Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
no už sa mi to stalo povinosťou raz za čas sem prispieť nejakým tým screenshotom, aktualne môj itemDesktop
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 
             13.1.2022 22:36
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        13.1.2022 22:36
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
         13.1.2022 23:40
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        13.1.2022 23:40
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        ato jako vydržíš takový pozadí :O :O mam uplně problém nato zavostřit voči :O :O
 16.1.2022 03:45
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        16.1.2022 03:45
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        je to aliasingem se nato musí kliknout :O ;D
 19.1.2022 13:54
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
        19.1.2022 13:54
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
            
         
             21.1.2022 11:55
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        21.1.2022 11:55
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        aspoň tam nejsou takový ty rozmazaný kruhy :D
password_hash, která je na to určená. Ověření funguje tak, že klient pošle (v plaintextu) heslo a server ho ověří funkcí password_verify, která heslo znovu zahešuje a potom ověří to, že jsou heše stejné. Server potom nemusí heslo nikdy nikde ukládat přímo, stačí uložit pouze heš, ze kterého je téměř nemožné odvodit zpět heslo. A aby heslo nebylo zvenčí vidět, je spojení zabezpečeno např. TLS (tj. použitím HTTPS). Takovýto přístup je použitý i zde, na AbcLinuxu.
Jsou i jiné metody, které například eliminují nutnost heslo někam posílat, ale ty se na webu moc nepoužívají. (Pak máme ověření klientským certifikátem, one-time password, …)
Po ověření hesla je vhodné dát klientovi tzv. cookie („session ID“), která umožní ověření toho, že jde o přihlášeného uživatele, aby nebylo nutné znovu kontrolovat heslo. (Uložit heslo na klientovi a posílat ho při každé operaci možné je, ale ověření hesla je navrženo zpravidla tak aby trvalo poměrné dlouho.) Jedním z řešení je na serveru vygenerovat náhodné bajty a ty si uložit (do souboru nebo databáze). Jsou také poslány klientovi. Klient je potom posílá při každé operaci a server si ověří to, že je má zaznamenané. Odhlášení proběhne tak, že je záznam smazán ze serveru. Tento náhodný řetězec je v této chvíli víceméně heslem. Je nutné cookie ověřovat tak, aby doba porovnávání nezávisela na datech zaslaných klientem. (Můžete také použít například HMAC, ale stejně je nutné mít možnost zneplatnit uživatelovo session ID – říct klientovi, aby si smazal cookie nestačí.)
To že je systém single-user vůbec neznamená to, že nemusí probíhat žádné ověřování. I single-user systém můžete chránit heslem.
             1.2.2022 19:53
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        1.2.2022 19:53
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        :O :O mě jako nenapadlo žeto je nějaký uplně custom de :O :O