Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
Zamyslel bych se nad tim, proc ten Marantz stoji stejne jak ta Yamaha a ma nekolikrat min hejblatek. Ze by kvalita?
Jinak pochybuji ze pro poslech hudby existuje neco vicekanaloveho. Mam pocit, ze audifilove to nejak neresi, protoze maji problem s tim jak umistit dva repraky aby meli dostatecne verny zvuk, a ze jim dela problem i to, ze basy a vysky sou od sebe vzdaleny na bedne nekolik cm.
Zamyslel bych se nad tim, proc ten Marantz stoji stejne jak ta Yamaha a ma nekolikrat min hejblatek. Ze by kvalita?
Ale vždyť to tam píšu. (AVR a vysoká kvalita zvuku jsou dva různé pojmy) Yamahu neberu.
Ano, však já efektovky chci jen a pouze pro hry. Nic jiného. Kladu důraz (možná to z toho zápisku není patrné, zkusím to nějak přepsat) hlavně na kvalitní stereo.
ze je to bud kvalitni stereo nebo efektovky
Souhlas. I s těmi basy.
Jenže, ta sestava nebude čistě pro poslech hudby (kdyby ano, tak jsem s výběrem hotov - Marantz a ty MS Avant). Chci ji využít i jako ozvučení herní místnosti. Tedy stereo zůstává, ale co dozadu? Zatím bych tam ponechal ty genius.
Otázku audia jsem taky řešil a rozhodl jsem se pro stavbu 4 kanálového zesilovače. Předzesilovač bude stará dobrá LM1036stka (zkreslení 0,3%, šum 10uV) a koncáky budou LM3886 (cca 40 - 60W, zkreslení 0,06%). Už se mi motá 200VA napájecí toroid :o)
ha, další kdo podlehl reklamě
?????
Kdybych podlehl reklamě, tak koupím první shit set pro domácí kino s osmi repráky, ale hlavně na subu bude naspáno 500W a k tomu sračkovou plazmu (kterou k ničemu nepotřebuju).
co tě vede k potřebě utratit takové množství peněz?
Množství peněz? Mi to nijak moc nepřipadá. Za úchylku považuji repra nad 200kkč, zlaté dráty apod. Kolik ty bys dal do zvuku?
Kdybych podlehl reklamě, tak koupím první shit set pro domácí kino s osmi repráky, ale hlavně na subu bude naspáno 500W a k tomu sračkovou plazmu (kterou k ničemu nepotřebuju).Právě naopak, v posledních letech je velkou módou utápět v A/V vybavení vysoké částky. Já osobně si dokážu představit jako mezní hranici tak 8k za zesilovač a stejně za dvě bedny. Cokoli navíc už je zbytečné, ostatně to asi nemáš v něčem co by se vzdáleně podobalo poslechové místnosti (nebo se pletu?)? Plasma je samozřejmě blbost, zejéna takové krásky s rozlišeními jako 848x480 a 1024x768, o tom vůbec nemluvím.
Množství peněz? Mi to nijak moc nepřipadá. Za úchylku považuji repra nad 200kkč, zlaté dráty apod. Kolik ty bys dal do zvuku?předpokládám, žes to nemyslel tak, jak si o to koleduješ, ale když už : 200k je tedy moc, takže řekněme 150k ti přijde košer? ale nebudu rejt, takovéto výdaje jsou vždy plýtváním, ano, člověk má luxusní aparaturu s dokonalým zvukem, má z ní báječný pocit, ale to je asi tak vše, co jej dělí od člověka, který do toho investoval 70k. a toho zase dělí jen malý krůček od člověka co investoval 40k. Ostatně si přiznejme. když už super zvuk, tak i super zdroj, ne takovou blbost jako 16bit/44khz CD nebo nedejbože mp3/ogg nebo okousané TV vysílání. Filmů se týká zase jiný problém: když už máš "velký zvuk", potřebuješ i "velký obraz", což znamená buď >1m LCD nebo projektor. A při téhle úhlopříčce to prostě chce fullHD. A to už jsme s celkovou investicí kde? Ano, téměř jistě nad tvými 200k, nebo relativně blízko. Kolik že se za to dá koupit lístků do technicky dokonalého kina? Nevím, do kina nechodím, sedím u 22" LCD a atrapy na bedny jménem genius
Právě naopak, v posledních letech je velkou módou utápět v A/V vybavení vysoké částky.
Tak toho jsem si tedy nevšiml. Vidím lidi, do kterých bych to nikdy neřekl, jak kupují levný "kina" typu: nejdůležitejší je velkej basák a pak si stahují sračkový filmy, aby si tam měli co pustit (kdyby si je alespoň kupovali).
Pro tebe je osm akorát. Pro mě ne. Já bych maximum svých vnímacích schopností viděl právě někde kolem těch 100 000kč za komponentu. A jsou lidi, kteří jsou na tom ještě lépe. Ty to možná nejsi. Tobě stačí méně.
Mimochodem, jakpak to bylo za socialismu? Ti co měli zálibu v kvalitní hudbě (třeba můj otec) měli hifi sestavy za částky srovnatelné s těmi dnešními. Otec kupovat zesilovač za 12tis při platu 1800kc/měs. A moc dobře věděl, proč ho kupuje. Ti ostatní měli transistoráky. Dnes? Dnes, kdy si každý může koupit "kino" za 4 tis má pocit, jak kvalitně pořídil. Přitom poslouchá shit. Dnes je velká devalvace kvality.
poslechové místnosti (nebo se pletu?)
Pleteš. Tento nákup komponent budou doprovázet i velké změny poslechové místnosti.
Ostatně si přiznejme. když už super zvuk, tak i super zdroj
Souhlas. V plánu je i SACD přehrávač. A mám tu kvalitní gramofon. Takže zdroj zvuku v dostatečné kvalitě se najde. Už teď poslouchám hudbu grabovanou z orig ACD komprimovanou do flacu. Dřív oggenc -q 6.
Takže prosím, pokud tobě stačí 22" TN LCD a atrapy na bedny, nechť ti to stačí a užívej si to. Ale netvrď, že to musí stačit všem.
Aha, tak to se omlouvám (ale ty jsi začal konfontačně).
Ja znám kvalitu, jen ji prostě nepotřebuji mít doma
No já ji také nepotřebuji (vlastně nic, kromě několika základních věcí, nepotřebuji), ale chci ji mít doma.
Mimochodem: "zvukové karty s vysoce kvalitními DAC." - máš nějaký tip ? Zatím to vypadá, že bych svůj zesilovač krmil zvukem z nějaké vestavěné zvukovky typu Via Vinil, nebo podobné. Ale zatím jsem to ješte moc neřešil ... momentálně se začínám zabývat digitálním limiterem :o)
Pokud bych ja chtel opravdu kvalidni reprodukci, tak bych spis sel do zesilovace s digitalnim vstupem, nejlepe optickym (=galvanicke oddeleni). Pak staci klidne i integrovan zvukvovka (pokud ma digitalni vystup), pripadne nejaka levna karta s digitalnim vystupem.
Poradíš nějaký? Hledám a nenacházím.
Tiskni
Sdílej: