abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:44 | IT novinky

    Vláda Spojených států získala desetiprocentní podíl v americkém výrobci čipů Intel. Oznámili to podle agentur americký prezident Donald Trump a ministr obchodu Howard Lutnick. Společnost Intel uvedla, že výměnou za desetiprocentní podíl obdrží státní dotace v hodnotě 8,9 miliardy dolarů (zhruba 186 miliard Kč). Částka podle Intelu zahrnuje dříve přislíbené subvence 5,7 miliardy dolarů z programu CHIPS na podporu výroby čipů v USA,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 27 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    22.8. 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    22.8. 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.8. 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    22.8. 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.8. 22:22 | Nová verze

    Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 21:55 | Komunita

    Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 14:55 | IT novinky

    Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (78%)
     (9%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
     (0%)
    Celkem 58 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 21.8. 13:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.6.2015 18:57 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Pěkný zápisek, překvapuje mě, že ho publikuješ na téhle žumpě. Na rootu by ti to vzali s pár úpravama jako článek a dostal bys odměnu a hlavně lepší publikum.
    19.6.2015 19:46 komunista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    ty si zumpa...
    19.6.2015 19:49 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    +1
    kozzi avatar 19.6.2015 23:14 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language

    Tak je to takove horsi D a s mensim vykonem. Kazdopadnej zajimavej projekt.

    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Bedňa avatar 20.6.2015 00:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Mne sa to celkom páči, ale U++ to má predsa viac dotiahnuté. Ale kvitujem každú snahu postaviť niečo nad C++ s dobrou kontrolou nad najčastejšími chybami.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.6.2015 14:39 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    U++? To je snad vtip :-D
    Bedňa avatar 21.6.2015 03:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Sorry nechápem.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vlastikroot avatar 21.6.2015 15:39 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Proc vlastne pouzivat U++ kdyz mame Qt?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Bedňa avatar 21.6.2015 21:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Tak QT aplikácie sa dnes dajú písať v Pythone, JavaScripte a neviem čom, zato U++ je orientované na programátorov C++ ktorí chcú niečo naviac.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vlastikroot avatar 21.6.2015 21:38 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Qt/QML stejne stavi na silny integraci s C++, hlavne teda na Meta Object Systemu.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Bedňa avatar 21.6.2015 22:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    U++ zas stavá na kontajneroch a RAD, niečo ako Java v C++, alebo tak niečo :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vlastikroot avatar 22.6.2015 20:32 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Zkousel jsi nekdy QtCreator? To je teprv RAD.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    22.6.2015 12:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    zato U++ je orientované na programátorov C++ ktorí chcú niečo naviac
    Nevim o tom, že by U++ poskytovalo něco navíc. IMHO všechno, co v U++ prezentují jako velkou revoluci, je v C++ bežná praxe (RAII, apod.).
    21.6.2015 15:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Já mu říkám, že U++ není nic moc už asi dva roky ale on to furt ne a ne vstřebat :-D
    Bedňa avatar 21.6.2015 21:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    To nieje pravda :-D Inak tento rok vyšila po odmlke nová verzia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.6.2015 12:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Je ocenitelný, že se autoři snaží, ale 1) nevidím nikde žádné balíčky - v Archu nic není, dokonce ani v AURu; 2) vypadá to, že používají GTK jako backend. To už můžu použít rovnou GTK nebo GTKmm a nemusím se zabývat s U++...
    Bedňa avatar 22.6.2015 14:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Nemám Arch, ale toto nefunguje? TheIde je Idečko a upp je framework, je tam verzia aj bez GTK.

    Mrkni na príklady, vyber si niektorý z nich hoď do vyhľadávača QT názov aplikácie, alebo GTK názov aplikácie a porovnaj si kód.

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vlastikroot avatar 22.6.2015 19:33 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Jo, Qt ma kratsi a hezci kod :-D GTK delsi a hnusnejsi :-D takze tak neco mezi.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    22.6.2015 20:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    GTK má hnusnej kód, protože OOP v C. Nicméně to, že GTK je v C umožňuje imho mnohem snažší tvorbu bindings. Napsat binding pro Qt, které je v C++/MOC, je imho o dost náročnější. Například co se Rustu týče, GTK binding se rýsuje, Qt je v nedohlednu...
    22.6.2015 20:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Nemám Arch, ale toto nefunguje? TheIde je Idečko a upp je framework, je tam verzia aj bez GTK.
    Aha, dík, nenapadlo mě hledat upp...
    Mrkni na príklady, vyber si niektorý z nich hoď do vyhľadávača QT názov aplikácie, alebo GTK názov aplikácie a porovnaj si kód.
    Já na ty příklady koukal onehdá. Jako není to špatný, vypadá to relativně dobře (když jim odpustim to naprosto haluzný použití operátorů), ale není tam nic, co by mě fakt nějak zaujalo - to "Radical and innovative" tam úplně nevidim :-D Memory management je v porovnání s Qt nebo C++11 IMHO méně vymakaný. Ale jak říkám, špatný to není a v zásadě je i obdivuhodný, že to někdo stále ještě píše (nevypadá to na moc lidí, co by za tim stáli).

    Ale v konkurenci Qt, GTK, apod. to neobstojí, se obávám.
    Bedňa avatar 22.6.2015 21:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Môj pohľad: Kód je rýchlo čitateľný. Pre Vlastíka: ten kód býva spravidla kratší vďaka zápisu viď. link nižšie.

    Keď porovnám QT/C++ z doby keď vzniklo U++ Tak to bolo rozhodne "Radical and innovative", hoci oni pod RAD mysleli Rapid Application Development :-)

    Pohľad autorov, stojí za prečítanie.

    Ku QT sa radšej nebudem vyjadrovať to je na flame.

    Ešte by som dopnil prístup k vyhýbaniu sa omylom, vrátane minimalizácie používania pointrov, ale to je vlastne v tom linku čo som dával.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.6.2015 22:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Pohľad autorov, stojí za prečítanie.
    Jo, to jsem čet. Vlastní kontejnery nemám rád ani u Qt ani u víceméně jakýhokoli jinýho projektu, zas někdo znovuvynalézá kolo. "Všechno někam patří" - tím mají na mysli, že všechno se narve na stack. "Kód vlastní widgety" - ditto.

    Ta callback syntaxe se mi nelíbí hlavně pro to, že z toho kódu vůbec není jasné, jaká událost ten callback vyvolá.
    Ešte by som dopnil prístup k vyhýbaniu sa omylom, vrátane minimalizácie používania pointrov, ale to je vlastne v tom linku čo som dával.
    Jo, tím, že všechno narvou na stack, to je teda řešení...
    Bedňa avatar 22.6.2015 22:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Mne sa to páči a keby dali programátorom ukážky kódu v U++ a QT na výber pred začiatkom až si na niečo navyknú tak by U++ malo určite väčšiu komunitu.

    U++ je proste o priečku vyššie nad C++ a stále je to C++ a môžeš si ďalej písať častí programov ako si bol zvyknutý, no môžeš využiť práve tie vychytávky ktoré sa tebe nepáčia :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.6.2015 23:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    U++ je proste o priečku vyššie nad C++
    To ani náhodou.
    a stále je to C++ a môžeš si ďalej písať častí programov ako si bol zvyknutý, no môžeš využiť práve tie vychytávky ktoré sa tebe nepáčia :-)
    Nejde o to, že by se mi nepáčily vychytávky, jde o to, že tam IMHO žádný nejsou :-D
    Bedňa avatar 22.6.2015 23:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Toto je čistý trolling :-)

    Inak pripomenul si mi nepriamo kolegu, keby ten Linux za niečo stál tak by ho väčšina ľudí používala. Odpovedal som mu že väčšina volila Fica a nestojí za nič.

    Ja viem že si to priamo nenapísal, ale každý máme iný názor čo je fajn vďaka skúsenostiam, len mám pocit že by ľudia mali vedieť o niečom lepšom ako tu väčšina deklaruje :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    22.6.2015 23:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Ok, napiš jeden důvod, proč by U++ mělo být "o příčku výš" než C++11. Nebo jeden aspekt v čem je lepší než Qt (ačkoli to bych asi věděl i já - např. nevyžaduje MOC :-D).
    Bedňa avatar 23.6.2015 00:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Som to už spomínal, pre mňa prehľadný kód, ktorý nevyzerá ako Bouhošovi lívance. Eliminácie pointrov, kontajnery, TheIDE, nepoužívanie STL a citácia "Ultimate++ slibuje radikální zjednodušení kódu typických aplikací."

    Tak schvále napíš tie Bohoušovi lívance na ten príklad čo som tu odkazoval, ten prvý kód v QT.

    Citácia:

    Nejdůležitějším je, že Ultimate++ nevyžaduje aby byly widgety alokované na haldě.

    A tú subjektívnu prehľadnosť mi nezoberieš aj keď to všetko vyvrátiš :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    23.6.2015 01:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Proč jsou dobré kontejnery a nepoužití STL? Co máš proti STL?
    Eliminácie pointrov
    U++ "eliminuje pointery" tím, že všechno narve na stack. V C++11 máš samozřejmě možnost dávat věci na stack taky, ale krom toho máš k dispozici smart pointery, které se dají použít i v situacích, kde striktně stack-based alokace nestačí (sdílený přístup apod.). Qt dále kromě zmíněného nabízí thread-safe COW (QSharedData). Až bude mít U++ něco z toho, dej mi vědět...
    Nejdůležitějším je, že Ultimate++ nevyžaduje aby byly widgety alokované na haldě.
    Qt tohle taky nevyžaduje, widgety si můžeš dát na stack.

    Nicméně v Qt je zvyk (ne nutnost) dávat widgety na heap, protože jejich lifetime se spravuje tím jejich QObject stromem, což osobně filosoficky vzato moc nemusim, nicméně v praxi tofunguje poměrně dobře.
    Tak schvále napíš tie Bohoušovi lívance na ten príklad čo som tu odkazoval, ten prvý kód v QT.
    Ok, tady to máš ;-) Napsal jsem to bez raw pointerů, aby se ti nedělaly pupínky :-D

    K tomu příkladu, který jsi odkázal, bych měl dvě otázky:

    1) Co dělá ~date1 ? Netušim, co tam ten operátor ~ dělá.

    2) Když mám kód nejakyWidget <<= THISBACK(nejakaFunkce); , jak poznám, kdy se ta funkce zavolá?
    Bedňa avatar 23.6.2015 18:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    STL: Pretože je s tým viac práce a nezapadá to do konceptu kontajnerov.

    krom toho máš k dispozici smart pointery Tak predsa možno nejaká obdoba v U++ bude, ale pokladalo sa to zlo :)

    thread-safe COW: To je fajn, ale zas aj počet vývojárov je iný.

    Ok, tady to máš Píšeš moc pekne, to sa zrazu aj QT dá pozerať :-) Dík za snahu toto ma dosť presvedčilo na tvoju stranu.

    Co dělá ~date1 ? Asi nejaký zbytočný destructor?

    Když mám kód nejakyWidget <<= THISBACK(nejakaFunkce); Neviem či chápem otázku, ale podľa "events widget".
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 23.6.2015 22:28 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    No a U++ je viac JavaTar :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    vlastikroot avatar 23.6.2015 00:06 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language

    Ja tam furt nevidim to pravidlo, proc by kod v Qt mel byt delsi. Spis naopak.

    Spustim QtCreator. Nakreslim GUI v navrhari, kliknu pravym na tlacitko, dam jit na slot clicked, vyplnim co se stane v vygenerovanem kodu prehledym C++. Hotovo, zbyde mi main.cpp, .h s tridou, .cpp s funkci clicked, .ui s GUI a .pro pro qmake. Ty C++ zdrojaky dohromady stejne dlouhy jako ekvivalent s U++. Ale napsal jsem jen vnitrek ty funkce clicked.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    skunkOS avatar 25.6.2015 14:19 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Přesně tak. Někteří guru lidi se těm .ui orgiím vyhýbaj a celou setupUi(...) funkci si v zásadě píšou sami, ale to je věc spíš vkusu a kontroly. Osobně .ui soubory taky v tom designeru vytvářím a dost to z pohledu programátora zpřehledňuje celej program.
    http://martinrotter.github.io
    vlastikroot avatar 20.6.2015 11:56 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Pekny, good job :-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    20.6.2015 13:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Nechci se v něm podrobně rozepisovat o implementačních detailech a motivaci k jeho vytvoření.
    To by mě ale zrovna docela zajímalo, zejména ta motivace ;-)
    21.6.2015 17:44 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uclang - programming language
    Zajímavé, díky za příspěvěk.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.