abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Pozvánky

    Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:33 | Zajímavý projekt

    Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 07:33 | Komunita

    O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.11. 00:55 | IT novinky

    Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    31.10. 18:33 | IT novinky

    Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.10. 13:22 | Komunita

    Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    31.10. 01:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (49%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (16%)
     (21%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 303 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.11.2011 08:39 Robert | skóre: 16 | blog: zabak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Jen jeden dotaz, povedlo se vám v LibreOffice vytvořit dvoukoláčový graf (Výsečový s dílčí výsečí) viz obrázek? Díky.
    1.11.2011 09:06 Zmije
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Druhý dotaz, povedlo se někomu v Calcu vytvořit polární a graf a nastavit u něj krok úhlu? Něco na jako na obr. z wiki http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Polar_graph_paper.svg
    1.11.2011 09:57 MartinM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Když už si dá člověk práci s vytvořením grafu, je možné ho nějak vložit do Writeru? Zatím se mi z Calcu podařilo do Writeru vložit pouze tabulku, graf už nikoliv.
    1.11.2011 10:04 motyq | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    screenshot + gimp + paste do writeru? :-)
    http://wocis.net - můj píseček
    1.11.2011 11:27 lada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Mně funguje CTRL+C a CTRL+V. Nebo taky pravým tlačítkem myši kliknu na graf v Calcu a vyberu z kontextové nabídky možnost 'Kopírovat' a textovém dokumentu Writeru pak kliknu opět na pravé tlačítko v místě, kde bych si přál graf vložit, a z objevivší se kontextové nabídky vyberu možnost 'Vložit'. Určitě to jde i přes ikony 'Kopírovat' a 'Vložit' nebo Menu>Úpravy>Kopírovat a Menu>Úpravy>Vložit. Samozřejmě lze použít i ten printscreen.
    1.11.2011 13:43 MartinM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Dík za tip, i když tohle funguje trochu jinak, než bych potřeboval. Potřeboval bych, aby se mi do Writeru vložil celý Calcový sešit s grafem, aby bylo možné graf jednoduše aktualizovat i když tam jsou data počítaná vzorci.

    Když vložím Calcový graf vámi popsaným způsobem, převede se na objekt typu Graf a ze vzorečků se stanou funkční hodnoty. Pokud zkopíruju oblast dat včetně grafu z Calcu do Writeru, vytvoří se ve Writeru objekt typu sešit Calcu, který graf sice obsahuje, ale ten už pak není provázaný se zdrojovými daty (změna dat se neprojeví v grafu).

    Pokud vložím prázdný Calcový sešit do Writeru, je v nabídce Calcu ikonka s grafem i nabídka Vložit - Graf zašedlá, takže si myslím, že toto Calc a Writer (ještě) neumí.
    2.11.2011 02:05 Hufis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Asi máš na mysli prepojiť dokumenty tak, aby Writer pracoval so živými dátami spracovávané v Calcu.

    Prepojenie dokumentov môžeš urobiť napríklad vložením OLE objektu.

    Vo Writeri ... horné menu a

    Vložiť > Objekt > OLE objekt ... Vytvoriť so súboru.

    Pomohlo ?
    3.11.2011 15:47 MartinM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Ano, o tomto vím ... tímhle způsobem ale vložím jenom sešit s daty. Pokud chci udělat v sešitu vloženém jako OLE objekt graf, který by se automaticky aktualizoval po změně dat, tak to nejde, jak ikonka grafu v panelu nástrojů, tak nabídka Vložit - Graf jsou zašedlé, nejdou použít.

    Pokud v souboru už graf je, tak pojeho vložení jako OLE objekt graf jaksi ztratí vazbu na data - zůstává nezměněný ať s daty dělám cokoliv.
    3.11.2011 21:41 Hufis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Takže previazanie zošitu s grafom a jeho vloženie do dokument ako OLE objekt funguje. Avšak je súčastne sa nedá pracovať s oboja súbormi. Ak pracuješ s dokumentom je nutné zošiť zavrieť. A má to svoju logiku, nakoľko nepracuješ s databázov ale iba file-to-file.

    Len dodám, že upravovať dáta grafu je možné aj v dokumente a aj v zošite. Samozrejme za hore uvedených podmienok.
    3.11.2011 21:42 Hufis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Takže previazanie zošitu s grafom a jeho vloženie do dokument ako OLE objekt funguje. Avšak súčastne sa nedá pracovať s oboja súbormi. Ak pracuješ s dokumentom je nutné zošiť zavrieť. A má to svoju logiku, nakoľko nepracuješ s databázov ale iba file-to-file.

    Len dodám, že upravovať dáta grafu je možné aj v dokumente a aj v zošite. Samozrejme za hore uvedených podmienok
    1.11.2011 10:48 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    No, zrovna včera jsem bojoval s jednou blbostí, kterou nezvládl ani OOO ani MS Office 2010.

    Data: A:B 0.33 1.1 0.72 1.3

    A osa x má mít měřítko 0,1 a zároveň na ní mají být vyznačeny body 0.33 a 0.72. To se ukázalo jako naprosto nemožné, nebo se mýlím?
    10.11.2011 16:25 lp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Mýlíte se.

    Pokud máte graf xy, tak to jde.

    Jednoduše vložíte další řadu s x-koordinátami 0,33 a 0,72. y-koordináty budou 0 (nebo hodnota y osy, ve které ji protíná osa x). Do pole popisků dat vložíte oblast, kde jsou hodnoty 0,33 a 0,72. Necháte zobrazit popisky (asi pod řadu).

    K vyznačení bodů buď použijete chybové úsečky y nebo vhodně naformátujete ikonu bodů (v prvním případě ikony můžete skrýt).
    1.11.2011 11:35 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Tak, a teď mi ukažte:

    * jak v grafu zařídit, aby osa X byla svislá a osa Y vodorovná

    * jak jednoduše udělat X-Y graf s osou Y v posledním sloupci (a ne, ruční přehazování X a Y dat v každé datové řadě neberu)

    To by pro začátek stačilo. Když ohlašovali zcela od začátku předělané grafy pro 2.0 nebo která verze to byla, těšil jsem se, že tyto věci tam budou, ale ani několik let poté furt nic.

    1.11.2011 11:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Jo a ještě něco - jak uložit graf přímo do png/svg/... bez meziuložení ve writeru.
    1.11.2011 13:12 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Tipoval bych, že to zvládne gnumeric. Sice jsem ho dlouho nepoužíval (matplotlib), ale jeho grafy byly a nejspíš stále jsou skvělé.
    1.11.2011 13:41 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Jo, gnumeric vládne grafy a funkcemi, ale zas nemumí formátování.
    10.11.2011 16:45 lp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    1) záměna x a y : zaměním data nebo vyberu jiný typ grafu 2) vybrat osu y, formát osy, záložka umístění, protnout další osu v - konec
    11.11.2011 16:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Přílohy:
    Tak tedy ještě jednou: mám data, kdy potřebuju vykreslit souřadnice, tedy X-Y graf - viz zdroj.

    1) Jak mám dosáhnout u s/t diagramu, aby byl čas na vodorovné ose, aniž bych musel ručně prohazovat hodnoty X a Y v jednotlivých datových řadách?

    2) Jak mám Calcu říct, že hodnoty s u V/s diagramu jsou ve sloupci D? Kopírování a2:c8 někam vedle a zneviditělňování neberu, to je pracný a otravný workaround, šachování s hodnotami X a Y je úplně nepřijatelné.

    Prosím o ukázku na přiloženém .ods. ;-)
    1.11.2011 17:18 mp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    A lze pak uložit jako xls a zobrazit v excellu? Většina lidí, kterým něco posílám, používá MSoffice. A lze rozumně pracovat s logaritmickou stupnicí? A lze v grafu, který má na x ose datum, udělat rozdělení po měsících? Nic z toho se mi rozumně nepovedlo.
    1.11.2011 23:52 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Jak to, že u vás GUI LibreOffice vypadá tak pěkně. U mne to vždycky dopadne totálně rozbitým GUI, nefunkčními posuvníky a ošklivými panely.
    D.A.Tiger avatar 2.11.2011 09:53 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Tipuji, že vzhled je dán nastavením Gnome stylu a barevného schématu. Takže bych asi zkusil hledat příčinu tam. (I když nastavení Gnome v jiném prostředí není zrovna žádná sranda... )
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    3.11.2011 15:59 rumik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Když jsem prošel připomínky,tak jsem si dovolil vnésti také jednu (nebo téma k pokračování D8-) ). Může mi někdo nebo kdokoli jiný poradit, jak lze odečíst zpětně hodnoty numerické - pro kabelisty: na čárový graf najedu myší na čáru (mimo zadanou hodnotu!) a OBJEVÍ SE číslíčka pro "X" a "Y". Případnou odpověď lze i na arumik@seznam.cz. Díky.
    10.11.2011 16:40 lp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytváříme grafy v Calcu
    Dvojklik na graf, vyberu řadu, najedu myší nad bod řady a v obdélníčku vidím něco jako: datový bod 2, datová řada 1, hodnoty ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.