Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový
… více »Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.
Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.
Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.
… více »Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.
Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.
Dobrý den,
chci se zeptat, jestli má smysl si pořizovat LCD monitor, když používám různé emulátory a hraju na nich hry o různých rozlišeních. Jak moc to rozmazává obraz, když se to dá na fulscreen? A rozmaže to obraz i když to spustím v okně tu hru ? (fakt se omlouvám, ale nemám s LCD takové zkušenosti.)
Ale rozplizlý to je ne? I když to by mi tolik nevadilo, pač používám např. v dosboxu vyhlazování super2xsai. Ale už by mi to vadilo například u her co používají SVGA. To se mi na mojem monitoru zobrazuje např. hra Settlers 2 pěkně. Pěkná pixel art grafika. Ale na LCD ta SVGA už bude pravděpodobně rozmazaná. Můžeš poslat prosím nějaký screenshoty?
xterm
u s nastaveným konzolovým fontem a škálovat jej na 125 % – (odpovídá zobrazení 640×480 na 800×600) s různým nastavením interpolace (jako u novějších panelé) či úplně bez ní (na starých panelech). Ani jedno nebude tak dobré jako CRT monitor. (Pokud by byl zájem, můžu sem dát večer i nějaké fotky.)
Další věcí je poměr stran panelu. CRT má zpravidla 4:3, levné LCD panely mají 5:4 (1280×1024), 16:10 (1680×1050, 1440×900, 1280×800), 16:9 (1600×900), původní 4:3 je vidět málokdy, ale 1600×1200 by na ty staré hry bylo
kvůli poměru stran i za cenu vyšší investice nejvhodnější, v jiném případě bude obraz deformovaný nebo s pruhy po stranách.
Zájem o fotky je . Dík.
Tady jsou fotky:
Textový režim 720x400
X11/SDL 640x480x16, LTris
X11/Wine 640x480x16, StarCraft
Monitor je Benq FP202W (20" 1680x1050, TN) připojený přes D-SUB ke kartě Riva TNT2 Ultra. Vyhlazování provádí panel, nastavení pro něj v nabídce není.
No ten starcraft vypadá děsně . Teď jde o to jestli to je tím foťákem nebo fakt tím rozpliznutím. Menší rozlišení by na tom bylo předpokládám ještě hůř.
Bože já snad zůstanu u CRTčka 17palcovýho co mám. žádnýho známýho v shopu nemám :-/. Navíc bych taky chtěl barevnou stálost a ne takovej LCD jakej mám v práci, kde se barvy mění podle toho kde na obrazovce se nachází. To pak člověk ani nemůže nic kreslit v gimpu nebo inscapu . Ty LCDčka sou prostě kancelářský monitory. Už by měli vymyslet sakra novou technologii.
Zůstaň. Mám podobné "postižení" jako ty a svému CRT začnu nejspíš v brzké době přinášet krvavé oběti, aby mi ještě pár let vydržel...
Zůstanu. Rozhodnuto. Hned jak přijdu z práce, tak to označím jako vyřešené. Holt si budu muset počkat na lepší technologii. LED LCD asi taky nebude to pravé.
Nejakého kámoša nemáš, u ktorého by si si to skúsil? Možno by si bol prekvapený.
Překvapený bych byl pokud by to LCD umělo technologii S-PVA nebo jak to je, ale takový LCD i dneska stojí 20 000,-. Já mám na monitor tak 5000,- kč.
Většina monitorů od Eizo, kromě modelů s TN (i ty jsou u Eizo slušné) se hodí na základní grafickou práci. Já mám 17" FlexScan L568, v roce 2006 jsem za něj dal už jen 12000Kč, obdobné modely dnes stojí dokonce tak 7000 - 8000Kč. Jsou to S-PVA, pouze 10bit gama, nemají šestiosé barvy. Ale na základní práci s fotkami stačí.
Tiskni
Sdílej: