Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
ale současně nám na Linuxu dává možnost používat grafiku bez obrovského binárního molochu jménem Ovladače GeForce (či Catalyst, chcete-li)
Nevím, jak je na tom v současnosti NVidia, ale GPU od Intelu mám jen v notebooku, ve všech ostatních počítačích mám radeony a žádný closed source driver k nim nepotřebuju.
Ono už asi není moc možností jak zvýšit výkon v jednovláknových aplikacích krom zvyšování frekvence.
Jinak mi trochu uniká smysl integrované grafiky u takového výkonného procesoru. U nějaké úspornější kancl verze neřeknu, ale tady?
Já dosud jedu na 5 letém 2 jádru. Pořád čekám, s čim se vytasí AMD. Rád bych podpořil konkurenci. Zkusím ještě rok vydržet. Ale co, GTA 4 jsem rozjel, pětka je jen hype (což byla už 4) tak neni kam chvátat.
Jinak mi trochu uniká smysl integrované grafiky u takového výkonného procesoru. U nějaké úspornější kancl verze neřeknu, ale tady?To jsem fakt jediný kdo provozuje CPU-intensive úlohy které nikdo nepřepsal na GPU a přitom je mi nějaký grafický výkon úplně fuk?
Tady něco píšou:
https://kdenlive.org/about-kdenlive/recommended-hardware
Vypadá to, že 4 jádro by to mělo umět využít. Ale o GPU tam nic nevidím, jestli jsem se nepřehlíd. Nebo zkusit Handbrake, ten GPU akceleraci zvládá (ale já s nim zkušenosti nemám).
Moje "supermonitorové centrum" obnáší jeden 2560x1440 monitor doma nebo dva 1920x1080 v práciAha, musel jsem si tě s někým splést.
Ale nechci, aby GPU sdílela se systémem paměť - ne kvůli GPU, ale kvůli systému.Hm, že žere to tak paměťovou propustnost, nebo se bojíš malware ze strany GPU?
Taky pravda, ale já zas třeba nehcápu, proč bych měl platit za integrovanou grafiku když vím, že stejně budu kupovat externí. Platím zbytečně křemík a vývoj do toho vložený navíc.
To, že si někdo kupuje zbytečně výkonnou grafiku kterou nevyužije, je zas jiná věc a není to důvod, proč cpát všem integrovaný grafiky. Ono i externí grafika může být úsporná a levná.
zapominas na 20% dan a marzi obchodnika ..
a hned jsi na 11 klaccich
Tiskni
Sdílej: