Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
/proc/self/exe
ukazuje na aktuální binárku...
#include <limits.h> #include <stdio.h> #include <string.h> #include <unistd.h> /* Finds the path containing the currently running program executable. The path is placed into BUFFER, which is of length LEN. Returns the number of characters in the path, or -1 on error. */ size_t get_executable_path (char* buffer, size_t len) { char* path_end; /* Read the target of /proc/self/exe. */ if (readlink ("/proc/self/exe", buffer, len) <= 0) return -1; /* Find the last occurrence of a forward slash, the path separator. */ path_end = strrchr (buffer, '/'); if (path_end == NULL) return -1; /* Advance to the character past the last slash. */ ++path_end; /* Obtain the directory containing the program by truncating the path after the last slash. */ *path_end = '\0'; /* The length of the path is the number of characters up through the last slash. */ return (size_t) (path_end - buffer); } int main () { char path[PATH_MAX]; get_executable_path (path, sizeof (path)); printf ("this program is in the directory %s\n", path); return 0; }
strrchr
na bufferu hned po readlink
? Mě se to nezdá:
readlink() does not append a null byte to buf.
int main(int argc, char* argv[]) { printf("%s\n", argv[0]) return 0; }
#include <libgen.h> int main(int argc, char* argv[]) { printf("%s\n", dirname(argv[0])) return 0; }argv[0] mi připadá mnohem portabilnější než /proc (který třeba nemusí být ani na všech Linuxových instalacích, o jiných unix-like OS či win/dos ani nemluvě).
#include <stdio.h> int main(int argc,char** argv) { int i; for(i=0;i<argc;i++) printf("ARG %d: %s\n", i, argv[i]); return 0; }
lubos@ares ~ $ ./test ARG 0: ./testTomu říkáte absolutní cesta?
$0
na funkční cestu k němu.
/proc/self/exe
.
Navíc je potřeba mít na paměti, že na otázku "ve kterém adresáři se nachází tento soubor" nemusí být jednoznačná odpověď nebo dokonce může odpověď znít "v žádném"…
PATH
, jen jménem, bude v argv[0]
jen to jméno.
Tiskni
Sdílej: