abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:00 | Upozornění

    Národní identitní autorita (NIA), která ovlivňuje přihlašování prostřednictvím NIA ID, MEP, eOP a externích identit (např. BankID), je částečně nedostupná.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 02:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.16.0 klienta a serveru VNC (Virtual Network Computing) s názvem TigerVNC (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout nový server w0vncserver pro sdílení Wayland desktopu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Binárky na SourceForge. TigerVNC je fork TightVNC.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Humor

    Rozsáhlá modernizace hardwarové infrastruktury Základních registrů měla zabránit výpadkům digitálních služeb státu. Dnešnímu výpadku nezabránila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:11 | Nová verze

    Čínský startup Kimi představil open-source model umělé inteligence Kimi K2.5. Nová verze pracuje s textem i obrázky a poskytuje 'paradigma samosměřovaného roje agentů' pro rychlejší vykonávání úkolů. Kimi zdůrazňuje vylepšenou schopnost modelu vytvářet zdrojové kódy přímo z přirozeného jazyka. Natrénovaný model je dostupný na Hugging Face, trénovací skripty však ne. Model má 1 T (bilion) parametrů, 32 B (miliard) aktivních.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 09:00 | IT novinky

    V Raspberry Pi OS lze nově snadno povolit USB Gadget Mode a díky balíčku rpi-usb-gadget (CDC-ECM/RNDIS) mít možnost se k Raspberry Pi připojovat přes USB kabel bez nutnosti konfigurování Wi-Fi nebo Ethernetu. K podporovaným Raspberry Pi připojeným do USB portu podporujícího OTG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Komunita

    Konference Installfest 2026 proběhne o víkendu 28. a 29. března v budově FELu na Karlově náměstí v Praze. Přihlásit přednášku nebo workshop týkající se Linuxu, otevřených technologií, sítí, bezpečnosti, vývoje, programování a podobně lze do 18. února 0:15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Komunita

    Fedora Flock 2026, tj. konference pro přispěvatele a příznivce Fedory, bude opět v Praze. Proběhne od 14. do 16. června. Na Flock navazuje DevConf.CZ 2026, který se uskuteční 18. a 19. června v Brně. Organizátoři konferencí hledají přednášející, vyhlásili Call for Proposals (CfP).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Zajímavý software

    Z80-μLM je jazykový model 'konverzační umělé inteligence' optimalizovaný pro běh na 8-bitovém 4Mhz procesoru Z80 s 64kB RAM, technologii z roku 1976. Model používá 2-bitovou kvantizaci a trigramové hashování do 128 položek, což umožňuje zpracování textu i při velmi omezené paměti. Natrénovaný model se vejde do binárního souboru velkého pouhých 40 KB. Tento jazykový model patrně neprojde Turingovým testem 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    26.1. 17:44 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) na přelomu roku dokončila rozsáhlou modernizaci hardwarové infrastruktury základních registrů. Projekt za 236 milionů korun by měl zabránit výpadkům digitálních služeb státu, tak jako při loňských parlamentních volbách. Základní registry, tedy Registr práv a povinností (RPP), Informační systém základních registrů (ISZR) a Registr obyvatel (ROB), jsou jedním z pilířů veřejné správy. Denně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (23%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (33%)
    Celkem 649 hlasů
     Komentářů: 18, poslední dnes 09:46
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    pavlix avatar 10.2.2011 00:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    vězte, že v rámci optimalizace by takový příkaz bylo velmi pravděpodobně možné přepsat pouze do AWKu.
    A kdyby to stále ještě dřelo, tak perl to zachrání :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.2.2011 03:55 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    AWK je verzatilní dost. :) Nejlepší je asi GNU AWK varianta.
    10.2.2011 10:27 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)

    přece jen perl byl vytvořen jako náhraa AWKu ...

    USE="-gnome -kde";turris
    David Watzke avatar 10.2.2011 10:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Perl je daleko univerzálnější (a větší) než AWK. Pro začátek si představ třeba GUI v AWKu :-) Perl je sice inspirovanej AWKem (v některých směrech), ale není to jen nástroj pro zpracování textu. Jasně, i s AWKem lze provádět ledacos, ale nedá se to srovnávat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2011 22:31 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Ano. Kdysi jsem se snažil používat pro zpracování textu awk, ale pak jsem dal přednost perlu (znalosti perlu se hodí i jinde; syntaxe obou jazyků je zvláštní, ale perl mi prostě vyhovuje víc). Díky za článek.
    pavlix avatar 13.2.2011 11:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Ano. Kdysi jsem se snažil používat pro zpracování textu awk, ale pak jsem dal přednost perlu (znalosti perlu se hodí i jinde; syntaxe obou jazyků je zvláštní, ale perl mi prostě vyhovuje víc). Díky za článek.
    Právě přecházím :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 13.2.2011 11:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    To máš samozřejmě pravdu. Nicméně s perlem ztrácím jakýkoli důvod používat awk a zvlášťě pak na sebe roubovat awk a sed.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2011 12:24 Anče
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    jedine co me prekvapuje na uvedenem prikladu je cas provedeni...

    preci jen clovek by cekal ze skladani/volani binarek za sebe a predavani vysledku pres pipe neni nic moc efektivni...
    $ time dmesg | awk '/CPU0/ { print $4 }'
    real	0m0.016s
    user	0m0.016s
    sys	0m0.008s
    
    $ time dmesg | grep CPU0 | cut -d' ' -f7
    real	0m0.011s
    user	0m0.012s
    sys	0m0.004s
    
    ke zminenemu perleni: to zni zajimave... porovnani napriklad python, perl awk a sed/cut/grep/atd. pro zpracovani textu... by mozna opravdu zaujalo vice lidi, co myslis Davide :-)
    13.2.2011 18:11 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Já nevím, mně připadá celkem zbytečné se učit Perl, když máme jiné jazyky, např. Python, které jsou jednodušší, přehlednější a tak celkově prostě lepší.
    pavlix avatar 13.2.2011 23:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Já nevím, mně připadá celkem zbytečné se učit X, když máme jiné jazyky, např. Y, které jsou jednodušší, přehlednější a tak celkově prostě lepší.
    Je mi líto, ale za X a Y jde dosadit naprosto cokoli, kde X i Y na daný úkol stačí.

    Dokonce ani ta přehlednost v mnoha případech neplatí, dobře napsaná sada pravidel v Perlu může být daleko přehlednější.

    Divné, že to říkám já, který v Pythonu plynně píšu, ale v Perlu jsem úplný začátečník a hlavní pomůckou při psaní kódu je Google.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.2.2011 13:29 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Na RV je Perl asi lepší, to je fakt. Ale jinak bych ho nepoužíval, je to jazyk co je pomalý jako Python a je nepřehledný. Nemám rád, jak Perl nabádá k prasení. Ale tak ať si každý používá co uzná za vhodné, já Perl obecně za moc vhodný nepovažuju :-)
    15.2.2011 15:52 Neřeknu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Čistě z administrátorského hlediska perl má tu výhodu, že je stable/portable. Když něco napíšu v shellu nebo pythonu, tak si můžu být jist, že mi to na 2/3 strojů nepojede, zatímco s perlem tyhle problemy nemám. Ne všude je nejnovější distro. Jsou tu taky enterprise distribuce a jiné unixy. Udržovat stejnou verzi všude není něco co bych měl náladu dělat. Co bych z toho taky měl, že?

    Krom toho jazyk, kde jsou bílé znaky významné, taky není moc kůl. Tuhle jsem komusi dělal skript v pythonu, on si tam upravil jeden string a přitom přidal před to nějakou mezeru a potom se děsně divil, že mu to nefunguje. To by se asi nikde jinde (whitespace je asi čestná výjimka :-)) nestalo.
    15.2.2011 15:55 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    To by se asi nikde jinde (whitespace je asi čestná výjimka :-)) nestalo.

    Makefile :-(

    15.2.2011 18:40 Neřeknu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Jak jsem jen mohl zapomenout... :-D Ale teď jsem to zkusil a VIM mně to zvýrazňuje jako chybu, tak chytrý to pythonu asi nebude, alespoň na to míchání tabu a mezer je `python -tt ...', jenže to neřeší všechno.
    16.2.2011 17:48 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Mezi Pythonem 2 a 3 (3 je zpětně nekompatibilní) je možné si vybrat, co používat. Jinak je to myslím v pohodě.

    To byla ale chyba, že někdo kašle na odsazení v jazyce, kde je důležité. Mně se tahle vlastnost Pythonu líbí, udržuje se tak pořádek a není potřeba psát navíc složené závorky. Kód je tak kratší a vypadá přehledněji. Jenom je škoda, že do toho vnáší zmatek používání mezer/tabulotorů. Z pohledu sémantiky jsou jasné tabulátory, ale zase jsme zvyklí se dívat na kód někde jako na 2D obrázek a na to prostě potřebujeme pevné jednotky (mezera = 1 znak) a ne gumové tabulátory.
    16.2.2011 18:31 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Těch problémů je víc - namátkou mne napadá třeba copy&paste nebo přenos e-mailem. U Makefile jsem ochoten to brát jako historický omyl, ale u Pythonu už to jednoznačně vnímám jako hrubou chybu návrhu.
    16.2.2011 19:10 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Nebo je to hrubá nedokonalost nástrojů používaných k manipulaci s tím kódem. Výsledkem je špatné odsazení a problém je v tom, že Python špatné odsazení nesnese, chápu to správně? Všechny editory, co za něco stojí, si s odsazováním poradí. Proč nutit programátory zabordelovat si kód závorkama a tolerovat špatné odsazení jenom proto, že úplně primitivní editory jako např. notepad nebo tahle textarea odsazování nepodporuje? Podle stejné logiky bysme neměli vyžadovat odsazování v kódu, aby se dobře upravoval někomu, kdo používá primitivní editor.
    16.2.2011 19:11 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Nebo ještě líp, odsazování zakázat. Na toho chudáka s notepadem a druhého s textareou přece musíme brát ohled ;-)
    pavlix avatar 16.2.2011 19:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Na toho chudáka s notepadem a druhého s textareou přece musíme brát ohle
    Jaký je mezi nimi rozdíl?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.2.2011 21:22 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Žádný. Oba jsou to na psaní kódu primitivní nástroje, ani jeden se nestará o odsazování.
    16.2.2011 20:06 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Podsouváte mi něco, co jsem vůbec netvrdil. To, že by formátování bílého místa nemělo být syntakticky významné, přeci vůbec neznamená, že by se nemělo odsazovat. Přesně naopak: díky tomu, že v rozumně navržených jazycích syntakticky významné není, může si každý odsazovat tak, jak mu vyhovuje a jak se mu to líbí. Někdo dvěma mezerami, někdo čtyřmi, někdo tabulátorem. Žádná z těch variant není špatné odsazení a když dostanu jinak odsazený dokument, ať už proto, že autor použil jiný coding style, nebo proto, že to prošlo cestou, která formátování whitespace pozměnila, proženu to indentem nebo jiným automatickým nástrojem a mám to, jak jsem to chtěl. To jen fundamentalisté vykřikují, že existuje jeden Jediný Správný Způsob a všechno ostatní je špatně.
    16.2.2011 21:21 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Já vám to nepodsouvám, já jen konstatuju, kam můžeme dojít, když budeme vyžadovat, aby se programy daly pohodlně upravovat úplně hloupým editorem, a budeme tím omezovat syntaxi jazyka. Myšlenka: když upravuju (kopíruju bloky atd.) pěkně odsazovaný program v hloupém editoru, odsazení tím rozbiju a i když to jazyk nevyžaduje, měl bych to opravit (resp. musím, pokud chci zachovat v programu odsazování a tím dobrou čitelnost); znamená to tedy, že radši nemáme odsazovat, aby i úpravy v hloupém editoru vyhovovaly našim stylistickým konvencím? Problém s Pythonem je to samé, akorát výsledek nejen že odporuje stylistickým konvencím (nevypadá to hezky), ale navíc ani nefunguje správně. Podle mě to není takový problém, program bych stejně měl po úpravě hloupým editorem spravit, aby vypadal hezky. Python mě akorát donutí to udělat hned.
    Někdo dvěma mezerami, někdo čtyřmi, někdo tabulátorem.
    Python umožňuje odsazovat v podstatě jakýmkoliv počtem bílých znaků, jenom je potřeba, aby bylo v celém souboru jednotné. Jinak to může dělat divné věci.
    To jen fundamentalisté vykřikují, že existuje jeden Jediný Správný Způsob a všechno ostatní je špatně.
    Pokud je určitý způsob odsazování součástí syntaxe jazyka, tak je správný ten a jiný ne. V C++ si taky nemůžu říct, že se mi nelíbí složené závorky a místo nich chci psát třeba špičaté, protože se mi víc líbí.
    16.2.2011 22:27 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Problém s Pythonem je to samé, akorát výsledek nejen že odporuje stylistickým konvencím (nevypadá to hezky), ale navíc ani nefunguje správně.

    Pro vás je to možná "to samé, akorát…", pro mne je to naprosto zásadní rozdíl.

    Pokud je určitý způsob odsazování součástí syntaxe jazyka, tak je správný ten a jiný ne.

    Jistě. A já tvrdím, že formátování whitespace by nemělo být syntakticky významné.

    13.2.2011 19:20 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Na one-linery je awk nenahraditelný:
    kill $(ps -Af | awk '$8 ~ /nspluginwrapper/ { print $2 }')
    Na složitější ale také raději perlím.
    Jendа avatar 13.2.2011 19:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Nestačilo by killall nspluginwrapper?
    14.2.2011 17:00 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Nejlépe použít na Solarisu :)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    15.2.2011 18:51 Neřeknu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Nebo na AIXu, jako root na produkčním serveru se SAPem a tisíci uživateli ve všední den... Když není nspluginwrapper, dá se to použít i na něco jiného... :-D
    pavlix avatar 13.2.2011 23:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Nenahraditelný určitě není, ale pravdou je, že tohle v awku vypadá elegantněji.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.2.2011 19:32 Otto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Gawk je skvělé,používám ho již 20let denně. Píšu většinou krátké skripty ,do 100 řádků. Nejčastěji používám funkci split,gsub a hlavně hashe.
    pavlix avatar 13.2.2011 11:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    AWK je verzatilní dost. :)
    To jsem poznal, jak je verzatilní. Proto po zkušenostech přepisuju generátor webu do perlu.
    Nejlepší je asi GNU AWK varianta.
    Bez některých GNU rozšíření se s tím nedá pořádně pracovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    10.2.2011 08:35 pepazdepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    kdyby nekdo zapasil s tim, jak pouzit jednoduchou uvozovku uvnitr awku (nebo sedu) tak ji staci napsat takto:
    '\''
    11.2.2011 15:54 zZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    jak pouzit jednoduchou uvozovku uvnitr awku
    jak vložit jednoduchou uvozovku do textu uvozeného jednoduchými uvozovkami
    tak ji staci napsat takto
    tak to nejde a je potřeba text rozdělit a vložit ji mezi jeho části
    'aaaa'\''bbbb' # "aaaa'bbbb"
    11.2.2011 22:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Takže jste nakonec jen jinými slovy popsal přesně to, co kolega před vámi. :-)
    12.2.2011 00:29 zZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    A pořád to má k přesnému popisu daleko :) Ale ne tak daleko, jako Pepíkův pokus, který je bez dalšího prostě nesmysl.
    14.2.2011 00:03 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)

    Ted uz zbyva jen vysvetlit nam neznalym, co to jsou ty jednoduche uvozovky (a dvojite uvozovky). Ja znam "jen" uvozovky a apostrofy.

    Dejv
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    14.2.2011 00:34 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)

    Ten rozdíl je spíš sémantický. Unicode má sice tři různé znaky (U+0027 apostrophe, U+2018 left single quotation mark, U+2019 right single quotation mark), ale běžně se ale používá jen jeden (ten původní z ASCII). U programovacích jazyků včetně Bourne shellu je to o to zamotanější, že sémanticky jde sice o jednoduché uvozovky, ale pro otevírací i uzavírací se používá stejný znak, a to U+0027. A aby byl zmatek dokonalý, v seznamu unicode znaků se pro apostrof doporučuje používat U+2019 (right single quotation mark). :-)

    U dvojitých uvozovek je to pak ještě komplikováno tím, že různé jazyky používají různé verze uvozovek (jako šestka/devítka, normálně/převráceně, dole/nahoře) a jejich kombinace - viz znaky U+201A až U+201F.

    10.2.2011 19:35 Patrik Uhrak | skóre: 31 | blog: pato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)

    Zdravim,

    v prvom rade velmi pekne dakujem za tento clanok, ako aj za vsetky predchadzajuce. Kazdy mi nieco dal, co je skvele.

    Si pamatam, ked som spatril prirucku awk-u po prvykrat, tak som to nechal na dalsi vikend, ked budem mat viac casu. Uz ubehlo tych vikendov doteraz. Kazdopadne, tento clanok ma nakopol a som rad. Takze zacinam radsi uz dneska a cez vikend uz daco hadam vypotim zo seba.

    pepe_ avatar 10.2.2011 19:44 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Ten příklad u mne :
    
    pepe@PC-Pepe:~$ dmesg | grep CPU0 | cut -d' ' -f2
    
    
    
    
    
    
    
    7581.955546]
    7581.980078]
    9400.047266]
    9400.074458]
    9566.345718]
    9566.373324]
    CPU0
    CPU0
    pepe@PC-Pepe:~$ dmesg | awk '/CPU0/ { print $2 }'
    0.000145]
    0.077124]
    0.508710]
    46.174659]
    46.199292]
    57.310763]
    57.348874]
    7581.955546]
    7581.980078]
    9400.047266]
    9400.074458]
    9566.345718]
    9566.373324]
    CPU0
    CPU0
    pepe@PC-Pepe:~$ 
    
    
    hi :)
    10.2.2011 23:43 secret
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    ten priklad asi neni uplne idalni, ale to neni ten problem

    AWK sam grupuje oddelovace (kdyz je nekolik mezer za sebou tak je to jeden oddelovac), kdezto cut ne (vic mezer za sebou je proste nekolik prazdnych sloupcu)

    pro priklad pouziti treba ls -l
    11.2.2011 13:03 deadmail
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Staci upravit ...
    dmesg | grep CPU0 | tr -s ' ' | cut -d' ' -f2
    
    A to iste vieme cez jeden awk ;-)
    Jesus Jimenez avatar 11.2.2011 15:52 Jesus Jimenez | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Název vznikl složením prvních písmen příjmení třech hlavních autorů AWKu: Alfred V. Aho, Peter J. Weinberger a Brian W. Kernighan.
    Vida, ja mel dojem, ze je to jen zkratka pro AWKward... :)
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    12.2.2011 22:20 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Veľmi užitočný článoček vďaka,

    skušal som si niečo z toho precvičiť, išlo to celkom dobre, urobil som toto:
    awk '{ if ( NF <= 20 ) {print NR  } }' test.txt
    ale chcel by som aby výstup vyzeral takto:

    NR : obsah riadku

    Takže ako mu mám povedať že za 'NE " : "' ma vypísať celý riadok? Vopred vďaka za usmernenie
    David Watzke avatar 12.2.2011 23:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    Proměnná $0 obsahuje aktuální záznam. Třeba:
    print sprintf("%d: %s", NF, $0)
    #nebo
    print NR ": " $0
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.2.2011 00:14 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Unixové nástroje – 21 (awk)
    jasne, vďaka...
    16.2.2011 16:46 inko
    Rozbalit Rozbalit vše Vselico ide v awk
    http://www.thegeekstuff.com/scripts/solve.awk

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.