Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.
Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Přeji pěkný den, prosím, poraďte. Potřeboval bych nasadit na náš městský úřad nějakou service deskovou aplikaci. Nejlepší by bylo aby to bylo OSS, běželo to jako web služba na LAMP. Ano, mohu si to napsat, ale jsem dost vytížený. Provozujete někdo něco takového ? Děkuji za reakce.
Co si predstavujes pod pojmem service desk, co presne to ma delat? Mas na mysli nejaky seznam bugu / ticketu pro reseni problemu? Pak treba bugzilla, mantis, flyspray ..
Omlouvám se, že to bylo tak nekonkrétní.
Zkrátka potřebuji servicedeskovou (helpdesk) aplikaci, která mi umožní evidenci požadavků uživatelů. Uživatel má nějakou potřebu (samozřejmě co se týče ICT) a zadá ji do Helpdesku . Já mohu na jeho požadavek reagovat.
Příklad Uživatel : Potřebuji toner do tiskárny XYZ. Já: Ano seženu, ale protože je to atyp, bude to do tří dnů.
Uživatel již v tu chvíli : Kdy to dostane, jeho problém se řeší, jak se řeší a je to někde zaevidované....
Pak pravděpodobně hledáte Request Tracker. Stručné info v češtině najdete i na ROOTu
Zdravím, přehled issue tracking systémů najdete např. tady: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_issue_tracking_systems
hmm, díky. to je vyčerpávající odpověď. :oD
Tiskni
Sdílej: