Ministerstvo průmyslu a obchodu propaguje Microsoft. Ten ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu spouští AI National Skilling Plan v ČR. "Iniciativa Microsoftu přináší konkrétní a praktickou podporu právě tam, kde ji nejvíc potřebujeme – do škol, firem i veřejné správy.", říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.
Jste český ISP? Vyplněním krátkého dotazníku můžete pomoci nasměrovat vývoj nové generace routerů Turris Omnia [𝕏].
Celkové tržby společnosti Canonical za rok 2024 byly 292 milionů dolarů (pdf). Za rok 2023 to bylo 251 milionů dolarů.
Byla vydána verze 1.88.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Distribuce Tails specializující se ochranu online soukromí uživatele byla vydána ve verzi 6.17. Mimo jiné aktualizuje Tor Browser (14.5.4) a opravuje několik chyb.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 2. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Město Lyon posiluje svou digitální suverenitu a postupně nahrazuje software od společnosti Microsoft bezplatnými alternativami, zejména OnlyOffice pro kancelářské aplikace a Linux a PostgreSQL pro systémy a databáze.
Evropská občanská iniciativa Stop Destroying Videogames se snaží o to, aby vydavatelé, kteří spotřebitelům v Evropské unii prodávají videohry nebo na ně udělují licence, měli povinnost tyto hry ponechat ve funkčním (hratelném) stavu i po ukončení podpory ze své strany. Podpořit podpisem tuto iniciativu můžete v Systému pro online sběr podpisů.
Mozilla oficiálně ukončila svůj již několik let mrtvý projekt DeepSpeech pro převod řeči na text.
Krátce po oficiálním oznámení forku X.Org Xserveru s názvem XLibre Xserver byl ve Fedoře předložen návrh, aby byl X.Org Xserver nahrazen tímto XLibre Xserverem. Po krátké ale intenzivní diskusi byl návrh stažen.
Home Credit International poskytuje IT a poradenské služby v rámci finanční skupiny PPF, zejména s ohledem na expanzi na trhy východní Evropy a Asie. Zásadní podíl na úspěchu společnosti má technologické řešení Homer vyvíjené a řízené z Brna. A právě v Brně je nezbytné rozšířit vývojářský tým, zejména o absolventy IT oborů.
Pane Jeličići, jsem student posledního ročníku informatiky a ptám se: „Proč bych se měl ucházet o práci zrovna v Home Credit Int., proč bych neměl jít jinam? Nabídka je široká, co nabízí vaše firma navíc oproti konkurenci?“
Pokusím se odpovědět ve dvou rovinách. Předně: Jsme největší centralizovaná banka ve východní Evropě. Co znamená „centralizovaná“? Nepracujeme s několika servery, v Rusku máme asi 15 miliónů klientů. Pokud sečtu všechny země dohromady, staráme se o zhruba 18 miliónů klientů. Náš software zajišťuje 10 miliónů transakcí denně jenom v Rusku – to jsou neuvěřitelná čísla! Pokud to srovnáte s konkurencí, zřejmě zjistíte, ohledně počtu klientů, že jsou i větší banky. Jenomže nejsou centralizované. U nás je vše řízeno z jednoho datacentra, všechny údaje pro každou zemi – od Vladivostoku po Vídeň, kde symbolicky začíná východní Evropa, jsme jednoznačně technologická špička. Myslím, že tohle je právě to nejzajímavější.
Druhou věcí je dynamika. Když se podíváte na konkurenční banky, zjistíte, že jsou oproti nám trochu ospalé. U nich se něco děje jednou za rok, když se mění letopočet – u nás se něco děje každé tři měsíce. Před dvěma lety jsme byli aktivní v Rusku, v ČR a SR; teď jsme rozjeli podnikání v Kazachstánu, následuje Ukrajina, v listopadu to bude Bělorusko, v prosinci následuje Čína a příští rok Vietnam. To je ta dynamika. Začali jsme s půjčkami a teď už v mnoha zemích figurujeme jako banka – v Rusku a na Ukrajině. K tomu samozřejmě potřebujeme odpovídající technologie. A ty máme – v Brně.
Uchazeč o práci má tedy šanci se na této dynamice rozvoje podílet? Má takovou šanci ale také absolvent?
Určitě má – s ohledem na dva aspekty: pokud se dostane do developerské oblasti, strašně moc se toho naučí ohledně businessu, ale zároveň se bude moci účastnit samotného vývoje. Druhá věc jsou školení a následné certifikáty pro vývojáře. Naši zaměstnanci mohou pokračovat v kariéře s pocitem, že dostávají něco navíc. Získají kromě zkušenosti také certifikáty – např. Oracle nebo Java. Na profesní vývoj samozřejmě klademe silný důraz, je to součástí systému vzdělávání – školení, zkoušky, certifikáty. Profesní rozvoj u nás funguje na výborné úrovni. Certifikáty nejsou interní, mají platnost i mimo naši firmu, takže zaměstnanec si zvyšuje kvalifikaci a případně toho může využít. Nejedná se o žádné „home made = Home Credit“.
Svůj úspěch nestavíme jenom na lidech z praxe, potřebujeme i absolventy. Zkušení zaměstnanci jsou dobří právě proto, že jsou zkušení. Absolventi představují pro tým oživení a novou mízu a nám záleží na tom, aby byli jeho platnou součástí a cítili se tak.
Jak je to s jazykovým vzděláváním zaměstnanců? Mám vůbec šanci získat u vás práci, i když neumím anglicky?
Myslím, že ano. Máte šanci získat zaměstnání – ale pak se musíte anglicky naučit. Hlavně se musíte chtít učit. Šanci začít máte. Ovšem také podporujeme ruštinu. Ze zkušeností totiž vyplynulo, že je snazší a praktičtější naučit lidi v Česku rusky. Teď máme zde v Brně například kolegy z Číny, kteří se zde zaučují. A až spustíme projekt v Číně, samozřejmě tam vyšleme lidi z Česka. Nebudou tam trávit třeba šest měsíců, budou tam kupříkladu jenom dva týdny, aby pomohli do začátků. Brno nebo ČR není konečná, naši zaměstnanci mohou profesně růst v mezinárodním měřítku.
Ohledně cestování zaměstnanců – určitě budou se zahraničím komunikovat. Je to postavené tak, že ti, kdo cestují, jsou account manažeři jednotlivých zemí. Naši vývojáři, testeři, operátoři necestují – ale na druhou stranu se musí umět s kolegy z jiných zemí dorozumět. To bývá někdy zajímavé: tady lidi mluví česky, anglicky, starší ročníky rozumějí ještě rusky, takže když pak máte komunikovat s někým z Vietnamu nebo z Číny, bývá to složitější. Má to své kouzlo...
Stále mi není jasné, co přesně se v Brně vyvíjí.
Z hlediska businessu firma cílí na dvě věci: spotřebitelské úvěry a retailové bankovnictví. Celé podnikání má pevné základy v informačním systému. Ten spravujeme a vyvíjíme v Brně. Nejsme jedna z 10 000 poboček nějaké firmy, neděláme žádný outsourcing. Kdyby nebylo Brna a zaujetí našich kolegů, mapa s našimi pobočkami na celém světě by neexistovala. Naši zaměstnanci jsou velmi loajální a své práce si váží – věří, že to má smysl, ostatně proto jsme tak úspěšní. To je rozdíl oproti jiným firmám, které říkají „Pojďte k nám, já vám dám...“
Proč jsou lidé firmě tak loajální? To mají tak vysoké platy?
Abychom zůstali technologickou špičkou, musíme pochopitelně umět své zaměstnance odpovídajícím způsobem odměnit. Uchazeči o práci u nás tedy nemusí mít v tomto ohledu žádné obavy. Na druhou stranu – peníze nejsou všechno a nemusí být důvodem pro loajalitu zaměstnanců. Jako příměr použiji třeba piána. Můžete tady, v Brně, prodávat piána, která se vyrábějí někde v Číně? No, můžete – budete je z Číny dovážet a prodávat je. Nebo můžete pracovat pro tradiční českou firmu, která je špička, rodinné stříbro a vyrábí ta piána tady a vy se na tom můžete podílet. Tomu se říká loajalita.
Kromě toho zaměstnancům samozřejmě nabízíme benefity, jako je týden dovolené navíc, penzijní připojištění, necháváme je studovat jazyky a rozsáhlou dokumentaci, aby mohli získat mezinárodně uznávané certifikáty v IT. Ale hlavně – zaměstnanci mají šanci podílet se na úspěchu a podívat se do světa. Bez IT centra v Brně a jeho zaměstnanců by to nešlo.
Home Credit International, a.s.
Viennapoint Business Building
Vídeňská 119, 619 00 Brno
E-mail: kariera@homecredit.net
Telefon: +420 724 928 065
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: