Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.
Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici
… více »Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Diskuse byla administrátory uzamčena.
Zaujímalo by ma ako táto bezpečnostná politika žerie strojový čas, napr. si skúšal porovnávať vylistovanie adresára, presun, vymazávanie súborov, zápis, čítanie so suborov a tiež ako je to s bugmi, lebo pri takto sofistikovanej kontrole môže nastať nespočetne veľa chýb, aby to s bezpečnosťou neskončilo horšie ako pri klasickom unixom systéme.
Co se týče bezpečnosti, každý kód může s sebou přinést další chyby, ale za ty roky co je SELinux v mainstream jádře, bude určitě ten kód dost dobře odladěn.Jj, například byla dobře odladěná ta chyba, kdy SELinux zrušil mmap_min_addr, takže umožnil exploit chyby s NULL ukazatelem Btw. - unreal režim?
Já si vždycky vzpomenu na poučku ze školy, že bezpečnost není stav, ale proces
Co se týče výkonu, tak mám pocit, že SELinux dělá poměrně chytré cachování. Kdysi jsem dělal srovnání 32bit/64bit, PAE/nePAE a i SELinux/NeSELinux. Bohužel hlavní důraz byl na výpočetní výkon a ne souboroové operace, ale i těch tam pár bylo a vliv SELinuxu byl naprosto zanedbatelný až splývající s chybou měření.
Jasně, je chyba v jádře, ale proti té Vám nepomůže SELinux ani nic jiného.No pozor, ta chyba sice byla v jádře, ale přímo v SELinuxu (taky). SELinux tam něco povoloval, přestože bezpečnostní moduly mají jenom omezovat.
Ta chyba tam byla nezávisle na SELinuxu...
ale za ty roky co je SELinux v mainstream jádře, bude určitě ten kód dost dobře odladěn.Že tohle není tak úplně pravda.
Tiskni
Sdílej: