abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    5.5. 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 125 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: Aurox a zase openGL (TNT2)

    11.3.2005 14:12 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Aurox a zase openGL (TNT2)
    Přečteno: 163×
    Dobrý den konečně se mi podařilo nainstalovat drivery na TNT2 a myslím, že mi nejde openGL.
    glxgears
    
    Xlib:  extension "GLX" missing on display ":0.0".
    
    glxgears: Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual.
    
    Hledal jsem tu na abíčku a nenašel jsem nic srozumitelného jak to spustit. Prosím o radu jak to spustit, nebo kde a jak to nakonfigurovat aby to běhalo.

    Aurox 10.1, Celer 600, 128MB, Rive TNT2 Vanta 32MB

    Předem díky za nějakou radu.

    PS:Jest-li jsem někde něco přehlídl tak please no flame
    Učený člověk na zem nespadl.

    Odpovědi

    11.3.2005 14:36 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Stáhnout ovladače od nvidie a postupovat podle návodů tamtéž případně vyhledat zde nvidia a najdete hromadu rad.
    11.3.2005 14:37 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Nechybi ti v xorg.conf radek

    Load "glx"

    ??
    11.3.2005 15:54 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tady posilam xorg.config
    Section "ServerLayout"
    Identifier "single head configuration"
    Screen 0 "Screen0" 0 0
    InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
    InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
    EndSection

    Section "Files"
    # RgbPath is the location of the RGB database. Note, this is the name
    of the
    # file minus the extension (like ".txt" or ".db"). There is normally
    # no need to change the default.
    # Multiple FontPath entries are allowed (they are concatenated
    together)
    # By default, Red Hat 6.0 and later now use a font server independent
    of
    # the X server to render fonts.
    RgbPath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"

    Neviznám se v tom moc dobře, ale ten radek tam je. Mozna je chyba někde jinde? FontPath "unix/:7100"
    EndSection

    Section "Module"
    Load "dbe"
    Load "extmod"
    Load "fbdevhw"
    Load "glx"
    Load "record"
    Load "freetype"
    Load "type1"
    Load "dri"
    EndSection
    Section "InputDevice"
    # Specify which keyboard LEDs can be user-controlled (eg, with
    xset(1))
    # Option "Xleds" "1 2 3"
    # To disable the XKEYBOARD extension, uncomment XkbDisable.
    # Option "XkbDisable"
    # To customise the XKB settings to suit your keyboard, modify the
    # lines below (which are the defaults). For example, for a non-U.S.
    # keyboard, you will probably want to use:
    # Option "XkbModel" "pc102"
    # If you have a US Microsoft Natural keyboard, you can use:
    # Option "XkbModel" "microsoft"
    #
    # Then to change the language, change the Layout setting.
    # For example, a german layout can be obtained with:
    # Option "XkbLayout" "de"
    # or:
    # Option "XkbLayout" "de"
    # Option "XkbVariant" "nodeadkeys"
    #
    # If you'd like to switch the positions of your capslock and
    # control keys, use:
    # Option "XkbOptions" "ctrl:swapcaps"
    # Or if you just want both to be control, use:
    # Option "XkbOptions" "ctrl:nocaps"
    #
    Identifier "Keyboard0"
    Driver "kbd"
    Option "XkbModel" "pc105"
    Option "XkbLayout" "us"
    EndSection

    Section "InputDevice"
    Identifier "Mouse0"
    Driver "mouse"
    Option "Protocol" "IMPS/2"
    Option "Device" "/dev/input/mice"
    Option "ZAxisMapping" "4 5"
    Option "Emulate3Buttons" "yes"
    EndSection

    Section "Monitor"
    Identifier "Monitor0"
    VendorName "Monitor Vendor"
    ModelName "ADI M700"
    DisplaySize 320 240
    HorizSync 30.0 - 70.0
    VertRefresh 50.0 - 160.0
    Option "dpms"
    EndSection

    Section "Device"
    Identifier "Videocard0"
    Driver "nv"
    VendorName "Videocard vendor"
    BoardName "RIVA TNT2"
    EndSection

    Section "Screen"
    Identifier "Screen0"
    Device "Videocard0"
    Monitor "Monitor0"
    DefaultDepth 24
    SubSection "Display"
    Viewport 0 0
    Depth 16
    Modes "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    SubSection "Display"
    Viewport 0 0
    Depth 24
    Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    EndSection

    Section "DRI"
    Group 0
    Mode 0666
    EndSection
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 16:44 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Jake pouzivas ovladace? Jaderne, nebo binarni NVIDIA? Jestli nvidia, tak vymazat Load "dri" a zmenit Driver "nv" na "nvidia"
    11.3.2005 16:49 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Dik prave jsem se docetl o tom dri ale o tom nv a nvidia tam pisou ze to mam prave prepsat z nvidia na nv.

    Ale zkusim. :-)
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 17:04 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tak jsem změnil to nv na nvidia a viděl jsem jen LOGO a nic jsem nemohl dělat. Ale řešení jsem už někde viděl tak se po něm ještě zkusím podívat.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 17:31 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    nemas tam treba zaplej framebuffer? distribucni jadra ho maji vetsinou zkompilovanej, ale nvidia si s nim moc nerozumi. Co rika /var/log/Xorg.0.log ?
    11.3.2005 19:22 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tam problém nebyl jak jsem popsal níže vyřešil jsem to staršíma driverama. Ale ještě jeden takový dotaz bych měl někde jsem tu četl že glxgears ma ukazovat 120FPS a mě ukazuje 80FPS. Je to mojí sestavou nebo čím? Prosím alespoň o nějaké vysvětlení. Díky. Jinak to šlape v poho.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 17:27 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Hmm tak nic pridal jsem řádek:
    Option "NoLogo" "true"
    A stejně prd. Obrazovka černá a na ní jen kurzor myši který při posunu nechává stopy.

    Takže zatím jedu jen s nv driverama.

    Nevíte co s tím? Já už né.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 19:17 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Tak jsem to vyřešil staršíma ovladačema myslím 5336? nejsem si uplně jist ach jo ta paměť(Potřeboval bych upgrade:-)).

    Takže pro schrnutí řešení TNT2 : Nainstalovat drivery starší než 6xxx.

    Potom zeditovat soubor /etc/X11/xorg.config takto:

    Smazat
    load "dri"
    v sekci Module

    pak nahradit v sekci Device
    nv
    za
    nvidia
    a doplnit do této samé sekce
    Option "NoLogo" "true"
    PS : Snad to někomu pomůže.
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 19:21 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Vyházet moduly co tam nemají co dělat.
    Section "Module"
    	Load  "dbe"
    	Load  "extmod"
    #	Load  "fbdevhw"
    	Load  "glx"
    #	Load  "record"
    	Load  "freetype"
    	Load  "type1"
    EndSection
    
    Section "Device"
    	Identifier  "Videocard0"
    	Driver      "nvidia"
    #	Driver      "nv"
    	VendorName  "Videocard vendor"
    	BoardName   "NVIDIA GeForce 4 (generic)"
    	Option	"NoLogo"
    EndSection
    
    Upravte to podle tohoto moduly nechat pouze dbe, extmod, glx, freetype, type1 a ovladač nvidia.
    11.3.2005 19:27 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Ten driver jsem davno vyhodil, ale co jsou zac ty
    #	Load  "fbdevhw"
    #	Load  "record"
    Prosím alespoň o stučný popisek. Díky
    Učený člověk na zem nespadl.
    11.3.2005 20:52 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Ty se nepoužívají proto tam je # na začátku co přesně dělají nemám zdání a ani jsem po tom nepátral prostě s těmi moduly to nechodí.
    14.3.2005 11:50 mmrnda | skóre: 18 | blog: Pokusy | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aurox a zase openGL (TNT2)
    Měl bych ještě jeden dotaz.

    Jak mám rozchodit SBA o kterým mi píše tučňák v /proc/driver/nvidia/***,

    že ho mám i ta karta ho má, ale je Disabled.

    Dík za odpověď.
    Učený člověk na zem nespadl.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.