Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Ohledně té pomalosti. V jednom obchodě jsem držel v jedné ruce Ifon a druhé G1 (mají stejný procesor, nějaký ARM). G1 měl svižnějží odezvu Gui a aplikace se rychleji spouštěly. A podle ohlasů na netu okolo povyku s BFS schedulerem existují pro nějaký Android Cyano ROM s BFS, se kterým prý dostanete pocit výměny hardware za mnohem výkonnější .
Velice mě zklamalo to, že jsem večer odložil telefon nabitý na 60 % a ráno byl vypnutý kvůli prázdné baterii – nedovedu si vysvětlit, co se tam dělo, že to dokázalo tolik spotřebovat.WiFi. S vypnutým WiFi jsem telefon lehce používal tři dny (nějaké přečtení e-mailů, instalace dvou třech aplikací, trochu je vyzkoušet, žádné telefonáty, žádné přehrávání hudby) – a z plně nabité baterky jsem se dostal zhruba na 50 %. Druhý den jsem dopoledne zapnul WiFi, za pár hodin po zjištění, jak žere baterku, jsem ho zase vypnul, a večer už jsem se dostal k varování 15 % nabité baterky (a oranžový symbol baterky), pak červený symbol baterky a nakonec jen blikání oranžové ledky a telefon nešel „probudit“ (ale byl pořád zapnutý, po zapojení do nabíječky jej šlo okamžitě odemknout a normálně s ním pracovat). Za dvě hodiny nabíjení byla baterka opět plná.
To také není nejšikovnější řešení. To dělají i Windows Mobile. Pokud něco stahuje při "vypnutém" mobilu, jsou dvě možnosti - WiFi se zapne (a bude žrát vesele dál), nebo to bude stahovat přes mobilní síť (což zase nepotěší lidi s placením za přenesená data). Obě řešení mají své pro a proti a osobně se mi řešení u Hera líbí víc než zmíněné vypínání WiFi. Nechat mobil přes noc na kabelu není problém a aspoň během noci může udělat všechny synchronizační a stahovací záležitosti tak, aby s tím nevyčerpával baterii přes den.
Paměti RAM má Hero více než mnohý starý desktop – 512 MB
na ofic stranke pisu ze pamet RAM je 288 MB a pamet ROM ma 512 MB
Jsou někde na webu nějaké pěkné testy výkonu JRE pro G1? Napsal jsem pro Android šachový program (http://honzovysachy.sourceforge.net/) a výkon na telefonu mě dost nepříjemně překvapil. I když mi bylo jasné, že to bude o dost pomalejší, než když pustím stejný javovský kód na normálním JRE na svém notebooku. (Ne v androidím emulátoru, tam je to taky pomalé, ale jako normální javovskou PC aplikaci s AWT místo androidího GUI.) Rozdíl je ještě větší, než jsem čekal. Nejde mi o rychlost např. práce se soubory, alokací, GUI a podobně, spíš o rychlost kódu algoritu tj. aritmeticko-logické operace, přístup do pole, volání metod atd. Kolikrát by tohle mělo být pomalejší než na normálním dnešním PC?
No já vím, ale ono je to na té G1 asi 80 pomalejší. Místo tří miliónů pozic mi to vyhodnotí jen necelých čtyřicet tisíc. To jsem přece jenom nečekal. Až se naučím volat a překládat na Androidu nativní kód v C, tak schválně vyzkouším, jaký poměr bude tady. Jestli je to zpomalení oproti PC spíš špatným JRE a nebo procesorem.
Tiskni
Sdílej: