abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    29.5. 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    28.5. 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    28.5. 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    28.5. 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1760 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    26.3.2009 11:42 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    Špatně! Měl byste vytáhnout prapor, zuřivě jím mávat a pořvávat cosi ve smyslu:"binární blob Nvidie je zlo, svobodný člověk používá pouze integrovaný svobodný Intel...."
    Co na tom, že ovladače ke grafickým čipům od Intelu jsou sice svobodné, ale dosti mizerné (na tomtéž hardwaru je stejný software pod Windows použitelný, v Linuxu díky ovladači katastrofa :-( )...Co na tom, že i přes vstřícnost výrobce ani svobodný použitelný ovladač pro ATI grafiky vpodstatě neexistuje. Ideologie je přece na prvním místě a účelem počítačů není je používat...

    Jsem Nvidii hodně vděčný za jejich podporu Linuxu a uzavřenost ovladačů jí tváří v tvář výše zmíněnému nemám za zlé.

    Mimochodem, pořád se v Plzni kolem grafiky pohybuje pan Skala?
    26.3.2009 11:54 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Na ZČU jsem byl jednou v životě - pracovně a na jiné katedře, ale podle článku se tam Prof. Skala skutečně pohybuje.

    Na prvním místě by měly být funkční ovladače s maximání využiteností. Otevřenost driverů má praktický význam IMHO jen ve dvou případech:

    1) Výrobce ovladače do něj komponuje spyware, malware a pod....

    2) Výrobce ovladače není schopen implementovat něco, co uživatelé chtějí

    Nejsem schopen posoudit, zda se některý z těchto problémů týká nVidie, jisté je, že z funkčního hlediska jsou 100 let před vším ostatním.

    Komunitní opensource ovladač považuji pouze za nouzovku, protože výkonu, zejména v 3D, svého binárního bratříčka nedosáhne nikdy. V tomto ohledu je jediná možnost, tedy že opensource ovladač začne vydávat sám výrobce. A protože se k tomu ani AMD ani nVidia nemají, máme jako uživatelé v tomto smůlu. Vzhledem k tomu, že AMD nebylo za několik let schopno dodat funkční fglrx a xf86-video-ati se bude vyvíjet řadu let s nejistým výkonem, skutečně nevidím jinou možnost než nVidia, jejíž jedinou kaňkou - která mě ovšem aktuálně vůbec netrápí - je uzavřenost ovladače.

    belisarivs avatar 26.3.2009 14:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Blaboly.

    OSS ovladace Radeonu ty binarni casto prekonavaji. A i ovladace nouveau maji svuj smysl.

    Podivej se jak ATi ustrihla podporu ovladacu ve svych binarnich driverech. Jeste ze jsou tu ty OSS.

    OSS proste neni problem naroubovat do distribuce. U proprietarnich se resi ruzne hacky a kdyz je s tim nejaky problem, vyvojari s tim nemohou nic delat.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 14:24 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    až budou ty OSS pokrývat větší funkcionalitu než binární forceware, tak přijď, a pokecáme si znovu. :-)

    Jinak já jsem pro. Ať jsou OSS drivery, ale to je požadavek s prioritou č.10. Priorita č 1. j jiná.

    belisarivs avatar 26.3.2009 15:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Tys asi vubec nepochopil myslenku OSS, ze?

    Ty si vazne myslis, ze autori nouveau maji neco jako seznam toho, co maji udelat a tvuj kvak povede k tomu, ze prohodi polozky 1 a 10?

    Oni na Nouveau delaji proto, ze chteji. Delaji to pro sebe a navic jsou tak laskavi, ze se o to podeli s dalsimi. Tohle je princip vyvoje OSS. Komunita sobe.

    Ale samozrejme, chytracit o reverznim inzenyrstvi ti evidentne jde. Je ti jasne jaka je to pakarna?

    A ohledne kvality ovladacu, ja myslim, ze je tam dost dobre patrne, ze se jedna o ovladace ATI.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 15:59 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Já myšlenku OSS pochopil. Ale ty jsi asi nepochopil, co to znamená smyslupně pracovat. Když jsem architekti, lékař, dipečer, učitel... potřebuji pracovat. Je mi sakra jedno, jaké řešení mi to umožní, vyberu si takové, které mi to umožní. Nebudu onanovat nad RadeonHD jen proto, že je to OSS, zatímco moje zakázky převezme konkurence, protože RadeonHD moji profeionální aplikaci nerozběhne...

    Takže sic s tvým příspěvkem tematicky souhlasím,  spletl sis místo a čas. Jako uživatele mě nezajímá, cosi dělá nějaká komunita pro sebe. Mě zajímá, jak efektivně mohu dělat svou práci. A proto jdu, a zaplatím si funkční řešení.

    belisarivs avatar 26.3.2009 16:56 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    O jake priorite jsi teda potom mluvil? Pokud o priorite por uzivatele, souhlasim s tebou, pokud o prioritach vyvojaru, tak si stojim za svym.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 18:38 Bigfish
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    O priorite pro uzivatele, tedy me.

    Haleluyah, slava vsem, co delaji OSS drivery. Ale hanba AMD/ATI, ze mi nedodává pouzitený driver. Je mi putna, jaký bude. Binární, OSS, hlavne kdyz bude funkcní, a kdyz bude i OSS tim lepe. Bohuzel stav je takovy, ze nVidia ma funkci, ale ne OSS, a AMD nema ani funkci ani OSS, ale ceka, zetu praci za nej udela nekdo jiny... To neni duvod pro koupi ATI hardware. Tim nepodporim vyvojare xf86-video-ati, ale ignoranta vyrobce.

    belisarivs avatar 26.3.2009 20:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Tak to potom jo.

    HD4870 pry na tom zas tak spatne neni. V Linuxu ji trhne i GF 8800, ale zase na druhou stranu, za pomerne priznivou cenu tu mame grafarnu, jejiz vykon se vyhledove muze diky ovladacum hodne zvysit.

    Hodne vaham nad HD4870 a GTX 260. Cenove vyjdou na stejno, hruby vykon ma ATI podstatne lepsi (coz se hodi na gembleni ve WIndows), v ovladacich zase vede Nvidia.

    Nevim, u Nvidie vidim kvalitni ovladace s podporou OpenGL 3 (3.1) a dalsich veci (jako akcelerace x264), u ATI kvalitni hw a teoretickou moznost dobrych OSS ovladacu buh vi kdy a jestli vubec.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 21:18 Bigfish
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    No to s tím lepším výkonem bych si důkladně prozkoumal. Podle toto, jak totak čas od času sleduji, je GTX260 o 1-2% v průměru lepší než HD4870. Ale i kdyby byla o 2% horší, pokud chceš provozovat i Linux, je při vyrovnaném výkonu obou soupeřů kravina kupovat HD4870. Zvlášť když high-endové nVidie šlapou i v Linuxu exceentně (vlastní zkušenost)

    belisarivs avatar 26.3.2009 22:00 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Hm. Sakrys. Ja cekal, ze 4870 natrhne zadek i lepsim Nvidiim. To docela cumim.

    Na to, ze oboji maji ve Windows zhruba stejny vykon, ktery z Radeonu v Linuxu (na rozdil od GeForce) nedostanu ...

    Diky za odkaz.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 23:07 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Moc věříš fanATIkům propagujícím svůj idol.

    27.3.2009 17:11 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    Mírně offtopic: ATI drivery stojí za starou bačkoru i pod Windows.
    26.3.2009 11:53 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    Jo aha. Tak p. Skala je v tom článku dokonce na fotce. Měl jsem se na cdr.cz napřed podívat :)
    Skoro bych ho nepoznal. To je let...
    David Ježek avatar 26.3.2009 12:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    vida, upřímně mě ani nenapadlo, že by zde někdo článek zmínil, natož v souvislosti s CentOS, ale jsem rozhodně rád. Doplním pár drobností:
    - prof.Skala samozřejmě na FAV stále působí, nechápu, jak o tom někdo může vůbec pochybovat :-D
    - kromě něj tam samozřejmě kroužilo více lidí, z CUDA přednášky byl dokonce nezávisle na mě vysílán live stream (za kamerou mám pocit stál Petr Lobaz, ale už je to pár týdnů, jistý si nejsem)
    - implementace profi věcí od nVidie (quadro, tesla, ...) pod linuxem také není 100,00%, ale když to srovnáme s ATI, tak to snad ani nevyžaduje komentáře.
    - Simon Green svou prezentačku (openoffice) pouštěl z Asus Eee PC s Xandrosem.
    26.3.2009 12:54 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    Profesora Skalu si pamatuju ještě z doby, kdy byl jen Ing. CSc. (ten druhý titul se už dnes neuděluje pokud vím - byl to tzv. kandidát věd). On si na to už možná ani nepamatuje, ale býval vášnivým "Amstradistou" - o 8 bitovém Amstradu CPC 464 apod. dokonce (je to už skoro 25 let) napsal článek do Amatérského rádia. Nenáviděl Sinclairy a děsně nás štval, když o nich tvrdil, že to jsou hračky (Amstrady pochopitelně hračkami nebyly) :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.