze to, že smíte ten přeprodej provést i „virtuálně“, tedy že stačí, že prodávající tu svoji kopii smaže a kupující si ji odněkud jinud stáhne.
    5.7.2012 07:43 dizz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Zajimave, predpokladam ze na OEM verze se to nevstahuje co? (pokud bych mohl svobodneOEM windows dodavane k notebboku prodat, uz by mi tolik nevadilo ze u vetsiny modelu je musim koupit)
    otula avatar 5.7.2012 15:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Virtuální prodej asi těžko, když je to vázáno ke konkrétnímu HW. Ale jinak se to na OEM vztahuje. Pokud ten notebook prodáš, tak jeho nabyvatel bude mít ta OEM Windows legálně. Pokud by byl přeprodej licence zakázán, přestala by ta OEM licence v okamžiku prodeje platit, protože ty by sis ji nechat nemohl a nový majitel by ji nemohl použít.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    5.7.2012 08:19 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Důležité ale je, že ten zákon pouze říká, že to smíte udělat, ale autorovi tím žádné povinnosti nevznikají. Nemáte tedy nárok po něm požadovat, aby vám to nějakým způsobem umožnil nebo zjednodušil.
    Myslím, že podle bodů 85 a 44 z rozsudku mi to umožnit musí.
    cezz avatar 5.7.2012 16:53 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Tiez som to tak pochopil. (ale zas expert nie som)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Grunt avatar 5.7.2012 21:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    A přitom je velice zajímavé, že z většiny dnešních her jsou větší a větší sr**ky. V podstatě stačí mačkat nějaké tlačítko jako Continue a jde vlastně o skriptovaný film generovaný grafikou v reálném čase (a někdy ani to ne). Dřív by se ty hry snad ani prodat nedaly, protože buď se daly v Singlu projít několikrát a pokaždé jinak a nebo aspoň kvůli zajímavému Multiplayeru. Dnes už ani nevím. Hry se dají většinou projít nějakým Let's Playem nebo Walkthrough a podle všech informací i s těmi začínají být problémy. Nic proti Blizzardu ale když už si začnou licencovat ty tři Cinematics ať jsou jaké jsou, tak to vypovídá o jasném úpadku. A při tom Dooma nebo Kvíka bych si klidně (a díky otevření a práci spousta dobrovolníků a fanoušků by to ani nebylo s o moc horší grafikou jako s moderními hity) prošel i dnes. Tak nějak mi připadá, že platí přímá úměra, že čím větší sra*ka, tím permisivnější licence a tím víc hajpu dopředu (jak může hra získat ocenění aniž by vyšla mi uniká úplně – víc a víc se z herního průmyslu stává marketingové odvětví kde vidíme spoustu reklamy dopředu a nakonec to jen zaplatí ti co skočí na špek a přitom nedostanou nic moc navíc)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 5.7.2012 21:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    navigacie a mapove udaje a pod.
    Jinak tohle je kategorie sama o sobě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.7.2012 00:22 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    bohuzel ale ten soud ponechal ta zla zadni vratka, totiz online registraci. A tim se da ten prodej toho software vpodstate zarazit.
    5.7.2012 08:10 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Podle mě z bodu 85 z rozsudku plyne, že mi Oracle musí umožnit software stáhnout, a z bodu 44 pak plyne, že mi ho musí umožnit používat.

    Bod 85:
    Z toho vyplývá, jak je uvedeno v bodě 81 tohoto rozsudku, že nový nabyvatel uživatelské licence, jako například zákazník společnosti UsedSoft, bude moci jakožto „oprávněný nabyvatel“ opravené a aktualizované rozmnoženiny dotčeného počítačového programu ve smyslu čl. 5 odst. 1 směrnice 2009/24 stáhnout tuto rozmnoženinu z internetové stránky nositele autorského práva, jelikož uvedené stažení představuje nezbytné rozmnožení počítačového programu umožňující novému nabyvateli užívat tento program způsobem, ke kterému je určen.
    Bod 44:
    V tomto ohledu je třeba podotknout, že stažení rozmnoženiny počítačového programu a uzavření uživatelské licenční smlouvy ve vztahu k této rozmnoženině tvoří nedílný celek. Stažení rozmnoženiny počítačového programu totiž není účelné, pokud uvedenou rozmnoženinu nemůže její držitel používat. Tyto dvě transakce tudíž musí být za účelem své právní kvalifikace přezkoumány jako celek (obdobně viz rozsudek ze dne 6. května 2010, Club Hotel Loutraki a další, C‑145/08 a C‑149/08, Sb. rozh. s. I‑4165, bod 48 a 49, jakož i citovaná judikatura).
    5.7.2012 09:31 Jinan Dvoulaločný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Celý případ by také mohl pomoci propagaci svobodného software.
    Bude-li mít uživatel právo předávat či přeprodávat kopie programů, i když to bude mít licencí zakázáno, je to podle mne spíše o důvod méně používat svobodný software.
    5.7.2012 11:35 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software

    Tiež to takto vnímam. Ďalší rozdiel, kde môže mať slobodný SW navrch, sa stiera.

    Čisto teoreticky, každé podobné rozhodnutie/zákon je aspoň navonok prezentované ako zlepšenie života pre používateľa daného kusu uzavretého SW. Je to super, je to pekné, je to všetko, ale znižuje to motiváciu používať slobodný SW.

    5.7.2012 18:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Opravdu se těším, až budou k dispozici zdrojáky v současné době neotevřených SW.
    5.7.2012 12:14 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Kdyz uz jednou souhlasim s licencnimi podminkami, kde je uvedeno, ze danou licenci nelze dale preprodat, melo by to pro zakaznika byt svate. Zde se opet berou svobody vyrobcum software proto, aby dostali jinou svobodu jejich zakaznici. Ach jo. Proste bud pouziju svobodny software, nebo pouziji uzavreny se svazujicimi podminkami uziti, ktere ale po odsouhlaseni musim take dodrzovat. Toto levicacke 'uzavrene smlouvy neplati' mne uz vazne zacina stvat.
    5.7.2012 12:31 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    EULA k software je velice často nekompatibilní¹ s evropským pojetím práva a u soudu by se to zřejmě potvrdilo. Příkladem budiž "vlastnictví" dat přenášených přes ICQ firmou AOL.

    ¹ tedy nejen nemorální
    5.7.2012 12:34 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Jasny, je mozne, ze je to v rozporu se stavajici legislativou. Rikal jsem jen svuj nazor, jak by to melo byt ;-) Mne osobne to nepali, pouzivam jen svobodny software uz 8 nebo 9 let a jsem plne spokojeny.
    5.7.2012 12:43 AMD Faunom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Mne osobne to nepali
    Konecne nejaky vyrok, se kterym se da souhlasit.
    Člověk z Horní Dolní avatar 5.7.2012 18:22 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Zde se opet berou svobody vyrobcum software proto, aby dostali jinou svobodu jejich zakaznici.
    A to je jenom dobře :) (v tomhle konkrétním případě)
    5.7.2012 18:45 FRDM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Som stastny, ze stat je zmojich dani pripraveny vnutit mojej konkurencii nastroj, ktory moje vyhody znizuje. Este im vnutit, ze v pripade vzniku abandonware pri krachu firmy je tato povinna zverejnit zdrojove kody a patche, ktore umoznia vyuzivat chraneny obsah aj bez DRM. To bude nadhera, otvoreny software strati dalsiu vyhodu.
    5.7.2012 19:25 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Ne, neni to dobre. Vyrobce by mel mit moznost stanovit si, co uzna za vhodne. Zakaznik pak s podminkami bud souhlasi, nebo ne. Stat se do tohoto vztahu nema co montovat - ostatne jako skoro do vseho. Ted mne momentalne nejvice stve zakonik prace. Clovek ani neveri tomu, co stat lidem a spolecnostem narizuje :-(
    5.7.2012 20:13 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software

    Znamena to, ze vyrobce si muze stanovit , ze mu odevzdam prvorozeneho syna, ze se ke mne nastehuje jeho firemni agent vyzvedac a ze jeho produkt kdykoli na pozadani prestanu pouzivat? Slo by mi oponovat, ze na takove podminky by nikdo nepristoupil, ale ne vzdy ma clovek moznost volit alternativy. Kdyby si kazdy vyrobce/prodejce mohl stanovat vsemozne podminky, tak by ani lepsi alternativa neexistovala. Zamerne jsem vytvoril temer absurdni situaci, ktera by vsak mohla nastat, kdyby se vyrobci/prodejci nemuseli ridit pravem.

    Pokud EULA a ruzne podobne praktiky nejsou kompatibilni (a jsou v rozporu) s pravem, tak uzivatel prece nema povinost se ji ridit.
    Jendа avatar 6.7.2012 01:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Kdyby si kazdy vyrobce/prodejce mohl stanovat vsemozne podminky, tak by ani lepsi alternativa neexistovala.
    Tento předpoklad je v rozporu s mým pozorováním. Existuje mnoho různých výrobců všech možných věcí, kteří ani zdaleka nemají nejhorší možné legální podmínky. Naopak, moc oborů, kde není možnost výběru, podle mě neexistuje. Asi jediný, který mě napadá, je vnucování Windows k notebooků.
    6.7.2012 12:10 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Ano, uzivatel se tim dnes ridit bohuzel nemusi. Jinak ani vami nastinene socialni drama nezmenilo muj nazor. Uzivatele nikdo do vyuziti daneho produktu prece nenuti a zadne nema jinou moznost neexistuje - umre snad, pokud nepouzije dany software?
    6.7.2012 18:00 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Možná někdo skutečně umře, pokud třeba nemocnice nepoužije nějaký, monopolem dodávaný, software. A tak její provozovatel raději přistoupí na cokoliv.
    To je totiž přirozená funkce státu, klepnout přes prsty monopoly, vznikající v "dokonalém" svatém Trhu.
    Těžko ale vysvětlovat základní civilizační zásady a návyky takovým fanatickým ultras jsko jste vy... Mít tu moc, věnoval bych vám ostrov, kde byste spolu s komunisty mohli experimentovat na dobrovolnících či na zvířatech. Do slušné společnosti podle mě ani jeden z vás nepatří.
    Jendа avatar 6.7.2012 22:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    To je totiž přirozená funkce státu, klepnout přes prsty monopoly, vznikající v "dokonalém" svatém Trhu.
    Jakápak ironie života pak je, když ten stejný stát potom nasype tomu stejnému monopolu miliardové částky!
    Člověk z Horní Dolní avatar 5.7.2012 20:48 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Ma se do toho montovat mozna min nez ted ale vic nez vubec. Napriklad v tmhle pripade jsem jako zakaznik ochoten zaplatit malou ztratou svobody za ziskane pohodli a cas.
    Člověk z Horní Dolní avatar 5.7.2012 21:09 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Vlastne kdyz se stat do nekterych veci prestane montovat, tak obcan sice na prvni pohled ziskal vetsi svobodu, ale kdyz se vezmou v uvahu vsechny neprime a vedlejsi dopady, tak se jeho svoboda muze snizit.
    Grunt avatar 5.7.2012 22:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Vyrobce by mel mit moznost stanovit si, co uzna za vhodne.
    V tom případě by měla naběhnout ČOIka a některé krámy pozavírat. Je velice zajímavé co všechno se dnes dá prodat pod značkou „Produkt“. Dřív býval libovolný produkt jasně ohraničený v prostoru a v čase, když už se produkt nepotřeboval, dal se vyhodit, ale také prostě předprodat (byl jsem majitelem produktu). Dnes už se pod pojmem produkt smí snad prodávat i virtuální cosi které není ohraničeno vůbec ničím a za se platí v případě, že naletím nějakému šupákovi na špek (bohužel dřív se šupák dal poznat na první pohled, dnes se k této strategii uvrhují seriozní a serioznější producenti). A nech mi prosím někdo vysvětlí co je na „Bankovních produktech“ ten Produkt? Jakože když si koupím půjčku a už ji nepotřebuju, tak ji můžu vyhodit nebo prodat někomu jinému?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 5.7.2012 22:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    A další zajímavost: V minulosti nebývalo až tak neobvyklé, když společně s produktem dostal zákazník dokonce i takové zázraky jako třeba výrobní dokumentaci (myslel jsem si že to byla fičura minulého režimu, ale jak jsem záhy zjistil, tak nebyla) a v podstatě pokud by vlastnil potřebné výrobní prostředky, klidně si mohl udělat další do zásoby. Velmi mě to překvapilo. Co dostane dnes? 8 let záruky (prosím povšimněte si, že znova jde o jakýsi další nicneříkající virtuální nesmysl aneb přímá úměra, že čím větší šunt, tím víc za něj vyvalím) a jedno kurvítko? První auto které si budu moct sám servisovat jako svoji dvěstědesinu beru všemi deseti.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 6.7.2012 01:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Mimochodem, půjčka IMHO lze převést na někoho jiného.

    Dokumentace se mi taky moc líbila. Protože jsem tu dobu nezažil, čučel jsem, když jsem rozmontoval magnetofon a vypadl na mě papírek hustě pokreslený schématem, a ještě víc jsem čučel, když jsem viděl manuál ke skenovacímu elektronovému mikroskopu z roku 1977 - včetně schématu a měřících bodů! (pozor, 15MPx scan)
    První auto které si budu moct sám servisovat jako svoji dvěstědesinu beru všemi deseti.
    (Tím se myslí Babetta 210?) Hmm, Yokotashi to vyřešil pořízením Wartburka. Ještě si pamatuju, jak soused své BMW (Bakelitische Motor-Wagen) opravoval na dvorku kladivem. Dneska si už ani olej nevyměníš, protože po výměně je potřeba resetovat jakýsi counter v palubním počítači, přičemž jediné, co je k tomu zdokumentované, je nějaký generický CAN bus.
    6.7.2012 07:16 lmb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Mimochodem, půjčka IMHO lze převést na někoho jiného.
    Ale pouze se souhlasem věřitele, AFAIK.
    Jendа avatar 6.7.2012 01:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Hmm, jaký je rozdíl mezi hrou, kterou můžeš hrát rok, a tím, když si na rok zaplatíš webhosting?
    cezz avatar 6.7.2012 07:10 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    V podstate minimalny - ked neberieme do uvahy, ze ten blog a rozhodnutie sudneho dvora pojednavaloi o licencii bez casoveho obmedzenia.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.7.2012 11:15 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Pokud hrou myslíš MMO, v určitém ohledu malý, ale u všeho, co MMO nejsou, obrovský… To je jako kdyby sis „koupil“ webhosting, aby sis svůj web mohl provozovat na vlastním serveru umístěném doma.
    Grunt avatar 8.7.2012 17:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Žádný. Ani jedno z toho není „Produkt“, ale „Služba“.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2012 16:03 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Posílení svobod u nesvobodného software
    Jestli si chceme hrát s termínem licence k SW, chceme s licencemi obchodovat, tak by mělo být v právu jasně stanovené, co to licence k SW je. Ostatně ono tam je stanovené, co je vlastnictví, co je pronájem, ale ne co je licence k SW. Dosti absurdní situace, která je dost možná OK pro podniky, ale 99% lidí nebude licenci rozumět ani kdyby jí četli třicetkrát, protože buď jim chybí technická nebo právní expertíza a většinou obojí.

    S termínem svoboda bych tady moc nemachroval, protože teoreticky i prakticky ze zkušensoti víme docela přesně, že tato svododa je svobodou nějaké IT korporace donekonečna vyjebávat se svými zákazníky jak uzná za vhodné. Nasrat!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.