abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1086 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    21.7.2006 13:38 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Skvelej clanek, Urcite ty programy vyzkousim. Mam sice multiefekt Behringer, ale kvalita je silena nejdriv odesel expression pedal, a ted uz blbne uplne: kdyz ho zapnu tak na kazdym lichym presetu se tvari jako by byl prebuzenej vstup ale na sudejch presetech funguje. Kdyz chci zprovoznit lichej preset tak to musim zapnout na sudym, dat mod lazeni a vratit se z lazeni tak aby to preskocilo o jeden preset, pak fungujou vsechny. opravdu nechapu ty souvislosti.. Takze doufam ze muj pocitac a linux me takhle nezradi a tise doufam ze to bude mit i lepsi zvuk. Tenhle clanek je pro me hodne prinosnej, klidne muzes udelat dalsi.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    22.7.2006 09:35 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Díky za chválu... a za info o multiefektu.
    21.7.2006 15:06 Zedman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    [FLAME]

    Prestoze jsem jiz skoro 10 let nesahnul na nic jineho nez na Linux/UNIX, musim s litosti rict, ze screenshoty v tomhle clanku zcela jasne ukazuji, jak na tom GUI SW pro Linux je. Mozna mam extremni hodnotici meritka, ale ty 3 softy (jenom dle screenshotu) vypadaji totalne na bliti. Jasne, muzou za to take widget knihovny, ale rekneme si narovinu, pokud lze nastavit tak otresny vzhled v GTK1 ci defaultni fonty velikosti slabikare pro nevidome deti v QT, je neco nekde spatne. Jak mohl nekdo proboha udelat soft, kde texty lezou mimo widgety (ExEf)? To jsou vsichni vyvojari pod Linuxem dysgrafici?

    Mozna nekdo namitne, ze software nemusi byt hezky, ze to neni zenska, nicmene potom se ztraci vyznam jakekoli grafiky/designu.

    [/FLAME]

    Uff, to jsem si ulevil...
    21.7.2006 15:40 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    No, nezbyva nez souhlasit. Tohle je otresny, vypada to jak splacanina vytvorena pred 10 lety. :-(
    21.7.2006 17:48 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    tak hnusny jak widle to rozhodne neni, a program za blby nastaveni fontu nemuze:)
    22.7.2006 08:38 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Není blbý, mám nastavené větší fonty - že si s tím ExEf neporadí je jeho chyba a v GTK1 používám nepěkný, jelikož nevídí ostatní systémové fonty (mám pocit, že neumí /etc/fonts/ nebo tak něco - neřeším, tenhle toolkit už je na důchodu:)
    22.7.2006 12:33 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    WTF? Takhle hnusne fakt nevypadaly ani Widle 3.11... Sorry, ale to graficky zpracovani je fakt na urovni z doby kamenne. :=/
    27.7.2006 16:54 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    A jde tady o vzhled nebo funkcnost? Co kdyz to bude vypadat jako MacOS X, ale nebude to mit funkcnost tak to bude opravdu vyhra.
    1.8.2006 08:44 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Huh, WTF? Vzhled nesouvisi s funkcnosti? Klikat na priserne GUI kde fonty pretekaji tlacitka, takze jsou zpulku necitelne, to fakt uzasne ulehci praci.
    3.11.2008 22:23 programagor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Ano, a proto je tam i alternativa pro práci v příkazové řádce ;)
    21.7.2006 19:40 Pól
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Taky jsem narazil ještě na program na realtime efekty s jménem Creox, ale házel mi error s bližším nespecifikováním. Nemá s tímto problémem, nebo programem zkušenosti ?

    A ještě mám jednu otázku. Jde nějakým způsobem mít zapnutý GTKGep a zároveň nahrávat zvuk ? S Audacity mi to nešlo.
    21.7.2006 23:16 GiX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Nechci moc prudit, ale clanek je dost odflaknutej.

    z clanku: Pro vážnější práci by nejspíše vadily různé prodlevy. Tyto problémy řeší na Linuxu Jack - problematice nerozumím, a tak odkáži na článek Audio v Linuxu - I. Pro mé potřeby je Jack zbytečný.

    jack je prave ten problem s rozbehanim creoxu a mnoha jinejch zajimavejsich programu, nez jsou ty vykopavky, ktere nam jsou v clanku predhazovany(mno, pravda, nezkousel jsem ani jeden, ale uz jen to, ze nepouzivaj jack, z nich vykopavky dela .. lol).

    jack (Jack Audio Connection Kit) je nizkolatencni soundserver. Je to neco jako rewire od propellerhead, pouzivanej v reasonu a jeho bratrich. Jeho hlavni vyhoda, krom toho, ze je(snazi se byt) nizkolatencni(na rozdil treba od esound..) je, ze jim lze jakkoliv propojovat jack-enabled programy a routovat vystup jednoho do vstupu jineho etc. etc.

    Driv s nim bylo dost srani, ale ted se mi podarilo ho jednoduse rozbehat v ubuntu. Staci jej nainstalovat, spustit, trebas pohodlne pres program qjackctl, a pak spoustet ostatni jack-enabled programy. Funguje mi to takhle i s distribucnim jadrem. Pokud vam bude preskakovat zvuk, tak zkuste v qjackctl zapnout "Realtime". to v mem pripade pomohlo.

    Ted muzete spustit trebas hydrogenaudio(jednoduchej aut. bubenik) a v qjackctl ho presmerovat treba do creox(jednoduche realtime efekty) a pak na zvukovku. Tohle sice nedava moc smysl, ale k pochopeni krasy jacku je to snad dostacujici. Fantazii se meze nekladou(snad jen CPU je omezenim)

    Jeste bych rad upozornil na program rezound. Taky jack program. Muzete v nem loadnout skladbu, oznacit jeji usek(treba solo), zpomalit jej a nechat bezet dokola a snazit se ho naucit. To vse jen dvoutlacitkovou mysi bez nutnosti odlozit kytaru.

    Doporucoval bych autorovi clanku nainstalovat jack a napsat clanek znovu. Hawk
    22.7.2006 08:30 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Tak ty programy zkuste - je super, že s jackem můžu propojovat, ale já si chci jen jednoduše zapnout efekt a mít pěkné zkreslení... nevím co by mi přinesl pro tuto věc jack. Prodlevy nepozoruji.

    Zpomalit skladbu (či libovolný úsek) a nechat ji hrát dokola umí kde co - třeba Audacity zmíněno v prvním díle.
    22.7.2006 19:12 mykhal | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    nezmínit jack+jack-rack je velká škoda. ocenili by to majitelé starších zvukových karet bez "real-time" DSP procesoru.

    konfigurace jacku sice pár minut času stojí, ale k čemu proboha ten linux máme? výsledek stojí za to.
    23.7.2006 00:29 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Ano. Bavit se o audiu na linuxu a nezmínit jack a ladspa je asi jako bavit se o grafice v linuxu a nezmínit X11 a GTK/QT.

    Akorát nevím, jak s tím souvisí ten "real-time" DSP procesor, co to vůbec je a proč by to měli mít zrovna majitelé novějších zvukových karet ;)
    22.7.2006 11:15 Kumar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    No ja teda kdysi hral na ten posledne jmenovany a pak jsem si koupil hracku od line6 za bratru 5kKc GuitarPort, vynikajici vec na cviceni. Efekty proste bozi. Zkousel jsem i GuitarRig od Native Instruments taky je to za penize a bohuzel musim rict, ze kdyz to srovnam nejen s cimkoliv free, ale i s profi pluginy do komernich aplikaci na win/mac, je to bida a hruza, lepsi "skoro prirozene lampove" zkresleni jsem dostal jen z GuitarPortu a Guitar Rig, nejlepsi zkresleni z free veci z tohodle clanku mel ten posledni zminovanej program v clanku, ale porad to je bez gui naprosta HRUZA a co si budeme nalhavat o zkresleni v jakekoliv forme od jemneho dobarveni zvuku pres crunche az po metalovou pilu (rozrezeme kravu na kusy) dostaneme jen z aparatu :)
    23.7.2006 08:38 alfred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Souhlasím s názorem, že na linuxu se bez JACK člověk moc nehne. Většina lepšího software jack podporuje a pomocí něj se dá všechno velice pěkně propojit. Například se dají jmenovat programy: ardour - nahrávání + mix, hydrogen - automatické bubny (dá se použít i jako metronom), jackeq - ekvalizér, atd...

    Jinak co se týče kytary a linuxu, je jeden vynikající software, který je specielně pro hraní na kytaru velice dobrý. Jmenuje se "JACK Timemachine" - Timemachine Spustí se to, pak si člověk hraje a když se mu zrovna něco zajímavého povede zahrát tak může zmáčknout nahrávání a do nahrávky se zapíše vše za posledních například 30s zahrál + běží nahrávání do wavu dál. Doba zpět se dá nastavit. Po zastavení nahrávání ukončí zapisování wavu a začne znovu poslouchat - je připraven na další nahrávku. Pokaždé zapíše nový wav, takze se nemusím zdržovat s ručním ukládání souboru. Nemusí být tedy spuštěné nahrávání pořád po celou dobu cvičení.
    30.7.2006 20:09 balda | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    ja nechci nikoho nejak urazit, ale kvalita clanku je snad jeste horsi nez autorem recenzovane programy, ktere jsou na urovni doby ledove.......
    18.10.2007 16:22 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Pozor, chystáte se komentovat 454 dní starou diskusi.
    To mi vůbec nevadí, protože chci připojit svůj názor: ;-)

    Jsem rád, že takovýto seriál vznikl (díky) a i přes výhrady popisované v diskuzi mám za to, že je to dobře.
    A kromě toho: myslím, že nic nebrání tomu, aby kdokoli napsal lepší.. :)

    27.3.2008 21:36 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Ahoj potřeboval bych radu, zkouším program ExEf a chci ho spustit v grafickém režimu, ale hlasí exec: 4: wish: not found Nevíte co s tím? Díky!
    28.3.2008 08:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    hm, je lepší zeptat se v poradně než psát do zapomenuté diskuse, ale že ji náhodou sleduju ... ;-)

    vypadá to, že se to snaží spustit příkaz wish, který nemáš (nebo není v cestě) ... nevím, jak jinde, ale u mě je součástí balíčku tk, zkus jej doinstalovat
    27.9.2010 14:05 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    Několik zajímavých odkazů k diskuzi: http://sound.condorow.net/fx.html
    2.10.2010 16:11 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Elektrická kytara a Linux - 3 (efekty)
    PS: Uživatelé 64bit Ubuntu si občas stěžují na neexistující balíček gnuitar pro tuto platformu. Funkční balíček (využívá oss) konvertovaný z rpm pro Mandrivu pomocí alienu pro Ubuntu 10.04 a klony lze stáhnout zde.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.