V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Kampaň za získání finančních prostředků pro celostránkovou reklamu v NY Times, která bude propagovat prohlížeč Mozilla Firefox, předčila očekávání. Dohromady se vybralo přes čtvrt miliónu dolarů.
Tiskni
Sdílej:
Reklama v rozhlase se musí mnohokrát opakovat, aby byla účinná, a to by ji dost prodražilo. Krom toho nelze během třicetivteřinového reklamního spotu vysvětlit obyčejnému uživateli počítače co to je webový prohlížeč a proč je lepší používat jiný.
To spíš ta celostránková reklama v novinách, která by člověka přiměla si jí přečíst, zamyslet se nad ní… Bohužel, celostránková (nebo půlstránková, to je jedno) reklama v některém z nejčtenějších českých deníků vyjde řádově na deseti- až statisíce korun, a to je částka, jejíž shromáždění během několika týdnů před vydáním Firefoxu 1.0 pokládám za nereálné.
Dobrá, řekněme že se rozhodneme koupit si třicet vteřin reklamního času v rádiu. Jak během nich vysvětlíte průměrnému Čechovi, že má používat webový prohlížeč Firefox, když takový člověk ani neví, co to webový prohlížeč je?
Dále: jedna reklama na Radiožurnálu před zprávami ve všední den vyjde na 21900 korun, za vámi odhadováných sto tisíc si můžete dovolit jednu reklamu denně v průběhu jednoho pracovního týdne. Ale aby reklama měla nějaký dopad, nestačí ji zopakovat pětkrát, musela by se pusit řekněme dvacetkrát během jednoho týdne, a kampaň by musela probíhat současně na několika frontách (tedy například i na internetu nebo v tisku, např. já rádio neposlouchám), jinak jsou to zbytečně vyhozené peníze.
Shrnuto: na pořádnou reklamní kampaň potřebujete odhadem milion a víc, jinak nebude mít účinek. To už je lepší opravdu zaplatit ty programátory…