Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
na veškeré operace, co jsem kdy potřeboval, mi celkem dobře posloužil Audacity, takže já bych za hračičku nepovažoval ani ten :-p
já nevím, že máte pořád potřebu srovnávat, jaký je taký či onaký program a že jiný to umí líp (hurá, SoundForge ...) - ve zpracování zvuku platí snad víc než v čemkoliv jiném, že výběr software je hodně otázka vkusu a konkrétních potřeb ... pamatuji krvavé flamewary Cubase vs. Cakewalk i zaujaté zastánce Logicu - připadal jsem si vedle těch velkých mistrů zvuku jako ichtyl, že si svoje MIDI šmudlím ve hloupém StudioSession, které mělo pětapůl funkce, ale byl to v té době jediný soft, kde jsem si mohl pohodlně klikat notičky přímo do osnovy ...
pokud už byl ten článek pojat jako přehled možností zpracování zvuku na Linuxu, myslímže se mohl vystříhat hodnocení, jakože něco vypadá "techničtěji" a raději říct, k čemu se to hodí a co už v tom nejde, a taktéž dát lepší pozor na nešťastné formulace jako to o jackitu (doufám, že to je jen přebrept a ne totální neznalost autora)
ano pánové, pohádejte se, roztrhejte si občankyProč ? Vždyť nejsme ani ve sporu.
já nevím, že máte pořád potřebu srovnávat, jaký je taký či onaký program a že jiný to umí líp (hurá, SoundForge ...) - ve zpracování zvuku platí snad víc než v čemkoliv jiném, že výběr software je hodně otázka vkusu a konkrétních potřeb ...Nejde o to, co který program umí líp. Jde o to, nesrovnávat jablka a hrušky. Dávat vedle sebe audacity, rezound a ardour je jako dát vedle sebe vi, writer z OOo a DTP Scribus a prohásit, že to jsou všechno programy na práci s textem a je jenom na vkusu, kdo co použije.
ano pánové, pohádejte se, roztrhejte si občanky Proč ? Vždyť nejsme ani ve sporu.no o ten Rezound, dle jednoho je to hračička a dle druhého je to srovnatelné se SF (což asi již není hračička)
Jde o to, nesrovnávat jablka a hrušky.ale vždyť tak jsem to myslel ... píšu že "výběr software je hodně otázka vkusu a konkrétních potřeb" - někdo potřebuje vi a někdo Scribus ... ve zvukařině jsou ty konkrétní potřeby dosti determinovány tím vkusem (příklad - kamarád kytarista by nepoužil jiný než elektronkový zesilovač, protože se mu líbí, jak elektronky zkreslují, zatímco já toužím po zesilovači s co nejmenším zkreslením, klidně s tranzistory nebo IO, abych si případné "líbivé zkreslení" mohl určovat efektem dle potřeby a nebyl omezen chybou zesilovače ...)
Ale ono je to do znacne miry take vina firem ala Steinberg, ktere nemaji zajem o otevreni formatu.
Jeste bych zminil velmi kvalitni Skale tracker, ten sice neni open source, ale je aspon free...
VST je sice podporovano pres wine, ale vime jak to chodi s tema emulacemaZbytečná skepse. Pokud plugin chodí, tak většinou chodí stejně dobře, ne-li lépe (latence) než nativně na oknech.![]()
Ale ono je to do znacne miry take vina firem ala Steinberg, ktere nemaji zajem o otevreni formatu.Ten formát otevřený JE. Vše je dostupné (včetně SDK) na stránkách Steinberg. Problém je v tom, že autoři pluginů často specifikace dané Steinbergem nedodružují a cpou do těch pluginů i kód, co volá Windows API a tudíž k funkcionalitě pod linuxem nestačí pouze loader, ale je potřeba mít i kus wine, co obslouží tyhle prasárny.
Prakticky neexistuje srovnatelný multitrack,Můžete specifikovat, co se Vám konkrétně nezdá nebo chybí na Ardouru ?
chybí podpora VST a VSTi,Nechybí. Existují dva nebo tři wrapery, které umožňují používat VST pod linuxem. Úplně všechno pod tím zatím sice nechodí, ale použitelné to je. Krom toho existují dnes už stovky nativních (LADSPA, DSSI..) pluginů, ve kterých se rozhodně dá najít většina toho, co člověk potřebuje. A pokud náhodou nenajde a ani VST nerozejede, vždycky může jít a koupit si to v (většinou daleko kvalitnějším) HW provedení.
Představa kdy se pokouším zprovoznit USB masterkeyboard pod Linuxem bude asi děsivý sen.S největší pravděpodobností bude stačit zastrčit kabel a zavést jeden modul (pokud se nezavede sám). A vůbec, co je to za fujtajbl novoty propojovat hudební nástroje přes USB ?
Tedy stručně řečeno - Linux a tvorba hudebních projektů, to není nic jiného než zbožné a utopické přání. Bohužel a ať se to někomu líbí je to tak.To jsou, s prominutím, akorát kecy. Většina těch nejlepších hudebních projektů v historii se točila ve studiích, kde neměli k dispozici nic víc než analogovej pás, mixpult s pár korekcema a trubky s pružinovym reverbem. Proti jejich tehdejšímu vybavení jsou dnešní možnosti Linuxu kosmická technologie. Tvorba hudebních projektů je především o nápadu a kreativitě, ne o tom, jestli má nějaká platforma o sto pluginů víc nebo míň.
A vůbec, co je to za fujtajbl novoty propojovat hudební nástroje přes USB ? V roce 2005 mi to jako novota nepřipadá - zvukové karty USB (Steinberg, M-Audio, masterkeyboardy a USB je v roce 2005 samozřejmost.Ano jistě, móda cpát všechno na USB bohužel došla i sem. To ale neznamená, že je to dobře a že se to rozšíří i mimo lowend určený adolescentům, co si chtějí hrát na DJ.
--- V roce 10000 př. Kr. jsme se taky živili sběrem plodů...Mluvíte úplně z cesty. Tvrdil jste, že bez milionu VST pluginů je tvorba jakéhokoliv hudebního projektu jenom zbožné přání a já Vám naznačil, že před pár lety (a to nemusíme zdaleka chodit až do doby dark side of the moon, stačí pár let zpátky) byl význam a použitelnost nějakých DSP pluginů na jakékoliv platformě zcela okrajovou stěží použitelnou záležitostí. Přesto se hudebních projektů (a technicky skvělých !) udělalo mraky. Takže ta Vaše logika je postavená na hlavu.
Jinak jsem projevil jen svůj názor, takže se nezlob.To nebyl názor, ale evidentní FUD.
Mám legální NI Kontakt, Absynth, Cubase SL a masterkeyboard USB Evolution MK-49. Ani jedno na Linuxu nezprovozním takže za to budu asi ortodoxními uživateli Linuxu upálenPoužívejte si co chcete a jak chcete. Mě je to úplně jedno, já si rovněž budu používat co chci a jak chci. Ale nešiřte FUDy, je to hloupé a trapné.
Ano jistě, móda cpát všechno na USB bohužel došla i sem. To ale neznamená, že je to dobře a že se to rozšíří i mimo lowend ...tak mimochodem ... lehounce jsem si zagooglil a vychází mi, že lowend klávesy na USB jsou okolo sta dolarů, zatímco s firewire začínají asi na čtyřech stech, hm, ten rozdíl tří set asi nebude jen za patentové poplatky na firewire, co?
V roce 2005 mi to jako novota nepřipadá - zvukové karty USB (Steinberg, M-Audio, masterkeyboardy a USB je v roce 2005 samozřejmost.novota možná ne, ale fujtajbl zcela jistě USB je špatné, špatné, špatné (tečka) máš snad deset rukou a dvacet nohou, že stíháš na klávesách vygenerovat provoz, který klasické MIDI nezvládne? ... pokud ano, stejně existuje spousta lepších řešení, než USB
--- V roce 10000 př. Kr. jsme se taky živili sběrem plodů... Jinak jsem projevil jen svůj názor, takže se nezlob.... a živíme se tak dodnes ale to sem nepatří; pokud je tvým názorem, že k danému cíli lze dojít jen jednou cestou, případně že všechny ostatní cesty, kromě té, na kterou jsi zvyklý, jsou nesrovnatelně obtížnější, pak pokud to ("takže se nezlob") myslíš vážně, raději jej ani neprojevuj, neboť zlobit se na hloupé názory je bohužel přirozené
Mám legální NI Kontakt, Absynth, Cubase SL a masterkeyboard USB Evolution MK-49. Ani jedno na Linuxu nezprovozním takže za to budu asi ortodoxními uživateli Linuxu upálennikoliv, upálen nebudeš proto, že ses rozhodl koupit si nějaký software a šmejdské klávesy, nýbrž protože tady o Linuxu lžeš
Hmm, vidím, že jsem píchl do vosího hnízda - klasická militantní linuxová komunita kde platí: jiný názor = blbec.blbce ze sebe děláš leda tak sám; na takový příspěvek snad ani nemá smysl odpovídat, no ale že zrovna nemám moc práce ...
takže co se týče tolerance k jiným názorům, cituji z prvního příspěvku:
Linux a tvorba hudebních projektů, to není nic jiného než zbožné a utopické přání. Bohužel a ať se to někomu líbí je to tak.- to není zrovna věta, ze které by čišela ochota přijmout cizí názor ... ty po nás kamenem, my po tobě jen starým chlebem
Nevím co je FUD,když nevím, tak se zeptám a nestavím to tu na odiv, nemám-li (nadále) být za blbce ... příkladem FUD budiž věta "Představa kdy se pokouším zprovoznit USB masterkeyboard pod Linuxem bude asi děsivý sen." (přičemž dle všeho k pokusu o zprovoznění nejspíše nedošlo, takže není korektní takto mluvit)
a ani nevím kde jsem lhal o Linuxuopět cituji první příspěvek:
chybí podpora VST a VSTi, což činí Linux...dle tutorialu, který jsem během pár sekund vygoogloval, existují minimálně tři projekty na tyto pluginy, takže říci "chybí podpora" je lež, lze tak nanejvýše zpochybnit kvalitu této podpory
a co znamená termín "hloupý názor" - to je slovník komunistů.výborně, víš, ve kterém slovníku to najdeš, tak do něj prosím nahlédni a pouč se ... pokud by snad došlo k nejasnostem, tak upřesňuji, že jsem tím neměl na mysli nic jiného, než "názor, který je hloupý"
A co se týče Dark Side of the Moon, tak ten jsem slyšel poprvé, kdy si většina z vás hrála na horníky v uhláku.hurá, konečně došlo na věcné argumenty
tak já si taky přisadím (jen nevím, kdo si kde tenkrát hrál ...):
Dokavad ti nenaroste fous, eště si do života nevklouz, ešte si moc mladý panic a nic víc bez fousatý brady nemůžeš vědět nic, jak báječně, báječně světu prospívá jeden krok dopředu a pak dva zpátky.
1. Vypustit evidentní FUD
2. Vzniklou diskusi pouze rytmizovat opakováním téhož FUDu s malými obměnami stále dokola, naprosto ignorujíc jakékoliv věcné argumenty.
3. Vynadat těm, co se snažili věcně argumentovat do fanatiků/komunistů/fašistů/masochistů/idiotů (škrtněte, co se nehodí) a nakonec se tvářit ukřivděně.
Naštěstí ale všechno dobře dopadlo :P
). Někdo má důvod používat to nebo ono. Sám jsem doposud byl na win (předtím Atari 1040 ST s MIDI a Cubase). Chci používat linux kvůli tomu, že je to legální, stabilní atd. Prostě je to lepší pocit nemít černé kopie Cubase. Pokud si ho někdo koupil, není co řešit a ať si to provozuje. Osobně to asi taky jednou udělám, ale na Maca. Nemá cenu se hádat, jestli jsou nebo nejsou VST pluginy. To by vadilo jenom tehdy, jestli by člověk potřeboval vyexportovat skladbu z VST do Muse atd. V linux seq jsou vlastní pluginy, které ty VST zastoupí. Mě je celkem fuk v čem dělám, hlavně je to o nápadu. Skládám i na HW sequenceru s dvoučíselým displejem :))). Např. pro mě je linux jedinou stabilní alternativou, protože moje karta, za kterou jsem kdysi vysolil 14 papírů nechodí dobře v Cubase pod XP a W2K, ale pouze v 98/ME. Takže mám možnosti: použít W98 nebo linux nebo koupit novou kartu a pak W2K nebo přejít na MAC. Ale fakt ta muzika je o nápadech a je fuk, na čem je člověk realizuje, hlavně aby neřešil jak ovládat nástroj, ale bych schopen na nástroji nápad zrealizovat.
p.s. potřeboval bych helpnout s rozchozením MUSE na Fedoře 3
USB je špatné, špatné, špatné (tečka) máš snad deset rukou a dvacet nohou, že stíháš na klávesách vygenerovat provoz, který klasické MIDI nezvládne?I kdyby stíhal, bylo by to na nic. V těch USB klávesách je tak jako tak brouk, co z toho dělá standardní MIDI. Ono to ani jinak nejde, sekvencery a veškerý software jsou stavěné na MIDI protokol. Z hlediska hardware je to potom krok stranou, protože MIDI je narozdíl od USB navrženo tak, aby byly propojené přístroje galvanicky oddělené (je to proudová smyčka s oddělovacím optočlenem na straně přijímače) a daly se použít relativně dlouhé kabely.
I kdyby stíhal, bylo by to na nic. V těch USB klávesách je tak jako tak brouk, co z toho dělá standardní MIDI. Ono to ani jinak nejde, sekvencery a veškerý software jsou stavěné na MIDI protokol.mno, dovolil bych si oponovat - je třeba rozlišit mezi MIDI protokolem, tedy významem jednotlivých přenesených bajtů, a MIDI rozhraním, tedy dráty, po kterých se to přenáší ... ty dráty jsou pomalé (tuším 31,5 kbaud?), nicméně dané zařízení můžeme stihnout rychleji krmit daty jinak (třeba sw sekvencer z .mid souboru) - takže USB by mohlo pro přenos dat (nikoliv pro jejich interprataci) s rychlostí pomoci (ale jak je to u těch USB kláves udělané skutečně, a jestli je to opravdu rychlejší, to nevím, mluvím jen o principu)
Z hlediska hardware je to potom krok stranou, protože MIDI je narozdíl od USB navrženo tak, aby byly propojené přístroje galvanicky oddělené (je to proudová smyčka s oddělovacím optočlenem na straně přijímače) a daly se použít relativně dlouhé kabely.správná poznámka
nechat si odpálit mašinku za desítky tisíc dík nějakému kiksu na druhé straně drátu není zrovna rozumné ...
... ty dráty jsou pomalé (tuším 31,5 kbaud?), nicméně dané zařízení můžeme stihnout rychleji krmit daty jinak (třeba sw sekvencer z .mid souboru)Jenže to by znamenalo buď zachovat MIDI protokol, zapouzdřit do nějakého "virtuálního MIDI kabelu" a naboostovat přenosovku na několikanásobek těch stávajících 31250Bd (otázka je, jestli je to vůbec možné, aniž by se tím něco "rozhodilo") nebo vymyslet a standardizovat a prosadit nějaký nový protokol a to je běh na dlouhou trať. Několik pokusů už tu bylo a do jednoho zkrachovaly. Pak je tu ještě katastrofický scénář, že si každý výrobce vymyslí něco svého a na každý nástroj bude potřeba extra ovladač a extra podpora v každém programu, co by s ním chtěl komunikovat. Fuj.
Jenže to by znamenalo buď zachovat MIDI protokol, zapouzdřit do nějakého "virtuálního MIDI kabelu" a naboostovat přenosovku na několikanásobek těch stávajících 31250Bdano, to je přesně to, co to USB může dělat (nevím, jak je to v současnosti obvykle řešené, jen jsem oponoval výroku "I kdyby stíhal, bylo by to na nic. ... Ono to ani jinak nejde" - teoreticky jde)
(otázka je, jestli je to vůbec možné, aniž by se tím něco "rozhodilo")já myslím, že není důvod, aby se něco rozhodilo, spíše naopak, zkrátily (resp. zrychlily) by se fronty ve vstupně-výstupních bufferech; klávesy se pokouší posílat eventy realtime a sekvencer to prostě zaznamená v čase, ve kterém to přijde ...
Pak je tu ještě katastrofický scénář, že si každý výrobce vymyslí něco svého a na každý nástroj bude potřeba extra ovladač a extra podpora v každém programu, co by s ním chtěl komunikovat. Fuj.mám obavu, že to k tomu směřuje
já myslím, že trh s nástroji se dá celkem dobře přirovnat k trhu s fotoaparáty - má několik silných hráčů, co výrobce, to jiný bajonet, takže proč ne co výrobce, to jiný protokol? - lze to už delší dobu sledovat třeba na využívání NRPN a SysEx ...
já myslím, že není důvod, aby se něco rozhodilo, spíše naopak, zkrátily (resp. zrychlily) by se fronty ve vstupně-výstupních bufferech; klávesy se pokouší posílat eventy realtime a sekvencer to prostě zaznamená v čase, ve kterém to přijde ...No jo, u kláves, co posílají NOTEON a NOTEOFF, dynamiku a pár controllerů to asi vadit nebude. Ale co zařízení pracující s časovým kódem ?
jsem líný oprašovat svoje znalosti, jak to přesně po MIDI běhá, nicméně nemám pocit, že by tam chodilo něco, co by bylo závislé na přenosové rychlosti?
máš snad deset rukou a dvacet nohou, že stíháš na klávesách vygenerovat provoz, který klasické MIDI nezvládne? ... pokud ano, stejně existuje spousta lepších řešení, než USBano, jsem schopen kdykoli vygenerovat z masterkeyboardu provoz, u ktereho MIDI naprosto nestiha. Staci si zapnout polyfonni aftertouch a ohybat par kontroleru. Jiny priklad jsou napr. houslove snimace, kde jista firma byla nucena vyrobit tristavovou komunikaci, ktera sice byla petne kompatibilni s dvoustavovym MIDI, ale do syntezatoru toho pak slo podstatne mene.
Kdyz tak posloucham obcas ty elektronicke sra..., rekl bych, ze cim mene a horsich nastroju, tim lepe
RT.
. Nebo jej odinstaluj z distribuce (nevím, jak se to dělá v Gentoo, normálně bych řekl něco jako RTM rpm).
Ano - odstranění ARTS je první krok k audiu.... Teda k realtime charakteru OS.
Tiskni
Sdílej: