Byla vydána verze 32.0 svobodného softwaru OBS Studio (Open Broadcaster Software, Wikipedie) určeného pro streamování a nahrávání obrazovky počítače. Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byl vydán PostgreSQL 18. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
NFS (Network File System) má letos 40 let. Jeho tvůrci zavzpomínali na MSST Conference. Sun Microsystems vydal v prosinci 1985 zdrojové kódy NFS vývojářům mimo Sun.
Po Canonicalu oznámilo také SUSE, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.27.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly funkce pro přerazítkování datových zpráv systémem ISDS. Uživatel muže zvolit zprávy, jejichž časová razítka má aplikace sledovat. Aplikace jej upozorní na časová razítka, která lze přerazítkovat. Uživatel pak může
… více »Bylo představeno all-in-one PC aneb mechanická podsvícená klávesnice s Raspberry Pi 5 uvnitř Raspberry Pi 500+. S 256 GB Raspberry Pi SSD a 16 GB RAM za 200 dolarů.
Google, potažmo YouTube umožní návrat tvůrcům, kteří byli zablokováni kvůli údajnému šíření dezinformací souvisejících s COVID-19 a volbami. Tvůrci teď mohou požádat o navrácení přístupu. Společnost Alphabet v této souvislosti uvedla, že zákazy byly uděleny kvůli tlaku tehdejší Bidenovy administrativy.
Vývojári z distribúcie Artix, ktorá je postavená na Arch Linuxe, alebo skôr jeho forkom, už skôr prešli na Open-RC init systém, stále však niektoré projekty ako GNOME boli závislé na systemd. Teraz pretiekol pohár trpezlivosti a počnúc GNOME 49, kvôli ktorému komponenta gnome-session je úplne závislá na systemd-init, padlo rozhodnutie na odstránenie GNOME z repozitárov Artixu. Táto zmena sa podľa všetkého týka viac než 90 distribúcií, ktoré tiež nepoužívajú systemd. Viac v príspevku na DistroWatch.
Magazín IEEE Spectrum opět po roce publikoval svůj žebříček programovacích jazyků. Vedou Python, Java, C++, SQL a C#.
Repozitáře pro spolupráci v rámci projektu Fedora se přesunou z Pagure na nově vzniklý Fedora Forge. Ten stejně jako třeba Codeberg běží na softwaru Forgejo, které bylo už před časem vybráno jako náhrada za Pagure. Pagure pochází z dílny Fedory, ale mimo ni se příliš neuchytil. Jeho vývoj a údržba byly náročné a Fedora se rozhodla jít cestou úspěšnějšího projektu, který má větší základnu přispěvatelů.
Tento blog obsahuje nebezpečnou symboliku.
Výběr nové PC sestavy byl tuhý oříšek, jehož rozlousknutí trvalo více než dva roky. Nynní bych potřeboval poradit s výběrem audia. Dva roky na to bohužel nemám.
Požadavky:
Měl jsem vybrán receiver Yamaha RX-V661 B. Splňuje skoro všechno. Jenže jak jsem později zjistil, AVR a vysoká kvalita zvuku jsou dva různé pojmy. AVR jsou konstruované pro komerční zvuk domácího kina, kde je nejdůležitější obrovský basový reproduktor. Tudy cesta ke kvalitě nevede.
Poohlédl jsem se tedy po klasickém zesilovači. Zatím jsem skončil u Marantz PM7001 B. Kvalitu zvuku by měl 100% splňovat. Ale nevím, jak splnit ty ostatní požadavky. Je to čistě stereo zesilovač (jak jsem uvedl výše, vícekanálové zesilovače nejsou kontruovány pro kvalitu zvuku), nemám tedy čím napájet herní efektovky. Dále nemá digitální vstup. To by v podstatě znamenalo nutnost investovat do zvukové karty s vysoce kvalitními DAC. Rozhlasový přijímač se dá dokoupit jako samostatná komponenta.
Řešení by bylo asi následující:
To je další oříšek. Kvalitní zesilovač potřebuje mít co napájet. Zatím jsem na Mordaunt Short Avant 906i. Ano, vím co si myslíte, ale na B@W bohužel nemám. Cenu těhle MS považuji za strop. Nevím, zda vybrat regálové, či sloupové repro.
Tímto bych chtěl požádat zkušenejší kolegy o rady. Jednak se zesilovačem a co nejoptimálnější splnění daných požadavků a také na výběr vhodných repro.
Tiskni
Sdílej:
Zamyslel bych se nad tim, proc ten Marantz stoji stejne jak ta Yamaha a ma nekolikrat min hejblatek. Ze by kvalita?
Jinak pochybuji ze pro poslech hudby existuje neco vicekanaloveho. Mam pocit, ze audifilove to nejak neresi, protoze maji problem s tim jak umistit dva repraky aby meli dostatecne verny zvuk, a ze jim dela problem i to, ze basy a vysky sou od sebe vzdaleny na bedne nekolik cm.
Zamyslel bych se nad tim, proc ten Marantz stoji stejne jak ta Yamaha a ma nekolikrat min hejblatek. Ze by kvalita?
Ale vždyť to tam píšu. (AVR a vysoká kvalita zvuku jsou dva různé pojmy) Yamahu neberu.
Ano, však já efektovky chci jen a pouze pro hry. Nic jiného. Kladu důraz (možná to z toho zápisku není patrné, zkusím to nějak přepsat) hlavně na kvalitní stereo.
ze je to bud kvalitni stereo nebo efektovky
Souhlas. I s těmi basy.
Jenže, ta sestava nebude čistě pro poslech hudby (kdyby ano, tak jsem s výběrem hotov - Marantz a ty MS Avant). Chci ji využít i jako ozvučení herní místnosti. Tedy stereo zůstává, ale co dozadu? Zatím bych tam ponechal ty genius.
Otázku audia jsem taky řešil a rozhodl jsem se pro stavbu 4 kanálového zesilovače. Předzesilovač bude stará dobrá LM1036stka (zkreslení 0,3%, šum 10uV) a koncáky budou LM3886 (cca 40 - 60W, zkreslení 0,06%). Už se mi motá 200VA napájecí toroid :o)
ha, další kdo podlehl reklamě
?????
Kdybych podlehl reklamě, tak koupím první shit set pro domácí kino s osmi repráky, ale hlavně na subu bude naspáno 500W a k tomu sračkovou plazmu (kterou k ničemu nepotřebuju).
co tě vede k potřebě utratit takové množství peněz?
Množství peněz? Mi to nijak moc nepřipadá. Za úchylku považuji repra nad 200kkč, zlaté dráty apod. Kolik ty bys dal do zvuku?
Kdybych podlehl reklamě, tak koupím první shit set pro domácí kino s osmi repráky, ale hlavně na subu bude naspáno 500W a k tomu sračkovou plazmu (kterou k ničemu nepotřebuju).Právě naopak, v posledních letech je velkou módou utápět v A/V vybavení vysoké částky. Já osobně si dokážu představit jako mezní hranici tak 8k za zesilovač a stejně za dvě bedny. Cokoli navíc už je zbytečné, ostatně to asi nemáš v něčem co by se vzdáleně podobalo poslechové místnosti (nebo se pletu?)? Plasma je samozřejmě blbost, zejéna takové krásky s rozlišeními jako 848x480 a 1024x768, o tom vůbec nemluvím.
Množství peněz? Mi to nijak moc nepřipadá. Za úchylku považuji repra nad 200kkč, zlaté dráty apod. Kolik ty bys dal do zvuku?předpokládám, žes to nemyslel tak, jak si o to koleduješ, ale když už : 200k je tedy moc, takže řekněme 150k ti přijde košer? ale nebudu rejt, takovéto výdaje jsou vždy plýtváním, ano, člověk má luxusní aparaturu s dokonalým zvukem, má z ní báječný pocit, ale to je asi tak vše, co jej dělí od člověka, který do toho investoval 70k. a toho zase dělí jen malý krůček od člověka co investoval 40k. Ostatně si přiznejme. když už super zvuk, tak i super zdroj, ne takovou blbost jako 16bit/44khz CD nebo nedejbože mp3/ogg nebo okousané TV vysílání. Filmů se týká zase jiný problém: když už máš "velký zvuk", potřebuješ i "velký obraz", což znamená buď >1m LCD nebo projektor. A při téhle úhlopříčce to prostě chce fullHD. A to už jsme s celkovou investicí kde? Ano, téměř jistě nad tvými 200k, nebo relativně blízko. Kolik že se za to dá koupit lístků do technicky dokonalého kina? Nevím, do kina nechodím, sedím u 22" LCD a atrapy na bedny jménem genius
Právě naopak, v posledních letech je velkou módou utápět v A/V vybavení vysoké částky.
Tak toho jsem si tedy nevšiml. Vidím lidi, do kterých bych to nikdy neřekl, jak kupují levný "kina" typu: nejdůležitejší je velkej basák a pak si stahují sračkový filmy, aby si tam měli co pustit (kdyby si je alespoň kupovali).
Pro tebe je osm akorát. Pro mě ne. Já bych maximum svých vnímacích schopností viděl právě někde kolem těch 100 000kč za komponentu. A jsou lidi, kteří jsou na tom ještě lépe. Ty to možná nejsi. Tobě stačí méně.
Mimochodem, jakpak to bylo za socialismu? Ti co měli zálibu v kvalitní hudbě (třeba můj otec) měli hifi sestavy za částky srovnatelné s těmi dnešními. Otec kupovat zesilovač za 12tis při platu 1800kc/měs. A moc dobře věděl, proč ho kupuje. Ti ostatní měli transistoráky. Dnes? Dnes, kdy si každý může koupit "kino" za 4 tis má pocit, jak kvalitně pořídil. Přitom poslouchá shit. Dnes je velká devalvace kvality.
poslechové místnosti (nebo se pletu?)
Pleteš. Tento nákup komponent budou doprovázet i velké změny poslechové místnosti.
Ostatně si přiznejme. když už super zvuk, tak i super zdroj
Souhlas. V plánu je i SACD přehrávač. A mám tu kvalitní gramofon. Takže zdroj zvuku v dostatečné kvalitě se najde. Už teď poslouchám hudbu grabovanou z orig ACD komprimovanou do flacu. Dřív oggenc -q 6.
Takže prosím, pokud tobě stačí 22" TN LCD a atrapy na bedny, nechť ti to stačí a užívej si to. Ale netvrď, že to musí stačit všem.
Aha, tak to se omlouvám (ale ty jsi začal konfontačně).
Ja znám kvalitu, jen ji prostě nepotřebuji mít doma
No já ji také nepotřebuji (vlastně nic, kromě několika základních věcí, nepotřebuji), ale chci ji mít doma.
Mimochodem: "zvukové karty s vysoce kvalitními DAC." - máš nějaký tip ? Zatím to vypadá, že bych svůj zesilovač krmil zvukem z nějaké vestavěné zvukovky typu Via Vinil, nebo podobné. Ale zatím jsem to ješte moc neřešil ... momentálně se začínám zabývat digitálním limiterem :o)
Pokud bych ja chtel opravdu kvalidni reprodukci, tak bych spis sel do zesilovace s digitalnim vstupem, nejlepe optickym (=galvanicke oddeleni). Pak staci klidne i integrovan zvukvovka (pokud ma digitalni vystup), pripadne nejaka levna karta s digitalnim vystupem.
Poradíš nějaký? Hledám a nenacházím.