abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:11 | IT novinky

    Google, potažmo YouTube umožní návrat tvůrcům, kteří byli zablokováni kvůli údajnému šíření dezinformací souvisejících s COVID-19 a volbami. Tvůrci teď mohou požádat o navrácení přístupu. Společnost Alphabet v této souvislosti uvedla, že zákazy byly uděleny kvůli tlaku tehdejší Bidenovy administrativy.

    karkar | Komentářů: 9
    včera 18:33 | Zajímavý článek

    Vývojári z distribúcie Artix, ktorá je postavená na Arch Linuxe, alebo skôr jeho forkom, už skôr prešli na Open-RC init systém, stále však niektoré projekty ako GNOME boli závislé na systemd. Teraz pretiekol pohár trpezlivosti a počnúc GNOME 49, kvôli ktorému komponenta gnome-session je úplne závislá na systemd-init, padlo rozhodnutie na odstránenie GNOME z repozitárov Artixu. Táto zmena sa podľa všetkého týka viac než 90 distribúcií, ktoré tiež nepoužívajú systemd. Viac v príspevku na DistroWatch.

    lukve | Komentářů: 6
    včera 17:33 | IT novinky

    Magazín IEEE Spectrum opět po roce publikoval svůj žebříček programovacích jazyků. Vedou Python, Java, C++, SQL a C#.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | Komunita

    Repozitáře pro spolupráci v rámci projektu Fedora se přesunou z Pagure na nově vzniklý Fedora Forge. Ten stejně jako třeba Codeberg běží na softwaru Forgejo, které bylo už před časem vybráno jako náhrada za Pagure. Pagure pochází z dílny Fedory, ale mimo ni se příliš neuchytil. Jeho vývoj a údržba byly náročné a Fedora se rozhodla jít cestou úspěšnějšího projektu, který má větší základnu přispěvatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.3 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 12:33 | IT novinky

    V IT4Innovations národním superpočítačovém centru byl dnes slavnostně spuštěn první český kvantový počítač VLQ disponující 24 fyzickými qubity s unikátní hvězdicovou topologií. Systém dodala společnost IQM Quantum Computers a jeho celková pořizovací cena činila přibližně 125 milionů korun.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 31
    23.9. 12:22 | IT novinky

    Výrobce čipů Nvidia chce investovat až 100 miliard dolarů (přes dva biliony Kč) do společnosti zaměřené na umělou inteligenci OpenAI. Firmy o tom informují v tiskové zprávě. Oznámené partnerství přichází v době, kdy se mezi technologickými giganty a start-upy zostřuje konkurence o zajištění přístupu k energii a čipům potřebným pro rozvoj umělé inteligence (AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 05:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 157 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 00:11 | Komunita

    Společnost Cloudflare oznámila, že sponzoruje nezávislý webový prohlížeč Ladybird a linuxovou distribuci pro vývojáře Omarchy (Arch Linux s dlaždicovým správcem oken Hyprland).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.9. 17:11 | Zajímavý software

    Společnost XTX Markets zabývající se algoritmickým obchodováním pro své potřeby vyvinula a dnes představila a otevřela souborový systém TernFS. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj TernFS začal počátkem roku 2022. Od léta 2023 jej XTX Markets používá v produkčním prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (42%)
     (52%)
     (9%)
     (10%)
     (13%)
     (10%)
     (18%)
     (10%)
     (15%)
    Celkem 88 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 17:28
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Harald Welte "vybojoval" u německého soudu

    Harald Welte "vybojoval" u německého soudu předběžný soudní zákaz, který firmě Farrinet nedovoluje distribuovat výrobky, ve kterých používá linuxové jádro - protože porušovala GPL.

    15.4.2005 17:05 | Robert Krátký | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.4.2005 17:52 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Jen tak dale!
    Jen houst. Jestli chce nekdo vydelavat na GPL kodu, at se spoji s autorem a dohodne si podminky. Prinese to prospech celemu SW prumyslu. A konecne vytre zrak vsem skarohlidum, kteri neustale poukazuji na to, ze na Open Source se neda vydelat.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    15.4.2005 18:14 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Kromě malých one man show projeků a snad dobře identifikovatelných částí větších projektů je sehnání souhlasu všech autorů docela utopie.
    15.4.2005 23:30 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Neni. Resp. pokud verejne oslovim vsechny contributory do sveho projektu, bud se a) vyjadri, nebi se za b) nevyjadri. Nemluvim tady o linuxu (jako jadre). Tudiz bud souhlas poskytnou (muj odhad je tak 80% vc. tech co mlcenim potvrdili souhlas), nebo ne (tj tech 20%, kteri zmenili asi 2% meho kodu). Zalezi na podminkach. Byznysu totiz rozumi kazdy, jen hlupaci se tvari, ze stoji mimo nej. Druha vec je, ze spusta projektu je sice one-man-show, but with huge impact. V kazdem pripade, kdo se o to nepokusi (myslim prodat co vytvoril), at nenarika a nestezuje si, ze mu jeho projekt nekdo ... slohl (cimz tu corku nijak neobhajuji).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    15.4.2005 23:41 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Pokud chceš povolení, musíš ho získat tak aby bylo dokazatelné, že ho máš. To že ti to nikdo nezatrhne nebo se nevyjádří neznamená, že ti to dovolil.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    16.4.2005 00:02 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Samozrejme mas pravdu. Jenze ... a) k soudu to tezko nekdo posle, b) prokazal's snahu autora kontaktovat, c) nejsem si jist, zdali je patch autorskym dilem legalne vymahatelnym. Myslim si, ze zde jde spise o moralni problem. Samozrejme nemluvim o situaci, kdy by se takto mela sublicencovat cizi knihovna. Ale podstata je v tom, ze zatim vsichni berou jako dane, ze kontaktovat autory GPL SW je nemozne protoze ... viz Yeti. Jenze, pokud tento nazor prevazi, bude se jednat jen o alibi zlodeju. Co je mnoho autoru? 10, 100, 1000? Ktery SW ma 10, 10, 1000 autoru? Odpoved na tuto otazku by vse vyjasnila (i mnohe myty).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.4.2005 01:49 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Já docela často přebírám kód z jiných (L)GPL programů (samozřejmě se zachováním copyrightů). Takže třeba u takového Gwyddionu bys musel kromě autorů a vědomých přispěvatelů (těch je do zatím do tuctu) získat souhlas také držitelů copyrightu na Gimp, Gtk+ a Wine -- a to už není taková legrace. A i kdyby se měli identifikovat autoři jen okopírovaných kusů kódu a ti kontaktovat, je pak zase problém, kdo vlastně napsal co.

    Když to nedovolí, kód se musí napsat znovu. To není morální problém, program dané subjekty prostě mají na kód copyright. Tečka.

    Projevit snahu je naprd, když svolení nemáš, tak ho nemáš. Patch je samozřejmě autorské dílo podle velikosti a komplexity -- triviální a/nebo generované patche můžeš použít celé volně v rámci fair use. Ovšem patch je prakticky vždy odvozené dílo programu, který patchuje, takže je-li program pod GPL, je patch také pod GPL.

    Co je mnoho autorů? Gimp má v AUTHORS 200 lidí, Wine přes 600.

    Jak se může jednat o alibi zlodějů, kteří ten kód jasně nesmějí legálně použít? Nechápu.
    16.4.2005 01:51 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    s/program dané subjekty/dané subjekty/

    Generované patche jak kdy, i na ně je myšlena následující věta o odvozeném díle, i když to tak nevypadá.
    16.4.2005 09:38 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Jak se může jednat o alibi zlodějů, kteří ten kód jasně nesmějí legálně použít? Nechápu.

    Ja jsem to myslel tak, ze se proste rekne, ze je nemozne vsechny autory kontaktovat, protoze mozna nejsou ani vsichni znami. Z tohoto duvodu si myslim, ze by se melo vzdy jasne definovat, kdo je autorem/spoluautorem dila, ze poukaz na to, ze je jich moc proste skodi na obe strany. Tim nepopiram, ze jich muze byt mnoho. GIMP ma mozna uvedeno 200 lidi, na druhou stranu ty prebiras casti gimpu vytvorene konkretnimi osobami. nebo se mylim?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.4.2005 10:56 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Ale tím, že řekneš, že nemůžeš kontaktovat autory, tak říkáš, že to nemůžeš použít. Žádné právo používat cizí dílo ti v důsledku nemožnosti kontaktovat autora nevzniká.

    Všechno napsal nějaký konkrétní člověk, pak to po něm dva lidi přepsali, tři dopsali další featury... U kódu z Wine je ,Copyright (C) the Wine project`.
    15.4.2005 20:02 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    ??? AFAIK si za můj soft s nějakým GPL kódem můžu říct kolik chci. Podmínkou je, aby to celé bylo pod GPL.
    15.4.2005 23:20 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    AFAIT tuto cenu nebude zajemce akceptovat. No nic, treba priste ;-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.4.2005 06:26 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Muze a nemusi.

    afaiT??
    16.4.2005 09:40 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    To bylo schvalne, misto As far as i know, as far as i think. Uznavam, ze to muze byt blbost, proste jsem jen zmenil jedno pismeno ;-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.4.2005 12:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen tak dale!
    Jen houst. Jestli chce nekdo vydelavat na GPL kodu, at se spoji s autorem a dohodne si podminky.
    Proboha, co je to za nesmysl ? Na GPL přece může vydělávat kdokoliv kolik chce a s žádnámi autory se kvůli tomu spojovat nemusí. Jediná podmínka je, že pokud ten program šíří (ať už samotný nebo předinstalovaný v nějakém zařízení), musí dát zákazníkovi k dispozici i zdrojáky.
    A konecne vytre zrak vsem skarohlidum, kteri neustale poukazuji na to, ze na Open Source se neda vydelat.
    Právě naopak. Pokud si někdo dohodne s autory nějakého opensource programu dvojí licencování, aby pak vzniklý derivát mohl šířit jako closed source, je to právě špatně a rozhodně nejde o vydělávání na opensource.
    15.4.2005 18:52 MichalX
    Rozbalit Rozbalit vše Mplayer vs KiSS Technology
    V téhle kauze se autoři Mplayeru nedomohli ničeho a KiSS si svoje přehrávače s ukradeným GPL kódem prodává dál :-(
    Nebo mi unikl nějaký obrat ve vývoji událostí ?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.