Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Linux amd64 2.6.15-gentoo-r7 #1 Sat Apr 29 22:48:10 CEST 2006 x86_64 AMD Athlon(tm) 64 Processor 3800+ AuthenticAMD GNU/Linux Vsechno jede perfektne az na Quake3, takze .. Spustim Quake3 (normalne bez jakychkoli parametru a prikazu), quake3 se spusti ale nejde zvuk .. Pripojim se nebo vytvorim hru a hraju bez zvuku ale bez problemu .. Ted kdyz chci hrat i se zvukem musim kazde hre pouzivajici OSS pripsat prikaz echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss && echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss && et << To bylo pro Enemy Terrirotory,ktery mi jede v pohode .. U quake3 staci prepsat et na quake3 .. Takze kdyz s timto prikazem spustim quake3 zvuk mi jde dobre .. V menu muzu nastavovat jakkoli a zvuk porad jde .. Ale jakmile se chci pripojit na server tak asi 1s co se obevim ve hre to zatuhne .. A musim vypnout proces tim ze stisknu treba CTRL+ALT+F1 a pak proces vypnu .. Takze problem bude ve zvuku ci nastaveni hry .. Podotykam ze uplne to stejne mi delalo s Mandrivou 2006 (32bit).. Zvukova karta je AC'97 Audio Controller (rev a1) > nVidia .. Kazdopadne nechapu jakto ze mi ET jede bez problemu a Quake3 (na stejnem enginu) mi zatuhne .. Dekuji za kazdou radu
emerge quake3 (ze zdrojáků).
Tiskni
Sdílej: