Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
V serveru by to prudit nemělo zvlášť v okamžiku, kdy ani jedna ze starých karet v novém systému neexistuje…Jenže právě kvůli tomuhle ti v novém serveru nebo po výměně síťovky nenaskočí síť a když k tomu nemáš připojený monitor ani jinou konzoli …
Zazil jsem motherboard, ktery po studenem startu mel integrovane sitovky v jinem poradi nez po teplem a prave pres pravidla v udev jsem ho umravnil
Máte-li jádro 2.6, pak se obecně o pořadí, v jakém jádro detekuje síťové karty, nedá obecně předpokládat vůbec nic.
Zda se, ze takto odporne se chova jen Etch a od nej odvozene distribuce. SUSE a Red Hat se chovaji prijatelne, sitove karty nechavaji na pokoji.
Tohle zaslouží trochu upřesnění, tedy aspoň co se SuSE týká. Verze SuSE s jádrem 2.4 (tedy do 9.0) nechávaly síťovým rozhraním skutečně jméno přiřazené jádrem. Protože se ale v jádrech 2.6 detekují zařízení jinak a není zaručeno, že pořadí jejich detekce (a tedy ani "jaderná" jména) bude persistentní; proto první verze s jádrem 2.6 (9.1 - 10.0*) přešly na přiřazení konfigurace ne jménu rozhraní, ale persistentnímu identifikátoru (u ethernetových karet odvozenému z MAC adresy), tj. např. ifcfg-eth-id-00:11:2f:5a:29:3e
místo ifcfg-eth0
. Pravděpodobně s ohledem na to, že většina ostatních distribucí (tedy aspoň těch, které problém řešily a nenechaly v něm uživatele vykoupat) zvolila řešení s přejmenováním síťových rozhraní pomocí udev, od verze 10.1* používá SuSE kombinovaný model, kdy rozhraní přejmenovává přes udev také na persistentní jména, ale konfiguraci v /etc/sysconfig/network
stále přiřazuje persistentnímu identifikátoru jako dříve.
* - nejsem si úplně jistý, zda přejmenovávání pomocí udev
používala až 10.1 nebo už 10.0
Podle me by to melo byt tak, ze pravidla pro udev ma clovek delat aktivne a ne aby vznikala sama od sebe.Presne tak. udev je docela dobry, kdyz z nej clovek vyhodi vsechna pravidla, ktera tam nastrkala distribuce, a napise si vlastni. V tech defaultnich jsou obcas i zbesile chyby, jako treba MODE="0644" pro /dev/input/eventX.
/etc/udev/readme-udev-arch.txt
.
Tiskni Sdílej: