abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 410 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Xlib XResizeWindow

    Blackhex avatar 8.2.2005 19:20 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Xlib XResizeWindow
    Přečteno: 363×
    Zdravim. Tenhle dotaz bude sice trochu moc specificky, ale doufam, ze se najde nekdo, kdo bude znat odpoved. Kdyz vytvorim okno treba takhle:
    win_id = XCreateSimpleWindow(display, parent_id, 0, 0, DEFAULT_WIDTH, DEFAULT_HEIGHT, 0,
      BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
    
    a pak pomoci mysi nebo programove funkcemi XResizeWindow nebo XConfigureWindow menim velikost, tak v okne zustane bily obdelnik s velikosti puvodniho okna a cerne okraje, kreslit lze pouze do tohoto obdelniku. Vypada to jako by se se zmenou velikosti okna nemenila velikost plochy, do ktere lze kreslit. Tohleto dela i kdyz vytvorim normalni okno nebo i kdyz vytvorim GLX kontext a vykresluju do okna OpenGL scenu nebo kdyz okno vytvorim pomoci XCreateWindow.

    Budu rad i za pripadne napady nebo rady i kdyz presne nebudete vedet v cem to je.
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ

    Odpovědi

    8.2.2005 20:21 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Tohle mi funguje, zvětší okno a vykreslí dvakrát větší křížek:
    #include <unistd.h>
    #include <X11/Xlib.h>
    
    main(int argc,char * argv[] )
    {
    	XEvent mapev;
    	Display *dpy;
    	Window win;
    	GC gc;
    
    	dpy = XOpenDisplay(0);
    	win = XCreateSimpleWindow(dpy, DefaultRootWindow(dpy), 0, 0,
    				     100, 100, 0, 0, 0);
    	XSelectInput(dpy, win, StructureNotifyMask);
    	XMapWindow(dpy, win);
    	do {
    		XNextEvent(dpy, &mapev);
    	} while (mapev.type != MapNotify);
    	gc = XCreateGC(dpy, win, 0, 0);
    	XSetForeground(dpy, gc,  WhitePixel(dpy, DefaultScreen(dpy)));
    	
    	/* sqrt(2)*100px cary: / */
    	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 100, 100, 0);
    	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 100, 100);
    	XFlush(dpy);
    	sleep(2);
    	
    	
    	/* resize  */
    	XResizeWindow(dpy, win, 200, 200);
    	XFlush(dpy);
    	
    	/* sqrt(2)*100px cary */
    	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 200, 200, 0);
    	XDrawLine(dpy, win, gc, 0, 0, 200, 200);
    	XFlush(dpy);
    	sleep(2);
    
    	return 0;
    }
    
    Takže by to chtělo ukázku kódu, který nefunguje.
    8.2.2005 20:23 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Blbý copy-n-paste, ten třetí komentář má být
    /* sqrt(2)*200px cary */
    
    Blackhex avatar 8.2.2005 21:33 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Tady je vytazek z toho co mam, co nefunguje:
    #include unistd.h
    #include X11/Xlib.h
    
    main(int argc,char * argv[]
    {
      Display * display;
      Window win_id;
      int screen;
      GC gc;
      long event_mask;
      XEvent event;
    
      display = XOpenDisplay(0);
      screen = DefaultScreen(display);
    
      win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, 100, 100, 0,
        BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
      
      event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask;
      XSelectInput(display, win_id, event_mask);
    
      XMapWindow(display, win_id); 
      do
      {
        XNextEvent(display, &event);
      }
      while (event.type != MapNotify);
      gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0);
    
      XResizeWindow(display, win_id, 400, 400);
      XFlush(display);
    
      while (1)
      {
        while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event))
        {
          switch (event.type)
          {
            case ResizeRequest:
            {
              printf("widht: %d height %d\n", event.xresizerequest.width,
               event.xresizerequest.height);
            }
          }
        }
        XFlush(display);  
      }
      return 0;
    }
    
    Mimochodem co dela tahle cast?:
    do
    {
      XNextEvent(display, &event);
    }
    while (event.type != MapNotify);
    
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
    8.2.2005 21:52 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Vždyť tam nic nevykresluješ, tak co se divíš? Zkus poslat jakékoliv X aplikaci SIGSTOP nebo SIGSTP a změň jí velikost okna.

    Ta smyčka čeká, až se to okno namapuje, jinak by X server zahazoval požadavky na vykreslování (které tam stejně nemáš).
    Blackhex avatar 8.2.2005 22:19 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    No to by to vysvetlovalo, akorat nevim, kde to vykreslovani mam napsat. Zatim to mam napsane takhle:
    #include unistd.h
    #include X11/Xlib.h
    
    main(int argc,char * argv[] )
    {
      Display * display;
      Window win_id;
      int screen;
      GC gc;
      long event_mask;
      XEvent event;
     
      int width = 100;
      int height = 100;
    
      display = XOpenDisplay(0);
      screen = DefaultScreen(display);
    
      win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0,
        BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
      
      event_mask = ResizeRedirectMask | StructureNotifyMask;
      XSelectInput(display, win_id, event_mask);
    
      XMapWindow(display, win_id); 
      do
      {
        XNextEvent(display, &event);
      }
      while (event.type != MapNotify);
      gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0);
    
      XResizeWindow(display, win_id, 400, 400);
      XFlush(display);
    
      while (1)
      {
        while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event))
        {
          switch (event.type) // jaka je ziskana zprava
          {
            case ResizeRequest: // externi zmena velikosti okna
            {
              width = event.xresizerequest.width;	
              height = event.xresizerequest.height;
              printf("widht: %d height %d\n", width, height);       
            }
          }
    
          XSetForeground(display, gc,  BlackPixel(display, screen));
          XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0);
          XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height);
          XFlush(display);  
        }
      }
      return 0;
    }
    
    akorat misto GC je GLXContext a misto kresleni uhlopricek je kresleni sceny. Ta se vykresluje normalne, ale pouze do obdelniku o puvodni velikosti okna. S Xlib zacinam a nevsimnul jsem si, ze by existovala nejaka obsluha udalosti Paint jako je tomu v GLUT.
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
    8.2.2005 23:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    ResizeRedirectMask a událost ResizeRequest jsou pro window manager (dostane ji, když ty zavoláš XResizeWindow() a musí to okno pak změnit sám).

    Co potřebuješ odchytávat je ConfigureNotify, kterou ti server už posílá díky XSelectInput(display, win_id, StructureNotifyMask). event.type pak testuj na ConfigureNotify a rozměry si přečti z event.xconfigure (nezapomeň změnit tohle, je tam union a jednotlivé struktury jsou kompatibilní tak v prvních čtyřech členech).

    Obsluha překreslování viz man XExposeEvent.
    S Xlib zacinam
    Xlib potřebuješ, leda pokud si píšeš vlastní GUI toolkit nebo window manager, nebo pokud hackuješ ty stávající. Takže Xlib nejspíš nepotřebuješ ;-)
    Blackhex avatar 9.2.2005 00:02 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Tak jsem to prepsal takhle:
    #include unistd.h
    #include X11/Xlib.h
    
    main(int argc,char * argv[] )
    {
      Display * display;
      Window win_id;
      int screen;
      GC gc;
      long event_mask;
      XEvent event;
     
      int width = 100;
      int height = 100;
    
      display = XOpenDisplay(0);
      screen = DefaultScreen(display);
    
      win_id = XCreateSimpleWindow(display, RootWindow(display, screen), 0, 0, width, height, 0,
        BlackPixel(display, screen), WhitePixel(display, screen));
      
      event_mask = StructureNotifyMask | ExposureMask;
      XSelectInput(display, win_id, event_mask);
    
      XMapWindow(display, win_id); 
      do
      {
        XNextEvent(display, &event);
      }
      while (event.type != MapNotify);
      gc = XCreateGC(display, win_id, 0, 0);
    
      XResizeWindow(display, win_id, 400, 400);
      XFlush(display);
    
      while (1)
      {
        while (XCheckWindowEvent(display, win_id, event_mask, &event))
        {
          switch (event.type) // jaka je ziskana zprava
          {
            case ConfigureNotify:
            {
              width = event.xconfigure.width;	
              height = event.xconfigure.height;
              printf("widht: %d height %d\n", width, height);    
            }
            break;
            case Expose: // externi zmena velikosti okna
            {
              XSetForeground(display, gc,  WhitePixel(display, screen));
              XDrawLine(display, win_id, gc, 0, height, width, 0);
              XDrawLine(display, win_id, gc, 0, 0, width, height);
              XFlush(display);  
            }
    	break;
          }
        }
      }
      return 0;
    }
    
    Nefungovalo to do te doby nez jsem smazal z event_mask ResizeRedirectMask. Pokud to predpokladam spravne, tak chyba byla asi v tom ze tim, ze tam byla zadost o ResizeRequest zpravy jsem si musel napsat vlastni obsluhu zmeny velikosti okna, nebo jeho graficke casti nebo tak nejak. Mam pravdu?.

    No prave, ze si ten vlastni GUI toolkit na OpenGL pisu. Drive jsem ho psal pod GLUT, ale zjistil jsem ze se pod Linuxem a Windows chova trochu jinak a ze ma nektere dost neprijemne vlastnosti, tak to tedka pisu rovnou pod Xlib.
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ
    9.2.2005 15:56 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Tak teď už to aspoň něco dělá, když nebudeš kreslit bílé čáry na bílé pozadí, bude možná i něco vidět ;-)

    Pár věcí:

    V event loop (překlad??) se musíš nějak zablokovat, jinak spotřebuješ 100% cpu času. Konkrétně tady použij XWindowEvent() místo XCheckWindowEvent().

    Pokud má uživatel ve wm nastavenou plynulou změnu velikosti oken (dneska kdekdo), tak ti těch ConfigureNotify a Expose událostí při změně velikosti přijde hodně, pokud budeš pokaždé překreslovat celé okno, bude to pomalé.

    U Expose události máš v event.xexpose.{x,y,width,height} rozměry oblasti, kterou máš překreslit, když budeš překreslovat natvrdo celé okno a uživatel ti přes něj přejede jiným oknem, zase to bude pomalé. Odstrašující příklad jak se to nemá dělat je MagicPoint.
    Blackhex avatar 9.2.2005 20:17 Blackhex | skóre: 16 | Brno, Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Xlib XResizeWindow
    Jasne to jsou veci, ktere si uvedomuju, ale zatim je nemusim resit. Zatim delam zakladni framework pro vykreslovani OpenGL sceny a tam se stejne vykresluje v pres celou plochu a neustale dokola bez cekani. Na tyhle veci budu myslet az to budu rozsirovat na ten GUI toolkit a budu implementovat tlacika panely a tak podobne. Posledni vec, co mi zbyva vyresit je ze mi scena pri zmene velikosti okna problikava. Puvodne se to jeste vykreslovalo se zpozdenim protoze doba vykresleni sceny je vyrazne delsi nez doba mezi prichody dvou ConfigureNotify udalosti. To jsem vyresil tak, ze nez zacnu vykreslovat scenu odsranim z fronty udalosti vsechny udalosti ConfigureNotify az na posledni a pak reaguju na tu posledni. Kdyz jsem na to pouzival XSync tak to delalo ruzne blbosti, protoze se vyprazdnila cela fronta i s udalostmi, na ktere se reagovat melo. Nicmene problikavani zustalo, nejaky napad jak to vyresit?

    BTW: Prubezne diky za vsechny podmetne rady.
    المفتاح المستعمل ﻻ يصدأ

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.