Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Aktuální vývojové jádro je 4.0-rcl, vydané 22. února. Linus se rozhodl pojmenovat toto vydání "4.0". "Nikdo by si toho neměl všimnout. Přechod na 4.0 *neznamená*, že jsme změnili, co lidé vidí. Vše je stejné, jen s menšími čísly, takže můžu dát vydávat jádra, aniž bych si znovu musel sundávat ponožky." Označení bylo také změněno na "Hurr durr I´ma sheep."
Stabilní aktualizace: Tento týden nebyly žádné vydány. Aktualizace 3.18.8, 3.14.34 a 3.10.70 jsou v procesu revidování, mohly by vyjít 27. února.
Live patching zní jako skvělý nápad, ale mohl by skončit podobně, jako hardware hotplug: Všichni ho chtějí, ale nikdo ho nechce používat.
Velmi užitečné jsou pro nás, lehce přepracované maintainery s rozsahem pozornosti mírně retardovaného zlatého retrívra, sepsané a trochu repetitivní rekapitulace od prvotního konceptu až k implementaci, které nevyžadují příliš mnoho souvislostí. (Udělej zajímavý příběh, přimíchej trochu vtipů a máš naši pozornost!)
První zmínku o konceptu "lazytime" zveřejnil v listopadu 2014 Ted Ts´o. Snaží se řešit náročnost sledování přístupového času každého souboru, a zároveň udržovat přesnější představu posledního přístupového času, než jak to umí "relatime". Stručně řečeno, čas posledního přístupu se vždy uchovává tak dlouho, dokud je inode (i-uzel) souboru v paměti; do trvalé paměti se uloží pouze pokud (1) existuje další důvod vypsat inode, (2) je inode vymazán z cache. Po přepisu (aby to fungovalo ve virtuální vrstvě souborovém systému, než aby šlo o konkrétní variantu ext4) byl lazytime sloučen do nacházejícího jádra 4.0.
To ještě neznamená, že uživatelé verze 4.0 budou mít možnost tuto variantu povolit. Jan Kára přišel na několik problémů s implementací, které mohou v některých situacích zapříčinit zaznamenání nesprávných časů. Problém je to natolik závažný, že použití lazytime v současné podobě není zrovna nejlepší nápad. Ted si zprávu pročetl a poznamenal, že pokud se do vydání verze 4.0 nepodaří problémy jednoduše odstranit, bude možné lazytime zakázat.
Podle Jana je jednoduchá oprava nepravděpodobná. Takže i když bude kernel 4.0 obsahovat lazytime, uživatelé jej nebudou moci používat. Před vydáním kerenelu je důležité, aby všechny funkce pracovaly tak, jak mají. To nemůžou vývojáři podcenit.
Když Linus 22. února vydal 4.0-rc1, bylo do hlavního repozitáře v tomto vývojovém cyklu vztaženo celkem 8950 neslučovacích sad změn. Začleněné změny jsou součástí obvyklého mixu před koncem začleňovacího okna, opravy začínají převažovat nad novými funkcemi. I tak se od shrnutí z minulého týdne v celkovém počtu 1100 změn objevilo několik nových věcí:
Zpočátku to vypadalo na poměrně malý vývojový cyklus, ale pro slučovací okno s nižším počtem patchů je třeba se vrátit do verze 3,6 z roku 2012 viz. tabulka
Z tabulky je vidět, že kolem vývoje kernelu funguje jakýsi přirozený příliv a odliv, někdy je toho prostě třeba udělat více, než jindy. Celkový trend má vzestupnou tendenci - s přibývajícím počtem změn týkajících se kernelu v dlouhodobém (nebo dokonce středním) časovém horizontu.
Přesně podle očekávání změnil Linus označení verze na "4". Význam této změny je nepatrný, jde o to, že vedlejší čísla verzí narůstala.
Vývojový cyklus se nyní dostal do stabilizační fáze, ve které se snad podaří najít a odstranit všechny zbývající bugy. Poslední tři vývojové cykly trvaly vždy přesně tři týdny, pokud tomu bude stejně i tentokrát, bude kernel 4.0 vydán 12. dubna.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
čipy pro rozchod paliva Semiconductor DA9150
ehh :D :D
Chvilku jsem uvažoval jestli nám ten linux už pronikl do automobilů, ale je to jenom zprasený překlad. Jedná se o čip pro řízení nabíjení akumulátoru s nábojovou pumpou...
... posledního přístupového času, než jak to umí "realtime".Patří tam "relatime", tak jako v originále. To je tak, když to překládá někdo kdo o tom nemá ani páru. Nejen o linuxu, ale obecně o IT.