abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 370 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    31.3.2006 14:58 Rex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Ty su uz debil alebo co?
    31.3.2006 15:05 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit

    viz. má omluva zde

    31.3.2006 15:08 Rex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    pardon, nechal som sa uniest, ale co je moc to je moc
    31.3.2006 17:08 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Tak se příště nenechávejte unést. Je tady dost blogů, které by si podobné výrazy zasloužily řádově více než tento, ale ani tam není důvod k používání vulgarit. Tohle je aspoň o Linuxu…
    31.3.2006 15:10 drin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    SUSE
    31.3.2006 15:26 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit

    Máš pravdu, v textu se uvádí SUSE, ale v logu mají SuSE. Malé "u" bude způsobeno tím, že přes část U má chameleon ocas např: zde

    Dík za info, příště si na to dám pozor ...

    31.3.2006 15:32 --
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Malé "u" bude způsobeno tím, že přes část U má chameleon ocas
    na to jsi prisel jak? kdyz neco pouzivas tak si k tomu taky neco zjisti. male a je proto ze und neni podstatne jmeno a nepise se s velkym. SuSE = Software und System Entwicklung.
    31.3.2006 15:35 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit

    Tak jak se to vlastně píše? Někdu je napsáno SuSE a někde SUSE, teď v tom mám pěkný hokej ...

    31.3.2006 15:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit

    Tak jak se to vlastně píše? Někdu je napsáno SuSE a někde SUSE, teď v tom mám pěkný hokej ...

    Fakt tezky podivat se na stranky stranky autoru (majitelu). Maly "u" je historicky zapis, nekde jeste opravneny (ve starsich textech), nekde uz jen z ignorance.
    31.3.2006 15:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    SuSE = Software und System Entwicklung.
    Bejvavalo. Tahle firma uz to davno neni a SUSE je ted proste znacka (nikoliv zkratka), stejne jako Debian.
    31.3.2006 15:43 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Spíš si zjisti aktuální informace ty - S.u.S.E. už to dávno není, už ani SuSE, teď je to prostě SUSE.
    31.3.2006 17:11 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Což má ale jediný důvod - že skoro nikdo nevěděl, co ta zkratka znamená, takže si ta malá a velká písmena psal každý, jak ho napadlo. Nic hlubšího bych v tom nehledal.
    David Watzke avatar 31.3.2006 15:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    1, SkyPe? :-)

    2, "Kliněte pravým tlačítkem myši na text..." - No.. nevím jestli se k Linuxu dostanou až takoví začátečníci...

    3, Doufám, že nebudeš popisovat instalaci každého programu... :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    31.3.2006 15:22 norma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    aj mna napadla podobna neprijemna myslienka, ked som si uvedomil kolko programov je v SUSE clovek schopny instalovat :)
    David Watzke avatar 31.3.2006 15:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Na "pár" blogpostů by to dalo :o)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    31.3.2006 15:28 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit

    SkyPe je bota jako blazen, asi sjem byl unešen SuSE a tak jsem psal SkyPe :-)

    Příště již budu psat Skype ...

    14.12.2012 14:12 nno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Abych řekla pravdu, myslím, že úplným začátečníkům je úplně jedno, jak se program píše, ale hlavně že jde nainstalovat.
    31.3.2006 15:24 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Podle me je to vyborny. Koncene po dlouhe dobe kvalitni blog.
    31.3.2006 15:27 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    No zas tolik bych nepřeháněl, ale furt je to lepší než ty flamewary, žvásty kecy a urážky.. ;)
    31.3.2006 15:30 Rex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    len si myslim ze by nebol problem zhrnut to do jedneho blogu
    31.3.2006 15:33 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit

    Dík za podporu.

    Je mi jasné, že to píšu jak pro deb.li, ale nechci v návodu nechat místo kde by se mohl uživatel zaseknout. Proto mám například u každého kroku screenshot

    31.3.2006 15:37 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Podle me si nekdo plete blog (denicek pro osobni postrehy) s navodnikem. Vlastni osobni stranky patricne clenene, na ktere by pripadne vedly z blogu odkazy, by splnily ucel daleko lepe. Pokud ovsem neni jedinym ucelem autora na sebe upozornit :P

    Zajimalo by me treba, proc se autor nedomluvi s Robertem nebo Leosem na tom, aby to mohl vlozit samostatne jako navod pristupny z cleneneho menu treba v rámci nejakeho specialniho oddilu Ucebnice nbo FAQ, kdyz uz se s tim chce delat.

    Takhle je to totiz naprosto zbytecna prace, protoze za dva dny uz to nikdo nenajde, zejmena ne ten, kdo by takhle blbuvzdorny popis postupu potreboval.

    Jinymi slovy, je to dalsi ukazka (jedna byla napr. Slack Changelog) toho, kam vede, kdyz se do blogu cpe to, co tam z principu nepatri.
    David Watzke avatar 31.3.2006 15:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Souhlasím. Například suse.wz.cz se zdá být volný :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    31.3.2006 15:45 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Odpovim vam (maly "v" je tam zamerne) tak, jak jste vy odpovidali treba i me.

    Do blogu si kazdy muze psat co chce a pokud se vam to nelibi, tak je nectete.
    31.3.2006 15:48 Rex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    no ja to citat nemusim, len som rad ked v sekcii

    "Blogy na AbcLinuxu, stručnější souhrn"

    nevidim blogy o tom istom a od jedneho autora.
    31.3.2006 15:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Nemůžeš nám ostatním zakazovat, co si o tom kterém zápisku máme myslet. A už vůbec ne nám to zakazovat psát ;-).

    Minimálně je to od autora dost bezohledné, když si zabere skoro polovinu "výsluní" na hlavní stránce jenom pro sebe.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.3.2006 15:52 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    dvoji standard
    31.3.2006 15:53 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    ??? příště prosím podrobněji a s obrázky pro nás méně chápavé ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.3.2006 15:54 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Do blogu si kazdy muze psat co chce a pokud se vam to nelibi, tak je nectete.
    31.3.2006 16:00 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Nechci být hrubý, ale čteš si proboha vůbec co jsem psal? Kdy jsem komu co zakazoval psát? Jenom jsem podotkl, že bylo od autora dost beozhledné si zabrat skoro polovinu z výpisu blogů jenom pro sebe! Znovu opakuji, bylo od něj dost bezohledné si zabrat skoro polovinu výpisu blgů jenom pro sebe.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.3.2006 16:06 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Nechci byt hruby, ale ctes si proboha vubec co jsem psal? Kdy jsem se zminil, ze chce nekdo nekomu neco zakazovat?
    31.3.2006 15:52 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Odpovim vam (maly "v" je tam zamerne) tak, jak jste vy odpovidali treba i me.

    Do blogu si kazdy muze psat co chce a pokud se vam to nelibi, tak je nectete.
    Stejne tak jako muzu pod blog vyjadrit, ze mi to pripada naprosto uhozeny ;) Nevidim, ze bych to nekomu zakazoval. Proste navrhuji z meho pohledu lepsi reseni.

    Ovsem motivace autora je mi fakt zahadou, protoze to je opet doslovna kopie z jeho stranek.

    http://www.korecky.org/index.php?links_group=41&lang=cz&text=15

    Jeden jediny blog, ktery by shrnoval odkazy na autorovy stranky, by ucel splnil vic nez dobre. Vzhledem k tomu, ze pravidelni ctenari abicka asi tezko budou cilovou skupinou (kterou je absolutni zacatecnik), nechapu proste to doslovne kopirovani odjinud sem.

    Svobodu autorovi projevovat se v blogu jako truhlik mu ovsem neberu ;)

    PS. pro vas: Proste vynechat volnou radku ma pri psani prispevku stejny efekt jako dvakrat BR a nenuti to v reakci vase zbytecne formatovani odmazavat.
    31.3.2006 15:46 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit

    Snažil jsem se jen pomoc ostatním...

    Toto byl můj poslední zápis do blogu, zbytek budu psát už jen na svůj web. Ještě dnes požádám admina aby můj blog odtsranil se všemi zápisy.

    Neočekával jsem, že pouhý návod na instalaci Skype vyvolá takové reakce :-(

    31.3.2006 15:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Kdo tvrdí, že za to může tento návod? Ale taky si prosím uvědom, že není vůči ostatním fér si zabrat skoro polovinu hlavní stránky ve výpisu blogů jenom pro sebe. Ten prostor je omezený a pokud se bude každý chovat podobně, tak se blogy stanou absolutně nepoužitelné...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.3.2006 15:54 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    No jo, mel jsi radeji napsat neco o Paroubkovi, KSCM, nebo Plesingrovi :-/
    31.3.2006 15:56 Rex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Petr, tvoje reakcie su od veci :/

    o tom to vobec nieje
    31.3.2006 15:59 Rex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    je pekne ze si Vladislav dal tu pracu a vytvoril uzitocne navody pre uzivatelov, ale mohol zvolit iny SPOSOB prezentacie! o tom sa tu bavime
    31.3.2006 15:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Snažil jsem se jen pomoc ostatním...
    Komu treba? Mate pocit, ze clovek, ktery bude potrebovat vas navod, bude take schopen si ho z blogu na abicku vyhrabat?
    Toto byl můj poslední zápis do blogu, zbytek budu psát už jen na svůj web. Ještě dnes požádám admina aby můj blog odtsranil se všemi zápisy.
    Nemusite se hned urazet. Proc sem proste nedate do jednoho postu odkazy na vase stranky (mj. si zvysite navstevnost ;) O moznosti domluvit se s provozovateli portalu o vhodnejsim umisteni uz jsem psal.
    Neočekával jsem, že pouhý návod na instalaci Skype vyvolá takové reakce :-(
    To je prave to, ze to nebyl "pouhy navod" - to bylo tech navlas stejnych navodu hodne za sebou. Znate to s tou posledni kapkou, ktera zpusobi, ze pohar pretece...
    4.4.2006 08:39 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit

    Admin odmítl vymazat můj blog.

    S odstupem několik dní (kdy má horká hlava vychladla) jsem tomu rád. V blogu se pokusím pokračovat a dám si pozor abych nevkládal několik zápisů bezprostředně po sobě, ale s několika hodinovým (možná denním) odstupem.

    Neuvědomil jsem si, že vložením několika bezprostředních zápisů vytlačím ostatní z úvodní stránky.

    31.3.2006 17:27 Lukoko | skóre: 8 | blog: Lukoko | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Nebylo by lepsi to dat na opensuse wiki ... preci jenim by ji neco takovyho strasne pomohlo!
    Mac OS X je taky unix
    31.3.2006 19:58 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Nechci vypadat jako troll, ale vite o tom, ze Skype smrdi, jo? ;-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    1.4.2006 01:18 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Bylo by mi osobně líto, kdybyste své návody smazal. Skype jsem nikdy neistaloval a až se k tomu rozhodnu, budu vědět kde hledat návod. Díky.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.4.2006 02:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Bylo by mi osobně líto, kdybyste své návody smazal. Skype jsem nikdy neistaloval a až se k tomu rozhodnu, budu vědět kde hledat návod. Díky.
    Obavam se, ze s timto navodem ani ve Slackware ani v Archu terno neudelate ;)
    4.4.2006 09:23 Martin Havelka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace SkyPe - SuSE 10 64-bit
    Dobrý den,

    sleduji tento pekny navod jak zacit s linuxem. Nasel jsem si na ftp.muni.cz DVD suse 64 stahl a zacal instalovat. Chtel jsem to proste zkusit. Mam ATHLON 64, 1GB ram, SB Creative Audigy, 20GB DISK WD, nForce 3 Chipset Gigabite desku, Nvidia GK GeForce. Nejaky Realtek Lan a Lan na desce. Nevim co mam jeste napsat pro specifikaci.

    Problem je, ze mi v KDE system stuhne. Uplne a nelze nic delat. Vetsinou tak do 5 min. Ale zalezi jak kdy. Dost me to mrzi a nevim co stim. Linux vypada pekne.

    Dekuji za radu ci pomoc.

    Jeste dostaz. Da se najek vratit zmena BOOT sektoru abych mel jen win a boot linuxu mel na diskete.?

    Diky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.