Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
HW podpora raytracingu i pro mainstream, tj. x86? Pěkně, konečně budou hry vypadat realisticky a nebudou omezeny zaostalým DX 11, na tomto hardware si budou vývojáři moci naprogramovat cokoliv. Nvidia ihned dodá nástroje k tvorbě, na nic se nebude muset čekat.
raytracing za behu hry, to se nedivim, ze se snazi o co nejvykonnejsi GPU.
Intel už představil první demonstrační video herní scény (Quake Wars). Sice to pořád nejede na dedikovaném HW, ale je to počítáno přes hezkou řádku xeonových jader (24), ovšem dalo by se to hrát.
http://www.youtube.com/watch?v=G-FKBMct21g
http://n-joy.cz/video/n-joy/xsj7e9jlssj2th5n
Raytracing je algoritmus jako dělaný na mutlithreading (jestli půjdou GK směrem univerzálních procesorů - zatím jsou dělané hlavně pro rasterizaci - tak se za 4-5 let můžeme dočkat prvních her a o pár let pozdějí i tříáčkových titulů a tradiční výrobci GK to stihnou rychleji než Intel), v podstatě lze každý paprsek trasovat na jednom jádře. Problémem je paměťová propustnost, kterou v návrhu Fermi mají také vyřešenou.
To jako, že už konečně bude ve hrách možno potkávat něco jako toto, ale jen v reálném čase?
Pozn. pod čarou: rok výroby, léta páně 97-98.
No myslim, ze zhruba takto vyzeraju hry momentalne :)
HryJako třeba to demonstrační video z QuakeWars?
. Tam někde bych hledal to tvoje video. Kompletně spálený Far Cry 2 by se tomu hodně blížil zjevem krajiny.
Koridorové 3D střílečky vypadají pořád jako Quake Arena, protože jsou to prostě koridorové střílečky. Nevím, jakou odpověď očekáváš. Dneska jsem si zahrál Batman Arkham Asylum se softwarovým PhysX. Ano, ta hra vypadá úchvatně, ale bez efektní fyziky je to prostě jen jiný Bioshock nebo UT3. A pokud si to koupím, tak to bude jen k vůli zpracování hlavní postavy, stejně jako STALKER mám jen kvůli Černobylu. Jinak má u mě Batman 60% (tuctovka na starém engine) a STALKER 35% (bugovatost).
Já se furt nemůžu zbavit pocitu, že už tak posledních 10 let hraju furt nějak obměňovaný Quake 3 Arena.
Presne ten isty pocit som mal, nez som kupil PS3.. Ako uz pisal niekto vyssie, uz narazis aj na hry, ktore to tvoje video tromfnu. (Napriklad Mirrors Edge, Motorstorm, Pripadne niektoru z Brothers in Arms serie - teda spon tie som hral/hram)
To už vyzerá tak že k tomu dorobia pár USB konektorov, vlastný zdroj a je tu ďaľšia rodinka počítačov NVIDIA.
Článek dobrej. jen by měl zajímal názor autora jakej že vlastně je pomyslnej strop ve hrách, nějak to nechápu ?
"Ve hrách už se pomalu blížíme k pomyslnému stropu."
Tak že hry sa už podobajú realite a realita je strop 
Proc me napadlo uplne to same :o))))
Realičnost her už je fakt dobrá a jsem rád, že se tímto dál zvýší, k reálnosti to má ale pořád propastně daleko ... lámané hrany předmětů, ostré hrany stínů, atd. ... ale odrazy v zrcadlech a ve vodě už hezké ...
...a jsem rád, že se tímto dál zvýší...
Fuj!
IMHO to nie je o grafike, skor o pristupe k zabave. Viz napriklad LBP a podobne. Je sice pravda, ze taky MUD vyzaduje predstavivost trosku inej kategorie, ale to uz je trochu ina zalezitost.
opravte si
:
ISA = Instruction Set Architecture, http://en.wikipedia.org/wiki/Instruction_set_architecture
a čo spotreba?
Tiskni
Sdílej: