abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.3. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.3. 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.3. 23:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-03 aneb Eclipse 4.39. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1072 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Společnost Adobe Systems vydala novou verzi

    Společnost Adobe Systems vydala novou verzi svého software pro tvorbu PDF Acrobat 7. Prohlížeč Acrobat Reader 7 je k dispozici také pro Linux. Zatím jako beta.

    6.1.2005 09:10 | Petr Krčmář | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.1.2005 09:41 Filip Staněk
    Rozbalit Rozbalit vše Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    No, tak nevim jestli neco nedelam spatne, ale standardne mi Adobe nabizeji pro Linux ke stazeni 5.0.10 (kterou jiz preci jen nejakou dobu mam) a pripadne po registraci BETU verze 7...
    elviin avatar 6.1.2005 09:47 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Potvrzuju:

    You will download the most current version of the Adobe Reader that is available for your language and/or platform selection. This version may not include all of the features and capabilities available in Adobe Reader 7.0.

    6.1.2005 09:53 BoodOk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Jo, to se mi na tech komercnich softech fakt libi. Nejprve se zaregistrujes, aby si mohl zazit to vzruseni z participace na jejich pre-release programu, zadarmiko jim to otestujes a oni si budou mnout ruce, jakze ten Linux precurali. Kulovy, kdyz testovat, tak neco co je open-source, at z toho maji uzitek vsichni a ne vychcana korporace. Kdyz to chteji otestovat, at tu betu alespon pusti verejne.
    6.1.2005 13:23 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Pokud by byla open source alternativa, ktera Acrobat Reader 7 _plne_ nahradi, pak bych s vami souhlasil. Bohuzel takova 100% alternativa neni, takze by mozna nebylo od veci to testnout. Mohli bychom se totiz casem ocitnout v situaci, kdy Adobe prestane Linuxove verze podporovat a my pak budeme mit problemy s oteviranim nekterych .PDF, coz by bylo velice neprijemne.
    6.1.2005 14:54 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Že Adobe může přestat Linuxové verze vydávat, je důvod ho ignorovat (a starat se o vytvoření svobodné náhrady), nikoli podporovat.
    6.1.2005 15:19 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Pevne doufam, ze jdete prikladem a uz jste s tvorbou svobodne nahrady zacal, pripadne, ze prispivate do xpdf apod..
    6.1.2005 15:33 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    PDF nepoužívám, a když už něco v PDF mám, tak si to prohlížím v gv. Acrobat Reader jsem dávno odinstaloval jako zbytečný software, a xpdf mám proto, že na něm cosi závisí. Pokud jste stále přesvědčen, že bych s tím měl začít já, tak si to připíšu do TODO -- na posici odpovídající mým prioritám.
    6.1.2005 15:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Adobe Acrobat Reader 7 pro Linux?
    Adobe Arobat Reader jsem na Linuxu jaktěživ nepoužil, v PDF mám kdeco a na problémy nenarážím, až na pár výjimek (jako třeba když jsem se pokusil v xpdf otevřít pdfko s mapou různých větví Unixu, to skončilo dost neslavně :-)).
    Copak toho není dost?
    6.1.2005 12:33 Jarek Šeděnka
    Rozbalit Rozbalit vše Kde je ta beta?
    Asi jsem slepý, ale ani s googlem ani bez googlu tam tu betu nemůžu najít..

    Nakopne mě někdo? :-)
    6.1.2005 13:42 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde je ta beta?
    http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
    Linux Beta: to apply to participate in the pre-release program for Adobe Reader 7.0 for Linux, please click here. To download released versions of Adobe Reader for different platforms, please follow Step 1 below to select your platform, language and connection speed.
    Coz prinasi nasledujici super vysledek:
    Invalid Testing Opportunity You are trying to apply for an invalid testing opportunity. You are attempting to apply for an invalid beta test opportunity.
    No takze si muzou dobrodinci z Adobe tak maximalne trhnout ploutvi. :-D
    6.1.2005 15:43 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde je ta beta?
    Opravdu tam v tom maji asi trochu bo.del :(
    6.1.2005 14:47 Jukas
    Rozbalit Rozbalit vše Proc to nejede?
    Kdyt to nefunguje
    7.1.2005 08:48 s0
    Rozbalit Rozbalit vše acroread je imho naprosto zasadni
    ponevadz za nej neexistuje (opravte mne prosim) zadna nahrada. V podstate to mam shrnute zde:

    http://docs.scribus.net/index.php?lang=en&sm=dtptoolbox&page=toolbox1

    nebo:

    http://nashi.altmuehlnet.de/pipermail/scribus/2004-September/006402.html

    atd. atd.
    7.1.2005 09:09 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    Nekteri nasi kolegove to, bohuzel, nechapou a nevedomky delaji vse pro to, abychom o Acrobat reader na Linuxu prisli...No - doufejme, ze testeru se i tak najde dost. Verze 7 pro Linux bude urcite uvedena, na Adobe je porad videt vule Reader pro Linux delat.
    7.1.2005 12:01 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    V těch odkazovaných dokumentech jsem se dověděl, že potřebuji AR, když chci v PDF JavaScirpt. To tedy rozhodně nechci, JS mám vypnutý i ve www browserech.
    7.1.2005 10:08 BoodOk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    Stale mi neni jasne, v cem ze je AR tak zasadni pro linux?
    7.1.2005 13:46 burlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    Pro vas mozna, ne, pro nekoho ano. To je asi pochopitelne, ne?
    7.1.2005 17:19 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: acroread je imho naprosto zasadni
    Ano, pochopitelne to je. Nepochopitelna je Vase neodpoved na mou otazku.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    7.1.2005 10:21 burlog
    Rozbalit Rozbalit vše Krasne reci, ale skutek utek
    Nechci se dotknout takovych lidi jako je Yeti a dalsich, ale na LINUXU neni poradna podpora pro PDF, od doby co Adobe pro sve MULTIPLATFORMI PDF prestal delat Reader i pro Linux. Ze tu je Ghostscript + xdpf, kghostview, .... je sice moc sqele, ale tyto programy maji s nekterymi PDF velke problemy. Vim o cem mluvim, PDF-ka se ve firme pouzivaji velmi hodne(firma vydava casopisy). To, ze vetsina klientu jede na Linuxu a musi se s PDF prat neni dobra situace.

    Pokud se konecne Adobe zase vzchopi a pro Linux ten prohlizec dotahne, bude to sqele. A pokud tomu mohu pomoci tim, ze ho tu bude 20 lidi testovat, tak to udelam. Reci, ze by se mela vytvorit plnohodnotna nahrada, me zacnou zajimat az takova bude.

    A to, ze tak velka firma, jako je Adobe, bere v potaz, ze existuje neco jako Linux, je jiste taky moc dobre, nemyslite?

    Ze se vam nechce testovat? Tak to nedelejte a pockejte az to dodelaji...
    7.1.2005 11:59 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krasne reci, ale skutek utek
    Reci, ze by se mela vytvorit plnohodnotna nahrada, me zacnou zajimat az takova bude.

    S tímto přístupem bychom nenapsali náhradu nikdy za nic a všichni stále používali MS Windows.

    Problém je v tom, že podpora PDF (pro lidi, co ho chtějí používat jako interaktivní multimediální formát nebo jánevímco) závisí na Adobe, který si může dělat, co chce. Tento problém se nevyřeší tím, že Adobe vydá nějakou novou verzi Acrobata pro Linux nebo že bude někdo něco testovat -- Adobe si stále bude moci dělat, co chce. I když se postavíte na hlavu, Adobe si stále může dělat, co chce. Je to tak obtížné pochopit?
    7.1.2005 13:43 burlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krasne reci, ale skutek utek
    Neni. Myslim, ze oba by jsme uvitali OS verzi. Jenze ta neni. A ja otevrene priznam, ja nemam na to dat neco takoveho dohromady. Mozna kdybych to byla moje prace... Proto se holt spokojim s tim, ze budu posilat reporty na ghostcript. A pokud bude acrobat i pro linux budu stastny, protoze mi ubude prace.(Tedy v pripade, ze bude fungovat ;)

    Proste mi prislo hloupe zatracovat takovy projekt(zaplat pambuh za nej, alespon pro me), zvlaste kdyz linuxu, podle me, pomaha.

    A vim ze PDF zavisi na Adobe, ona treba Java take zavisi SUNu a prikladu by se naslo jiste vic. Jenze dokud bude PDF firemni projekt, a to asi dlouho jeste bude, bude to tak. S tim asi mi nic neudelame.

    A nakonec, me naprosto nezajimaji multimedialni obsahy PDF. Jedna se mi o PDF s textem a obrazky. A i na takto obycejnych PDF si nekdy ghostcript neskrtne.
    31.1.2005 15:23 mykhal | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Funguje!
    Na stránkách Adobe už sice Acrobat Reader 7.0 prerelease k dispozici není, ale dá se najít například tady, nebo jinde, když se googlu předhodí AdbeRdr70_linux_enu.0.beta1.tar.bz2 .

    Odzkoušeno, intalace proběhla hladce, funguje, i přestože Debian testing není na seznamu podporavných distribucí.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.