abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 3
    včera 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 10
    včera 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    včera 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 34
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1350 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    18.5.2011 08:26 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Zaujimavy pohlad: http://www.lessonsoffailure.com/software/google-go-good-for-nothing/
    18.5.2011 13:03 vlastagf | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Mně se ze začátku Go vůbec nelíbilo, ale na druhou stranu jsem před pár dny nahodil kompilátor a když je čas, tak koukám na tutoriály. Co se mi moc líbí a rozčiluje mně na C++.

    a) implicitní konverze, proč tohle vůbec někoho napadlo? je to úplně proti duchu C++, kde si programátor všechno hlídá sám

    b) neuvěřitelně pomalá kompilace - píšu teď něco většího nad msvc, linkuju pár knihoven a je to děs

    c) dynamické linkování 1) možná to šetří místo v paměti, když víc aplikací používá stejnou knihovnu, ale jedna může s novější verzí přestat fungovat 2) dá se upravit aplikace jen updatem knihovny, ale stejně jednoduše se dá rebuildnout

    d) ta paralelizace vypadá dobře, člověk má uplně chuť to tak psát, v C++ jsem zkoušel TBB a Boost::Thread a nedá se to srovnat

    e) líbí se mi kopírování hodnotou, to se mi zas nikdy nelíbilo na Jávě a C#

    z) ale nelíbí se mi pevné formátování, to jsem nesnášel u Haskellu, nemám to rád u Pythonu a nebudu to mít rád ani tady. a ke všemu to asi udělali jen kvůli rychlejšímu parsování a jednodušší podpoře interpretování

    y) a kdyby se dal občas vypnout GC a člověk by po sobě uklízel sám, to bych se taky nezlobil, nemluvě o podpoře assembleru
    18.5.2011 13:54 jnml
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    y) a kdyby se dal občas vypnout GC a člověk by po sobě uklízel sám, to bych se taky nezlobil, nemluvě o podpoře assembleru
    Tělo Go funkce může být (externě) napsáno v assembleru.
    Specs: Function declarations
    Příklad: src/pkg/big
    18.5.2011 20:03 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Ad C) od toho máme v rozumných systémech SONAME a rozumní autoři knihoven jej i používají.
    19.5.2011 18:06 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Popripade jeste existuje verzovani symbolu vramci jedne knihovny.
    19.5.2011 21:08 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Pravda na to jsem úplně zapomněl a při tom to v Debianních balíčcích docela používám... Akorát ještě aby to taky používali autoři knihoven :(
    vain avatar 18.5.2011 09:05 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Hm.. tak v tom číst tedy neumím. Když se podívám na C++, C#, Javu, Python apod... tak chápu o co jde a co znamená co, ale tohle je humáč ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    18.5.2011 12:07 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Nesnáším otevírací závorku na konci řádku, zhoršuje to výrazně přehlednost a neplní základní funkci - otevírací a zavírací závorka jsou ve stejném sloupci (to při velkém zanoření dost pomáhá). S tímto zápisem jde o python :-)
    Solitary avatar 18.5.2011 12:41 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Nesouhlasim, dle meho jde o dost subjektivni nazor... pokud nejsi prase a odsazujes (nemusi jit o Python, spravne odsazovat by se melo ve vsech jazycich), tak ve stejnem sloupci jako uzaviraci zavorka bude radek kde zacina dana metoda. Oteviraci zavorka na konci radku je pak nepodstatna a usetris radek v kodu. Naopak, na novem radku, ji zase nesnasim ja, dle meho to prehlednosti neprida (pribude radek) a navic to vytvari dojem, ze dana metoda k bloku nepatri.
    Bystroushaak avatar 18.5.2011 13:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Pod tohle se můžu podepsat, mám úplně stejný názor.
    vain avatar 18.5.2011 13:31 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Také souhlas.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    18.5.2011 17:13 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.

    Ano, když něco nesnáším, jde o můj subjektivní názor - to snad není třeba komentovat... :-)

    Já často spojuji velké bloky zdrojáků z různých zdrojů a časů a tam přeskok na párovou závorku a letmá kontrola čísla sloupce hodně pomáhá, používám to prakticky denně. A dále - pokud je řádek delší než zobrazený text, pak se tato závorka dostane mimo obrazovku a já pak musím při vizuální kontrole spoléhat na to, že to je dobře odsazené. Jenže pokud se ke mne dostane zdroják, kde jsou mixované tabulátory a mezery a já mám tabulátory nastavené na jinou hodnotu než autor... Prostě python :-) :-)

    To ušetření volného řádku nějak nechápu - co přesně se tím ušetří? Možná na malém monitoru, rozlišení.. No a ten dojem, že řádky následující za začátkem bloku do něj nepatří, tak to bude nejspíš ten 'dost subjektivní názor' ;-)

    Bystroushaak avatar 18.5.2011 17:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    No a ten dojem, že řádky následující za začátkem bloku do něj nepatří, tak to bude nejspíš ten 'dost subjektivní názor' ;-)
    No, to jo, ale když vidím tu závorku na novém řádku, působí to nemocně.

    Jinak ať žije autoformater :)
    18.5.2011 17:49 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.

    Pro mě je nemocná ta 'schovaná' a "nepodstatná" závorka, která tak ztrácí část své funkčnosti. Ale určitě souhlasím, že čtení je věc zvyku. Problém je v tom, že ve své práci jsem ten autoformater často já sám.

    Tonocí ve zdrojáku se i závorky chytá...

    Solitary avatar 18.5.2011 18:52 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Nekomentoval jsem tvuj nazor, ze je subjektivni (ten samozrejme je), ale to, ze nahled na danou problematiku je vzdy subjektivni a kazdy se k tomu stavi jinak. Kdyz mas kod tak dlouhy, ze presahuje sirku obrazovky, tak by mozna bylo na miste ho rozlozit na vic radku... ono kdyz neni videt kus kodu, tak se to cte blbe tak ci onak. Hlavni duvod, proc si myslim, ze je lepsi davat zavorku hned za danou metodu je ten, ze je jasne, ze ten blok kodu k tomu patri a nejde o nejaky samostatny blok.
    if(true) do();
    {
    //blok kodu
    }
    A presne v tuhle chvili by dle meho bylo velmi snadne treba prehlidnout nenapadnou metodu do() a myslet si, ze ten blok patri k podmince (zrovna treba ten pripad, kdy by vyraz v podmince byl delsi nez je sirka monitoru). Je to extrem, ale je to vec, ktera me vadi :) navic ta rozlezlost - ten radek navic me proste irituje :) je takovy chudak opusteny a vypada to, ze se k nicemu nevaze... (v tomto pripade se opravdu nevaze, a pokud bys prehledl do() tak si toho tak lehce nevsimnes)
    18.5.2011 18:59 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Tohle resi
    if (true)
      do();
    
    prip. rovnou
    if (true)
    {
      do();
    }
    
    coz dost pomaha, pokud nechcete hledat nahodnou chybu ve ctyri rano pred odevzdanim...
    Solitary avatar 18.5.2011 19:16 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Tak samozrejme... osobne pouzivam novy radek a i zavorky u techto jednoduchych vyrazu (az na vyjimky, kdy jsem rozmarny :-) ale nikdy na ukor prehlednosti), byl to jen pripad, ktery by mohl nastat a pri tomto zapisu byt problematicky. Ono totiz ne vzdy musime cist kod, ktery jsme sami napsali, a pokud nekdo pise takto a udela neco podobneho, tak muze byt problem na svete. V pripade zapisu s oteviraci zavorkou na konci vyrazu to prakticky nehrozi.
    18.5.2011 21:25 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Jo, s tim blokem u ifu to byla vlastni (horka) zkusenost - kolega napsal
    if (neco) { blok; } else prikaz;
    a pak chtel pred prikaz doplnit ladici vypis, ale zapomnel puvodni prikaz u else dat do bloku, takze vypadl mimo if/else :( Od te doby jsem opatrny, a - kdyz nejsem rozmarny :) - radeji zavorkuju kde co.

    Taky, pokud treba odnekud kopiruju jen kus kodu a neupravuju cizi projekt, pouzivam formatovani v editoru - pak mam jakz-takz jistotu, ze se v tom da vyznat.

    Na druhou stranu - treba v jave pisu zavorky na konec, tam je to standard (a NB to tak automaticky formatuji :) ). Naopak MSVS formatuje tak, jak popisuju nahore.

    Zatim jsem se z toho jeste nezblaznil. Aspon myslim :)
    vlk avatar 18.5.2011 19:17 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.

    takze v praci asi budes plateny od poctu riadkov, ze?

    You don't exist, Go away !
    18.5.2011 23:40 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Každý normální programátor by před tu složenou dal mezeru. Ten váš výpis mi připadá spíš jako nějaký výstup z autoformateru, který nepřemýšlí (mimochodem normální programátor snad autoformát ani nepotřebuje). Já osobně mám rád složené závorky na samostatný řádek - nikdy mi nepřekážel větší kód, který je čitelný.
    19.5.2011 10:52 salam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.

    Pokud někdo formátuje zdroják takto, pak je jen na místě, aby si problémy s tím spojené pěkně odladil. Nepamatuji si ale, že bych při práci někdy viděl něco podobného v takové pozici, že by to znamenalo programátorovu chybu. Samozřejmě, že tam pro lepší čitelnost patří odřádkování a klidně bych uvítal komentář, proč je tam ten extra blok.

    Já, když už při své práci více zasahuju do cizího kódu (oprava chyby), tak ho většinou poměrně dost lokálně asimiluju a tuhle (pozor nasleduje subjektivní názor ;-)) chybu formátování okamžitě opravuju, stejně jako závorky na konci řádků, velmi dlouhé řádky (to si okamžitě zvětším okno, případně zmenším písmo), chybějící odřádkování, někdy dokonce absence formátování...

    Dělám v týmu, ve kterém převážně vždy dodržujeme několik jednoduchých pravidel. Jedno z nich je primitivní: za if, for, while... se nemá schovávat NIC.

    Mini anketa: já mám běžně nastavenou velikost okna tak, že vidím ze zdrojáku 50 řádků po 150 znacích. Kolik máte vy?

    18.5.2011 20:02 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go v příkladech 1.
    Koukám, že se svět stále nezbořil a komentáře pod článkem o Go stále ve většině případů nejsou ani trochu blízko obsahu článku.

    Ale je pravda, že zatím mi tady chybí 'D'.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.