abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 739 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    14.7.2011 17:46 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Neni lepsi k vyuce programovani pouzit nejaky realne pouzitelny jazyk?
    Ano. :)
    JSEM PRASE A HOVADO.
    15.7.2011 08:50 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    :)
    14.7.2011 18:11 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Tezko rict. Ja zacinal na Karlovi (ve 3. tride na PMD bez vlastniho pocitace), a neprislo mi to az tak hrozne. Naucil me to podstatne - rozkladat problem na podproblemy, neboli, jeho terminologii, vytvaret nove prikazy.

    Ale zpetne si myslim, ze takove Logo je (pro deti) lepsi. Hezky to kresli a je to blizke elegantnim jazykum jako Lisp a Smalltalk. I kdyz ta metafora s robotem je asi poetictejsi.
    14.7.2011 18:14 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Take jsme s tim na krouzku (tusim, ze take 3 trida) delali. Pamatuji si, ze mne to strasne nudilo. Spravne obrovske nadseni jsem chytil, kdyz jsme presli na basic, to bylo neco ;-) Strasne se mi libilo, ze si mohu udelat vlastni program, ktery muze spustit nekdo jiny na jinem pocitaci. :-)
    Bedňa avatar 15.7.2011 08:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Basic a PP01 chytili aj mňa, páč Asembler a rozsvietenie jedného bodu na monitore bolo zložitejšie ako v Basicu vypísať celý text. Syntax GOTO 20 :-) tie dnešné sú na tom ďaleko lepšie, ale namiesto {} používať END tak to mi moc nereže, je pravda že Gambas používam na rýchle overenie funkčnosti, prípadne si zbuchnem klikátko za dve minúty, ale tá syntax mi vadí. Je to kurevsky rýchle RAD IDE a rovnako aj jazyk, nejaký čas nad tým rozmýšlam prepísať to do C like syntaxe, určite by sa to chytilo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    To hodně závisí na schopnostech vyučovaného. U někoho prakticky nemá cenu se Karlem zdržovat, pro druhého to je ideální začátek. Znám případy lidí, u kterých byl začátek s reálně použitelným jazykem značně kontraproduktivní.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    15.7.2011 00:54 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Ona je tu výuka a "výuka", je velký rozdíl, jestli se někdo hodlá učit programovat jen tak pro zábavu (abych paradoval jednu opravdu tupou reklamu, "na takové to domácí programování") a když se někdo hodlá naučit programovat a pak opravdu pracovat jako programátor. Ne že by nebylo možné stát se profesionálem i po kurzu prvního typu, ale můžou se při tom získát špatné návyky, kterých se pak obtížně zbavuje (viz známý Dijkstrův citát o mentálních poškozeních z výuky BASICu).

    A zatímco u prvního typu stačí jen základy algoritmizace (a dotyční ani nemusí vědět, co to vlastně algoritmizace je), pro druhý typ je třeba mnohem více teorie a často tato teorie znamená rozdíl mezi progranmy elegantnímy a obludnými. Celé je to navíc kompolikované tím, že na programování musí být určitý druh talentu*, protože jsou lidé, kteří se nikdy pořádně programovat nenaučí, ani kdyby se jim do hlavy nacpala celá technická knihovna.

    Na druhou stranu, "hračkoidní" jazyky typu Karel mohou pomoci v dětech objevit zájem a/nebo talent pro programování, zatímco seriózní výuka "skutečného jazyka" by je nejspíš vyděsila a znechutila jim programování stejně, jako je to daří u ostatních přírodních věd. Otázkou je, jestli ti opravdu nadšeni a/nebo talentovaní nebudou touto výukou poškozeni tak, jako to tvrdí výše zmíněný Dijkstra.

    Jsme tedy vrženi mezi Scyllu a Charybdu, buď budeme mít mladé programátory v počtu větším než malém, ale s "nepěknými návyky", kterých se mohou, ale nemusí zbavit, nebo budeme mít jen ty, kteří se setkají s výukou (a tím myslím skutečnou výuku, ne to, co se páchá na některých středních školách) v pozdějším věku nebo ty, kteří k tomu víceméně dojdou sami. To je ale dnes kupodivu o dost těžší než dříve, protože v dnešních herních konzolách se moc vrtat nelze a Windows jsou ve srovnání s osmibity a starým DOSem obludně složité. Když k tomu připočítáme Internet, kde lze strávit celé roky a přitom jediné, co je na jeho použití třeba vědět, se dá naučit za půl hodiny, tak může být přirozená zvídavost velmi rychle pohlcena neustávajícím proudem ... řekněme čehokoliv. A také nesmíme zapomítnat, jakou pověst mají mezi běžnou populací programátoři ...

    Takže, teď babo raď. Osobně si myslím, že u dětech na základních školách to asi smysl má, protože dětská mysl je plastická a dokáže se zotavit i z velkých mentálních poškození, navíc toto riziko je vyváženo tím, že budou k programování budou přivedeni i ti, kteří by se k němu nikdy sami od sebe nedostali. Oproti tomu nutit používat podobný jazyk kohokoliv, kdo už opustil základní školu, je jistě a nepochybně podobná hrůznost, jako by bylo nutit stejně staré teenagery chodit na nočníček, spát po obědě a hrát si s plyšovými hračkami :-)

    *Osvěčilo se mi srovnání s malířstvím: vymalovat dobře kuchyň dokáže po zaškolení většina (tedy s vyjímkou nešiků a jinak postižených), ale namalovat strop Sixtinská kaple dokáží jen ti s opravdovým talentem.
    Bluebear avatar 15.7.2011 03:00 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Když k tomu připočítáme Internet, kde lze strávit celé roky a přitom jediné, co je na jeho použití třeba vědět, se dá naučit za půl hodiny

    Muhehe. Zkus vypustit do džungle, kterou je dnešní internet, člověka, který má za sebou půlhodinový kurs; troufám, že nebude trvat ani den, než zešílí a/nebo si zaviruje stroj k nepoznání, a/nebo přijde o všechny peníze.

    často tato teorie znamená rozdíl mezi progranmy elegantnímy a obludnými

    To je pravda, ale IMO ještě důležitější je vysvětlit lidem hned na začátku, že:

    1) existují elegantní programy a hrůzy, přičemž elegantní programy se vyskytují v učebnicích a jen tam, zatímco reálně používaný software jsou výhradně hrůzy

    2) hrůza, která funguje, je mnohem lepší než elegantní program, který ještě není napsaný a pravděpodobně nikdy nebude

    Tato dvě prostá pravidla mě naučil moudrý šéfprogramátor v mé první práci a ušetřilo mi to dost šoků a přehnaných očekávání.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    14.7.2011 18:13 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    nevim teda jak pro zacatecniky, ale pro me jako programatora bylo peklo udelat zapocetove ukoly v karlovi, funkce nemaji zadne navratove hodnoty, zadne parametry...
    14.7.2011 18:21 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Ja myslel, ze se navratove hodnoty vraci v tech znackach..
    14.7.2011 18:20 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Tak jsem na toho Karla koukal a uprimne jsem nepochopil, jak tam definovat novou funkci. Zacnu s "new function" kostickou, ale co pak? Jak ji dam nazev a pridam do toolboxu?
    Blok nové funkce se přetáhne na plochu, chvíli se drží tlačítko na jménu (tohle chování je přizpůsobené pro dotykové displaye), objeví se žádost o vložení nového jména funkce a ta se pak přidá do palety.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    14.7.2011 18:56 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Aha, tak dik. A kdyz se te funkce chci zase zbavit?
    TODO :-)
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    dolik.rce avatar 14.7.2011 18:50 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Uncaught noStart               runtime.js:284
    Tak si asi nepohraju :-( (Chromium 14.0.814.0)
    máte tam jeden béžový blok se spouštěcí šipkou (první na paletě)? To je startovací bod do programu.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    Aha, právě tahle šipka generuje tu neodchycenou vyjímku, pokud není zadaný právě jeden start blok, už o chápu :)

    Každopádně mi toho na stránce oproti screenshotu dost chybí - pod klíčovými slovy (if, while, step,...) se nevykreslují "bloky" a "bludiště" v pravo se taky nechce objevit. Viz screenshot.

    PS: Nevykat ;)
    ehh, vůbec tam nefunguje vykreslování do canvasu. Protože jsem to dělal na Chrome 13, tak mě celkem překvapuje, že na čtrnáctce se to chová takhle :-) Díky za report.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    MaFy avatar 15.7.2011 00:57 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Me to na ctrnactce bezi v pohode...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    Bluebear avatar 14.7.2011 19:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    IMO Karel je hnus (taky jsem s ním začínal ve 3. třídě na PMDčkách a z duše jsem to nenáviděl). Nejsložitější úloha je projít předem neznámým bludištěm (parodie na backtracking s rekurzí), eventuélně vysbírat značky. Dál není kam jít. Žádný rozklad na subrutiny nebo jakékoli programovací techniky se na tom naučit nedají, protože prostě není na čem.

