abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.6.2014 12:08 hvd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD ignoruje „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“
    za domaci ukol nastudovat co se mysli rcenim "nevstoupis dvakrat do teze reky"
    13.6.2014 12:56 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD ignoruje „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“
    Jak ale dodává pan Renčín, počet vstupů do stejných sra*ek je neomezen...
    14.6.2014 16:46 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD ignoruje „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“
    plus jedna
    Agent avatar 13.6.2014 21:51 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD ignoruje „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“
    3Dfx nezařízla nVidie, zařízlo se samo když nedokázalo vyrobit konkurenceschopný čip.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    17.6.2014 16:18 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD ignoruje „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“
    Presne tak, NV si je pak za hubicku koupila. V dobe Voodoo 1/2 to bylo neco naprosto bezkonkurencniho, pak to postupne slo do cim dal vetsich sracek.
    egg avatar 15.6.2014 10:13 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD ignoruje „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“
    Vlhký sen všech fotogeeků je UltraHD video na foťáku s malým čipem? Haha.
    16.6.2014 02:17 g.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD ignoruje „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“
    "Malým"!? Ušlo mi něco, nebo pořád ještě platí, že většina 4K kamer (včetně profi modelů) má čip ještě menší?
    egg avatar 16.6.2014 14:06 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD ignoruje „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“
    Pořád má crop factor 1,5, zatímco např. Canon EOS-1D má 1,3. Jistě jsem konzervativní, ale foťák má podle mě hlavně kvalitně fotit, natáčení videa je jen vedlejší efekt. Prostě nesdílím názor autora článku, že s tímhle modelem musí být každý spokojen.
    15.6.2014 23:16 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Stále ve stejné řece
    Ta vaše historie mi tu vrní pod stolem. Deska MSI KT7 Pro2 ver:1 s chipsetem VIA® KT133 CPU Athlon A0800APT3B, v zimě přetaktovatelný přes 1GHz. 15 let stále jako hlavní počítač. Kromě toho, že se s tím můžu chlubit, tak mi při programování funguje jako automatický hardwarový profiler.

    Který dnešní komp, vyrobený pokročilými metodami řízeného zastarávání vydrží fungovat 15let 8 až 24 hodin denně.

    16.6.2014 09:22 vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Tak a teď si změřte kolik to má spotřebu a pak si spočítejte kolik jste za ty roky propálil v elektrice. Nejlevnější Intel i s deskou, pamětí a integrovanou grafikou dnes koupíte za 2tis. a bude to mít spotřebu tak 30W (tedy odhadl bych tak třetinovou proti tomu vašemu zázraku). Pokud byste si koupil něco s integrovaným CPU Intel tak se dostanete i pod 20W. Jinak řečeno ČEZu ročně pošlete cca tisícovku jako sponzorský dar.
    16.6.2014 15:25 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Spotřeba je samozřejmě vyšší, cca 75..95W, a to bude víc než tisícovka za rok. Poměr cena spotřeba je na tom ještě hůř. V jednom testu HW mi vyšlo, že výkon dnes běžné grafické karty je v některých parametrech větší o "65 000%" než má ta moje. Nemám ho proto, abych ušetřil peníze. Masochysmus? Možná jen jiná mentalita. Taková Škoda Felicia 1961 taky nemá zrovna nízkou spotřebu a kdo-ví jaký výkon. Dost lidí doma suší gumáka, atárko, amigu, nebo nějakou jinou příšerku. V tomto případě je to podobné, že na tom pořád běží věci jako Firefox, Open/Libre Office, Blender, ... a že se na tom dají vyvíjet cloudové aplikace, to beru jako překvapivý bonus.

    17.6.2014 22:29 vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Nostalgii jako motivaci beru, ale ne u pracovního stroje, který běží prakticky pořád.
    16.6.2014 15:25 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    a)
    dnes koupíte
    To je docela důležité, protože před 15 (10, 5) lety by to nekoupil. Ani za ty peníze, ani s tak nízkou spotřebou.

    b) Jestliže je to pracovní počítač, tak pokud Mintaka není workoholik, tak je tisícovka ročně hodně nadsazená (8 až 24 hodin denně neznamená, že to každý den běží 24 hodin). Já bych tipoval spíš 700Kč/rok

    c) Počítač není deska s procesorem a pamětí, je taky potřeba zdroj (z tak starého kompu nepůjde ten starý - nejspíš - použít) a dost možná bedna. Krom toho bych pochyboval i o onboard PATA řadiči, takže ještě nový disk. Pokud se na tom stroji používají Windows, bude potřeba taky koupit novou licenci, protože pro původní starý OS nebudou ovladače pro hardware. To se najednou pohybujeme o dost jinde než na 2tis, hádal bych tak 5.

    Tj. celý ten strašně výhodný upgrade se vyplatí podle vás za 5 let, podle mě ještě za delší dobu, a to POUZE v případě, že ten nový počítač vydrží a nebude potřeba do něj nic kupovat nebo ho dokonce vyměnit
    Quando omni flunkus moritati
    vlastikroot avatar 16.6.2014 17:47 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Kupovat windows? Od ceho je loader? :-D :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    17.6.2014 02:56 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Pěkný rozbor. Výhodnost výměny může být tak někde kolem 8 let a s tím, jak se dnes dá postavit nízkoenergetický kompík, kolem 30W, tak ani to už nebude motivace pro výměnu. Tehdy jsem na něj střádal cca 2 roky po různých brigádách. Já se do těch výpočtů nechtěl moc pouštět o financích to dnes opravdu není. Na výběr mám z několika desítek počítačů starých "pouze" 4..6 let, které bych mohl mít zdarma. Jedna z motivací taky je, aby měli děti v číně o kus šrotu do kotlíku méně. I když to reálně nic moc nezachrání, tak třeba můžu jít příkladem. Nelíbí se mi ty hoňky za novým HW/OS jen pro to, že někdo lidi zmanipuloval reklamou. Co tak občas někomu ze známých umravňuji počítač, tak ten můj dědeček často běhá lépe než ty jejich 3..5 let staré mašiny, na které jim známý nasadil skvělý OS Win7/8, který prostě musí mít.

    Jako hlavní OS mi na něm běhá hodně poladěné WinXP. Dřív to byly různé dualbooty Win/Lin/Solaris a šuplíky s HDD. Dnes mi Linuxové prostředí vynahrazují servery s Gentoo a noťásek s Ubuntu, putty a emulátory.

    17.6.2014 22:03 vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    To tedy není pěkný rozbor. Nový zdroj se dá koupit za 300kč, deska se dá (např chipset H61) koupit za 500 na aukru, podobně procesor. Case samozřejmě měnit nemusíte. HDD seženete do tisícovky. Jinak řečeno, když byste se hodně snažil, dostal byste se do 3tis. i s novým HDD. Jestli návratnost takové investice je 8 let, tak máte asi elektřinu zadarmo.

    Co jsem tím ale hlavně chtěl říct - pokud smýšlíte alespoň trochu ekologicky, je váš přístup dost ujetý. Ty 3 plošňáky, která uchráníte před tím, aby je číňané vyrobili, rozhodně nevyváží to spálené uhlí v elektrárně. Když vezmu 40% účinnost uhelné elektrárny a výhřevnost uhlí 5 kWh/kg, tak denně kvůli vám spálí o 0,3kg uhlí víc (při 12 hodinnách denně a spotřebě o 60W víc, než je nutné), tedy víc jak metrák uhlí ročně.

    Já počítač obměnuji maximálně tak jednou za 3 roky a vždy jen to nejnutnější, takže jste se s tím honěním moc netrefil.
    18.6.2014 00:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Nový zdroj se dá koupit za 300kč
    Nejlevnější no-name v CzC za 400 a něco málo, případně o pár korun víc Eurocase. Pravda, možná už zvládli to, aby ten zdroj byl schopen dodat svůj nominální výkon, ale i tak bych ho nechtěl. Účinnost tam nepíšou, takže hádám žádné 80+
    deska se dá (např chipset H61) koupit za 500 na aukru, podobně procesor
    Za půl roku k výměně, protože na to předchozí majitel blbě sáhnul
    Case samozřejmě měnit nemusíte
    S tou samozřejmostí bych byl opatrnější. Ne všechny (staré) bedny mají správně díry na všechny desky.
    HDD seženete do tisícovky.
    Opět CzC, nejlevnější disk za 1200. Jestli chcete kupovat second-hand disk, jste blázen.
    Když vezmu 40% účinnost uhelné elektrárny a výhřevnost uhlí 5 kWh/kg, tak denně kvůli vám spálí o 0,3kg uhlí víc
    Opomínáte fakt, že nemáme jenom uhelné elektrárny. Skoro polovina energie se vyrábí v JE.
    Quando omni flunkus moritati
    18.6.2014 12:44 vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Ano, máme JE. To na plácání energií něco mění?... CZC je jediný obchod na světě?
    Jendа avatar 18.6.2014 17:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Ano, máme JE. To na plácání energií něco mění?
    No… čistě teoreticky není můj problém, že kvůli iracionálnímu chování společnosti šedesát let po spuštění první JE stále ještě vyrábíme elektřinu pálením uhlí.
    CZC je jediný obchod na světě?
    Ne, a pak by mě zajímalo, kde nakupuješ. A to SSD za 800 je jaká kapacita?
    Jendа avatar 18.6.2014 17:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Ne, a pak by mě zajímalo, kde nakupuješ.
    Už jsem si to našel (kasa.cz). Opravdu má v současném počítači jenom 32 GB storage?
    17.6.2014 16:24 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    A to k tomu priciti jeste to, ze podobnej HW sezene doslova za pivo na kazdym rohu kdyz se neco nahodou podela (athlonu se mi tu kuprikladu vali minimalne 10), takze se to da udrzovat dlouhodobe v provozu se zcela nulovym servisnim nakladem. Kdezto "novy" zelezo kdyz chcipne, tak je clovek minimalne mesic bez zeleza (to pokud zdechne v zaruce) pripadne musi vymenit komplet vsechno ... protoze dneska uz je to co rok to novej skt ...

    Nemluve o hromade zeleza trebas do PCI ... ktery jaksi na tom novem HW neni kam pichnout.
    17.6.2014 22:07 vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Nulové náklady na servis, ale třínásobné náklady na energie. Pekné :) To jste mě tedy přesvědčil, když v 99% případů ani není co servisovat.

    I nejnovější Intel desky se prodávají třeba s pěti PCI sloty a paralelním a sériovým portem.
    17.6.2014 22:24 vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    a) minimálně 3 roky už mohl mít spotřebu 30w. 2 roky před tím 40w.
    b) 10 hodin denně při spotřebě 60W a 5kč za kWh vychází 1095kč ročně. Takže při 24h je to už přes 2500.
    c) pravda, na HDD jsem zapomněl, ale může si za 800kč koupit SSD disk. Zdroj by určitě někde splašil zadarmo... Windows dnes ještě někdo potřebuje?
    Proč by neměl nový počítač vydržet? Aktuální HW není o nic míň spolehlivý, než ten před lety. Tedy s výjimkou disků, ale to řeší SSD.
    18.6.2014 00:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    minimálně 3 roky už mohl mít spotřebu 30w. 2 roky před tím 40w.
    To je jedna kompletní a jedna částečná obměna hardware.
    Windows dnes ještě někdo potřebuje?
    Co nepotřebuju já, to neexistuje?
    Tedy s výjimkou disků, ale to řeší SSD.
    Tohle docela pobavilo, zejména v kombinaci s cenou 800Kč
    Quando omni flunkus moritati
    18.6.2014 02:45 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Ajta ajta, to se to tu rozjelo. Spotřebu a náklady na případný nový HW. Tohle opravdu neřeším. Prostě můj oblíbený kousek hmoty v dálavách vesmíru, mám ho rád, jsem na něj zvyklý, zatím mi vyhovuje a stačí, jsem pyšný na to, že se mi podařilo tehdy vybrat tak kvalitní kus HW a že ho umím ošéfovat, aby byl stále použitelný.

    Ale když už se vaše myšlenky ubírají tímto směrem...

    Re. Uhlí: V mnoha ohledech žiji tak nenáročně (ve srovnání s průměrnými středoevropany), že si těch, bajvoko 45W navíc, bezostyšně dopřeji. BTW: Skryté eko náklady, typu spálené palivo těžební stoje dolující suroviny pro výrobu HW, spotřebovaná elektřina při tavbě a výrobě, palivo pro nákladní loď vezoucí z Číny nové komponenty, kamión z Hamburku, to se nepočítá?

    Re. Windows dnes ještě někdo potřebuje?: Nejsem žádný OS dogmatik. OS je pro mě prostředek, nikoliv cíl. Používám to co je pro mě výhodné. Pohybuji se v prostředí, kde mí zákazníci mají převážně WinXP/Win7, někteří ještě i Win98 a neemulovaný DOS. Když se kolem mě točí stovky Win aplikací, které potřebuji spouštět a čas od času se v nich povrtat, logicky používám taky Win. Virtualizace není zdaleka 100% použitelná. Takže jo, dnes ještě pořád někdo Widle potřebuje. Lidem, kteří si vystačí jen s browserem, kancelářským balíkem a přehrávačem s radostí frknu nějaké to Xubuntu. Na serveru bych nic jiného než Linux nebo BSD nechtěl.

    18.6.2014 12:50 vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Nebudu vás přemlouvat, jen jsem chtěl poukázat na to, že trpět při práci na takovém HW nemá ekonomické ani ekologické opodstatnění.
    18.6.2014 12:40 vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Řekl jsem snad, že má upgradovať 2x?

    A-DATA 32GB SSD stojí 800 i s DPH. Co je na tom vtipného? Pokud kolegovi stačí stávající stroj, určitě si s 32GB polepší.

    Dnes je všechno na webu. OS je fakt to nejméně důležité. Ale samozřejmě pro někoho je to důležité.

    Jestli se pozastavujete nad spolehlivostí, tak nevím proč. Na našich serverech se mi za posledních cca 5 let snad ani jednou nestalo, že by disk vydržel déle, než 3 roky(stovky HDD většinou enterprise edice). SSD sice teprve testujeme, ale ještě žádný neodešel a po letech běhu je všem jasné, že je spolehlivost proti HDD úplně jinde.
    18.6.2014 14:47 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    ... je spolehlivost proti HDD úplně jinde.
    Vseho docasu. SD karty sem taky driv povazoval za pohodlny a levny zpusob, jak k 8bit ARVku pripojit strasnou spoustu (ehm...2 GB) pameti... kupodivu dnes ty "levne" sd karty (nekolik znacek) neprezivaji hromadne/opakovane cteni ... rozbiji se na nich data (nahodne poprepisovanych par bitu v ramci 16kB bloku). Kdyz zadavatel nakoupil na test sd karty v provedeni industrial (snad uz/jeste SLC), tak se "kupodivu" problem ztratil... jen cena byla cca 10x vyssi a uz mu to dost kecalo do celkove ceny zarizeni... tak dost mrucel. Problem driv nebyl (urcite ne tak vyrazny) ... az posledni roky. ... tesim se na dobu, kdy i ssd budou tak skvele, kdy jeden nebude vedet do ceho jde. A pak nekomu doporucte levne ssd, kdyz i drahe obcas hnily bez varovani. :-P

    Tim ovsem nerikam, ze se spolehlivost hdd nejak zlepsuje. :-/
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Jendа avatar 18.6.2014 17:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Mně hlavně přijde ta spotřeba nějaká vysoká. Není to i s monitorem? Mně oba dva Semprony berou asi 45 W každý.
    Na našich serverech se mi za posledních cca 5 let snad ani jednou nestalo, že by disk vydržel déle, než 3 roky(stovky HDD většinou enterprise edice).
    Máte nějaký divný servery. Na těch, co spravuju já, se taky spousta disků točí pět let.
    20.6.2014 14:00 vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    To máte nějaký šetřivý. Ale předpokládám, že to je úplně bez zátěže, je to nějaká novější generace a ještě máte slušný zdroj. Si pamatuji, že když jsem si změřil kdysi svůj na první pohled prémiový Eurocase zdroj (120mm větrák byl na tu dobu něco), tak byl rád, že se dostal na účinnost lehce přes 60%.

    Kdysi jsem sempron podtaktovával a snižoval napětí, co to šlo, protože mi běžel 24/7 a stějně jsem se dostal jen na 40W v klidu, ačkoliv už procesor byl i bez větráku úplně studený. Prostě celá platforma plácala energií na každém švábu.

    Asi je spíš zatěžujeme tak, jak se jim to nelíbí. Hlavička se prakticky nezastaví a to je evidentně problém. Většinou to jsou 250GB Western Digital, ale ani Seagate se neosvědčil.
    22.6.2014 16:33 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Hádáte se o spotřebě, ale takový Celeron 300A Mendocino s TDP 17,8 W (300 MHz) po přetaktování na 464 MHz cca 25 W mi tu běží na Abit BX2 téměř nonstop dodnes.Mendocina a jejich TDP Takže osobně se dívám směrem k ARM procesorům a jejich spotřebě jako budoucí náhradě. Od Intelu nic tak úsporného nevidím.
    23.6.2014 21:22 Vodic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Sice pěkné TDP, ale zkuste si to přeměřit na zásuvce. To budou jiná čísla.
    23.6.2014 22:39 hlasovani | skóre: 1 | blog: zapamatovat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stále ve stejné řece
    Zcela jistě to bude více, když v té mašině jsou 4 pevné disky + něco bere základní deska + ......... Proto chcii ARM jako další stroj.
    17.6.2014 19:17 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: AMD ignoruje „nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“
    Oprava "18&nbso;000 Kč+".
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.