abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:44 | Zajímavý článek

    Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.

    |🇵🇸 | Komentářů: 27
    včera 04:55 | Zajímavý software

    Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.12. 12:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    12.12. 04:33 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 03:55 | Nová verze

    Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 03:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.12. 01:33 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    11.12. 18:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.12. 17:44 | Nová verze

    U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.

    Martin Tůma | Komentářů: 21
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (23%)
     (14%)
     (24%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 463 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    3.1.2003 17:51 Lukáš MATELA | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Dobrý článek
    Dík autorovi. Dobrý článek.
    Něco existuje i v tutorialu ke qt3 (v SuSE 8.0). Prohlížel jsem to i tam, ale nevěděl jsem jak zdrojáky přeložit.
    Teď jsem to zkoušel podle článku a narazil jsem na problém:
    g++ -c -I/opt/kde3/include -I/usr/lib/qt-3.0.3/include -fno-rtti khello.cpp
    po zadání tohoto příkazu jsem dostal oznámení:
    khello.cpp: In function `int main(int, char **)':
    khello.cpp:5: parse error before character 0240
    Poradí mi někdo co s tím?
    3.1.2003 19:47 L.Lunak
    Rozbalit Rozbalit vše re: Dobrý článek
    Ten character 0240 je kvuli nepovedenemu copy&paste z browseru, dostaly se do souboru znaky, ktere se gcc asi nelibi. Jinak jeste ke clanku: - to druhe URL je http://developer.kde.org, bez 'www.'. - to " w->setGeometry(100, 100, 200, 100);" se hodi tak akorat do tutorialu, nastavovat explicitne pozici okna, to se nedela (takhle treba window manager nepouzije vlastni rozum na to, kam to okno umistnit)
    4.1.2003 11:48 Lukáš MATELA | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše re: Dobrý článek
    Super, moc dík, bylo to přesně ono. Už to jde
    egg avatar 3.1.2003 17:56 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše k cemu je MOC?
    Fajn clanek, diky za nej! :-) Co presne dela ten program MOC? Proc nestaci v khello.cpp includovat khello.h?
    3.1.2003 18:19 Tomáš Bláha
    Rozbalit Rozbalit vše k cemu je MOC?
    Meta Object Compiler umožňuje používání některých přídavků k c++. Jedná se o signály a sloty, RTTI a meziobjektovou komunikaci. Podrobněji popsáno to je na http://doc.trolltech.com/3.0/moc.html
    egg avatar 3.1.2003 18:34 egg | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše k cemu je MOC?
    Diky. Asi se jeste podivam dovnitr toho .moc, abych vedel, na jake konstrukce C++ se ty signaly a sloty prevadi. Protoze vystup metacompileru stejne ve finale kompiluje g++.
    4.1.2003 11:56 Lukáš MATELA | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše A ještě jeden dotaz
    Připoužití příkazu:
    g++ -L/opt/kde3/include/ -lkdeui -lkdecore -ldl -o khello khello.o
    mi to nahlásí:
    /usr/i486-suse-linux/bin/ld: cannot find -lkdeui
    collect2: ld returned 1 exit status
    A totéž udělá pro -lkdecore, když přepínač -lkdeui vypnu. Díval jsem se do helpu i manuálových stránek k programu g++ a žádný takový přepínač tam nemám. Nevíte někdo v čem je tentokrát problém. Předem dík za radu
    4.1.2003 18:07 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše A ještě jeden dotaz
    mam pocit, ze -lxxxx hovori, ake kniznice budu potrebne ku kompilacii... mali by sa nachadzat v adresari -Lyyyyy (teda v tvojom pripade /opt/kde3/include/, aj ked autor clanku pouzival inu cestu, zavisi na distribucii). Skus sa tam pozriem, ci tam budes mat nieco ako libkdeui resp libkdecore (myslim, ze by sa mali volat takto). Ak nie, pouzi inu cestu... v manualovych strankach ku g++ by si mal hladat prepinac -lXXXX a nie konkretne -lkdeui ale vsetko co som napisal ber s rezervou, nie som si vobec isty...
    5.1.2003 01:09 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše A ještě jeden dotaz
    Klidně bez rezervy. -lfoo option udává, že se to má slinkovat s knihovnou foo, což je buď libfoo.a při statickém linkování, nebo libfoo.so.cosi.kdesi při dynamickém (běžnější). -Lsomedir udává, že se knihovny mají hledat v adresáři somedir. Kde se libkdegui.* a libkdecore.* nachází na vašem systému, to asi nejlíp víte sám. U obou závisí na pořadí, a vůbec. Spousta knihoven má *-config, který vám ty správné optiony pro danou instanci umí vypsat, jak je to u KDE a Qt, to nevím (kde-config je něco úplně jiného).
    6.1.2003 13:09 L.Lunak
    Rozbalit Rozbalit vše re: A ještě jeden dotaz
    Mozna by nebylo od veci zkusit to psat v KDevelopu, ten by se mel o takove veci postarat (vytvori sam Makefile atd.). Jinak pro rucni prekladani se mi osobne osvedcil nasledujici skript: g++ -pipe -Wall -pedantic -I$QTDIR/include -I$KDEDIR/include -L$QTDIR/lib -L$KDEDIR/lib -I/usr/X11R6/include -L/usr/X11R6/lib $CXXFLAGS -Wl,--rpath -Wl,$KDEDIR/lib -Wl,--rpath -Wl,$QTDIR/lib $* Kdyz se pojmenuje treba 'kcc', tak ten prikaz se da napsat jen jako 'kcc -lkdeui -lkdecore -ldl -o khello khello.o' a ten skript vsechny cesty najde, at uz je ten system jakykoliv (pokud jsou spravne nastavene $KDEDIR a $QTDIR, pokud ne, tak je treba je nastavit, $KDEDIR byva obvykle bud /opt/kde3 nebo /usr, $QTDIR je obvykle /usr/lib/qt3.
    6.1.2003 17:02 Ondrej Krsko | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše re: A ještě jeden dotaz(KDevelop)
    Ahoj, postupne (v dalsich dieloch) prejdem na KDevelop. Zacal som takto od zaciatku, aby vsetci videli "az do hlbky" a pochopili aj tie veci, ktore KDevelop robi sam.
    Uz to tady sice nekdo zminoval, ale pridam. Pokud tento clanek nekoho zaujal, tak mu musim doporucit tutorial ke knihovne qt. Kdyz jsem ho zkousel ja (cca 3 roky zpatky), tak byl vynikajici (jakoz i cela dokumentace ke qt). I kdyz jsem tehdy sotva rozumel c++ (a myslel si, ze ma smysl v tom jazyku neco delat;-)), tak se z toho dalo hodne naucit.
    8.2.2003 23:29 NasaK
    Rozbalit Rozbalit vše no a čo
    Neviem ako vy ale mne to vypada byt velmi zlozite asi zostanem pri KYLIXe !!!! PS:nic v zlom!!!!
    21.2.2003 19:31 mp
    Rozbalit Rozbalit vše no a čo
    Mne pripada Kylix moc zlozity, no co, ostanem pri Vicku a autotools ;) Nic v zlom.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.