abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    Kampaň za získání finančních prostředků pro

    Kampaň za získání finančních prostředků pro celostránkovou reklamu v NY Times, která bude propagovat prohlížeč Mozilla Firefox, předčila očekávání. Dohromady se vybralo přes čtvrt miliónu dolarů.

    30.10.2004 21:08 | Robert Krátký | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.10.2004 22:54 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše překvápko
    Překvapily mě dvě věci. To, že se vybere 250 k$, jsem nečekal. A že někdo napíše „čtvrt miliónu“ taky ne ;-)
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    31.10.2004 13:16 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: překvápko
    Jestli to měla být narážka na dlouhé "ó" ve slově milión, tak bych si oprášil znalosti pravopisu. Poslední kodifikace je z roku 1993 a mimo jiné povoluje ve slovech končících na -on/-ón obojí tvar.
    31.10.2004 20:38 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše bbb ccc
    Základní tvar je ovšem milion, a kdykoli narazím na ,milión`, tak mě to také překvapuje -- překvapení snad pravidla nezakazují...

    Navíc ,milión` povolovala i stará pravidla, takže v tomto ohledu se těmi z roku 1993 nic nezměnilo.
    1.11.2004 16:06 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: bbb ccc
    Tedy, napsal jsem Finnovi a ozval se Yeti :-O (Pardon, nemohl jsem si pomoct.) Ale jinak se má poznámka s tou tvou nevylučuje, divit se je podle pravidel zřejmě možné (alespoň se to nikde výslovně nezakazuje).
    elviin avatar 31.10.2004 10:29 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše národní znaky
    škoda, že nejsou povolená národní písma. Kdyby tam byla jména v arabštině, azbuce nebo korejštině, tak by reklama naznačila, že to má mezinárodní dopad. A lidi by si početli:)
    31.10.2004 11:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: národní znaky
    Nevím, jestli by je čtenáři NYT spíš nepovažovali za teroristy...
    31.10.2004 11:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: národní znaky
    To by to muselo vyjít v USA Today...
    31.10.2004 12:30 Frantisek Hucek
    Rozbalit Rozbalit vše sbirka v domene .cz
    A co se nechat inspirovat a udelat take nakou sbirku? Celostrankova reklama v Pravu by asi nebylo to prave orechove, ale napr. takova reklama v radiu..
    31.10.2004 13:06 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz

    Reklama v rozhlase se musí mnohokrát opakovat, aby byla účinná, a to by ji dost prodražilo. Krom toho nelze během třicetivteřinového reklamního spotu vysvětlit obyčejnému uživateli počítače co to je webový prohlížeč a proč je lepší používat jiný.

    To spíš ta celostránková reklama v novinách, která by člověka přiměla si jí přečíst, zamyslet se nad ní… Bohužel, celostránková (nebo půlstránková, to je jedno) reklama v některém z nejčtenějších českých deníků vyjde řádově na deseti- až statisíce korun, a to je částka, jejíž shromáždění během několika týdnů před vydáním Firefoxu 1.0 pokládám za nereálné.

    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    31.10.2004 13:18 Frantisek Hucek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    hmm, otazka podle mne je, kolik lidi si vsimne, a kolik lidi pak cte reklamu v novinach.. kdyz nekdo posloucha radio, tak ji slysi..
    31.10.2004 13:22 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    Jestli vyberete několi set tisíc korun, tak zkuste raději zaplatit programátory, aby opravili ty mraky chyb...
    31.10.2004 13:29 Frantisek Hucek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    Realnou castku bych videl nekde na 100.000 Kc, co se muze vybrat, par firem /ja bych do toho sam sel/ co da po 10.000 se najde, par fyzickych osob dle mne take, s tim si myslim, ze uz se muze neco malo udelat.. jestli to bude na zaplaceni programatoru to fakt nevim :(
    31.10.2004 13:32 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    To by byla kampaň - Oprav si svoji chybu!
    Copak toho není dost?
    31.10.2004 15:01 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    presne tak.
    treba by mohla mozilla korektne generovat xhtml (Openoffice uz by mely umet). anebo by mohla mit slusny editor html/css/xml. nebo validator. pripadne nejaka integrace s kancelarskymi aplikacemi by neskodila. pokud uz to je, tak me opravte.
    najednu stranu o ucinnosti reklamy trochu pochybuji.
    co se stane? lidi si nainstaluji mozillu misto exploreru, ale pojedou stejne na woknech.
    mimojine kolik je podil downloadu MS/neco_jineho_nez_MS ?
    chapu, ze vetsina lidi se raduje z kazdeho linuxoveho uspechu, jenomze hlavni je, aby se s danou aplikaci dalo pracovat.
    bye gf
    31.10.2004 15:13 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    Uvažovat poměr stažení je tady trochu nepatřičné, protože většina lidí si svůj prohlížeč nestahuje. Ano, integrace IE na konkurenci stále leží jako těžký balvan, ať si kdo chce říká co chce. Každopádně ten poměr bude - jenom díky této skutečnosti - IMHO silně pro neMS věci. Ale nevím to …
    Copak toho není dost?
    5.11.2004 14:41 Lumpy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    Nebude. Podíl downloadů Firefoxu pro Windows se podle statistik Mozilla.org pohybuje nad 80 % což znamená jediné: Firefox používají i ti uživatelé, kterým původní, zaostalý prohlížeč, nejde ani jednoduše odisnatlovat (=uživatelé Windows).
    31.10.2004 15:26 Frantisek Hucek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    Ahoj Pavle. Ano, mas pravdu, mohlo by tam toho byt vice, idelni by bylo, kdyby tam byl i kernel, naka kancelarska aplikace /staci textovy a tabulkovy editor/, graficky editor a naky jednoduchy konfigurator.. :) Pojdme se vratit na zacatek, kdyby se udelala v domene .cz sbirka na propagaci Firefoxu, a vybralo by se dejme tomu 100.000 Kc, jak by bylo nejefektivnejsi tyto prostredky pouzit? Co se predpokladane castky tyce, nemyslim, ze by jeji pouziti na vyvoj Firefoxe mel nejaky vetsi vyznam. Takze nake rozumne navrhy? Nevim, podpora teamu Czilla??
    31.10.2004 15:32 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    Dala by se třeba vydat nějaká knižní publikace. Ptákovin typu "Internet Explorer x.y pro z" je na pultech mraky. Otázka je, jestli je na to potřeba sbírka a jestli by to někdo koupil :-)
    Copak toho není dost?
    31.10.2004 15:51 Frantisek Hucek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    Dobre, dejme tomu, ze se najde material na 100+ stranek na knizku, ze to nekdo napise, pak probehne korektura, pak to pujde to tiskarny, a pak do distribucni site.. a mame tu verzi 2.0. :) To uz by byl smysluplnejsi naky updatovany tutorialek na webu.
    31.10.2004 15:54 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    zdravim,
    ok. realna cisla. alepon trochu ramcove.featury jsem uvedl.
    10% opravy chyb.
    40% vyvoj novych featur
    20% propagace v mediich
    15% tvorba prirucky-pdf/ps
    15% cz lokalizace

    v mozille je odkaz na vyhledavace. treba google ci yahoo. pokud budou lide obchodne schopni, tak se dohodnout se seznamem a atlasem a dalsimi s tim, ze se bude vyhledavat v horni liste jako na google.pripadne pridani do nejakych bookmarku. cilize bookmarky jsou dalsi moznosti..
    tim by se dalo ziskat dalsich 100kKc minimalne.
    bye gf
    31.10.2004 18:44 Frantisek Hucek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    Dat jako defaultni vyhledavani do Firefoxu misto google.com neco jineho? Neni to degradace prohlizece? :)
    31.10.2004 20:19 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    defaultni to ne. ale moznost volby v Edit->Preferences.
    Stanislav Brabec avatar 1.11.2004 12:01 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz
    Kdyby už se do toho někdo pustil, připadalo by mi spíš rozumnější vložené CD v potištěné obálce, svobodnými aplikacemi pro Windows a nějakou linuxovou live distribucí. Reklamní vzorky zdarma málokdo vyhazuje.

    Za takovou částku by se také dal zaplatit půlčlověkorok práce programátora, což může znamenat třeba opravu 100 chyb v nejrůznějších projektech.
    31.10.2004 13:57 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sbirka v domene .cz

    Dobrá, řekněme že se rozhodneme koupit si třicet vteřin reklamního času v rádiu. Jak během nich vysvětlíte průměrnému Čechovi, že má používat webový prohlížeč Firefox, když takový člověk ani neví, co to webový prohlížeč je?

    Dále: jedna reklama na Radiožurnálu před zprávami ve všední den vyjde na 21900 korun, za vámi odhadováných sto tisíc si můžete dovolit jednu reklamu denně v průběhu jednoho pracovního týdne. Ale aby reklama měla nějaký dopad, nestačí ji zopakovat pětkrát, musela by se pusit řekněme dvacetkrát během jednoho týdne, a kampaň by musela probíhat současně na několika frontách (tedy například i na internetu nebo v tisku, např. já rádio neposlouchám), jinak jsou to zbytečně vyhozené peníze.

    Shrnuto: na pořádnou reklamní kampaň potřebujete odhadem milion a víc, jinak nebude mít účinek. To už je lepší opravdu zaplatit ty programátory…

    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    31.10.2004 17:27 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Nějak to nechápu :/
    Může mi někdo vysvětlit k čemu bude dobré, když bude mít program jako firefox reklamu v novinách ? Chápal bych to, kdyby to byl komerční produkt nebo alespoň vývojářům plynuly nějaké finanční prostředky úměrné počtu lidí, co to používají (třeba jako z banneru u Opery). Ale tohle vidím akorát tak, že NY Times vydělá 250 000,- USD a nikdo další z toho, kromě dobrého pocitu, že se asi stáhne o něco kopií víc, nebude mít nic. Nebo se pletu ?
    31.10.2004 17:54 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nějak to nechápu :/
    V reklamě se objeví jména těch, kdo přispěli ... a motivace je najednou jasná ;-)
    31.10.2004 18:48 Frantisek Hucek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nějak to nechápu :/
    hmmm, kdyz na to tady tak koukam, tak premyslim o tom, ze vemu svuj planovany prispevek a pujdu ho utratit do nejakeho nocniho podniku.. :)
    Jindřich Pozlovský avatar 31.10.2004 19:16 Jindřich Pozlovský | skóre: 11 | blog: Odlišně
    Rozbalit Rozbalit vše ad sbirka v .cz doméně
    A co třeba za vybrané peníze sponzorovat v Zoo pandu červenou? :-)

    Finančně to je určitě méně náročné než nějaká reklama v novinách, pro lidi je to i přijatelnější (zvířátko je lepší než otravná všudypřítomná reklama) a určitě by tam mohla být i nějaká cedulka typu "panda červená (Firefox) není jen toto roztomilé zvířátko ale i webový prohlížeč nové generace pro Váš počítač. Stahujte zdarma na firefox.czilla.cz"
    31.10.2004 19:29 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ad sbirka v .cz doméně
    Taková akce se ale dotkne asi jen velmi malé cílové skupiny a bude to obecně velmi nenápadné. Skoro až neefektivní :-)

    Napadá mě třeba distribuovat do škol jako výukový materiál nějaký plakát nebo brožurku "jak funguje www", kde by bylo všechno krásně vyvedeno s použitím názorné ukázky Firefox.
    Copak toho není dost?
    31.10.2004 20:25 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ad sbirka v .cz doméně
    Jo, tohle mi přijde jako dobrý nápad, jen nevím, jak to do těch škol dostat bez ,posvěcení`, asi by musela jít většina na úplatky ... viděl jsem nedávno takové pěkné plakáty o fungování internetu -- až na druhý pohled bylo zřejmé, že je to reklama na Centrum.
    31.10.2004 20:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ad sbirka v .cz doméně
    Já to viděl na Seznam ;-)
    Copak toho není dost?
    1.11.2004 12:44 pájek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ad sbirka v .cz doméně
    >>Napadá mě třeba distribuovat do škol jako výukový materiál nějaký plakát nebo brožurku "jak funguje www", kde by bylo všechno krásně vyvedeno s použitím názorné ukázky Firefox.<<

    Tak tohle mi pripada jako zajimavy napad, zacinat od deti mi prijde jako nejefektivnejsi - nejaka brozurka plus CD s Firefoxem mi prijde jako dobry tah... Jo, a sponzorovani pandy v ZOO - to taky nema chybu.
    31.10.2004 20:13 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Hmm
    Ach jo. Naprosto souhlasim s Yetim. Nejak nechapu, jestli je hlavnim ucelem predehnat M$ nebo mit kvalitni prohlizec s minimem chyb. Ja teda davam prednost tomu druhemu a pri pohledu na leta vyhnivajici chyby v Bugzille myslim, ze by se tech ctvrt milionu dolaru dalo teda utratit nejak smysluplneji. :-(
    31.10.2004 21:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
    vzhledem k tomu, že ten inzerát bude stát kolem 50 tisíc, zůstane pro mozilla foundation ještě docela dost.

    btw, "léta vyhnívající chyby"... to je jen takový všeobecný a neurčitý povzdech nad ničím konkrétním, nebo máš na mysli něco zásadního?
    31.10.2004 21:41 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
    Ano, jeden priklad za vsechny. Tech nikdy nedoresenych bugu tam hnijou stovky a stovky, nektere jsou pro jistotu neverejne. Bugzilla Mozilly je naprosto odstrasujici priklad, kudy cesta nevede. :-(
    31.10.2004 21:45 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
    Jo, a jeste jeden pohled zevnitr...
    31.10.2004 21:54 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hmm
    Vyhledávání chyb v bugzille, které (např.) jsou staré alespoň X, mají alespoň Y hlasů a nejsou to RFE, je poučné...
    elviin avatar 1.11.2004 09:40 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybové extension
    Napadlo mě, že zbůsobem jak řešit některé chyby je umět je vyvolat nejlépe ve vlastním modulu nebo aplikaci, kterou si uděláme někde mimo.

    To mě vede k zajímavý myšlence (třeba šílené, abych byl opatrný):

    Představte si rozšíření (tedy extension), takové, které by do vašeho prohlížeče vložilo záměrnou chybu. Třeba každý týden. Ty chyby by měly různé obtížnosti - forma tutorialu.

    No a na webu by byla vystavená jména těch, kteří dokázali chybu opravit + řešení chyby.

    Nemuselo by se to týkat konkrétně Firefoxu, ale mohla by to být aplikace čistě pro tento účel (např. FixMe). Jistě namítnete, že člověk může spolupracovat na jakémkoliv jiném opensource projektu. Ale tato aplikace nebo extension by obsahovala triviální chyby, aby to lidi zkusili. Porozuměli by struktuře a nebyli by zavázáni jako v případě skutečného vývoje atd.
    1.11.2004 16:05 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybové extension
    ale tohle prece uz dlouhou dobu praktikuje jedna firma z redmontu, ne? :-D
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    1.11.2004 16:42 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybové extension
    Jojo, kdovi jestli to nema patentovano! :-D ROFL!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.