abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1095 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.2.2010 00:09 qk_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Pekny clanek. Ukazuje, ze pro efektivni praci je lepsi pouzivat linux, akorat to vyzaduje u prace vic myslet.
    Par drobnych korektur:
    Toho s výhodou využíváme při citlivých měřeních, která by pohyb osob v laboratoři mohl ohrozit. tady asi chybi slovo experiment
    vlivem uživatelsky přívětivé automatizace
    1.2.2010 00:10 qk_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    ne, tak neumim cist, prvni veta je spravne :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.2.2010 08:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Pekny clanek. Ukazuje, ze pro efektivni praci je lepsi pouzivat linux, akorat to vyzaduje u prace vic myslet.
    Ehm, jo, no... presne tohle clanek opravdu krasne ukazuje :-) Cekal jsem podobne zkratkovite prispevky, ale ze to bude hned ten prvni... Ja nevim, nedokazuje nahodou taky tenhle clanek, ze Linux je idealni na desktop a nebo vlastne ze je to bez diskuse vubec nejlepsi OS pod sluncem? :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.2.2010 09:54 tlampac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    jsi flamerska iLama, nerozumis vede a umis jen konzumovat, apple fuuuj!! :-D je to dost zkratkovite?
    1.2.2010 11:13 qk_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    No mozna ten clanek si precist. Jasne to ukazuje, ze pokud je reseni otevrene jako v linuxu, tak se da pomerne snadno bez nutnosti kupovat drahy zakazkovy software uzpusobit k potrebam konkretni prace.
    Napriklad si zkuste porovnat narocnost vygenerovani dat z externiho systemu a vytvoreni zakladu dokumentu (tedy predgenerovany nadpis, cas, autor a samozrejme graf dat). V linuxu staci si udelat scriptik co to cte ze zarizeni a po ukoncovaci sekvence data predhodi programu treba v Rku (s tim sem dost pracoval) a vygenerovany vystup + sablona v techu vytvori zaklad protokolu o datech. Pokud bych chtel toto ve windows, tak bud dostanu reseni co vyhovuje vetsine, ale typicky to neni presne to co potrebuju nebo si necham udelat zakazkovy software, protoze jednoducha cesta jak tohle udelat se zakladnima znalostma neni.
    Tedy automatizace cinnosti co lze automatizovat prinasi zvyseni efektivity, asi bylo moc troufale cekat, ze po precteni clanku a meho prispevku vam to bude zrejme.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.2.2010 13:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Ale me je uplne jedno, co v tom clanku je. At je v nem cokoliv, rozhodne to nedokazuje, ze "pro efektivni praci je lepsi pouzivat linux" ...napiste "pro efektivni praci v podobne laboratori je lepsi pouzivat linux" a ani neceknu...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.2.2010 13:33 KL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Ono hlavně může být problém, že někdy v laboratoři jsou přístroje které prostě pod Linuxem nerozchodíte.
    1.2.2010 17:24 moo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    For more effective trolling, use this
    3.2.2010 06:39 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky

    At je v nem cokoliv, rozhodne to nedokazuje, ze "pro efektivni praci je lepsi pouzivat linux"

    Zabudol si dodat, ze bez debaty je najefektivnejsi apple a iPhone obvzlast. Sam tomu tiez absolutne nerozumiem, ze preco ten neschopny patlal (autor blogu) tam pouzil ten zly, zly linux, ked tu mame ten perfektny a dokonaly iPhone.

    1.2.2010 00:31 alobalista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Ahoj, u obrazku fig2 a fig3 server hazi:
    java.io.FileNotFoundException: /mnt/abclinuxu/data/abclinuxu_data/abclinuxu/images/clanky/lemr/kvantova-laborator-fig2.jpg (Permission denied)
    
    java.io.FileNotFoundException: /mnt/abclinuxu/data/abclinuxu_data/abclinuxu/images/clanky/lemr/kvantova-laborator-fig3.jpg (Permission denied)
    
    1.2.2010 07:56 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Velmi se omlouvám, opraveno.
    1.2.2010 00:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Velmi zajímavé!
    Na těch fotkách to vypadá jako takový lepší merkur, ale hádám, že to bude asi trochu dražší záležitost :-D

    Btw. v téhle větě ke konci se asi vytratilo 's':
    U uzavřených řešení bývá míra kontroly omezena vlivem uživatelsky přívětivé automatizace.
    Leda že by byla řeč o přívětivé uživatelce ;-)
    1.2.2010 07:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Přívětivá uživatelka opravena.
    Rezza avatar 1.2.2010 08:23 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Nebylo by spatne pokracovani s vysvetlenim jak ten "Merkur" funguje pro nas IT lamy!
    1.2.2010 06:34 Eugenee
    Rozbalit Rozbalit vše citace
    Dekuji za clanek, take pouzivam linux v labu skoro na vse, akorat mi chybi dobry citation manager. Takze musim EndNote ve WMware. Nemate napad?
    Co třeba BibTeX?
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    1.2.2010 08:43 lib | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: citace
    já používám JabRef
    Ravensun avatar 1.2.2010 08:34 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Také se mi článek moc líbil a s potěšením jsem si jej rád přečetl. Jediné co mě zklamalo (ale to se mi stává obecně) je to, že když se podívám do nějakých vědeckých časopisů, tak mi tam chybí často legendy zkratek a podobných věcí. Možná to autorům příjde triviální a tudíž zanedbatelná věc, ale laik je často zmaten. Kupříkladu na vzorovém pdf netuším co znamená "BBo" atd. Ano vím je to uvedeno v textu článku, ale rychlým okem nelze hned na první pohled zjistit co je co. Pak bych chtěl upozornit že ve vzorovém pdf nefungují hypertextové odkazy. Pokud to nefunguje kvůli tomu že to pdf stejně půjde do tiskárny, tak je to asi zbytečnost, ale pro tento případ (vzor vystaven na internetu) by se to třeba hodilo aby čtenáři ábíčka se případně podívali na stránky ;)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    1.2.2010 08:38 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    BBO je beta-bariumborát (krystal). Článek si nekladl za úkol vysvětlit fyziku, která stojí za experimenty v oblasti kvantové optiky, ale pouze využití otevřeného software. Onen poster byl určen k tisku (na A0), odkazy proto nebyly zamýšleny jako funkční.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    Ravensun avatar 1.2.2010 08:47 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Tak jistě s tím jsem počítal. (tisk) Vysvětlit fyziku? Tak jistě, ti kteří se nepohybují v laboratorním prostředí to neznají, ikdyž mají třeba za sebou úspěšně zkoušku z Fyziky1/2 na fakultě a takové věci ač pravděpodobně do detailu nepochopí, rádi si o tom vždy přečtou. A nevím jak ostatní, ale mě obrázky třeba pomáhají dost ;) Takže děkuji, krystal mi stačí :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    1.2.2010 10:08 Filip Dominec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    V poslední době rozvažuji, jestli zpracovávat numerická data ve Scilabu, Octave nebo Numpy.

    Vy v laboratoři používáte Python pro řízení experimentu. Existuje pádný důvod, proč počítat v Octave a ne přímo v Pythonu (s moduly numpy+scipy+matplotlib)?
    1.2.2010 10:39 KL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Využití Pythonu jako matematického jazyka mi vždycky přišlo takové neergonomické. Použití Octave mi přijde jednodušší, navíc je spousty předprogramovaných knihoven.
    1.2.2010 12:30 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Velká výhoda pythonu je, že python umí nejen matematiku (numpy), ale i hromadu dalších věcí, pokud je to třeba. Co se mě týče, mám v pythonu interface k simulačnímu software (v c++), ale i postprocessing a další věci, vše pěkně (modulárně) pohromadě. Přeprogramovaných knihoven má taky dost (pro mé použití). A matplotlib.
    vencour avatar 1.2.2010 16:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky

    Pěkné. Krátké. Pěkné ... A pokračování, bude? Aspoň v blogu? Když už máte nějaké úspěchy?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    |🇵🇸 avatar 1.2.2010 17:15 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    To je ten nový skleník na Envelopě? Asi ne, že? Prý je to tam docela nedodělané... a skoro všude tam mají MS Windows XP (u laserů a u čoček, tam jsem byl).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.2.2010 21:55 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Ne, jsme sousední budova. Taková bílá budova se žlutou stříškou nad vchodovými dveřmi.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    1.2.2010 23:14 Marek Chlup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    V tom "skleníku" (což není SLO popisovaná v článku) je na katedře optiky opravdu hodně Windows. Ale dost lidí tam pracuje i v Linuxu nebo užívají obojí. Každopádně ve "skelníku" mají servery na Debian GNU/Linux a studenti ač na ně na učebně vykřikne Windows XP mají možnost přes nxclienta snadno vstoupit do pohodlného Linuxového prostředí.

    Problém je neexistence některého software pro Linux. Například software pro návrh optických soustav OSLO byl vyvíjen jednu dobu pro Linux a jeho stav se v Linuxu zlepšoval, ale pak to se na to výrobce vykašlal... Chce to prostě ještě dost času než výrobci specializovaného software a specializovaného hardware pochopí, že uživatelé vlastně chtějí otevřený Linux.
    1.2.2010 18:12 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Mohli by jste prosím upřesnit jaké konkrétní problémy jste měli se sériovým rozhraním pod MS Windows ?
    1.2.2010 21:58 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Problémy tuším byly s velikou latencí (dlouhý čas odezvy). Nikdy jsem se ale nepokoušel Windows používat. Když jsem do laboratoře přišel, používali kolegové DOS s tím, že s Windows měli problémy. Proto jsem zvolil Linux.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    1.2.2010 23:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    1.2.2010 18:31 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Mě by zajímalo více to, jaké používáte motorizované posuvy a rotace?
    nettezzaumana avatar 2.2.2010 09:36 nettezzaumana | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Demonizace vyuziti Linuxu ..
    Clanek je to sice pozoruhodny, nicmene prizivuje trend, jakoby byl Linux neco z kosmu co naleza uplatneni opet pouze mezi kosmaky :D ..

    Velke firmy pouzivaj Linux zcela bezne a celkove vyzneni clanku mi spise pripada, jako bychom byli zpet v 90tych letech, kdy Linux skutecne nasazovali akorat nadsenci ..

    ave
    3.2.2010 02:08 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    tak tohle je snad první pdf, kde Okular: 0.9.4 selhal totálně (prostě prázdný list :-( )

    Fig5: Ukázka PDF posteru (plakátového sdělení) použitého na konferenci (vytvořeno v Inkscape).
    3.2.2010 09:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    0.9.8 bez problémů, akorát se to dlouho renderuje. Ale Okular je pouze uživatelské rohraní, renderování samotné má na starosti poppler - mám tu verzi 0.12.3. A taky nějaký KDE PDF backend 0.2.1, ať už je to cokoli.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    3.2.2010 11:03 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Využití open source v laboratoři kvantové optiky
    Je to udělané původně pro A0, je tam hodně objektů a renderuje se to delší dobu, ale i v Okularu se to vyrenderuje OK.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.