abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 79
    včera 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    LeoCAD (Wikipedie) je svobodná multiplatformní aplikace umožňující také na Linuxu vytvářet virtuální 3D modely z kostek lega. Vydána byla verze 25.09. Zdrojové kódy a AppImage jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.9. 21:00 | IT novinky

    RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 137 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 10:16
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Diskuse byla administrátory uzamčena.

    16.7.2015 12:12 TTTTTTTT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Výborné ovládání přes klávesnici má i GMail. Vyhledávání na googlu též kdysi mělo v Google Labs plugin, který umožňoval scrollovat přes výsledky pomocí hjkl, ale už není a alternativu jsem nenašel, neví někdo o něčem? Jak by to mělo fungovat jde vidět na DuckDuckGo.

    V chromiu mě dost iritovalo, že z nestandardních panelů (nastavení, nová záložka?) nešlo vyskočit pomocí gt - člověk musel na myš.
    16.7.2015 13:54 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    V chromiu mě dost iritovalo, že z nestandardních panelů (nastavení, nová záložka?) nešlo vyskočit pomocí gt - člověk musel na myš.
    +1 toto je jeden ze dvou důvodů, proč stále používám Firefox s pentadactylem
    16.7.2015 13:26 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Existuje něco čím by šlo na webové stránce vyhledávat regexpem?
    16.7.2015 13:35 neuron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Pentadactyl to umí, http://5digits.org/help/pentadactyl/pattern.xhtml . Stačí dát prefix \r předhledaný řetězec.
    16.7.2015 16:42 Tak ti nevim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Nez si na tech zkratkach na klavesnici zmrzacim prsty,tak mam mysi vse davno hotove.
    16.7.2015 17:36 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    a uplne nejlip se mysi pise na virtualni klavesnici, ze Nupac ? ;)
    16.7.2015 17:59
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    ad hominem

    Zobrazit komentář
    16.7.2015 18:21 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    ne, vsema 13 a do mezery tukam nosem... jinak pouzivam klavesnici a mys podle toho co je bliz, nebo zrovna vhodnejsi...

    pr.:pokud mas ve schrance adresu kterou chci otevrit v novem listu mam 2 moznosti...
    - najet mysi na + abych otevrel novej list (nebo pouzit gesto na new_list pokud to muj prohlizec umi)
    - najet mysi na adresni radek
    - zmacknout pravou mys pro zobrazeni kontextoveho menu
    - vybrat "vlozit a prejit" (v pripade ze to ma muj prohlizec)
    - nebo najet mysi na "go" (v pripade ze muj prohlizec nemel "...a prejit")
    - nebo zmacknout enter na klavesnici (v pripade ze muj prohlizec nemel "...a prejit" ani "go")

    no nebo klavesnici
    - ctrl+shift+v (to otevre novy list, vlozi adresu ze schranky, potvrdi ji a ona se nacte...)

    co ti prijde rychlejsi? a o kolik hodin je to rychlejsi klavesnici kdyz to budes delat 100x ? ;)
    17.7.2015 07:54 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí

    S tím zmrzačením bych to tak černě neviděl.

    Ono když by hrozilo riziko, že si zmrzačíte prsty na klávesnici, tak pokud by jste stejně vehementně používal myš, tak si zmrzačíte zápěstí - karpální tunely. Takže je to spíš o tom, jak moc člověk s pc pracuje a jak, než co mrzačí jakou část těla.

    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    16.7.2015 17:53 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    nejak mi schazi info o prukopnikovi klavesovejch zkratek ;)
    Opera <=12.x v zakladu:
    - kilometr klavesovejch zkratek
    - jednoklavesove zkratky
    - prostorova navigace shift+up/down/left/right
    - linkova navigace ctrl+up/down a enter + ... pro otevreni, v tabu, na pozadi, ulozit odkaz...

    a Vivaldi(narozdil od Opera 13-32) prinasi v zakladu vicemene to same ;)
    16.7.2015 18:34 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Pravda, jako příklad spatial navigation jsem ji zmínit mohl. Díky za doplnění. Jinak je to proprietární, nestabilní/neudržovaný¹ minoritní prohlížeč, přičemž ty zkratky vesměs odpovídají CUA/Windows prostolamům, takže diskuzi – nikoliv článek – považuji za to pravé místo pro zmínku o něm. (Teď se na mě vrhnou jako vosy. ಠ_ಠ)

    ¹ Laskavý čtenář nechť si vybere; nestabilní jako u větví Debianu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    16.7.2015 23:34 Nupac II. Slušný
    Rozbalit Rozbalit vše trolling

    Vlákno bylo přesunuto do samostatné diskuse.

    20.7.2015 12:17 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Opera(12) je sice proprietarni, nestabilni a neudrzovany, nicmene porad to je prohlizec ktery prinasel desetileti jako prvni vyznamne novinky v oblasti prohlizecu, dodrzujici standardy a prochazejici nejlepe testama... kilometry klavesovejch zkratek mel predefinovatelne... no a nadale je to nejrychlejsi a pametove nejuspornejsi prohlizec(resp presto jadro) ve vesmiru ;) (jiste krome prohlizecu co maji omezene zobrazeni a krome zobrazovani aplikacnich webu ktere uz stara Opera nedava)...
    https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Opera_web_browser
    17.7.2015 08:06 smartass
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Rád bych zmínil rozšíření cVim pro Chrom(ium). Aktuálně se o něm mluví jako o nástupici vimium, ale zatím nedosáhl takové popularity.
    19.7.2015 13:26 Sleep_Walker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Conkeror a uzbl jsou primo zamerene na ovladani klavesnici, je hloupe je vynechavat. Conkeror je emacsistovo blaho (nez bude v emacsu funkcni webkit :b ).
    19.7.2015 13:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Nejsou zaměřené na zobrazování skutečných webů, ani nejsou kompatibilní s praktickými doplňky, je hloupé je zahrnovat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    20.7.2015 08:58 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí

    Dosť odvážne tvrdenie. Uzbl som používal nejaký ten rok, potom som prešiel na pentadactyl. Prechádzal som na ff kvôli nenažranosti webkitu.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    20.7.2015 10:13 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Vývojáři webů, resp. webový aplikací, vyvíjejí pro mainstreamové prohlížeče. Jde o webové aplikace se vším všudy, a tedy i s aspekty UI jako klávesové zkratky nebo pohyb mezi prvky. Ty doplňky/prohlížeče se s tím bijí.

    Můžu se pohoršovat nad tím, že jsem si nejednou výrazně zkomplikoval interakci s e-bankovnictvím nebo nějakými oficiálními formuláři, protože si webová aplikace neporozuměla s prohlížečem v tom, co má dostat zaměření, ale to je tak všechno, co s tím můžu dělat – resp. ještě můžu používat mainstreamový prohlížeč a blacklist doplňku pro dotyčnou stránku.

    Pokud si někdo (např. RMS) nechává články z webu posílat e-mailem a platí jenom v hotovosti, prosím. Ale to je kuriozita, nikoliv tip pro „běžného“ uživatele.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    20.7.2015 12:06 Sleep_Walker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Kazdy rozumny webovy prohlizec ovladany klavesnici se umi prepnout do rezimu, kdy interpretuje vstup klavesnice tak, jak to zamyslel vyvojar webu. Pokud Te frustruje jen tohle, tak stacilo precist dokumentaci (C-q pro jednu klavesu, C-M-q pro vsechny nasledujici klavesy do Escapu).

    A ne, nehodlam se prizpusobovat mysleni vyvojaru webu. Conkeror, Surf i uzbl nejsou obskurni webove prohlizece pro pomatence, ale zavedene a smysluplne projekty delajici to, k cemu jsou urcene.

    A pro uplnost, Hitler taky nepouzival Firefox.
    20.7.2015 14:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí

    To je úplně super, ale úplně na hovno ve chvíli, kdy už na té stránce uživatel není, protože úhoz byl interpretován jako posun v historii, zavření karty atp. Což je obecný problém s modalitou UI.

    Conkeror, Surf i uzbl nejsou obskurni webove prohlizece pro pomatence (…) ale zavedene a smysluplne projekty delajici to, k cemu jsou urcene.

    Obskurní prohlížeče to jsou, to je vcelku zřejmé. Ostatně, jak vypadá bus factor zrovna o sloupeček vedle diskutovaný? První komentář, co jsem na webu našel, říká:

    It has its own existential issues, being mainly today lack of users, which would matter later when the uzbl devs run out of interest and retire or otherwise move on.

    Prohlížečů podobného ražení jsem krátce zkoušel celou řadu – překvápko, dobrá půlka toho, co je i v repozitářích, je mrtvá.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    20.7.2015 17:37 Sleep_Walker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí

    To je úplně super, ale úplně na hovno ve chvíli, kdy už na té stránce uživatel není, protože úhoz byl interpretován jako posun v historii, zavření karty atp. Což je obecný problém s modalitou UI.

    Kdyz Ti prohlizec udela to co ma, ale ne to co chces, tak je to chyba prohlizece? Kdyz si v emacsu killnes buffer, taky je prekvapive pryc, kdyz si pises ve Vimu a nejsi v insert modu, tak se taky budes divit. Chyba Vimu?

    Prohlížečů podobného ražení jsem krátce zkoušel celou řadu – překvápko, dobrá půlka toho, co je i v repozitářích, je mrtvá.

    Uzbl vypada mrtveji, nez kdyz jsem ho zkousel naposled. Conkeror vypada zive, surf tez (na suckless projekt). Zjevne se neshodneme a nema smysl pokracovat v teto diskusi. Treba o Conkeroru nekdo napise clanek.
    20.7.2015 18:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Kdyz Ti prohlizec udela to co ma, ale ne to co chces, tak je to chyba prohlizece? Kdyz si v emacsu killnes buffer, taky je prekvapive pryc, kdyz si pises ve Vimu a nejsi v insert modu, tak se taky budes divit. Chyba Vimu?

    Doporučuji kurz Uživatelská rozhraní I nebo ekvivalentní literaturu.

    Navíc ignoruješ dočasné soubory a kill ring. To v prohlížeči běžně není. Proto taky ve Firefoxu používám takové hezké rozšíření jménem Lazarus Form Recovery.

    Uzbl vypada mrtveji, nez kdyz jsem ho zkousel naposled. Conkeror vypada zive, surf tez (na suckless projekt). Zjevne se neshodneme a nema smysl pokracovat v teto diskusi.

    To jsou tři prohlížeče jmenované v článku. (Jmenované v článku!) Uzbl má poslední aktivitu v gitu (!) přes dva měsíce zpět. Surf je z projektu suckless, kde se s údržbou nemažou (viz správci oken). Takže Conkeror, který je závislý na Mozille…

    Luakit apod. ani nemělo smysl jmenovat, protože se jeví mrtvé.

    Treba o Conkeroru nekdo napise clanek.

    Vzhůru do toho!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    21.7.2015 09:53 Sleep_Walker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Kdyz Ti prohlizec udela to co ma, ale ne to co chces, tak je to chyba prohlizece? Kdyz si v emacsu killnes buffer, taky je prekvapive pryc, kdyz si pises ve Vimu a nejsi v insert modu, tak se taky budes divit. Chyba Vimu?

    Doporučuji kurz Uživatelská rozhraní I nebo ekvivalentní literaturu.

    Obavam se, ze na teoreticke studium problematiky nemam cas a spokojim se s tim, ze mi stav vyhovuje.

    Navíc ignoruješ dočasné soubory a kill ring. To v prohlížeči běžně není. Proto taky ve Firefoxu používám takové hezké rozšíření jménem Lazarus Form Recovery.

    To ti moc preju. Obavam se, ze tenhle doplnek si do Conkeroru nedas uplne snadno (nema kontextovou nabidku u editovacich poli). Kdyz Ti to bude hodne chybet, tak si neco spichnes a povesis na quit-hook nebo kill-buffer-hook. V tomhle bude spis potreba emacsista nez vimar.
    Uzbl vypada mrtveji, nez kdyz jsem ho zkousel naposled. Conkeror vypada zive, surf tez (na suckless projekt). Zjevne se neshodneme a nema smysl pokracovat v teto diskusi.

    To jsou tři prohlížeče jmenované v článku. (Jmenované v článku!) Uzbl má poslední aktivitu v gitu (!) přes dva měsíce zpět. Surf je z projektu suckless, kde se s údržbou nemažou (viz správci oken). Takže Conkeror, který je závislý na Mozille…

    Jmenovane v clanku v sekci 'Na co nesahat'. Suckless projekty jsou udrzovane, ale casto jsou povazovane za dokoncene.
    Treba o Conkeroru nekdo napise clanek.

    Vzhůru do toho!

    Obavam se, ze nejsem psavy typ.
    21.7.2015 01:23 rn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Conkeror mám nainstalovaný na obou počítačích, na kterých běžně pracuji; na jednom z nich ho používám jako hlavní prohlížeč. Pokud jde o zobrazování, nepozoruji žádné problémy (leda snad, pokud se jedná o problém v samotném jádře Gecko, tedy v XULrunneru, což je dost výjimečné); naopak občas zvládne něco i elegantněji než jiné prohlížeče. Jinak ovládání je extrémně rychlé a pro mne (ano, jsem emacsista) velmi pohodlné.
    20.7.2015 18:35 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Díky! O Vimperatoru jsem slyšel už dlouho předtím, ale nikdy jsem se nedokopal ho vyzkoušet. Teď ho používám ten necelý týden, a musím říct, že je to sakra návykový :-)
    22.7.2015 13:09 k77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovládáme webový prohlížeč klávesnicí
    Vimperator pouzivam niekolko rokov a bez neho si uz neviem predstavit firefox :)

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.