abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: Aurox a zase openGL (TNT2)

    11.3.2005 14:12 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Aurox a zase openGL (TNT2)
    Přečteno: 192×
    Dobrý den konečně se mi podařilo nainstalovat drivery na TNT2 a myslím, že mi nejde openGL.
    glxgears
    
    Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
    
    glxgears: Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual.
    
    Hledal jsem tu na abíčku a nenašel jsem nic srozumitelného jak to spustit. Prosím o radu jak to spustit, nebo kde a jak to nakonfigurovat aby to běhalo.

    Aurox 10.1, Celer 600, 128MB, Rive TNT2 Vanta 32MB

    Předem díky za nějakou radu.

    PS:Jest-li jsem někde něco přehlídl tak please no flame
    Učený člověk na zem nespadl.

    Odpovědi

    11.3.2005 14:36 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Stáhnout ovladače od nvidie a postupovat podle návodů tamtéž případně vyhledat zde nvidia a najdete hromadu rad.
    11.3.2005 14:37 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Nechybi ti v xorg.conf radek

    Load "glx"

    ??
    11.3.2005 15:54 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tady posilam xorg.config
    Section "ServerLayout"
    Identifier "single head configuration"
    Screen 0 "Screen0" 0 0
    InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
    InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
    EndSection

    Section "Files"
    # RgbPath is the location of the RGB database. Note, this is the name
    of the
    # file minus the extension (like ".txt" or ".db"). There is normally
    # no need to change the default.
    # Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated
    together)
    # By default, Red Hat 6.0 and later now use a font server independent
    of
    # the X server to render fonts.
    RgbPath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"

    Neviznám se v tom moc dobře, ale ten radek tam je. Mozna je chyba někde jinde? FontPath "unix/:7100"
    EndSection

    Section "Module"
    Load "dbe"
    Load "extmod"
    Load "fbdevhw"
    Load "glx"
    Load "record"
    Load "freetype"
    Load "type1"
    Load "dri"
    EndSection
    Section "InputDevice"
    # Specify which keyboard LEDs can be user-controlled (eg, with
    xset(1))
    # Option "Xleds" "1 2 3"
    # To disable the XKEYBOARD extension, uncomment XkbDisable.
    # Option "XkbDisable"
    # To customise the XKB settings to suit your keyboard, modify the
    # lines below (which are the defaults). For example, for a non-U.S.
    # keyboard, you will probably want to use:
    # Option "XkbModel" "pc102"
    # If you have a US Microsoft Natural keyboard, you can use:
    # Option "XkbModel" "microsoft"
    #
    # Then to change the language, change the Layout setting.
    # For example, a german layout can be obtained with:
    # Option "XkbLayout" "de"
    # or:
    # Option "XkbLayout" "de"
    # Option "XkbVariant" "nodeadkeys"
    #
    # If you'd like to switch the positions of your capslock and
    # control keys, use:
    # Option "XkbOptions" "ctrl:swapcaps"
    # Or if you just want both to be control, use:
    # Option "XkbOptions" "ctrl:nocaps"
    #
    Identifier "Keyboard0"
    Driver "kbd"
    Option "XkbModel" "pc105"
    Option "XkbLayout" "us"
    EndSection

    Section "InputDevice"
    Identifier "Mouse0"
    Driver "mouse"
    Option "Protocol" "IMPS/2"
    Option "Device" "/dev/input/mice"
    Option "ZAxisMapping" "4 5"
    Option "Emulate3Buttons" "yes"
    EndSection

    Section "Monitor"
    Identifier "Monitor0"
    VendorName "Monitor Vendor"
    ModelName "ADI M700"
    DisplaySize 320 240
    HorizSync 30.0 - 70.0
    VertRefresh 50.0 - 160.0
    Option "dpms"
    EndSection

    Section "Device"
    Identifier "Videocard0"
    Driver "nv"
    VendorName "Videocard vendor"
    BoardName "RIVA TNT2"
    EndSection

    Section "Screen"
    Identifier "Screen0"
    Device "Videocard0"
    Monitor "Monitor0"
    DefaultDepth 24
    SubSection "Display"
    Viewport 0 0
    Depth 16
    Modes "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    SubSection "Display"
    Viewport 0 0
    Depth 24
    Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    EndSection

    Section "DRI"
    Group 0
    Mode 0666
    EndSection
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 16:44 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Jake pouzivas ovladace? Jaderne, nebo binarni NVIDIA? Jestli nvidia, tak vymazat Load "dri" a zmenit Driver "nv" na "nvidia"
    11.3.2005 16:49 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Dik prave jsem se docetl o tom dri ale o tom nv a nvidia tam pisou ze to mam prave prepsat z nvidia na nv.

    Ale zkusim. :-)
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 17:04 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tak jsem změnil to nv na nvidia a viděl jsem jen LOGO a nic jsem nemohl dělat. Ale řešení jsem už někde viděl tak se po něm ještě zkusím podívat.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 17:31 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    nemas tam treba zaplej framebuffer? distribucni jadra ho maji vetsinou zkompilovanej, ale nvidia si s nim moc nerozumi. Co rika /var/log/Xorg.0.log ?
    11.3.2005 19:22 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tam problém nebyl jak jsem popsal níže vyřešil jsem to staršíma driverama. Ale ještě jeden takový dotaz bych měl někde jsem tu četl že glxgears ma ukazovat 120FPS a mě ukazuje 80FPS. Je to mojí sestavou nebo čím? Prosím alespoň o nějaké vysvětlení. Díky. Jinak to šlape v poho.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 17:27 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Hmm tak nic pridal jsem řádek:
    Option "NoLogo" "true"
    A stejně prd. Obrazovka černá a na ní jen kurzor myši který při posunu nechává stopy.

    Takže zatím jedu jen s nv driverama.

    Nevíte co s tím? Já už né.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 19:17 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tak jsem to vyřešil staršíma ovladačema myslím 5336? nejsem si uplně jist ach jo ta paměť(Potřeboval bych upgrade:-)).

    Takže pro schrnutí řešení TNT2 : Nainstalovat drivery starší než 6xxx.

    Potom zeditovat soubor /etc/X11/xorg.config takto:

    Smazat
    load "dri"
    v sekci Module

    pak nahradit v sekci Device
    nv
    za
    nvidia
    a doplnit do této samé sekce
    Option "NoLogo" "true"
    PS : Snad to někomu pomůže.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 19:21 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Vyházet moduly co tam nemají co dělat.
    Section "Module"
    	Load  "dbe"
    	Load  "extmod"
    #	Load  "fbdevhw"
    	Load  "glx"
    #	Load  "record"
    	Load  "freetype"
    	Load  "type1"
    EndSection
    
    Section "Device"
    	Identifier  "Videocard0"
    	Driver      "nvidia"
    #	Driver      "nv"
    	VendorName  "Videocard vendor"
    	BoardName   "NVIDIA GeForce 4 (generic)"
    	Option	"NoLogo"
    EndSection
    
    Upravte to podle tohoto moduly nechat pouze dbe, extmod, glx, freetype, type1 a ovladač nvidia.
    11.3.2005 19:27 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Ten driver jsem davno vyhodil, ale co jsou zac ty
    #	Load  "fbdevhw"
    #	Load  "record"
    Prosím alespoň o stučný popisek. Díky
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 20:52 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Ty se nepoužívají proto tam je # na začátku co přesně dělají nemám zdání a ani jsem po tom nepátral prostě s těmi moduly to nechodí.
    14.3.2005 11:50 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Měl bych ještě jeden dotaz.

    Jak mám rozchodit SBA o kterým mi píše tučňák v /proc/driver/nvidia/***,

    že ho mám i ta karta ho má, ale je Disabled.

    Dík za odpověď.
    Učený člověk na zem nespadl.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.