    I když musím uznat, že z teoretického hlediska je Karel, za předpokladu nekonečného bludiště, turingovsky kompletní. To ovšem Brainfuck taky.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    14.7.2011 19:43 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Pokud je motivace dostatečná, tak i to prolézání neznámého bludiště je celkem sranda :) Ale pravda - tohle byla jenom párdenní akce :)
    Já se s ním setkal poprvé ve škole na IQéčkách a protože jsem měl již zkušenosti s Basicem, díval jsem se na něj s despektem. Ale zkuste třeba zakázat použití while a hned máte cestu, jak dostat studentům pod kůži rekurzi (kterou třeba Basic na Spectru, pokud se dobře pamatuji, neměl). V rozumné míře a s dobře zvolenými úlohami je Karel skutečně prospěšný výukový prostředek.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    Bluebear avatar 15.7.2011 02:52 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Ale zkuste třeba zakázat použití while a hned máte cestu, jak dostat studentům pod kůži rekurzi

    To je bohužel prokletí mysli, která byla nakažena bacilem učitelství. Říkám tomu nevědomý učitelský sadismus:

    Necháme studenta řešit úlohu s tím, že zakážeme použití nástrojů, které by ji umožnily udělat rozumně, nebo dáme k dispozici jen nástroje naprosto perverzní, a hodnotíme, kdo si v takto pokřiveném světě dokáže poradit.

    (Právě KAREL je přímo esence této filozofie.)

    Netvrdím, že tohle není taky potřeba, v assembleru na mikrokontrolérech se taková schopnost hodí, ale měl by to být speciální předmět, něco jako "kurz přežití v turingovské poušti". Rozhodně ne základní programování, protože tím se student naučí jen dvě věci: a) nenávidět učitele, b) že programování je fakt strašná pruda.

    Btw, kdo potřebuje while, když máme goto? Na co goto, když máme longjmp? Sekvencí takových otázek bych poměrně snadno uvedl učitele do stavu, kdy každému ve třídě, kromě jeho samotného, by bylo jasné, jak nesmyslné je jeho uvažování.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Já nejsem učitel, ale mohu uvést jeden příklad z vlastní zkušenosti. Dostal se mi do spárů jeden nešťastník, kterého jeden rok na střední škole (zaměřené na programování) učili Pascal. Jeho výsledky byly dost mizerné, tak jsem byl požádán, jestli bych mu nepomohl.

    Velmi rychle jsme zjistil, že jeho problémy pramení především z minimální schopnosti algoritmizace. Mimochodem, prý na tom je značná část jeho ročníku podobně. Věřil bych tomu, jeden známý, co učí na FIT VUTBR, mi jednou říkal, že se setkal se studenty, co mu nejsou schopni popsalt algoritmicky ani uvaření čaje.

    Takže co s ním teď? Pokračovat nějak s Pascalem nemělo cenu, protože v dalším ročníku měli stejně pokračovat Céčkem. A jak chcete v čemkoliv programovat, když nejste schopni ani svými slovy nějak popsat, jak budete třeba řetězec s větou rozdělovat na jednotlivá slova?

    Takže jsem sáhnul po Karlovi, který měl mimochodem úspěch a můj svěřenec litoval, že ve škole nezačínali radši s ním. Projeli jsme základní klasické úlohy, vysvětlil jsem mu rekurzi a příležitostně dal za úkol převést nějaký jeho vytvořený úkol na rekurzivní variantu a vůbec všechno možné od bludišť až po násobení binárních čísel (docela hezká úloha, mimochodem).

    Potom jsem s ním plynule přešel na obdobu Karla, kdy se robot ovládá pomocí takového jednoduchého assembleru, kdy měl ten program na papíře přeložit do strojového kódu a ten pak ručně interpretovat - protože o tom, jak počítač vlastně funguje, neměl samozřejmě ani potuchy.

    Minimálně v tomto případě nebyl Karel perverzní mučící nástroj, ale zřejmě nejvhodnější prostředek k rozvoji algoritmického myšlení.

    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    15.7.2011 11:33 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    až po násobení binárních čísel (docela hezká úloha, mimochodem)
    Jak jste to delali? Ja bych asi ty cisla zapsal jedno vodorovne a druhe svisle, nakopiroval to prvni cislo posunute pod sebe, pak vymazal ty radky ktere odpovidaji nulovym bitum, a pak uz jen pricital radky k sobe dokud bych nedostal vysledek. Nebo mi unika metoda, jak se nachodit jeste mene?
    V zadání jsem to formuloval tak, že ta číslo jsou v horních dvou řádcích. Takže u jednoho se dělal posun doleva, u druhého doprava a podle nejpravějšího bitu se provádělo sčítání s mezivýsledkem.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    14.7.2011 23:33 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Příloha:
    Neni uz kam dal jit?
    Bluebear avatar 15.7.2011 02:40 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Není. Tohle je furt to samé procházení bludištěm, jestli to dobře čtu, pravidlo levé ruky. Na pendrek.

    Ale samozřejmě, jak jsem uznal, Karel je turingovsky kompletní - jako ostatní turingovské dehtové jámy, tedy "všechno je možné, ale cokoli užitečného je nesmírně těžké".

    A abych přilil trochu oleje do ohně: podle mého názoru Karel vytváří v začátečnících špatné návyky srovnatelné s BASICem, protože naprostá absence datových struktur znemožňuje pochopit, že programování je o zpracování dat, což vyžaduje vhodnou volbu datového modelu a z ní pak vyplývá volba algoritmů a jejich implementace.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    okbob avatar 15.7.2011 05:42 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Prave, ze naopak - cokoliv v Karlu musi pripominat "kod rizeny daty". Prostor v kterem se Karel pohybuje je tou datovou strukturou, ktera ti chybi.

    Myslim si, ze nazory, ktere tu prezentujes jsou jeden extrem. Kdyby jsme stejny pristup meli v Postgresu, tak by po 15 letech byl kod funkcni sr***** a nikoliv platforma pro vyvoj. Dobry programator se pozna i v tom, ze dokaze myslet i mimo ramec jednoho programovaciho jazyka.

    Ono hodne zalezi jak a v kolik letech clovek zacne s programovanim - a jak mu to mysli - tim nemyslim nic urazliveho - potkal jsem dost programatoru - tak jako i v jinych oborech, kteri jsou dost vyrazne "asymetricti" - takovi lide se uci dost odlisne od vetsinove populace, maji jinou motivaci - a reseni problemu v Karlu je nemuze motivovat - vyhodnejsi pro ne muze byt assambler a rovnou rizeni hw. Ale pro deti muze byt problem zacit programovat rovnou "neco uzitecneho".
    15.7.2011 07:17 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    To ctes spatne. Prochazeni bludiste pravidlem leve ruky jsou jen prvni 2 funkce. Zbytek je prochazeni podle jiz nalezene cesty.

    Ale mas pravdu, je to Turing Tarpit. Nicmene nemuzu souhlasit se zdejsimi nazory, ze je to uplne spatne (stejne jako BASIC). Decka IMHO nemaji takovou uroven abstrakce, aby hned zacaly uvazovat v datovych strukturach (alespon tedy ja o nich nezacal uvazovat do VS, ale na SS me programovani moc nezajimalo, takze to mam trochu posunute). Takze to IMHO ani moc nevadi. I kdyz na druhou stranu, jak uz jsem rikal, zacinat necim jako "The Land of Lisp" taky nemusi byt od veci.
    Tož jsem tam radši přidal bludiště, na které pravidlo levé ani pravé ruky nefunguje.
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    15.7.2011 11:20 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Skoda ze se to neda nekam ulozit a zase nahrat, vylepsil bych svuj algoritmus aby prosel i to.
    hmm, TODO, nicméně je to otázka stejně jen přepsání "find home", tak tu můžeš ukázat jen to, pokud se ti chce ;-)
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    mirefek avatar 15.7.2011 21:33 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Příloha:
    moje verze
    15.7.2011 22:51 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Jo, to je lepsi.
    15.7.2011 09:25 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Me by se libil paralelni Karel. Byl by tam prikaz "Clone" ktery vytvori noveho robota a spusti na nem nejaky program.
    15.7.2011 11:49 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Něco takového umí Baltie4 (sgp.cz), ale je to win only a placené.
    Baník pyčo!
    15.7.2011 11:54 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    A co třeba Petr? Mě příde propracovanější.
    mirefek avatar 15.7.2011 14:38 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Je to pekne, to ukladani tomu vazne chybi, pripadne pak jeste moznost vyrobeni vlastniho bludiste. Za pomalost asi muze JS, ze (bylo by pekne, kdyby se nektere funkce provadely bleskove, jine treba pomalu)?

    PS. umite vyresit muj level Lightbota?
    16.7.2011 13:23 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Karel
    Ano (ale byla to celkem fuska). A diky za peknou hru.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.