Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Lenže stále povieš 'Tlačidlo', nie 'Niečo, čo pošle jeden signál'. niekomu vadí rozloženie tlačidial v Gnome, niekomu rodielnosť GUI toolkitov a ich stále zmeny (ext. link).
Preto ja chcem vytvoriť len popis prianí na GUI. Ten sa dá prehnať nejakým AI (rule engine, fuzzy logik). (Napríklad!)
Dobrý postreh! Ale nechcel som hneď rozmýšlať 'ako to imlementovať', alebo 'ako to bude fungovať', chcem len _rozmýšlať_...
Takto by mohol vyzerať externy format:
[recommended] 'Gnome dialog template'; [komponents] 'but' { [send-signal] 'OK'; [send-signal] 'Cancel'; [send-signal] 'Wait'; } [komponents] { [store-text][on-change-signal] 'message'; [return-index][dynamic] 'category combo'; } [group][linear please] { [safe] 'but'.'Wait'; [unsafe][default] 'but'.'OK'; [unsafe] 'but'.'Cancel'; } [group] { 'category combo' [note] 'Vyberte si kategoriu'; [default] 'message' [note] 'Sem zapíšte text'; } [signals] { 'but'.'OK'.[send-signal] = 'doOK()'; 'but'.'Cancel'.[send-signel] = 'doCancel()'; 'but'.'Wait'.[send-signal] = 'doWait()'; 'message'.[on-change-signal] = 'updateTitle()'; }
Takto kod v C:
GUI_dialog* d; void initGUI(char** loaded_kategories) { d = GUI_load("gui.conf"); GUI_dynamicData(d, "category combo", loaded_kategories); GUI_makeActual(d); } void doOK() { server_send(GUI_get(d, "message")); } void updateTitle() { if(is_well_formed(GUI_get(d, "message"))) { printf("recipient will be happy!\n"); } else { printf("recipient will be unhappy!\n"); } }
Vsimnite si, ze v externom formate o rozlozeni nehovorim, len odporucam, skupinky a sablonu. V kode sa z inicializaciou a obsluhou GUI nehram.
Ale to nieje dolezite!
[recommend] doporucuje vseobecny mechanizmus, ktorym sa ma vyrobyt GUI z doporuceni [komponents] definuju casti GUI - formulare a dialogy, [group] urcuje layout [signals] signal bindingPovedal by som, ze by bolo uzitocne oddelit tieto veci: - definiciu interface aplikacie - (na to sa bezne pouziva IDL) - rozlozenie gui (analogia k html alebo xml) a jeho napojenie na aplikaciu - styl/tema/skin (analogia k css) GUI prostredie potrebuje vsetky tri veci, zatial co napr. tie AI skripty len tu prvu. Taketo rozdelenie je obvykle. Mozno blizsie k tomu co navrhujes by bolo nedefinovat rozlozenie gui, ale len pomenovat prvky gui a ich prepojenie na aplikaciu a potom nadefinovat samotne gui, ktore by sa odvolavalo na tieto pomenovane prvky. Priklad:
- mam funkciu "doOK()": void doOK(); - Na jej obsluhu potrebujem button, pomenujem ho "OKbutton": Button OKbutton bind OKbutton.clicked -> doOK() - Mam formular 1 obsahujuci OKbutton <form name="formular_1"> <button name="OKbutton" label="OK"/> <button name="Cancelbutton"/> </form> - Mam styl pripadne obsahujuci lokalizovane retazce: button.OKbutton {color:red;} button.Cancelbutton {label:"Zrus";}
Dobre, postupujes logicky! Lenze definujes vzhlad. Ja chcem len funkcnost. Zabudni na moje 1-urovnove [vsetko]. Ponechaj v popise len obsahy oboch [komponents] a zostane:
[send-signal] 'ok'; [send-signal] 'cancel'; [send-signal] 'wait'; [store-text][on-change-signal] 'text' [note] 'Vyberte si kategoriu'; [return-index][dynamic] 'category' [note] 'Sem zapíšte text';
send-signal vysle signal, ked si ho uzivatel vyberie. engine vzycajne vyberie tlacidlo.
store-text drzi text od uzivatela zvycajne inputbox.
return-index vrati index vyberu radio-buttony, combobox
dynamic obsah urci app. (definovane polozky, alebo rozsahy...)
...
Nikdy nepoviem [button], alebo farba, tento v lavo, tento v pravo. Ja chcem totiz usporit cas a sekundarne definovat dost abstraktny model na to, zby sa dal pouzit v GTK, QT, NCurses, ale aj konzole!
Nechcem hovorit o farbe, velkosti, polohe. Len o tom ako som ja schopny prijmat signaly a data, nech sa user, ako to chce. Podme na to __abstraktne.
Mozno by sme sa mohli o tom viacej pobavit, ak by s chcel... a mozno rozsirit nejaky uz funkcny projekt/vlastny projekt...
Radšej pobím v Perle, ale to je nepodstatné, aj tak, by som rád vyrobil niečo takéto:
parser modul: XML ASCII Binary | | | štrukturálny model | layout modul: múdri aloritmus | | | GUI backend: QT KDE ...
To je však hudba budúcnosti a možno absoltne zlý návrh...
sourceforge.net: zaujíma ma mailing-listu a tiež,či nepodporujú niečo iné ako CVS... ja by som radšej Darcs...
Tiskni Sdílej: