VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.
Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).
Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.
Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.
Byla vydána nová verze 1.25 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedie prohrál v Británii soudní spor týkající se některých částí nového zákona o on-line bezpečnosti. Soud ale varoval britského regulátora Ofcom i odpovědné ministerstvo před zaváděním přílišných omezení. Legislativa zpřísňuje požadavky na on-line platformy, ale zároveň čelí kritice za možné omezování svobody slova. Společnost Wikimedia Foundation, která je zodpovědná za fungování
… více »Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro synchronizaci dat mezi vícero počítači bez centrálního serveru Syncthing (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
od jisté německé firmyněmecká = nacistická? Eh...
Proc myslis, ze US automobilovy prumysl dostal za prvni ropne krize od Japoncu takovou tafku? Proste prestal fungovat tehdejsi recept na vyrobu auta.
1250 kg oceli
200 kg litiny
100 kg plastu
50 kg textilii
20 kg skla
20 kg plastu
Vse vemte do velke haly, obklopte to hlouckem lidi v monterkach a povozte to po pasu po obvodu haly. Vysledek odvezte ven na plochu, nechte chvili odstat a pak odlifrujte nekam do autosalonu.
Vysledek? Treba neco takoveho. Predimenzovany motor, primitivni automaticka prevodovka, do nekterych mist v kufru se nedalo dosahnout, jizdni vlastnosti lode, bezpecnost katapultu, spotreba tanku, slicovani dilu takove, ze do mezery mezi dvermi a blatnikem sly strcit prsty. Na druhou stranu extremni pohodli, spolehlivost naddimenzovane techniky, jednoduchost vyroby.
Jeste zkraje devadesatych let, kdyz se inzenyri od nas fabriky vydali "na zkusenou" po US chemickach, vratili se s rozsirenyma ocima a jednoduchym zaverem "kdybysme se meli ridit jejich zvyklostmi a normami, vsichni nas tady ukamenujou". To, na co se tady vymyslely sila, pneudoprava, odlucovace na kanalizaci, spalovaci stanice na odplyny, tam normalne lezi na betonovych plochach a lifrujou to bagrama. Vysledek mentality tvarovane levnymi surovinami a velkymi rozmery zeme.
přesnost měříme přiložením výrobku na výkresDoufám, že používají jednu z těch skvělých tiskáren, která, když se obsah nevejde do tisknutelné oblasti, tak ho zmenší
u letadel je už několikátý kus sériový, tedy nedělá se desítky až stovky prototypů a velkosérie je to, co je u aut zaváděcí série a většinou výrazně méně.Kdyby několikáty, často je to už ten třetí, první jde na zátěžové zkoušky, druhý na letové. U Boeingu 747, pokud si dobře pamatuju, byl dokonce jen jeden prototyp, na kterém se dělaly oba druhy testů. A pak ho po zkontrolování a dovybavení prodali aerolinkám (i když mám pocit, že jen jako cargo verzi), protože ani firma jako Boeing si nemohla dovolit dát tak drahou potvoru jen tak do šrotu nebo do muzea.
Tiskni
Sdílej: