abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1085 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník
    Mé další desktopy

    Pracovní plocha
    Pracovní plocha


    Just white...
    Just white...

    KDE 4.1.2
    KDE 4.1.2

    Nejoblíbenější desktopy

    fluxbox, conky, adesklets
    fluxbox, conky, adesklets

    ntb>> debian lenny
    ntb>> debian lenny

    Nic
    Nic

    Rpg desktop
    Rpg desktop

    Když ho miluješ, není co řešit
    Když ho miluješ, není co řešit

     další »

    pracovni stroj

    pracovni stroj

    OpenSuSe 11.2, Fluxbox, Vim, moc

    agre | 16. 6. 2010 | Zhlédnuto: 1520× | Oblíbenost: 0

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kotyz avatar 16.6.2010 11:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    jo, MOC ted taky pouzivam. akorat mi nechce prehravat moduly ikdyz je zkompilovanej s libmodplug. a u mp3 ma problemy s cestinou v id3 (planuju vyresit odstranenim cestiny, protoze tohle sem uz opravoval mockrat a v kazdym prehravaci se to stejne ukazovalo pokazdy jinak). jinak me tesi ze zere 1% cpu a ram, ve srovnani treba s amarokem nebo clementine (rad zere pamet a nevraci ji) to je nebe a dudy. stejne sem je mel vzdycky minimalizovany v trayi, takze to fesny gui ani videt nebylo, takze MOC proste vladne. jeste by se siklo neco hezkyho na irc do konzole, protoze konversation i kvirc me uz lezou krkem ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2010 11:30 agre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    +1

    irssi ;)
    kotyz avatar 16.6.2010 13:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    zkousel sem weechat a irssi a nakonec vyhral weechat, protoze se mi ho povedlo rychlejs a snaz dostat do pouzitelnyho stavu nez irssi. ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 16.6.2010 13:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    Příloha:
    zatim takhle, ale ty barvy bych chtel krapet poladit jeste a mozna tam jeste pridat nejakej ten status bar nebo daco take ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2010 14:24 agre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    takhle sem uvazoval taky, ale pak jsem nakonec z weechatu presel na irsii a cejtil jsem se jako po prechodu z kde4 na fluxbox ;)
    16.6.2010 13:05 zozo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    moc som nikdy nedokopal k tomu aby scrobbloval, tak používam herrie
    last.fm/user/kingzozo
    kotyz avatar 16.6.2010 13:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    ja nescrobbluju vubec, ale vadi mi tam ty paznaky v nazvech, jinak bych na ty tagy uz nesahal ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2010 14:13 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    Příloha:
    A máš správne kódovanie ID tagov? U mňa to v moc funguje dobre, viď príloha.
    kotyz avatar 16.6.2010 16:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    Příloha:
    v tagach je bordel, nekde mam jen id3v1, nekde jen id3v2 a nekde oboji. u nekterejch to treba č nebo š napise spravne a u jinejch je misto toho é nebo tecka. v clementine to ty tagy ukazuje spravne i s cestinou a nikde sem zadny kodovani nenastavoval. pulku muziky mam taky otagovanou bez diakritiky a planuju na to prevest i ten zbytek. ono je to dany tim kdy a kde sem ty tagy delal, takze kdyz sem ted vyhrabal z druhyho disku nejaky stary mp3 tak je mam otagovany jinak nez ty co mam tady ...

    proste zavest do chaosu trochu rad. a prijde mi lehci odstranit diakritiku z tech co ji maji nez ji pridavat do tech co ji nemaji (a u tech co ji maji ji prevadet na unicode nebo buhvijaky cachry s tim delat). soubory mam taky pojmenovany bez diakritiky (z pochopitelnejch duvodu, skoda ze sem to tam nedelal uz driv, kdyz si ted vytahnu nejaky stary cd co sem palil jeste pod widlema a prekopiruju si z toho nejaky soubory (treba zrovna ty stary mp3 o kterejch sem uz ani nevedel ze je mam) tak to je samej ctverecek a paznak a musim to prejmenovavat, to me vzdycky dokaze tak nasrat, ze mam chut vratit se casem a zabit Husa driv nez tu diakritiku vymyslel).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2010 17:53 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    Ja som si to upratal pomocou EasyTagu a mám pokoj. Vie aj konverziu menzi kódovaniami a verziami ID3 tagov.
    16.6.2010 18:44 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    stary cd co sem palil jeste pod widlema a prekopiruju si z toho nejaky soubory [...] tak to je samej ctverecek a paznak
    Pri mountovani by mela jit zvolit znakova sada, ve ktery je to ulozeny, i kdyz by to melo byt standardne vsechno v UTF-8.

    Aaaa, tak to beru zpet. Zrovna si ctu Wikipedii (Joliet) a ten to koduje v UCS-2.

    V kazdem pripade ja bych rucne nic neprepisoval. Zjistil bych si u jednoho souboru, v jakem to je kodovani a pak bych na to poslal nejaky cstocs skript nebo neco takoveho.
    kotyz avatar 16.6.2010 19:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    cd vypaleny na linuxu prectu na win v pohode (tam mi to vypali dlouhy nazvy jako rock ridge i joliet takze to prectou oba systemy) ale obracene to nejde, cd vypaleny na win s dlouhyma nazvama a diakritikou se da precist zas jen na win. nastesti posledni takovy cd sem vypalil nekdy v roce 2006 (a krom archivu bestialniho rajcu a nejaky vlastni tvorby v mp3 tam nic cennyho neni) ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2010 18:54 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    mocp.png (5691 bytů)
    Wow! Ze by konecne nekdo, kdo umi optimalizovat obrazek? Je to jen klasicky png nebo jsi to procpal jeste necim (pngcrush)?
    kotyz avatar 16.6.2010 19:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    nicim, jak to vylezlo z ksnapshotu tak to sem davam. je to tam maly protoze tam sou velky jednobarevny plochy, to png komprimuje dobre. kdyby to byl screen desktopu na kterym mam jako tapetu jpeg - fotku tygra, tak to by melo pres mega, to bych nezkomprimoval. to bych to musel prevest na jpeg s q=90 a pohlidat si aby nebyl zaplej chroma subsampling (to dost mrvi barvy a nejvic to odnasi cervena) a ono by to od toho png nebylo skoro poznat.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2010 20:29 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    Povedal by som že to bolo na mňa ;-)

    K obrázku, prehnal som to cez pngnq (prevod na indexovú paletu, na tom obrázku je málo farieb) a zoptimalizoval cez pngout.
    kotyz avatar 16.6.2010 21:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    aha, jo, no, to mas asi pravdu :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2010 21:49 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Pngnq
    Je neuveritelny, co se da zobrazit "pitomyma" 256 barvama.
    kotyz avatar 16.6.2010 23:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pngnq
    pouziva to Floyd-Steinberg dithering? takhle sem si vyrabel 256 barevny bmp pro pouziti coby tapetu do starejch win, ktery umeli jenom bmp tapety ...

    dokonce sem mel v 3.11 tapetu z xp a vypadala skoro stejne jako original, jen pri blizsim pohledu bylo videt ze to asi bude mit krapet osizeny barvy ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.6.2010 00:17 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pngnq
    pouziva to Floyd-Steinberg dithering?
    Ano:

    Updates: May 2009: [...] Floyd Steinberg dithering.
    17.6.2010 16:00 Podchaljuzin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pracovni stroj
    ncmpc
    16.6.2010 14:17 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Programy na plose
    Takze to modry je MOC, ale co je to vpravo dole?

    A kde je zbytek toho desktopu napravo?
    16.6.2010 14:23 agre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programy na plose
    podivej se na to jeste jednou a poradne ;)
    16.6.2010 14:45 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programy na plose
    Oci si muzu vykoukat, ale podle me to porad vypada, jako kdyz v necem brouzda zdrojaky Tiny-MCE.
    16.6.2010 17:50 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Programy na plose
    A čo sa tak mrknúť do popisu desktopu. ;-)
    16.6.2010 18:49 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Vim
    Aha. Ja oteviral jen diskusi a tam se ten popis nezobrazuje :-)

    Tak ted me ale zajima, jak udelal ten strom v leve casti okna! Jdu to vygooglit.
    16.6.2010 18:58 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim & filesystem treeview
    Sakra, jak jsem ten vtreeexplorer mohl jen prehlednout? :-(
    17.6.2010 09:56 agre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vim & filesystem treeview
    jednodusse, zadnej takovej tam neni :) NERD tree ;)
    16.6.2010 14:48 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Modelka
    Uz jsem nekde ten obrazek te modelky videl. Myslel jsem, ze je to Miss Ruska, ale zkousel jsem ten obrazek znovu najit a nic se mi v rychlosti nepovedlo, takze jsem si to asi blbe zapamatoval. Kdo to tedy je?

    Vim, ze je to nekdo "slavny". Kdyz ne Miss Ruska, tak alespon v soucasnosti nejslavnejsi nebo nejbohatsi ruska modelka nebo tak neco.
    17.6.2010 08:22 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Modelka
    17.6.2010 09:58 agre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Modelka
    Netusim, tohle je sosnuty jako prostej obrazek odkudsi z netu a jen dany cerny pozadi....
    Amarok avatar 19.6.2010 14:17 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Modelka
    To je zrejme hodne vyretusovana Jenny McCarthy.
    GNUniverse - May the source be with you...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.