Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 09:19
nebo snad mají feláci nějakou rozumnou informatiku?Co je špatného/nerozumného na informatice u Koláře (pokud to tedy ještě učí)?
Špatný je to, že spousta předmětů kvality TI a učitelů kvality Koláře ani zdaleka nedosahuje... (A ne, opravdu teď nemluvim o PARech )
zrovna PAR do tohoto schematu nezapada, je to spis takovej predmet aby se vyhodil plevel. jsou to vlastne 3 predmety narvany do jednoho semestru. ve vysledku je to pak takove letem svetem vsechno a nic, cviceni k tomu neni temer zadne a zkouska je prakticka i teoreticka a je vyzadovano vsechno a dopodrobna.
Mě to opravdu vysvětlovat nemusíš, minulej tejden jsem sám byl přímým účastníkem mystické, legendami opředené, události jménem "zkouška z PARů"...
mystické, legendami opředené, události jménem "zkouška z PARů"Tato událost je tak oblíbená, že si ji nemálo lidí s radostí zopakuje (případně i celý předmět jako takový)
Můžu tě ujistit, že po zhlédnutí zadání je většina účastníků paralelizována dokonale...
Mě osobně ta zkouška teda tak "cool" nepřišla...a proto jsem se rozhodl se jí zúčastnit jenom jednou
FEL je technicka skola a ne univerzita.Dalsi matfyzak co ma potrebu si dokazovat ze je neco vic? Tram-ta-da-da, seznamuji te s pojmem "technicka univerzita". Zajimave ze ti matfyzaci co neco dokazali takove veci vubec neresi...
nekdy i nepovinna na zaklade dobrych vysledku ze semestralky (pokud vam staci dvojka).To bych chtel vedet na jakem predmetu to takhle funguje, jsem v 5. rocniku a s takovym predmetem jsem se doposud nesetkal...
To bych chtel vedet na jakem predmetu to takhle funguje, jsem v 5. rocniku a s takovym predmetem jsem se doposud nesetkal...Někde to bylo. Výpočetní technika v prvním ročníku byla taková, že když měl někdo plný počet ze dvou semestrálek (1. a 2. semestr) a napsal perfektně dva testy (dtto), tak měl dvojku a na zkoušku nemusel. Totéž u řady předmětů, kde se dalo takhle přijít ke trojce. Pak ale byla celá síla jiných předmětů, kde nejenže nestačilo snažení ze semestru, ale nestačila ani skvěle napsaná písemka. Stačilo udělat blbost u ústní. Vzpomínám na to, jak Šimánek vyhodil tři lidi za sebou, protože nevěděli (resp. nepoznali chyták), jak z výpisu adresáře poznat hardlink.
sedi matfyzak s matfyzackou u taboraku, hvezdy na nebi, proste romantika. on se podiva na oblohu a povida matfyzacce: "myslis na to, na co ja?" matfyzacka odpovi: "a kolik ti vyslo?" ...
Tenhle matfyz? diky nechci
Vtip je ale v tom, že FELák si ani s tou FELačkou k tomu ohni nemůže sednout, protože žádná taková prakticky neexistuje... Oproti FELu je na tom ještě MFF s poměrem studentů/studentek výborně. I když pravda, teď jak se otevřely ty obory pro pojídače koláčků (multimedia, SW inženýrství, nebo jak se to vlastně jmenuje), tak se ten poměr na FELu trochu zlepšil. Když sem ale byl v prváku já, byl ten poměr mezi prváky 1200/4...
Dá se ta "studie" někde sehnat?
Kolik z těch "SW inženýrů" programuje ve Fortranu? Heh?!
Tady očividně někdo "nemá načteno"...
Nejsnadnější způsob, jak zjistit, kdo je v davu opravdový programátor, spočívá ve zjištění, jaký programovací jazyk používá.abych to nebral moc vážně
V lázních u moře kreslí opravdový programátor do písku bloková schemata. Na večírku opravdoví programátoři v koutku hovoří o bezpečnosti operačních systémů a o tom, jak ji obejít.V tomhle pojetí asi opravdu ne. A jsem tomu rád
zvýší se kvalita vzdělávacího procesuŘekl bych, že školné na tohle nemá vliv. S těmi věčnými studenty je to asi pravda. Ale oproti zdravotnictví tu rozdíl IMO je. Stát nechce, aby lidi navštěvovali nemocnice a doktory. Návštěvnost škol by ale měl podporovat.
Návštěvnost škol by ale měl podporovat.
Tím si nejsem tak jist. Spíše se domnívám, že by měl podporovat, aby z těch škol lezli vzdělaní lidé.
Musí se to celé vymyslet tak, aby poplatky nikoho od studia neodrazovaly. A u těch, co je to neodradí, nesmí nastat to, že místo studování budou studenti vydělávat na poplatky. To by asi ke zlepšení nevedlo.Což se děje už teď a úplně k tomu stačí poplatky za kolej, stravu a dopravné.
Navíc mají-li poplatky vést ke zkvalitnění výuky, tak to ale nenastane okamžitě a "prvoplatičů" se nejspíš vůbec nedotkne.Na FIT jsem spokojený s kvalitou výuky. Ve cvičeních se dostaneme k relativně čerstvé technice (nové počítače, CISCO routery, jednočipy, funkční nové osciloskopy) a kvalita přednášejících je velmi dobrá. Všechny materiály máme k dispozici. Stejně tak knihovnu a přístup do různých databank. Organizace většinou taky. Na studijní jsem za ty roky musel jít jenom dvakrát. Jednou pro kartičku studenta a teď odevzdat index. Nevím jakým směrem by se ještě mohla zlepšovat kvalita? Snad jedině aby jednotlivé ústavy dostaly více peněz na výzkum, ale to se většinou bakalářů a magistrů moc netýká.
Problém věčných studentů není to, že studují déle, než je standardní doba studia, ale že se přihlásí každý rok ke studiu na nějaké škole, aby nemuseli platit sociální atp. Na konci roku/semestru je vyhodí. Od 26 nebo 28 let je je jim to k prdu, tak uz se nikam nehlásí. Tento typ studentů by poplatky veeliminovali.
S tím souvisí druhý problém, že škola dostává příspěvek podle počtu studentů. Pokud by ubyli studenti dostane méně. Jenže při zavedení poplatků přeci ubydou studenti více méně všem stejně, takže by snad stačilo jen pohlídat, aby peníze které byly pro školy dřív, školám zůstaly.
V Německu zavedli školné 500E/ semestr (kolej je cirka 200E/mesic, takze by to odpovidalo ceskemu skolnemu zhruba 8000Kc). Zavedeni se projevilo pry hned dalsi rok, cast ziskanzch penez byla pry pouyita na nove vybaveni, tot info od ucitele na jedne z techto skol. Takze ochuzeni byli jen lide v poslednich rocnicich.
Ja osobne jsem taktez pro zavedeni skolneho, ale pod podminkou, ze se vytvori i lepsi podminky ziskani stipendia. Tedy bud pracuj, nebo se uc opravdu dobre at nemusis platit.
Myslím si, že tím ubyde "věčných studentů" a zvýší se kvalita vzdělávacího procesu.myslis nebo vis? a) poplatky za prodlouzeni doby studia tady uz jsou a k zadnemu vyraznemu omezeni nedoslo. b) videls nekdy, jak to na takove skole se skolnym chodi?! se zvysovani kvality to fakt moc spolecneho nema. jelikoz si studenti vyuku plati, ucitele maji strach dat horsi znamku nez B(neco)... a i to je uz povazovano za spatnou znamku. protoze co, protoze jinak prijdou rodice a udelaji na skolu bubu, ze daji sveho synka/dcerku na jinou skolu. takze to vede k bajecne degradaci vyuky... a k tomu se pridava dalsi spousta bajecnych jevu, ale to by asi chtelo sirsi uvod do problematiky, ale to v teto diskuzi asi moc smysl nema c) preji vam prijemny start do zivota s nekolika set tisicovym (popr. milionovym) dluhem
b) videls nekdy, jak to na takove skole se skolnym chodi?! se zvysovani kvality to fakt moc spolecneho nema. jelikoz si studenti vyuku plati, ucitele maji strach dat horsi znamku nez B(neco)... a i to je uz povazovano za spatnou znamku. protoze co, protoze jinak prijdou rodice a udelaji na skolu bubu, ze daji sveho synka/dcerku na jinou skolu. takze to vede k bajecne degradaci vyuky... a k tomu se pridava dalsi spousta bajecnych jevu, ale to by asi chtelo sirsi uvod do problematiky, ale to v teto diskuzi asi moc smysl nemaA proc nejlepsi skoly na svete maji skolne? Podle toho, co pisete by to melo byt naopak. Jinak za studenta se plati uz ted, v tom moc zmena nebude.
b) videls nekdy, jak to na takove skole se skolnym chodi?! se zvysovani kvality to fakt moc spolecneho nema. jelikoz si studenti vyuku plati, ucitele maji strach dat horsi znamku nez B(neco)... a i to je uz povazovano za spatnou znamku. protoze co, protoze jinak prijdou rodice a udelaji na skolu bubu, ze daji sveho synka/dcerku na jinou skolu. takze to vede k bajecne degradaci vyuky... a k tomu se pridava dalsi spousta bajecnych jevu, ale to by asi chtelo sirsi uvod do problematiky, ale to v teto diskuzi asi moc smysl nema+1
Znám jednu osobu, která právě takovou školu "studuje" a i po třech letech je dutá jak bambus(znalosti plusmínus stejné jako na nějaké lepší ZŠ) a téměř s 65% absencí. Jestli dostane maturitu, tak se asi opravdu půjdu pověsit do průvanu. A to jsou prý na té škole i ještě horší případy.
> zvedlo by to kvalitu vyukyTy si fakt myslíš, že študent príde za profesorom a povie mu: "učíte nás zle, rozprávate nudne, bazírujete na detailoch, ..." ? Možno je to tým, že som stará škola a preto si to dosť dobre neviem predstaviť. Čo konkrétne by si povedal svojmu profesorovi?
Ty si fakt myslíš, že študent príde za profesorom a povie mu: "učíte nás zle, rozprávate nudne, bazírujete na detailoch, ..." ?Ne, stačí, když vůbec nebude na dané škole studovat a vybere si za své peníze nějakou jinou.
Ty si fakt myslíš, že študent príde za profesorom a povie mu: "učíte nás zle, rozprávate nudne, bazírujete na detailoch, ..." ?
Ano, někde se to tak skutečně děje.
Stejne tu skolu po vystudovani platiteProto by ji měli studenti platit dvakrát? V tom případě by se měly snížit daně (naivní představa). Nebo jinak. Proč má někdo platit někomu školu? Protože možná bude mít děti a těm zase budeme školu platit my. Navíc mám pocit, že škola nebude vymáhat peníze na studentovi, jelikož student se zadluží tomu, od koho dostane půjčku. Škola bude mít své peníze jisté, takže starost školy bude nalákat co nejvíce studentů (a zároveň je také udržet co nejdéle). Nic to neříká o kvalitě. Tohle je jeden z možných scénářů. Může to dopadnout lépe, ale taky nemusí.
...mně tedy obchod typu "my tě necháme vystudovat, a ty pak bude následujících X let otročit za všech okolností, děj se co děj" přijde jako věc, na kterou bych v životě nepřistoupila. Svoboda, sebeúcta... a tak.Otročit za všech okolností? Vždyť v tom návrhu je, že dluh se začíná splácet až od té doby, kdy absolvent dosáhne určitého příjmu, aby to vůbec splácet mohl. A co taková hypotéka? Taky by sis nevzala hypotéku, protože svoboda a sebeúcta, a radši bys bydlela někde ve sklepě? A nebo jsi tuhle otázku nikdy nemusela řešit, protože ses přistěhovala k někomu, kdo měl byt?
Ono je to dneska sice moderní, ale pokud nejde o život, dělat dluhy je strašná hloupost.Nikdo nikomu nebrání si jít po střední škole vydělát a na vejšku si našetřit, aby se potom nemusel zadlužit. Tenhle postup je stupidní a neefektivní, což si můžeš spočítat sama, ale udělat to může každý. (Hint: středoškolák - zvlášť absolvent gymplu - si vydělá podstatně míň, než absolvent VŠ, takže ušetřit stejnou částku mu bude trvat podstatně dýl.)
Tenhle odpad si totiz vsichni platime z nasich dani a to je prijem, ktery vysycha jako posledni (tzn. tihle lide prichazeji o praci take jako posledni :/Je zapotřebí pohnout s vesmírným programem a postavit Archu B!
Dokud nemám vyděláno na byt nebo nějaký nezískám rodinnou cestou, bydlím v podnájmu (nebo u zbytku rodiny, když to všem vyhovuje) - co je na tom divného?Tak ještě jinak... Taky by sis nevzala hypotéku, protože svoboda a sebeúcta, a radši bys i s manželem a dětmi bydlela někde ve sklepě?
Vůbec nerozumím tomu dnes běžnému přístupu "půjčím si na cokoliv" - půjčkou se vždy někomu zcela vydáš na milost a nemilost - ale asi to opravdu souvisí s tím, že dneska jsou lidi ochotní vzdát se většiny osobní svobody pro vlastní pohodlí.Jo, fajn - půjčovat si na "cokoliv" je pitomost. Ale půjčit si peníze, abys je potom mohla do něčeho investovat (do vlastního bydlení, do vlastního vzdělání) je zcela obvyklý a ve fungující ekonomice naprosto normální jev. Od toho jsou banky - někdo jim dá peníze, protože neví, co s nimi, někdo jiný si je půjčí, protože ví, co s nimi, ale vlastní nemá. Jak jednoduché. A nevím, co furt máš s tím vzdaním se osobní svobody - od toho hypotéka funguje tak, jak funguje. Když se rozhodneš, že radši půjdeš bydlet do toho sklepa a nebudeš tu hypotéku platit, klidně můžeš - je to tvoje svobodné rozhodnutí.
E.W.Dijkstra: Computer science is no more about computers than astronomy is about telescopes.
My (VUT-FEKT) sme měli skripta v PDFkách.
Ono se neco zmenilo?Za mých časů skripta neexistovala nebo se s předmětem kryla jen částečně. Druhá věc je, že v mnoha předmětech hodně záleží na pochopení a dobrý přednášející je k nezaplacení. To se ale nezměnilo, to si jsem poměrně jist.
nový program si doma napíše každýNa první pohled je to pravda. Ale aby to mělo smysl, tak se nad tím musí trochu uvažovat a ve výsledku tvoří samotné psaní kódu tak 15% celkové práce na projektu. Takže té teorie tam zbývá dost.
Chci totiž studovat pokudmožno bez závislosti na penězích od rodičů, což znamená, že si na to budu muset vydělávat sám.Vydělat si při studiu na bydlení, žrádlo, hospodu, knížky, oblečení... je docela peklo. Ne že by to vůbec nešlo, ale ty lidi většinou sklouznou k tomu, že musí pracovat na plný uvazek a kašlou na školu, nechodí na přednášky (to se s prací celkem vylučuje), nějak to opíšou a školou proplují aniž by je nějak (v dobrém) moc poznamenala. Takže si musíš říct, jestli chceš mít jen ten papír, nebo opravdu stojíš o vysokoškolské vzdělání. Ideální je se věnovat plně škole nebo při tom pracovat na půl uvazku (každé má svoje). Ale s tím polovičním úvazkem je celkem těžké se uživit, pokud chceš být úplně nezávislý - takže to třeba utáhneš, ale budeš si připadat jako socka, protože na víc než nájem a jídlo a pár knížek ti nezbude. Leda že bys měl štěstí na fakt dobré místo, ale na to bych se předem moc nespoléhal.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.