Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Diskuse byla administrátory uzamčena.
Zaujímalo by ma ako táto bezpečnostná politika žerie strojový čas, napr. si skúšal porovnávať vylistovanie adresára, presun, vymazávanie súborov, zápis, čítanie so suborov a tiež ako je to s bugmi, lebo pri takto sofistikovanej kontrole môže nastať nespočetne veľa chýb, aby to s bezpečnosťou neskončilo horšie ako pri klasickom unixom systéme.
Co se týče bezpečnosti, každý kód může s sebou přinést další chyby, ale za ty roky co je SELinux v mainstream jádře, bude určitě ten kód dost dobře odladěn.Jj, například byla dobře odladěná ta chyba, kdy SELinux zrušil mmap_min_addr, takže umožnil exploit chyby s NULL ukazatelem Btw. - unreal režim?
Já si vždycky vzpomenu na poučku ze školy, že bezpečnost není stav, ale proces
Co se týče výkonu, tak mám pocit, že SELinux dělá poměrně chytré cachování. Kdysi jsem dělal srovnání 32bit/64bit, PAE/nePAE a i SELinux/NeSELinux. Bohužel hlavní důraz byl na výpočetní výkon a ne souboroové operace, ale i těch tam pár bylo a vliv SELinuxu byl naprosto zanedbatelný až splývající s chybou měření.
Jasně, je chyba v jádře, ale proti té Vám nepomůže SELinux ani nic jiného.No pozor, ta chyba sice byla v jádře, ale přímo v SELinuxu (taky). SELinux tam něco povoloval, přestože bezpečnostní moduly mají jenom omezovat.
Ta chyba tam byla nezávisle na SELinuxu...
ale za ty roky co je SELinux v mainstream jádře, bude určitě ten kód dost dobře odladěn.Že tohle není tak úplně pravda.
Tiskni Sdílej: