abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | Komunita

    Bratislava OpenCamp 2026 zverejnil program a spustil registráciu. Štvrtý ročník komunitnej konferencie o otvorených technológiách prinesie 19 prednášok na rôzne technologické témy. Konferencia sa uskutoční v sobotu 25. apríla 2026 v priestoroch FIIT STU v Bratislave.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Humor

    Na iVysílání lze zhlédnout všechny díly kultovního sci-fi seriálu Červený trpaslík.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl v březnu 5,33 % (Windows -4,28 %, OSX +1,19 %, Linux +3,10 %). Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 24,48 %. Procesor AMD používá 67,48 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:22 | IT novinky

    Společnost Apple slaví padesáté narozeniny. Založena byla 1. dubna 1976.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:33 | Nová verze

    FreeTube, desktopový klient pro YouTube využívající lokální API, byl vydán ve verzi 0.24.0. Toto velké opravné vydání implementuje SABR (Server-Based Adaptive Bit Rate), což řeší část nedávných problémů s načítáním videí z YouTube, a aktualizuje základní komponenty jako Electron nebo přehrávač Shaka Player.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Humor

    Je tu opět apríl. O víkendu zmizel kamion s 12 tunami tyčinek KitKat. Firmy to využívají k aprílovým žertům. Groupon má super akci. Koupíte 1 tyčinku a dostanete 100 zdarma. Ryanair si přelepil letadla. Šéf Outlooku se ptá, proč mají v baráku 14 beden tyčinek KitKat (𝕏). Prusa Research představuje Prusa Pro ACU a vysvětluje proč přílišné sušení škodí vaším filamentům. Telefon Sony Xperia má miliónnásobný zoom (𝕏). PC.net představil Super Ultrabox 2600 se zajímavými parametry. Další aprílové novinky například na April Fools' Day On The Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem s umělou inteligencí (AI) ChatGPT, získala od investorů 122 miliard USD (2,6 bilionu Kč). Hodnota společnosti tak dosáhla 852 miliard dolarů (více než 18 bilionů Kč). Nejnovější kolo investování se stalo největší, jaké zatím firma uskutečnila, a peníze mají posílit ambiciózní plány rozšíření výpočetní kapacity, datových center a nábor talentů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 13:11 | IT novinky

    Nástroj k identifikaci občanů v on-line komunikaci s úřady byl dnes dopoledne zhruba dvě hodiny částečně nedostupný. Problém se objevil kolem 09:00 a podařilo se ho vyřešit kolem 11:00. Částečně nedostupná byla služba Národní identitní autority (NIA), problémy podle DIA (Digitální a informační agentura) ovlivňovaly přihlašování například i přes bankovní identitu. „Dostupnost NIA byla plně obnovena, přihlášení k digitálním službám

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:00 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi kvůli růstu cen pamětí a představil Raspberry Pi 4 s 3 GB RAM za 83,75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (5%)
     (1%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1204 hlasů
     Komentářů: 29, poslední 31.3. 11:17
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    2.4.2006 20:25 lojza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?
    Samozrejme, ze se na tom prizivi politici. A treba fotky ze znojma na internetu z nejakych zahadnych duvodu poradne nejsou.
    2.4.2006 21:21 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?

    Ahoj, v 97 byla povodeň teda větší, ale určitě bych netvrdil, že letos je to +/- stejné jako minulé roky. Rozhodně je té vody letos ale daleko víc.

    Jiná věc, je to co se v médiích říká. Ony nám ty média tak nějak bleskovatí ;-)

    elviin avatar 2.4.2006 23:09 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?

    Neberte to jako obhajobu pripadnych neschopnych zastupitelu vaseho mesta, ale mam konstruktivni dotaz: Co vlastne chcete?

    Chcete idealni zastupitele? Ve volbach jste si zvolili ty nejidealnejsi. V Olomouci mate koalici ODS, CSSD, KDU-CSL, takze bych ty aktivity, se kterymi souhlasite/nesohlasite bych nevidel jako predvolebni boj. Je to asi nejlepsi reseni krize, jake si mesto diky svym zastupcum muze dovolit.

    To, ze vas kontroluji policajti si myslim, ze je spravne pokud je v zatopene oblasti opusteny majetek. To, ze vam relkli, ze prijde metrova vlna a prisla 27 cm? A co kdyby rekli, ze prijde 27 cm a prisla by metrova? A nebo vam mohli rict, ze prijde 27,325656cm vlna, to by vas asi uspokojilo:) Tady v Praze dokonce zatykaji, protoze zabrany jsou hlinikove a nektere zivly jsou proste silnejsi.

    Ze je televize neinformovana. A kdy byla informovana? Podle detailni zpravodajstvi se neda poskytnout, pokud se neznama/nejista fakta nemaji zamlcet, nebo by zpravy nemely trvat 3 hodiny.

    S temi senzory by me to taky zajimalo, proc neni nebo jestli je tohle reseni v provozu.

    Zrejme se bude behem dalsich let zlepsovat presnost predpovedi pocasi & hladiny rek. Zpevni, zvetsi se hraze. Klesne cena majetku v tech oblastech, kde je opakovane voda a nebudou existovat zadna opatreni. Pripomina mi to snehova zpravodajstvi: lidi by si nejvice prali, aby na silnicich nebyla ani vlocka a na sjezdovkach po pas. To same s vodou. Je to prijemne zit u reky, ale nejlepe za vysokym a pevnym valem. Coz si myslim, ze je vzorovy priklad solidarity s temi, kdo si postavili dum na miste, kde by to citlivejsi predkove neudelali. Neco jako pomahat kurakovi, ikdyz cely zivot vedel, ze koureni skodi.

    Urcite je tam vice problemu, o kterych nevim, takze by mne to urcite zajimalo, abych si udelal presnejsi obrazek.

    Heron avatar 2.4.2006 23:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?
    Neberte to jako obhajobu pripadnych neschopnych zastupitelu vaseho mesta, ale mam konstruktivni dotaz: Co vlastne chcete?

    Především chci PRAVDIVÉ a RYCHLÉ informace. V roce 2006 by to snad neměl být problém.

    Chcete idealni zastupitele? Ve volbach jste si zvolili ty nejidealnejsi. V Olomouci mate koalici ODS, CSSD, KDU-CSL, takze bych ty aktivity, se kterymi souhlasite/nesohlasite bych nevidel jako predvolebni boj. Je to asi nejlepsi reseni krize, jake si mesto diky svym zastupcum muze dovolit.

    Na zastupitelých mi moc nesejde a současná radnice se o město docela dobře stará. Jsem s nimi spokojený. Záplavy se netýkají jen radnice jednoho města. Musí to řešit celý kraj (zastupitelé všech postižených měst), správa vodního toku a hlavně experti a především stát. Paroubek opravdu ničemu nepomůže tím, když přiletí do vesnice a nechá se tam natočit jak třese rukou starostovi obce, co už je pod vodou. Teda ano, prospěje. Vlastní straně.

    To, ze vas kontroluji policajti si myslim, ze je spravne pokud je v zatopene oblasti opusteny majetek. To, ze vam relkli, ze prijde metrova vlna a prisla 27 cm? A co kdyby rekli, ze prijde 27 cm a prisla by metrova? A nebo vam mohli rict, ze prijde 27,325656cm vlna, to by vas asi uspokojilo:) Tady v Praze dokonce zatykaji, protoze zabrany jsou hlinikove a nektere zivly jsou proste silnejsi.

    Kdyby nad Olomoucí byla přehrada typu Orlík s 200m výškou vodního sloupce, tak bych se nedivil, kdyby evakuovali celé město k vuli podezření, že hráz může praskout. Nic takového tu ale není. V noci houkali sirény. Byla to evakuace dvou částí. Ráno na kole projedu řeku ve městě od začátku až do konce a nikde nic není (uznávám, pár sklepů je pod vodou). Já se ptám: Proč ten poplach? Odkud by mohlo přitéct tolik vody? Ale hlavně, proč houkají sirény ve chvíli, kdy se od nikud nic nevalí? Když už tam nejsou automatické sensory, to je takový problém zaplatit pár chlapů aby jezdili kontrolovat stav vody teba každou půlhodinu?

    Btw: To neřekli mně ale člověku, který tam bydlí. Přímo v té oblasti. Nenechali ho se jít podívat 150m k řece a místo toho mu poskytli informace, které nemůžou být pravda ani kdyby si to přál sám papež.

    S temi senzory by me to taky zajimalo, proc neni nebo jestli je tohle reseni v provozu.

    Více co? 1) by to stálo peníze, ale hlavně za 2) by se museli vyhodit ti zbyteční manuální měřiči. Teď vážně, tohle jde mimo moje chápání.

    Pripomina mi to snehova zpravodajstvi: lidi by si nejvice prali, aby na silnicich nebyla ani vlocka a na sjezdovkach po pas. To same s vodou. Je to prijemne zit u reky, ale nejlepe za vysokym a pevnym valem. Coz si myslim, ze je vzorovy priklad solidarity s temi, kdo si postavili dum na miste, kde by to citlivejsi predkove neudelali. Neco jako pomahat kurakovi, ikdyz cely zivot vedel, ze koureni skodi.

    Upřímě řečno, tohle si myslím taky. Ale ty domy tam stojí už opravdu dlouho. A poprvé byly zatopeny až v roce 1997 a některé i dnes (tj po devíti letech). Každému je snad jasné, že pokud se to bude opakovat častěji, tak na tom místě nemůžou dále bydlet.

    Urcite je tam vice problemu, o kterych nevim, takze by mne to urcite zajimalo, abych si udelal presnejsi obrazek.

    Pokud zjistím další informace, napíšu je sem.

    3.4.2006 09:07 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?
    Maly technicky dotaz - nerozhoduje nahodou o evakuaci mesto a ne stat?

    Mi prijde, ze zase nekteri drzkuji jen vuci statu (presneji vuci jedne, i mnou neoblibene, osobe), ktery ma samozrejme take sve maslo na hlave (pres spravy povodi, ktera obcas se opravdu na nejaka pomocna reseni vy.....), ale stat neni vse.

    A "manualni merici" jsou mozna v krizi prece jen spolehlivejsi nez elektronika v zaplavene oblasti.
    Heron avatar 3.4.2006 09:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?
    Tak já doufám nepatřím k těm, kteří jen kritizují a nepřiloží ruku k dílu. O evakuaci samozřejmně rozhoduje město, ale na základě informací, které má "odjinud".

    Ad Manuální měřiči. Nevím, jak přesné a rychlé informace má krizový štáb. Já jako obyvatel ohrožené oblasti bych byl velmi rád, kdybych se o stavu vody doveděl prakticky realtime (a to nikoliv tak, že se tam půjdu podívat). Na webu povodí Moravy grafy jsou, ale údaje se tam zadávají s několikahodinovým zpožděním. Na tohle právě chci automatické měření a web (rádio, tv), kde se to bude realtime zveřejnovat. A nemusí to být barevné grafy ve flashy a s použitím JS. Stačila by obyčejná tabulka.
    elviin avatar 3.4.2006 09:58 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?

    Asi to neni cernobily. Jsou veci, ktere nejsou jen veci statu nebo jen veci obce. Jsou proste problemy, ktere se musi resit spolecne.

    Nechci primo obvinovat Herona. Vidi neco, co ho stve. Ale jen tak mimo tema. Je skupina lidi (hejtmani), kteri si stoji na tom, ze lekarska pece neni veci statu, viz nemocnice jako akciovky a pak ta sama skupina (zase vetsinou hejtmani) dokaze mluvit o tom, ze povodnova protiopatreni jsou veci statu. Tohle mi prijde jako nic neresici obvineni. Jadrem problemu u povodni je komunikace, prevence a prelivani penez do rozpoctu obci, aby mohli ochranit stavby, ktere jsou postavene v nevhodnych mistech. Ale vzdycky je nejjednodussi obvinit ty nejvyssi. Jenze jak odhadnout, z jake vysky to hovno pada.

    Heron avatar 3.4.2006 10:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?
    Je skupina lidi (hejtmani), kteri si stoji na tom, ze lekarska pece neni veci statu, viz nemocnice jako akciovky a pak ta sama skupina (zase vetsinou hejtmani) dokaze mluvit o tom, ze povodnova protiopatreni jsou veci statu

    Lékařská péče nejsou záplavy. O tom jestli ve mestě bude 40 nemocnic, nebo třeba žádná by IMHO měli rozhodovat zastupitelé města, které si zvolili občané kteří tam bydlí. Na druhou stranu řeka není a nikdy nebude problém jednoho města. Např. vesnice pod Orlíkem nemůže samostatně rozhodnout o vypuštění přehrady, protože na tom toku je spousta dalších měst.

    elviin avatar 3.4.2006 10:57 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?
    Jj souhlas. Jen si myslim, ze kvalita zdravotni pece ovlivnuje celou oblast, takze by to nebyla jen zalezitost zastupitelu. Ale mate pravdu, ze reka ma deleko vetsi dopad.
    3.4.2006 10:21 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?
    Nu, tohle uz je mnohem klidnejsi prispevek nez ty prvni rozcilene ;-)

    Ano, tyhle povodne spravy povodi nezvladly asi optimalne (byl jsem pres vikend v Usti a sledoval, jak kazdy den o den oddalili kulminaci a zvedli ji o dalsiho pres pulmetra). Nevim, co je pricinou, ze se takhle srubly. Prvni sef jednoho povodi uz to odnesl, uvidime, co bude dal. Cert vi, kde kdo selhal, zda tok informaci od meteorologu, ti by snad meli mit odhady rychlosti "premeny snehu ve vodu", zda od povodi, ci mesto nezvladalo informace a delalo prehnanou prevenci. Ale s tou spinou jednim smerem na pocatku radsi opatrne a obhajovani jineho, ono se to pak spatne bere zpet.

    Take nevim, jak spolehlive informace ma krizovy stab, ale snad by rvali nahlas, kdyby nemeli. Co se tyce elektroniky, ono to opravdu nemusi byt trivialni zajistit provoz v zaplavene oblasti. Snad je to ale opravdu jen tak, ze na web nemaji cas.
    3.4.2006 15:52 jozka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?
    Rychlost premeny snehu ve vodu dost dobre odhadnout nejde. Nikdy neodhadnete kdy a kolik presne naprsi (hint: aprilove pocasi). Prvni odhad byl nadstreleny, pro jistotu, navic se cekaly silnejsi deste, bylo to lepsi nez pred ctyrmi lety, kdy se rikalo, "az sem bude voda, tak pytlujte pisek", lidi cely den pytlovali, vecer padli drzkama do posteli a v sest rano je zvedli s tim, ze "toho bude o metr a pul vic, tak zmizte, ne na nabytek uz neni cas"... Ta posunuta kulminace v Usti je diky kaskade. Tusim v patek se dohodly krizove staby a Povodi Vltavy a to priskrtilo Orlik. Vcera uz zase jel podle puvodniho planu, jenze mezitim uz klesaji Sazava s Luznici, takze toho z Vltavy do Labe netece tolik.
    3.4.2006 11:31 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Velká voda?
    alespon to splachne ten bordel ...........

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.